Ν. Φίλης: Τα Θρησκευτικά για να μείνουν θα αλλάξουν
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
Κατάργηση του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, που πλέον θα προσανατολισθεί προς τη θρησκειολογία, προαναγγέλλει ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης. Μάλιστα, θεωρεί την αναμόρφωση του μαθήματος προϋπόθεση για να παραμείνει υποχρεωτική η διδασκαλία του σε όλους τους μαθητές.
Σε αντίθετη περίπτωση, θα μετατραπεί σε προαιρετικό. Για τις επισκέψεις μητροπολιτών στα σχολεία, ο κ. Φίλης δηλώνει ότι «το υπουργείο δεν μπορεί να επιτρέπει σε οποιονδήποτε ιδιώτη ή φορέα να παρεμβαίνει στη διδασκαλία», ενώ προαναγγέλλει νέο νόμο για τα ιδιωτικά σχολεία. Οσο για το «go back» στην κ. Μέρκελ, είναι παρελθόν, αφού «ο Μάρτιος του 2016 δεν είναι Μάρτιος του 2015», ελέω προσφυγικού (και όχι μόνο).
– Αφήνετε στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία τη λύση δύσκολων θεμάτων, σαν να τα παραπέμπετε στις ελληνικές καλένδες. Διαπιστώνετε στον τομέα της Παιδείας, όπως και συνάδελφοί σας στους δικούς τους, ότι οι προεκλογικές σας δεσμεύσεις δεν μπορούν να υλοποιηθούν;
– Είναι ενδιαφέρον αυτό που λέτε γιατί συνήθως η κριτική έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση. Oτι δηλαδή ο διάλογος είναι προσχηματικός γιατί αναλαμβάνουμε νομοθετικές πρωτοβουλίες πριν αυτός ολοκληρωθεί. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι έργο μακράς πνοής, που για να επιτύχει χρειάζεται ευρείες συναινέσεις. Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, παρά τις γενικότερες διαφορές των κομμάτων αναζητούνται και ανευρίσκονται σημεία σύγκλισης, όπως π.χ. το ερωτηματολόγιο για την αυτοαξιολόγηση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων. Ο διάλογος θα κορυφωθεί το επόμενο διάστημα με συζητήσεις στα σχολεία και τις γειτονιές. Παράλληλα, πραγματοποιείται η διαπραγμάτευση με τον ΟΟΣΑ που έχει αποδεχθεί ότι χρειάζεται να συνταχθεί νέα Eκθεση για την εκπαίδευση και όχι να αναβιώσει η προηγούμενη που αντιστοιχούσε σε μια άλλη φάση, πριν η εκπαίδευση πληγεί από την κρίση.
– Στο θέμα των σχέσεων Πολιτείας-Εκκλησίας κάνετε ένα βήμα προς την κατεύθυνση άμβλυνσης του ρόλου της Εκκλησίας, όπως π.χ. στα Θρησκευτικά και κατόπιν υπαναχωρείτε. Είναι κινήσεις κατευνασμού του αριστερόστροφου ακροατηρίου σας που επιθυμεί τον διαχωρισμό και από ουσία μηδέν;
– Οι σχέσεις Πολιτείας-Εκκλησίας είναι συνταγματικά προσδιορισμένες. Εν όψει της συνταγματικής αναθεώρησης θα συζητήσουμε την ανάγκη να αποσαφηνιστούν οι εκατέρωθεν διακριτοί ρόλοι προς όφελος του λαού. Υπάρχει πάντοτε βέβαια η δυναμική των εξελίξεων, όπως τώρα που η Εκκλησία δραστηριοποιείται με φιλανθρωπική δράση για την αντιμετώπιση του προσφυγικού. Το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να αναμορφωθεί και ήδη στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχουν εκπονηθεί πιλοτικά προγράμματα προκειμένου τα Θρησκευτικά να πάψουν να είναι ομολογιακό μάθημα και να γίνουν μάθημα γνώσης των θρησκειών, με έμφαση στην ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη χώρα μας. Είμαστε σε διάλογο με εκπροσώπους της Εκκλησίας. Είναι προφανές ότι η αναμόρφωση των Θρησκευτικών είναι προϋπόθεση για να παραμείνουν υποχρεωτικό μάθημα.
