tag:blogger.com,1999:blog-1024744972657237101.post6383154015800112778..comments2024-03-03T18:29:32.128+02:00Comments on ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Θέση της Ιεράς Συνόδου της Ρωσικής Εκκλησίας επί της Συνόδου στην ΚρήτηΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑhttp://www.blogger.com/profile/06891424046998725035noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-1024744972657237101.post-88171165231340148002016-07-17T23:42:50.940+03:002016-07-17T23:42:50.940+03:00Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος: Η αξία των ...Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος: Η αξία των ιερών Κανόνων.<br /><br />(Πηγή: Από το βιβλίο «Άρθρα – Μελέται – Επιστολαί» του Αρχιμ. Επιφάνιου Θεοδωροπούλου).<br /><br /><br />Η ενασχόλησις περί τους ιερούς Κανόνας αποτελεί επείγουσαν ανάγκην διά την Εκκλησίαν. Η σύγχυσις ήτις υπάρχει ως προς την αξίαν και την σημασίαν των ιερών Κανόνων οδηγεί τα πράγματα της Εκκλησίας ένθα ου δει. Πρέπει να αποβή συνείδησις πάντων ότι οι ιεροί Κανόνες δεν είνε ανθρώπινα επινοήματα, αλλά καρποί του Αγίου Πνεύματος.<br />«Τοις την ιερατικήν λαχούσιν αξίαν, μαρτύριά τε και κατορθώματα αι των κανονικών διατάξεών εισιν υποτυπώσεις… Τούτων ουν ούτως όντων και διαμαρτυρουμένων ημίν, αγαλλιώμενοι επ’ αυτοίς, ως εί τις εύροι σκύλα πολλά, ασπασίως τους θείους Κανόνας ενστερνιζόμεθα και ολόκληρον την αυτών διαταγήν και ασάλευτον κρατύνομεν των εκτεθέντων υπό των αγίων σαλπίγγων του Πνεύματος, των πανευφήμων Αποστόλων, των τε εξ αγίων Οικουμενικών Συνόδων και των τοπικώς συνανθροισθεισών, επί εκδόσει τοιούτων διαταγμάτων, και των αγίων Πατέρων ημών. Εξ ενός γαρ άπαντες και του αυτού Πνεύματος αυγασθέντες, ώρισαν τα συμφέροντα…», αποφαίνεται επισήμως και αυθεντικώς η Εκκλησία διά της αγίας Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου (Κανών Α’).<br /> <br />Μόνον διά της πιστής και ανιδιοτελούς τηρήσεως των ιερών Κανόνων η Εκκλησία κυβερνάται θεανθρωπίνως και ουχί ανθρωπίνως. Παν ό,τι δεν οικοδομείται επί του θεμελίου των ιερών Κανόνων, θεμελιούται επί της άμμου και, όσον περίτεχνον και αν είνε, θάττον ή βραδύτερον θα καταρρεύση και θα κονιορτοποιηθή. Πάσα διευθέτησις εκκλησιαστικών πραγμάτων, εξ οσονδήποτε καλής διαθέσεως και αν ορμάται, εφ’ όσον παρακάμπτει τους ιερούς Κανόνας, είνε αδύνατον να επισύρη την ευλογίαν του Ουρανού. Όταν δε αι παραβιάσεις των ιερών Κανόνων δεν ορμώνται καν εξ αγαθών διαθέσεων, τότε η εκδίκησις αυτών είνε αδυσώπητος και σκληροτάτη. Η ιστορία είνε αψευδής μάρτυς των αληθειών αυτών. Το κακόν όμως είνε ότι «το μόνον δίδαγμα εκ της ιστορίας είνε ότι οι άνθρωποι δεν διδάσκονται εκ της ιστορίας», ως ευστόχως παρετήρησε ξένος φιλόσοφος και ιστορικός.<br /> <br />Πλανώνται οικτρώς οι νομίζοντες ότι οι ιεροί Κανόνες είνε απλά «νομικά» κείμενα. Έχουσι βεβαίως πολλάκις νομοτεχνικήν διατύπωσιν, αλλ’ εκφράζουσι την πίστιν και την θεολογίαν της Εκκλησίας. Οι ιεροί Κανόνες αποτελούσι την πρακτικήν εφαρμογήν των δογμάτων, είνε, θα έλεγον, ο αντικατοπτρισμός του δόγματος εις την καθ’ ημέραν ζωήν των πιστών (Κλήρου και Λαού).