28/5/09

Απάντηση στους 44 θεολόγους που ζητούν αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών

Τις μέρες αυτές κυκλοφόρησε κείμενο που υπογράφουν 44 Θεολόγοι με τον τίτλο «Τα «Θρησκευτικά» ως αίτημα παιδείας και όχι συντεχνίας». Δημοσιεύτηκε σε πολλές ιστοσελίδες θεολογικού και εκκλησιαστικού ενδιαφέροντος*. Εστάλη και σε μας με την παράκληση να δημοσιοποιηθεί, αλλά αρνηθήκαμε τη δημοσίευση κρίνοντας τις θέσεις των συναδέλφων παντελώς αντίθετες με τους στόχους του blog μας.

Το κείμενο αποτελεί θλιβερή αποκάλυψη για μας. Θα σχολιάσουμε μερικά μόνο σημεία του αφήνοντας τα υπόλοιπα στην κρίση των αναγνωστών μας:

1.Οι συντάκτες του κειμένου τάσσονται ξεκάθαρα εναντίον του ομολογιάκου μαθήματος των Θρησκευτικών. Θεωρούν πως η ομολογιακότητα του μαθήματος αποτελεί λόγο για να οδηγηθούμε στην προαιρετικότητα «αφού στις σχολικές μας τάξεις δεν φοιτούν πλέον αποκλειστικά Ορθόδοξοι μαθητές». Έτσι προτείνουν ένα μάθημα υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές που για να γίνει τέτοιο θα πρέπει να αλλάξει τον ορθόδοξο χριστιανικό του χαρακτήρα.
Τα επιχειρήματα των συναδέλφων είναι γνωστά. Είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά των υπευθύνων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Είναι όμως λανθασμένα και αβάσιμα θεολογικά. Ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι μαθητές υπήρχαν πάντα στα σχολεία μας. Ούτε αυξήθηκε ραγδαία ο αριθμός τους, ούτε μπορούμε να νομοθετούμε υπέρ των ελαχίστων αυτών μαθητών παραμερίζοντας το δικαίωμα των πολλών Ορθοδόξων μαθητών. Είναι μάλιστα γνωστό σε πολλούς συναδέλφους ότι ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι μαθητές δεν ζητούν απαλλαγή από το ΜτΘ, αν και δικαιούνται να το πράξουν, αλλά παρακολουθούν το μάθημα κανονικά. Λησμονούν επίσης οι συνάδελφοι ότι το λυτρωτικό μήνυμα του Χριστού ορθοδόξως δοσμένο δεν μπορεί παρά να ελκύσει στην Αλήθεια και τους ετερόδοξους ή αλλόθρησκους. Η αλλοίωση όμως του περιεχομένου του μαθήματος με στόχο να «χωράει» δήθεν όλους τους μαθητές θα οδηγήσει στη στέρηση της Αλήθειας όχι μόνο τους αλλόθρησκους αλλά και αυτούς τους Ορθόδοξους μαθητές.
Απορούμε πραγματικά για το γεγονός ότι οι συνάδελφοι ουδόλως θέτουν ζήτημα απόσυρσης των εγκυκλίων του κ. Στυλιανίδη για τις απαλλαγές. Δεν θεωρούν δυνατό να συμβεί κάτι τέτοιο; Δεν θέλουν να φανούν κακοί απέναντι στον Υπουργό Παιδείας; Ή μήπως τελικά οι εγκύκλιοι αυτές αποτελούν το άλλοθι τους για να προτείνουν αλλαγή του χαρακτήρα του ΜτΘ και να το αποορθοδοξοποιήσουν;