– Τι συστήνετε στους εκπαιδευτικούς, να αποδέχονται τις επισκέψεις μητροπολιτών και ιερέων στο σχολείο για συζήτηση με τους μαθητές;
– Σύμφωνα με τον νόμο, η έγκριση εισόδου τρίτων σε σχολείο για να μετέχουν σε εκδηλώσεις και όχι μαθήματα ανήκει στην ευθύνη του διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων. Αντιλαμβάνεστε ότι το υπουργείο δεν μπορεί να επιτρέπει σε οποιονδήποτε ιδιώτη ή φορέα να παρεμβαίνει στη διδασκαλία, να υποκαθιστά στο μάθημα τους εκπαιδευτικούς και πολύ περισσότερο να «συνδιδάσκει» ή να «επιτηρεί» εκπαιδευτικούς.
– Γιατί είστε αρνητικός στην αξιολόγηση έργου και προσωπικού που επιθυμούν να οργανώσουν ιδιωτικά σχολεία; Η αξιολόγηση δεν θα μπορούσε να προστατεύσει εκπαιδευτικούς από αυθαίρετες απολύσεις;
– Τα ιδιωτικά σχολεία, σύμφωνα με ρητή συνταγματική επιταγή, αποτελούν τμήμα του ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος παρέχοντας το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης υπό την εποπτεία του κράτους. Ως εκ τούτου, είναι αναγκαίο οι δράσεις τους, τα τυπικά προσόντα και οι εργασιακές σχέσεις των διδασκόντων, να βρίσκονται υπό την εποπτεία των εκπαιδευτικών αρχών και όχι του υπουργείου Εργασίας, ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Οι απολύσεις στα ιδιωτικά πρέπει να είναι αιτιολογημένες, όπως εξάλλου προβλέπει και ο Αναθεωρημένος Ευρωπαϊκός Χάρτης Δικαιωμάτων που εγκρίθηκε πρόσφατα από τη Βουλή. Σύντομα θα φέρουμε σχετική νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή.
Εκπαίδευση και πρόσφυγες
– Σας επικρίνουν ότι το σχέδιο που παρουσιάσατε για την αντιμετώπιση του προσφυγικού στο σκέλος της εκπαίδευσης των παιδιών είναι αόριστο και ουσιαστικά ανεφάρμοστο. Λείπουν τα κονδύλια για προσλήψεις εκπαιδευτικών αλλά και οι υποδομές. Πώς θα προχωρήσετε από τον προσεχή Σεπτέμβριο; Θα εφαρμόσετε προγράμματα της UNICEF;
– Παρουσιάσαμε τους γενικούς άξονες ενός σχεδίου για την υποστήριξη των παιδιών έως 15 χρόνων. Είπαμε ότι παράλληλα με την κάλυψη των βασικών αναγκών σίτισης, στέγασης και υγιεινής πρέπει να προβλέψουμε την ψυχοκοινωνική φροντίδα, τη διαπολιτισμική επικοινωνία και την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων των παιδιών αυτών όπως ορίζουν οι Διεθνείς Συνθήκες. Ηδη, συναντηθήκαμε με τη UNICEF, συνεργαζόμαστε με παιδαγωγούς από πανεπιστημιακά τμήματα καθώς και με ΜΚΟ. Πολλά σχολεία και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στις πρωτοβουλίες αλληλεγγύης σαν έτοιμοι από καιρό για εθελοντική προσφορά. Είναι κι αυτό άλλη μια απόδειξη ότι η ελληνική κοινωνία παρά την κρίση διαθέτει μεγάλα αποθέματα ανθρωπιάς. Αυτή τη στιγμή το ΥΠΠΕΘ εξειδικεύει αυτό το σχέδιο και τις συγκεκριμένες δράσεις στήριξης, εκπαίδευσης και ένταξης των ανήλικων προσφύγων, αξιοποιώντας την εξειδικευμένη γνώση που υπάρχει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και σε συνεργασία με κοινωνικούς φορείς και οργανώσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτά τα ζητήματα.