<br /> <br />…<br /> <br />Περαίνων το παρόν απέριττον σημείωμα, εκφράζω την ευχήν εν πάση ταπεινώσει όπως άπαντες εγγράψωμεν εν ταις καρδίαις ημών ανεξιτήλοις γράμμασι τον θεόπνευστον επίλογον των Αποστολικών Κανόνων: «Ταύτα και περί Κανόνων υμίν διατετάχθω παρ’ ημών, ω Επίσκοποι. Υμείς δε εμμένοντες μεν αυτοίς σωθήσεσθε και ειρήνην έξετε, απειθούντες δε κολασθήσεσθε και πόλεμον μετ’ αλλήλων αΐδιον έξετε, δίκην της ανηκοΐας την προσήκουσαν τιννύντες» («Βιβλιοθήκη Ελλήνων Πατέρων», έκδοσις «Αποστ. Διακονίας», τόμ. 2, σελ. 180).Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1024744972657237101.post-57617591338611755212016-07-17T17:21:24.316+03:002016-07-17T17:21:24.316+03:00κοντεύει μήνας και δεν έχουν πάει ακόμα τα επίσημα...κοντεύει μήνας και δεν έχουν πάει ακόμα τα επίσημα κείμενα ...<br />Τι πατέντα είναι αυτή τώρα; στην ιστοσελίδα της συνόδου δεν είναι αναρτημένα τα επίσημα κείμενα;;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1024744972657237101.post-57712046448152577742016-07-17T12:47:53.276+03:002016-07-17T12:47:53.276+03:00Η εξαιρετικά ήπια αντίδραση της Ρωσικής Εκκλησίας ...Η εξαιρετικά ήπια αντίδραση της Ρωσικής Εκκλησίας για το θέμα της Συνόδου της Κρήτης έρχεται να επιβεβαιώση την άποψη ορισμένων, ότι ο κύριος λόγος που δεν παρέστησαν στην Σύνοδο οι τρείς Εκκλησίες, διότι η τέταρτη δεν παρέστη κυρίως για το θέμα του Κατάρ, ήταν το γεγονός ότι αντιμετώπιζαν εσωτερικές αντιδράσεις για το κείμενο των Σχέσεων Ορθοδοξίας και Αιρετικών και τυχόν παρουσία τους με παράλληλη αποδοχή του κειμένου θα οδηγούσε σε κάποια εσωτερικά Σχίσματα εντός αυτών των Εκκλησιών. Τώρα μπορούν τουλάχιστον να ισχυριστούν ότι εκείνοι δεν συναποφάσισαν ή δεν εδέχθησαν το κείμενο αυτό, παρά το γεγονός ότι και οι Αντιπρόσωποι των τριών Εκκλησιών είχαν δεχθεί το κείμενο αυτό και υπογράψει προσυνοδικά. Ιδιαίτερα η Ρωσική Εκκλησία το είχε δεχθεί στην Πανρωσική Σύνοδο λίγους μήνες πριν την Σύνοδο της Κρήτης. Οπότε, ούτως εχόντων των πραγμάτων, η ουσιαστική Αποδοχή της Συνόδου της Κρήτης προχωράει κανονικά, παρά τα περί του αντιθέτου ισχυριζόμενα από κάποιους και ήδη αυτή η αποδοχή υφίσταται με την αδιατάρακτη Εκκλησιαστική Συγκοινωνία μεταξύ εκείνων που δέχθηκαν τις αποφάσεις της Συνόδου και εκείνων που διαφοροποιούνται ή αντιλέγουν. Είναι θέμα χρόνου να υπάρξει και η τυπική αποδοχή των αποφάσεων, εγγράφως ή στην πράξη, μη υπαρχούσης πραγματικής Εκκλησιαστικής αντίδρασης (Εκκλησιαστική καταδίκη της Συνόδου της Κρήτης και διακοπή Κοινωνίας με αυτούς που κάποιοι ισχυρίζονται ότι αποδέχθηκαν Αίρεση). Οι πράξεις των αντιδρόντων δεν ανταποκρίνονται στους προβαλόμενους ισχυρισμούς τους περί Αιρέσεως. Αυτό είναι πλέον το πρώτο δυστύχημα για την Εκκλησία. Το δεύτερο θα είναι να ολοκληρωθεί η άμεση ή έμμεση ( δια της ανοχής) αποδοχή της Συνόδου και τα πράγματα να παραμένουν έτσι και στο μέλλον, διότι δεν θα υπάρχουν Αρχιερείς να είπουν το "Στώμεν Καλώς, στώμεν μετά φόβου" να συγκροτίσουν Αντισύνοδο ορθοτομώντας τον λόγο της Αληθείας. Αυτό θα είναι το δεύτερο δυστύχημα πολύ χειρότερο του Πρώτου. Ο Κύριος να φυλάξει και εμάς και Την Εκκλησία Του ολόκληρη από ένα τέτοιο απευκταίο μέλλονΟ.Π.noreply@blogger.com