Η μεγάλη εορτή της Γεννήσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού γιορτάστηκε και φέτος με λαμπρότητα αλλά και υπό τη σκιά του σχίσματος στο οποίο οδήγησαν ήδη τους Ορθοδόξους οι ενέργειες του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Ουκρανία με τη χορήγηση αυτοκεφάλου στις σχισματικές ομάδες.
Και δεν είναι μόνο η διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας του Πατριαρχείου Μόσχας με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.
Απέναντι στην προσφάτως ληφθείσα απόφαση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου να εκλέξει νέο Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ουκρανίας, τον Μητροπολίτη Επιφάνιο, οι υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες υποχρεωτικά θα πρέπει να λάβουν θέση. Σε μια προσπάθεια μάλιστα πανορθοδόξου επιβολής της απόφασής του ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αμέσως μετά την εκλογή από την «ενωτική σύνοδο» του Μητροπολίτου Επιφανίου ξεκίνησε τη μνημόνευσή του κατά τη Θεία Ευχαριστία ως τελευταίου στον κατάλογο με όλους τους Προκαθημένους των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Και σήμερα Χριστούγεννα στο Φανάρι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος μνημόνευσε και τον νέο προκαθήμενο της Ουκρανίας αναφέροντας «Επιφανίου Κιέβου». Αντιθέτως όμως στην Αθήνα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος απέφυγε τη μνημόνευση του Επιφανίου ολοκληρώνοντας τον κατάλογο των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών με τον Ρωστισλάβο Πρέσωβ (καί πάσης Τσεχίας καί Σλοβακίας) όπως μέχρι τώρα. Η στάση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου αποτελεί προφανώς απάντηση και στην αντικανονική ενέργεια του τιτουλάριου Μητροπολίτη Δωδώνης Χρυσόστομου να μνημονεύσει τον «Κιέβου Επιφάνιο» στην εορτή του Αγίου Διονυσίου στη Ζάκυνθο.
Όταν θα εκδοθεί το νέο επίσημο βιβλίο "Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος, 2020", τι θα γράφει μέσα, για την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Εκκλησία της Ελλάδος, δεν μπορεί να αποφύγει να λάβει μια δημόσια και εντελώς συγκεκριμένη θέση, για το Ουκρανικό ζήτημα.
Το να μην τούς μνημονεύσει ως Εκκλησία δεν είναι στάση;; Μην λέμε ό,τι θέλουμε!
ΑπάντησηΔιαγραφή