2. Για τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών οι συντάκτες του κειμένου αναφέρουν: «Ως προς τις ώρες διδασκαλίας του ΘΜ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θεωρούμε πως η ποιοτική αναβάθμιση ενός μαθήματος δε σχετίζεται με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας του, αλλά με τη βελτίωση των περιεχομένων και των στόχων του και βέβαια με την εκπαίδευση των δασκάλων του. Λαμβάνοντας υπόψη τα ήδη σκληρά ωράρια των μαθητών αλλά και τις ώρες διδασκαλίας των άλλων μαθημάτων, θεωρούμε πως οι ώρες διδασκαλίας του ΘΜ στο ελληνικό σχολείο είναι αρκετές».
Τέτοιες θεωρίες να λένε οι θεολόγοι και να δείτε πότε το ΜτΘ θα βρεθεί εκτός Αναλυτικού Προγράμματος. Δεν έχουν τίποτε να πούνε οι θεολόγοι αυτοί για τη μία (1) ώρα διδασκαλίας Θρησκευτικών στην Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου και για τη μία (1) στην Α΄ τάξη και μία (1) στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ; Ή μήπως η καμία ώρα στην Γ΄ τάξη των ΕΠΑΛ είναι «αρκετή»; Η αναβάθμιση του μαθήματος ασφαλώς σχετίζεται και με τις ώρες διδασκαλίας του. Ας μην γράφουμε αφελείς παιδαγωγικές θεωρίες για να φανούμε δήθεν υπερασπιστές των μαθητών που έχουν «σκληρά ωράρια». Εκτός κι αν οι συνάδελφοι ξέρουν κάτι παραπάνω για κάποια σχεδιαζόμενη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος και μας προετοιμάζουν κατάλληλα.

3.Για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών στα δημοτικά από θεολόγους οι συντάκτες του κειμένου αναφέρουν:
«Ως προς το αίτημα όμως του διορισμού των θεολόγων στην Πρωτοβάθμια, εκτιμούμε ότι τινάζει στον αέρα τη βασική ψυχοπαιδαγωγική προϋπόθεση της διδασκαλίας των παιδιών αυτής της ηλικίας από έναν δάσκαλο (ο οποίος αναπτύσσει μια στενά συναισθηματική σχέση – σχεδόν σα γονιός – μαζί τους, παρέχει τη μάθηση αδιάσπαστα και διεπιστημονικά και έχει εκπαιδευτεί ειδικά γι’ αυτή την ηλικία)». Σε υποσημείωση μάλιστα συμπληρωματικά γράφουν: «Οι άλλες ειδικότητες που έχουν μπει (Μουσική, Γυμναστική, Ξένες Γλώσσες) αφορούν γνωστικά πεδία που δεν είναι δυνατόν να διδαχθούν από το δάσκαλο».
Κάνουν μέγα λάθος και εδώ. Ας ξεκινήσουμε από το τελευταίο. Ποιος λέει ότι οι δάσκαλοι δεν μπορούν να διδάξουν μουσική ή γυμναστική; Και ως μαθητές γνωρίζουμε, αλλά και σήμερα ξέρουμε πως όλοι οι δάσκαλοι μπορούν άριστα να διδάξουν μουσική και να κάνουν γυμναστική στους μαθητές τους. Γνωρίζουμε μάλιστα δασκάλους που είναι και ιερείς οι οποίοι όχι μόνο έκαναν γυμναστική στους μαθητές της τάξης τους αλλά επεδίωκαν, όταν μπορούσαν να κάνουν μάθημα γυμναστικής και σε μαθητές άλλων τάξεων. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο όμορφο είναι ένας ιερέας δάσκαλος να τρέχει, να κάνει ανατάσεις των χειρών και να παίζει μπάσκετ με τα ράσα του μαζί με τους μαθητές του!
Όσον αφορά την ανάγκη ύπαρξης ενός δασκάλου για τα μικρά παιδιά, αυτό είναι μετρήσιμο, μέχρις ενός σημείου όμως. Η ανάγκη εισόδου θεολόγων στα δημοτικά υπάρχει αφενός γιατί οι Παιδαγωγικές Σχολές δεν παρέχουν εφόδια στους δασκάλους για μάθημα Θρησκευτικών και αφετέρου γιατί πολλοί δάσκαλοι αρνούνται, παραβιάζοντας φυσικά το νόμο, να διδάξουν θρησκευτικά, προφασιζόμενοι είτε προσωπικούς ιδεολογικούς λόγους είτε άγνοια του αντικειμένου. Το αποτέλεσμα πάντως είναι η θρησκευτική παιδεία των παιδιών των δημοτικών σχολείων να παρουσιάζει σημαντικό έλλειμμα.
Είναι τέλος τουλάχιστον αντισυναδελφικό οι διορισμένοι (;) θεολόγοι που υπογράφουν το κείμενο να αδιαφορούν για το διορισμό των χιλιάδων συναδέλφων τους που μοχθούν για την κατοχύρωση δικαιωμάτων των θεολόγων.