Διορισμοί, κομματικό κράτος, αξιολόγηση
– Με ανοιχτή την αξιολόγηση και το δημοσιονομικό κενό, δεν είναι ουτοπικό να μιλάμε για διορισμούς στην εκπαίδευση;
– Επειτα από πολλά χρόνια αδιοριστίας, η κυβέρνηση, αναλόγως και της πορείας των δημοσιονομικών, σχεδιάζει, ει δυνατόν από φέτος, να προχωρήσει σταδιακά σε διορισμούς εκπαιδευτικών με προτεραιότητα στην ειδική αγωγή όπου οι σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών πρέπει να είναι μόνιμες και σταθερές. Για το σύστημα διορισμών εξετάζονται σε συνεννόηση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών οι καλύτερες δυνατές λύσεις, λαμβάνοντας υπόψη και τις αποφάσεις του ΣτΕ. Είναι προφανές ότι από τώρα λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα, ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά από την πρώτη μέρα της επόμενης σχολικής χρονιάς.
– Η αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι στήνετε το δικό σας κομματικό κράτος και ότι επιχειρείτε να ελέγξετε τη Δικαιοσύνη και τα ΜΜΕ.
– Οι ισχυρισμοί αυτοί ακούγονται ως ανέκδοτο όταν μάλιστα διατυπώνονται από τους αδίστακτους πρωτεργάτες του κομματικού κράτους που οδήγησε τη χώρα στη σημερινή κρίση. Η κυβέρνηση εφαρμόζει τη νομιμότητα και διευρύνει τη δημοκρατία. Αλλοι είχαν αιμομεικτική σχέση με τα media που λειτουργούσαν χωρίς άδειες και με θαλασσοδάνεια των τραπεζών. Αλλοι εκφόβιζαν τους εισαγγελείς κατά της διαφθοράς ή ξεχνούσαν λίστες φοροφυγάδων στα συρτάρια τους. Και τώρα ο παλαιοκομματισμός αντεπιτίθεται. Ο κ. Μητσοτάκης έφτασε μάλιστα στο σημείο να αντικαταστήσει τον κ. Μεϊμαράκη με τον κ. Βορίδη στην Επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής που θα συζητήσει τους ανυπόστατους ισχυρισμούς κατά του κ. Παπαγγελόπουλου, στους οποίους καταφεύγει μια «χρωματισμένη» δικαστική λειτουργός την οποία έσπευσε να υιοθετήσει η διαπλοκή, ιδιαίτερα μετά την απόφασή της να θέσει στο αρχείο την υπόθεση του μεγαλοεπιχειρηματία κ. Βγενόπουλου. Πάντως, οι καταγγελίες για κομματικό κράτος από τη μια και από την άλλη οι έπαινοι από πολλούς βουλευτές της αντιπολίτευσης του νέου νόμου για τη Δημόσια Διοίκηση δεν αντέχουν στη λογική.
– Σε ποια θέματα είστε διατεθειμένοι να υποχωρήσετε για να κλείσει η αξιολόγηση;
– Είμαστε αποφασισμένοι να εφαρμόσουμε τη συμφωνία που υπογράψαμε το καλοκαίρι και θέσαμε στην κρίση του ελληνικού λαού. Ούτε λιγότερα ούτε περισσότερα! Για την καθυστέρηση ευθύνεται η διάσταση απόψεων –για πρώτη φορά τόσο έντονα εκφρασμένη– μεταξύ ΔΝΤ και ευρωπαϊκών θεσμών. Η κυβέρνηση υπερασπίζεται μέχρι τέλους τη μη μείωση των συντάξεων και έχει εξασφαλίσει τη συμφωνία των εργοδοτών για την αύξηση των εισφορών. Μετά την αξιολόγηση θα ανοίξει ο δρόμος για την αξιοποίηση του πακέτου Ντράγκι και τη ρύθμιση του χρέους.