4. Οι συντάκτες του κειμένου αυτού αναφέρουν μεταξύ άλλων: « Όλος αυτός ο προβληματισμός (ενν. για αλλαγή του χαρακτήρα του ΜτΘ) αναπτύσσεται στις ομάδες θεολόγων που έχουν διαμορφωθεί και εργάζονται άτυπα αλλά οργανωμένα σε όλη την Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και αλλού).
Και ελπίζουμε ότι θα ληφθεί υπόψη από τους συνταγματικά κατοχυρωμένους υπεύθυνους για τις αλλαγές του ΘΜ, δηλαδή το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στους σχεδιασμούς Αναλυτικών Προγραμμάτων».

Δεν χρειάζεται να παρακαλούν πολύ το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για να υιοθετήσει τις απόψεις τους. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Δύο από τους υπογράφοντες το κείμενο είναι συγγραφείς του νέου βιβλίου θρησκευτικών της Α΄ Γυμνασίου. Οι σχέσεις τους με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είναι άριστες όπως αποδεικνύεται και από τις πάμπολλες συμμετοχές τους σε ημερίδες και συνέδρια για το ΜτΘ μαζί με τους Συμβούλους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Αλλά και άλλος συνυπογράφων υπήρξε μέχρι πρότινος Σύμβουλος επί θητεία στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Εμείς δεν έχουμε άλλο τίποτε να πούμε, παρά να υπενθυμίσουμε στους αρμόδιους να λάβουν αποφάσεις για το ΜτΘ ότι, εκτός από την ομάδα αυτή των 44 θεολόγων, υπάρχουν και άλλοι χιλιάδες, διορισμένοι και αδιόριστοι, που έχουν διαφορετικές απόψεις και των οποίων η φωνή και η γνώμη θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη.

Δημοσιεύουμε δε εδώ και τη δικαιολογημένη Απάντηση –διαμαρτυρία των «Αδιορίστων Θεολόγων» της Πρωτοβουλίας Θεολόγων ΑΠΘ σε όσα οι 44 θεολόγοι γράφουν:

Σας αποστέλλουμε το μήνυμα αυτό προκειμένου να ρωτήσουμε, με ποιο τρόπο "σέβεστε και συμπαραστέκεστε" στους αδιόριστους Θεολόγους της χώρας μας; Όταν σε μια δύσκολη περίοδο για τον κλάδο μας όπου χειμάζεται από παντού, υποτιμάται, αποκλείεται ατύπως από προκηρύξεις ακόμη και συναφούς αντικειμένου η ειδικότητα μας. (π.χ. στα ΙΕΚ Πολιτιστικού προτιμούνται φιλόλογοι αντί θεολόγοι για την Ιστορία της Χριστιανικής Τέχνης, άσχετα αν στο Τμήμα Ποιμαντικής & Κοινωνικής Θεολογίας για παράδειγμα έχουμε 4 εξάμηνα Βυζαντινής Τέχνης. Ή ακόμη στην Μ.Ε. όπου οι αναθέσεις της Κοινωνιολογίας π.χ. δίνονται στους Φιλολόγους αντί σε εμάς, παρά το γεγονός ότι οι απόφοιτοι των Θεολογικών σχολών σήμερα έχουν τουλάχιστον 1 Υποχρεωτικό μάθημα Γενικής Κοινωνιολογίας & 2 επιλεγόμενα για την Κοινωνιολογία της Θρησκείας).
Πραγματικά μας προξενεί αλγηνή εντύπωση το γεγονός, ότι επιμένετε να υποστηρίζετε την αδικία που υπέστη ο κλάδος με την μη-πρόβλεψη θέσεων Θεολόγων ως Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αντί για αυτό επιθυμείτε "να μην ταράξετε την ηρεμία" των συναδέλφων ΠΕ 70 και κάνετε λόγο για εισαγωγή μαθημάτων στα Παιδαγωγικά τμήματα της χώρας.
Σας επισυνάπτουμε σειρά από απαντήσεις αποδεκτών στην Πρωτοβουλία μας, για να δείτε τον αγώνα των αδιορίστων, στον οποίο για "επικοινωνιακούς" ή άλλους λόγους, θεωρείτε την διεκδίκηση των δικαίων και παγίων αιτημάτων του θεολογικού κόσμου της χώρας, ως "συντεχνία", την στιγμή που συνάδελφοι σας με μεταπτυχιακά , διδακτορικά, ξένες γλώσσες, επιμόρφωση, νέες τεχνολογίες, και πολλά άλλα, αγωνιούν για το μέλλον τους, αγωνιούν για το αν θα καταφέρουν να ασκήσουν την επιστήμη που αγάπησαν στην πατρίδα τους... ή αν θα πρέπει να μεταναστεύσουν!
Φτάσατε στο σημείο να υποστηρίξετε ότι οι ώρες του μαθήματος μας είναι αρκετές, για δείτε τι συμβαίνει στην Τεχνική εκπαίδευση, στο άρθρο παρακάτω και πείτε μας αν συμφωνείτε ή όχι με αυτές τις εξελίξεις.
Μετά από αυτήν την κραυγή αγωνίας που σας εκφράζουμε μέσα από αυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα, θα χαρούμε να λάβουμε τις απαντήσεις σας, πως τελικά "σέβεστε και συμπαραστέκεστε" στους συναδέλφους σας αδιόριστους Θεολόγους, πως πιστεύετε ότι μπορούμε να διεκδικήσουμε ότι δικαιούμαστε, όχι μόνο και μόνο για "συντεχνιακούς" λόγους, αλλά επειδή πιστεύουμε ότι έχουμε να προσφέρουμε στην κοινωνία, ότι δεν κάνουμε "επιστήμη για την επιστήμη" αλλά επιστήμη για τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.Θα μας χαροποιούσε δε ιδιαίτερα να μας γνωρίζατε εσείς τι κινήσεις έχετε κάνει ή σκοπεύετε να κάνετε σε συνεργασία με τις ενώσεις και τους συλλόγους Θεολόγων της χώρας μας, ώστε να αναδειχθεί το οξύτατο πρόβλημα της εσκεμμένης υποτίμησης και υποβάθμισης του αντικειμένου μας και της ειδικότητας μας εν συνόλω, μιας και "σέβεστε και συμπαραστέκεστε" τους αδιόριστους συναδέλφους σας στο ζήτημα της εργασίας τους (π.χ. έλλειψη θέσεων Θεολόγων ως ειδικών επιστημόνων στις διάφορες υπηρεσίες του Υπ. Τουριστικής ανάπτυξης για τον θρησκευτικό τουρισμό, αλλά και μη στελέχωση των πολιτιστικών οργανισμών και φορέων, από το Υπ. Πολιτισμού αλλά και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα βλ. αποκλεισμό από ΠΕ Διοικητικού & ΠΕ Κοινωνικών-Ανθρωπιστικών Επιστημών, στις διάφορες προκηρύξεις του ΑΣΕΠ).
Παρακαλούμε να αφουγκραστείτε συναδελφικά και αγαπητικά, την αγωνία μας αυτή και σας ζητούμε να σεβαστείτε και να συμπαρασταθείτε με πράξεις, ουσιαστικά και ειλικρινά στον αγώνα μας, με παιδεία και όχι συντεχνιακά.
Αδιόριστοι Θεολόγοι
Πρωτοβουλία Θεολόγων ΑΠΘ

*Το κείμενο μπορεί να διαβάσει κανείς στο Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων romfea.

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια για την κριτική σας στις ανόητες και αντορθόδοξες απόψεις των λεγομένων αυτών 44 θεολόγων, που αποτελούν και προδοσία του Χριστού και του ζωηφόρου (ορθόδοξου) λόγου Του. Αλλά και δείχνουν την αναλγησία που έχουν απέναντι στην ταλαίπωρη και πλανωμένη νεολαία μας.