Μνημόνιο και Αριστερά
– Αλήθεια, πόση... Αριστερά χωράει το μνημόνιο που ψηφίσατε;
– Το μνημόνιο σφραγίζεται από τη νεοφιλελεύθερη προσέγγιση. Για να το υπερβούμε είναι αναγκαία η αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών στην Ευρώπη όπως διαφαίνεται με τις προοδευτικές εξελίξεις στον Νότο της ηπείρου μας. Δίπλα από το μνημόνιο υπάρχει ένας χώρος πολιτικών πρωτοβουλιών που αφορά την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς, την ανασυγκρότηση της Υγείας και της Παιδείας, τη μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης και την αναθεώρηση του Συντάγματος. Αυτό θα είναι το στοίχημα της δικής μας Αριστεράς, ιδιαίτερα την περίοδο μετά την αξιολόγηση. Εκεί, θα δοκιμαστεί η ικανότητά μας να συγκροτήσουμε ιδεολογικά-πολιτικά τον πόλο της δημοκρατικής Αριστεράς και να πετύχουμε ευρύτερες κοινωνικές και πολιτικές συναινέσεις.
– Στις δημοσκοπήσεις η Ν.Δ. υπό την ηγεσία του Κυριάκου Μητσοτάκη εμφανίζεται να προηγείται. Πόσο μπορεί να αντέξει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με την οριακή κοινοβουλευτική πλειοψηφία που διαθέτει;
– Οι εκλογές έγιναν μόλις πριν από έξι μήνες και θα ξαναγίνουν το 2019. Δεν είμαστε κυβέρνηση λίγων μηνών όπως θα επιθυμούσαν οι αντίπαλοί μας, οι οποίοι δεν διστάζουν σε συνεργασία με τη διαπλοκή να καλλιεργούν σενάρια αστάθειας και μάλιστα σε μια τόσο λεπτή περίοδο για τις διαπραγματεύσεις. Είναι κατανοητός ο προβληματισμός των πολιτών αλλά ο ελληνικός λαός διαθέτει και μνήμη και κρίση και αντιλαμβάνεται τι θα είχε συμβεί αν συνεχιζόταν η διακυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ. Η σημερινή κυβέρνηση εγγυάται την πολιτική σταθερότητα προκειμένου η χώρα να βγει στο ξέφωτο της ανάπτυξης με κοινωνική δικαιοσύνη.
– Θα λέγατε και σήμερα «go back» στην κ. Μέρκελ;
– Ο Μάρτιος του 2016 δεν είναι Μάρτιος του 2015, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, όπου η κρίση του προσφυγικού αναδιατάσσει τον πολιτικό χάρτη και διατρέχει και τη συντηρητική παράταξη, η οποία διχάζεται ανάμεσα σε ξενοφοβικούς ευρωσκεπτικιστές και σε οπαδούς μιας συντηρητικής μεν, ευρωπαϊκής δε προσέγγισης. Ανάμεσα στους τελευταίους συγκαταλέγεται και η καγκελάριος Μέρκελ. Στις Βρυξέλλες αλλά και στη Σμύρνη επιβεβαιώθηκε ότι η αντιμετώπιση του προσφυγικού μπορεί να σηματοδοτήσει μια νέα περίοδο στις ευρωπαϊκές εξελίξεις αλλά και στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Κι εδώ ο ρόλος της κυβέρνησης της Αριστεράς και προσωπικά του πρωθυπουργού αποδεικνύεται καθοριστικός και συντελεί στην ανάκτηση του διεθνούς κύρους της χώρας.
κι έτσι πρέπει να γίνει για να σταματήσουν οι κάθε μορφής εκβιασμοί σε βάρος των θεολογων εκπαιδευτικών κάθε φορά που δεν βάζουν τους επιθυμητούς βαθμούς στους εκβιαστές μαθητές και στους γονείς τους
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάρα πολύ καλά λέει ο Υπουργός. Να τελειώνουμε κάποτε με τα καραγκιοζιλίκια των απαλλαγών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ζήτημα των απαλλαγών έχει λυθεί τελεσίδικα με αποφάσεις των δικαστηρίων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν περιμέναμε τον Φίλη να το λύσει.
Η υποχρεωτικότητα του μαθήματος δεν αμφισβητείται από κανέναν.