Εμείς έχουμε να προσθέσουμε τις παρακάτω απόψεις.
1ον. Είναι πολύ χαρακτηριστικό ποιοί πτυχιούχοι θεολογίας υπογράφουν αυτές τις επαίσχυντες απόψεις. Είναι ο Παναγιώτης Ανδριόπουλος ένας που έχει μια σελίδα στο ιντερνετ http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/ γεμάτη από πνευματική αθλιότητα, πλάνες, αλλά έχει και ανήθικες εικόνες (γυμνά κ.α.). Δεν συνιστώ να την επισκεφθεί κανείς γιατί θα μολυνθεί υπερβολικά από την υπερχειλίζουσα αθλιότητα και διαστροφή. Υποστηρικτής του οικουμενιστικής θεολογίας και των αρχηγετών του Οικουμενισμού. Πολέμιος του ακραιφνούς και διακεκριμένου ορθόδοξου θεολόγου και καταξιωμένου ιεροκήρυκα, του Νικολάου Ιω. Σωτηρόπουλου, αλλά και άλλων ορθόδοξων αγωνιστών. (βέβαια όταν σε διάλογο στον Ορθόδοξο Τύπο, ο κ.Σωτηρόπουλος του έθεσε κάποια ερωτήμα και τον "κόλλησε στον τοίχο" για τις γελοίες και άδικες απόψεις του, δεν είχε τί να απαντήσει...).

Επίσης δεν είναι καθόλου τυχαίο που υπογράφουν συγγραφείς των απαράδεκτων νέων βιβλίων Θρησκευτικών, μόνο που δεν είναι οι συγγραφείς μόνο της Α' Γυμνασίου, όπως γράψατε αλλά και της Β' Γυμνασίου, άρα συνολικά τον αριθμό τέσσερεις (4) (οι Καζλάρη Πηγή, Γριζοπούλου Όλγα, Τσανανάς Γιώργος, Μπάρλος Αποστόλης). Που αποδεικνύει ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, με τους μασσώνους του, δεν επιλέγει αντιπροσωπευτικό δείγμα από τους πτυχιούχους της θεολογίας, για την συγγραφή των βιβλίων, αλλά αυτούς που θα εξυπηρετήσουν τους σκοτεινούς σκοπούς και στόχους τους, δηλ. την αλλοίωση του Ορθόδοξου μαθήματος των λεγομένων Θρησκευτικών, καλύτερα της Ορθόδοξης Χριστιανικής Αγωγής.
Άλλος που υπογράφει είναι ο "συναξιακός" μοντερνιστής πτ.Θεολογίας Θανάσης Παπαθανασίου και αυτός συγγραφέας του βιβλίου Γ'Λυκείου. Άρα έγιναν 5 τον αριθμό, οι υπογράψαντες και ταυτόχρονα συγγραφείς βιβλίων Θρησκευτικών.
Άλλος είναι ο Παντελής Καλαϊτζίδης, ο οποίος πρωτοστατεί στον δαιμονικό οικουμενισμό, της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών, και αυτός πλήρης πλανών και διαστροφικού πνεύματος! Να τον χαίρεται ο Δημητριάδος Ιγνάτιος που τον επέλεξε ως τον στενότερο σχεδόν συνεργάτη του!

2ον.Οφείλουμε να πούμε ότι οι άλλοι "θεολόγοι" της Θεσσαλονίκης το μόνο που ενδιαφέρονται είναι μάλλον η επαγγελματική τους αποκατάσταση. Καμμία αναφορά δεν έκαναν στην διατήρηση της ορθοδοξίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία που είναι και η ουσία του προβλήματος και όχι το να μείνει υποχρεωτικό μεν αλλά πολυπολιτισμικό και οικουμενιστικό ώστε να δηλητηριάζει τις παιδικές και εφηβικές ψυχές με πλάνες. Κρίμα και σ' αυτούς! Εμείς γνωρίζαμε πιο πριν απο κάτι δημοσιεύματα σε ιστοχώρο για τους εκπαιδευτικούς, τις ιδέες και τις προθέσεις των εν λόγω κυρίων. Αλλά αν θέλουν να μην είναι προδότες του καθήκοντος που έχουν ως αποφοιτήσαντες από ορθόδοξη θεολογική σχολή, έστω και σε γενικές γραμμές, να ομιλούν και να γράφουν ορδόδοξα, οφείλουν να υπερασπίζονται πάνω και πριν από όλα τον ακαινοτόμητο λόγο του Θεού, που είναι ο ορθόδοξος λόγος, ο μοναδικός που δίνει λύσεις, και αληθινή ελπίδα, αφού οδηγεί στην Ελπίδα, που είναι ο ΖΩΟΔΟΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!