Ο Φίλης έμαθε τα τροπάρια του "Καιρού" και τα επαναλαμβάνει.
Ας τον ενημερώσει κάποιος όμως για τα στοιχειώδη γύρω από το θέμα, για να μην εκτίθεται.
Σωστος ο ανωνυμος 7:37! Τα 2 πρωτα σχολια θα τα εγραψαν ανθρωποι που ενδιαφερονται μονο για την θεσουλα τους και οχι για τον ορθοδοξο χαρακτηρα του μαθηματος. Δεν αποκλειεται να ειναι και καιριτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈίναι 1000 φορές προτιμότερο όχι μόνο να καταστεί προαιρετικό το μάθημα, όχι μόνο να να καταργηθεί τελείως, αλλά και να αντικατασταθεί με άλλο που προπαγανδίζει την αθεϊα, παρά να μεταλλαχθεί σε οικουμενιστικό-αιρετικό, σύμφωνα με τη βούληση του άθεου Υπουργού και του επίσης άθεου "Καιρού".
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασίλης Κερμενιώτης,
Συνδικαλιστής της ΕΛΜΕ Εορδαίας,
Υποδιευθυντής του 3ου Επαγγελματικού Λυκείου Πτολεμαΐδας,
Ιερά μητρόπολις Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας.
Αν το θέμα των απαλλαγών είχε λυθεί δεν θα υπήρχαν ένα τσούρμο σχολεία στα οποία ορθόδοξοι και μόνο οι ορθόδοξοι απαλλάσσονται σωρηδόν από τα θρησκευτικά. Μη ζείτε στο κόσμο της φαντασίας των δήθεν αποφάσεων δικαστηρίων για καταναγκαστική επιβολή σε θέματα ιδεολογικής ταυτότητας. Αυτά που φαντάζεστε δε γίνονται ούτε στα πιο ολοκληρωτικά και πουριτανικά κράτη στον κόσμο! Πως μπορείτε να σκέφτεστε πως θα γίνουν εδώ; Απλά οδηγείτε τα θρησκευτικά σε αργό και βασανιστικό θάνατο με τη συνεργεία των πολιτικών που εμπορεύονται τη θρησκεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα των απαλλαγών βέβαια είναι δημιούργημα αυτών που θεωρούνται πολιτικοί φίλοι της Εκκλησίας και έχει τις ρίζες του στην κυβέρνηση του 2008 που μόνο αριστερή δεν ήταν. Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε και να μη μας θεωρεί ο κάθε πολιτικάντης τόσο ανισόρροπους και θύματα εύκολης εκμετάλλευσης για ψήφους και μόνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε, 13 Μαρτίου 2016 - 9:07 π.μ,
ΑπάντησηΔιαγραφήσε ποια σχολεία υπάρχουν τσούρμο απαλλαγές ορθοδόξων μαθητών; Δώσε μας συγκεκριμένα στοιχεία ή αλλιώς σταμάτα τη διάδοση ψεύτικων φημών. Αν υπάρχουν σχολεία με απαλλαγές ορθοδόξων μαθητών οι Διευθυντές των σχολείων αυτών ελέγχονται για παράβαση καθήκοντος...
Μην ξεχνάς ότι για το θέμα - χορήγηση απαλλαγής σε ορθόδοξους μαθητές - σε κάποιες περιπτώσεις έχει ενημερωθεί και ο Ελεγκτής Δημόσιας Διοίκησης. Μετά τη σχετική ενημέρωση μερικοί ψευτοπροοδευτικοί διευθυντάδες σχολείων μάζεψαν τις απαλλαγές ορθοδόξων μαθητών και έβαλαν πάλι τους μαθητές στην τάξη.
Υπάρχουν ξέρεις και νόμοι και δικαστήρια και αρχές σε αυτή τη χώρα. Μπορεί κάποτε να υπολειτουργούν αλλά με πίεση και παρεμβάσεις κάνουν το καθήκον τους έστω και καθυστερημένα.