ΜΑΡΙΟΣ είπε...

Στεναχωριέμαι για τους 44 "συναδέλφους" . Πλανήθηκαν φαίνεται . Νομίζω ότι το καλλίτερο σχόλιο το κάνατε ήδη , λέγοντας ότι εκτός από τους 44 , υπάρχουν και χιλιάδες άλλοι με διαφορετικές απόψεις , με τις σωστές απόψεις . Και το σωστές δεν το λέω γιατί είμαι ένας από αυτούς , αλλά γιατί το λέει η πίστη μας . Ορθοδοξία = Ορθό δόγμα = το σωστό δόγμα .
Καλή Δύναμη σε όλους μας για να αντιμετωπίσουμε και τους εσωτερικούς εχθρούς .

Ανώνυμος είπε...

Έλληνες Eθνικοί : αντικατάσταση των θρησκευτικών από μάθημα «θρησκειολογίας» και πλήρης διαχωρισμός κράτους – εκκλησίας

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=43304


H πραγματική ισονομία της ελληνικής εθνικής θρησκείας και των άλλων μειοψηφικών θρησκειών απέναντι στην «επικρατούσα» απαιτεί τον προηγούμενο πλήρη διαχωρισμό κράτους - εκκλησίας. Mέχρι όμως αυτό να συμβεί : αντικατάσταση του μαθήματος των θρησκευτικών από μάθημα «θρησκειολογίας», στο οποίο θα παρουσιάζονται ισότιμα όλες οι θρησκείες.

Oι Eλληνες Eθνικοί ζητούν:
 Aπαρίθμηση όλων των εν Eλλάδι θρησκειών στο άρθρο 3 του Συντάγματος
 Διαγραφή των φράσεων περί ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης κ.λπ. από τον νόμο 1566 του 1985 για τη λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
 Aντικατάσταση των θρησκευτικών από μάθημα «θρησκειολογίας».
 Eνταξη στη διδακτέα ύλη και μαθήματος «ανθρωπισμού»
 Eπαναδιατύπωση της έννοιας του προσηλυτισμού

Πρωτοβουλία Θεολόγων ΑΠΘ είπε...

Η Πρωτοβουλία Θεολόγων ΑΠΘ, έχει δεχθεί πολλά "ΑΝΩΝΥΜΑ" πυρά ότι δήθεν δεν είναι ορθόδοξη, ή ότι είναι ακραία ή ότιδήποτε... δεν πειράζει, την κριτική αφ' υψηλού και δη την ανώνυμη, την έχουμε συνηθίσει και δεν μας πτοεί.
Τα διαπιστευτήρια της πίστης μας δεν χρειάζεται να τα δώσουμε στους ανώνυμους και εύκολους κριτές μας... ούτε πρόκειται να κάνουμε εκπτώσεις όταν αναφερόμαστε στα ζητήματα της αδιοριστίας μας.
Οι βολεμένοι εύκολα μπορούν να μας κατηγορήσουν, κανέναν συμπαραστάτη δεν βλέπουμε από πιστεύοντες και μη...
Το να κρυβόμαστε πίσω από την ανωνυμία μας, δεν δείχνει θάρρος, τόλμη ή πίστη σε όσα πιστεύουμε, κατά συνέπεια επιστρέφουμε τα όσα ανυπόστατα και προσβλητικά (ιδίως τα εισαγωγικά στο ότι είμαστε Θεολόγοι) ελέχθησαν από τον ανώνυμο.-

Ανώνυμος είπε...

Απάντηση στην Πρωτοβουλία Θεολόγων ΑΠΘ.
Κύριοι "θεολόγοι", όταν σας λέω ότι είστε θεολόγοι εντός εισαγωγικών δεν εννοώ ότι δεν έχετε πτυχίο θεολογίας από πανεπιστήμιο Ελληνικό. Όχι αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Εννοώ ότι μπορεί να έχετε ένα πτυχίο όμως αυτό δεν θα κάνει αληθινούς θεολόγους, που είναι αυτοί που διαπνέονται από ορθόδοξο πνεύμα και βάζουν πάνω από όλα τον Χριστό και την Ορθοδοξία Του, και οι οποίοι ακολουθούν τους αληθινούς θεολόγους που είναι οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας και όχι ο καθένας που εισβάλει στο πανεπιστήμιο και είτε τον αγγίζει είτε όχι η Ορθόδοξη Θεολογία, παίρνει πτυχίο και μετα κοκορεύται ότι είναι και θεολόγος!... Και δεν ντρέπεται! Και μπορεί να ζει και μέσα σε 1000 πλάνες και άλλα 1000 πάθη! Και δεν αισχύνεται! Άρα λοιπόν θεολόγοι θα είστε με την αληθινή έννοια, αν είστε άγιοι! Και καταχρηστικά αν τα κείμενα σας διαπνέονται από Χριστό και Ορθοδοξία. Κάτι τέτοιο όμως δεν διαφαίνεται. Και να έλθουμε επι της ουσίας.

Κύριοι πτυχιούχοι, αφήστε τις ανοησίες περι ανωνυμίας και δείξτε μας ένα (δεν θέλουμε πολλά, παρ' ότι θα έπρεπε να το ζητάμε αυτό Σ' ΟΛΑ τα κείμενά σας), δείξτε μας λοιπόν ένα κειμενό σας που πάνω και πρώτα απ' όλα να υποστηρίζετε αταλάντευτα την παραμονή του ομολογιακού-ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Τα πολλά λόγια είναι φτώχια! Δείξτε μας και μετά θα συνεχίσουμε να μιλάμε μαζί σας.
Περιμένουμε...

Ανώνυμος είπε...

Και κάτι άλλο: Ποιός σας είπε ότι είμαι βολεμένος; Μήπως ρίχνετε λάσπη για να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα; Ότι δεν σας ενδιαφέρει σχεδόν καθόλου η κατοχύρωση του Ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος, αλλά ο διορισμός σας, και το μάθημα ας γίνει μια αηδέστατη θρησκειολογία του διαβόλου και της πλάνης!

Αν μας δείξετε κείμενά σας, παλαιά και πρόσφατα, που να δείχνουν ότι αγωνίζεστε εναντίον της οικουμενιστικής θεολογίας και υπερ του Ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος, τότε με χαρά να ανακαλέσουμε τους ισχυρισμούς μας και την καλοπροαίρετη κριτική μας.

ΔΕΙΞΤΕ ΜΑΣ ΚΥΡΙΟΙ! ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΕΣΟΥΜΕ...

Ανώνυμος είπε...

Πρωτοβουλία Θεολόγων ΑΠΘ και Έλληνες Eθνικοί UNITED..!

Ανώνυμος είπε...

Σε Ημερίδα Θεολόγων στη Λευκάδα ετέθη στον π. Γεώργιο Μεταλληνό το ζήτημα του βιβλίου Θρησκευτικών της Α΄ Λυκείου και ειδικότερα των ενοτήτων για τους Χιλιαστές και τους μασόνους. Ο σεβαστός Καθηγητής π. Γεώργιος είπε τα εξής σημαντικά:

Σε εμένα λοιπόν (π. Γεώργιος) και στον κ. Φίλια ανατέθηκε η συγγραφή του βιβλίου της Α΄ Λυκείου. Έπρεπε να γράψουμε και για τη θέση της Εκκλησίας απέναντι σε άλλα θρησκεύματα. Πριν κυκλοφορήσει το βιβλίο οι Μασόνοι και οι Χιλιαστές μας έκαναν αγωγές. Ζητήσαμε ακρόαση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.). Όταν πήγαμε να τους συναντήσουμε , ήταν 4 μέλη του Π.Ι. (η μία ήταν γυναίκα) , όχι οι θεολόγοι, μας είπαν ευθαρσώς: «Εμείς είμαστε μασόνοι». Ο πρόεδρος του Π.Ι. ήρθε σε δύσκολη θέση αλλά εγώ τους είπα «Αυτό με χαροποιεί» γιατί ξέραμε με ποιους έχουμε να κάνουμε.