"πολιτικοί φίλοι της Εκκλησίας" δεν υπάρχουν. Οι απαλλαγές ξεκίνησαν από τον Στυλιανίδη (2008). Το θέμα έλυσε ο Λοβέρδος του ΠΑΣΟΚ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ζήτημα δεν είναι τι κάνουν οι πολιτικοί. Το θέμα είναι ποιοι θεολόγοι ώθησαν τον Στυλιανίδη στην έκδοση των εγκυκλίων εκείνων τότε και με ποια σκοπιμότητα.
Όσοι τώρα ζητούν νέα Θρησκευτικά δήθεν για να λύσουν το πρόβλημα των απαλλαγών, οι ίδιοι γέννησαν το πρόβλημα των απαλλαγών για να προωθήσουν τα νέα Θρησκευτικά ως λύση.
Αλλά το ζήτημα των απαλλαγών λύθηκε δικαστικά. Και τώρα αυτοί οι θεολόγοι συνεχίζουν να φωνάζουν και να μεθοδεύουν τρόπους εφαρμογής των νέων Θρησκευτικών που εμπνεύστηκαν με το προτεσταντικό τους μυαλό.
Αγαπητέ φίλε 13 Μαρτίου 2016 - 9:07 π.μ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρεις πολύ καλά πως από το '08 και εξής η χαρά των απαλλαγών ενέπνευσε κατά αποκλειστικότητα μόνο ορθοδόξους. Τα στοιχεία σαφώς και δεν τα έχω συγκεντρωμένα δες όμως από την ίδια την καθημερινότητα, από τον τύπο, διαδικτυακές συζητήσεις και σχολικά αρχεία αν μπορείς ή άλλα στοιχεία που τουλάχιστον κάποια οι ενώσεις θεολόγων έχουν του λόγου το αληθές. Από την καθημερινότητα σε σχολεία όπου υπήρξε επιδημία απαλλαγών και μόνο είναι φως φανάρι τι έγινε.
Έπειτα κανείς μας δεν είναι αντορθόδοξος ή τυχοδιώκτης απλά εκτιμούμε υπό μια άλλη οπτική το θέμα. Το πρόβλημα δυστυχώς δεν θα λειτουργήσει όπως το το περιγράφεις. Σύντομα θα υπάρξει θέμα δικαστικό και από Ευρώπη μεριά.
Για θέσεις σαν του μη θεολόγου 12 Μαρτίου 2016 - 9:53 μ.μ. φυσικά και είναι ανεδαφικό να ασχοληθεί κανείς.
Καλή Σαρακοστή σε όλους και ας ζήσουμε με ηρεμία την αγιότητα των ημερών.
Μια διόρθωση στο σχόλιο μου 13 Μαρτίου 2016 - 12:52 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς γραφεί Αγαπητέ φίλε 13 Μαρτίου 2016 - 12:35 μ.μ.
αντί για Αγαπητέ φίλε 13 Μαρτίου 2016 - 9:07 π.μ, που εκ παραδρομής γράφτηκε.
Ευχαριστώ και ας μας φωτίσει ο Θεός.
Προς τον ανώνυμο 13 Μαρτίου 2016 - 12:40 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα των απαλλαγών το 2008 ήταν πολιτική στόχευση της τότε κυβέρνησης και σε καμιά περίπτωση δάκτυλος θεολόγων οποιαδήποτε ιδεολογίας και να είναι αυτοί. Κανένας δεν έβαλε τα χέρια του να βγάλει τα μάτια του. Μην είμαστε θύματα θεωριών συνωμοσίας και εν τέλει πάλι θύματα πολιτικής εκμετάλλευσης από ατάλαντα ανθρωπάκια του πολιτικού κόσμου. Φτάνει ο στρουθοκαμηλισμός.
Προσπαθούν να προωθήσουν το ουδέτερο- διαθρησκειακό μάθημα προκειμένου με την ενοποίηση των ειδικοτήτων που επίσης προωθούν να μπορούν να το διδάσκουν και οι φιλόλογοι ή όποιος άλλος έχει παρακολουθήσει κανένα επιλεγόμενο στη Θεολογική. Αυτός είναι ένας από τους πιο σοβαρούς κινδύνους που οδηγεί σε ουσιαστική περιθωριοποίηση- κατάργηση του μαθήματος.
ΑπάντησηΔιαγραφή