H Εκκλησία δεν πρόκειται να καταστραφεί, αφού είναι Σώμα Χριστού, έχει Κεφαλή το Χριστό, είναι ο Χριστός ο εις τους αιώνας επεκτεινόμενος. Έχομε τη διαβεβαίωση του ιδίου του Χριστού ότι «και πύλαι Άδου, ου κατισχύσουσιν αυτής» (Ματθ. 16,18). Ο κίνδυνος όμως δεν αναφέρεται στην Εκκλησία, η οποία θα υπάρχει εις τους αιώνας μετά της Κεφαλής της, του Χριστού, αλλά εις τα μέλη της Εκκλησίας, εις τους πιστούς, οι οποίοι κινδυνεύουν να χαθούν, όταν χαθεί η ορθή πίστη, η Ορθοδοξία, και επικρατήσουν η αίρεση και η πλάνη.
Όταν χαθεί η ορθή πίστη, όσο άγιος και ενάρετος και αν είναι κανείς, δεν σώζεται.

Ανώνυμος είπε...

Για να συνειδητοποιήσουμε το τι σημαίνει "Οικουμενισμός" στη Φινλανδία καθως επίσης και διαφθορά, προσφάτως Λουθηρανός διαζευγμένος πάστορας προχώρησε σε αλλαγή φύλου και ζήτησε να παραμείνει στο διακόνημά του ως... παστόρισσα. Το αίτημά του έγινε αποδεκτό από την Λουθηρανική Εκκλησία με αποτέλεσμα οι παραδοσιακοί Λουθηρανοί να προχωρήσουν σε σχίσμα. Το παράδειγμα του δε, ακολούθησε και δεύτερο στέλεχος της Λουθηρανικής Εκκλησίας το οποίο προβαίνει σε αλλαγή φύλου διατηρώντας την ποιμαντική θέση που κατείχε ως άντρας!

Φτάσαμε στο σημείο δηλαδή να έχουμε και "ιέρεια" τραβεστί και Γενικός Γραμματέας αυτού του βδελήγματος να είναι "Ορθόδοξος" ιερέας υπό τις ευλογίες του Μητροπολίτη Αμβρόσιου του Ελσίνκι!

Έτσι ο διαβόητος Μητροπολίτης Ελσινκίου φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του Ορθόδοξου Πολιτιστικού Κέντρου "Σοφία" συμπόσιο Χριστιανών και Μασώνων με θέμα "Η Προσέγγιση του Θείου" με σκοπό την προσέγγιση Μασωνίας και Χριστιανισμού.»

(ο υπεύθυνος νεότητας και παιδικών κατασκηνώσεων της Μητροπόλεως είναι "Ορθόδοξος" gay ακτιβιστής, ο εκδότης του "Ορθόδοξου" περιοδικού Aamun Koitto είναι ομοφυλόφιλος ακτιβιστής και σε ΚΑΘΕ τεύχος προβάλλει την ομοφυλοφιλία)

http://www.kulttuurikeskussofia.fi/

Ανώνυμος είπε...

Και μια διευκρίνηση: ο γράψας το πρώτο σχόλιο και τα δύο σχόλια χθες (29 Μάϊος 2009 9:18 κ΄ 9:23) είναι το ίδιο πρόσωπο: ο γράφων αυτές τις γραμμές και διακρίνεται από τους υπόλοιπους "ανώνυμους". Αυτό απλώς για άρση κάθε συγχύσεως.
Και όχι πως δεν συμφωνούμε με το πασιφανέστατο ότι στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο υπάρχουν Μασσώνοι!...

Ανώνυμος είπε...

http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?cat=6

O κορυφαίος απόστολος των εθνών Παύλος λέει χαρακτηριστικά· «H γνώσις φυσιοί, η δε αγάπη οικοδομεί. Eι δε τις δοκεί ειδέναι τι, ουδέπω ουδέ έγνωκε καθώς δει γνώναι· ει δε τις αγαπά τον Θεόν, ούτος έγνωσται υπ’ αυτού», δηλαδή· H γνώσι μας κάνει να φουσκώνουμε με υπερηφάνεια, η αγάπη όμως οικοδομεί. Kαι αν νομίζει κανείς ότι γνωρίζει κάτι, δεν έχει ακόμη γνωρίσει τίποτε, καθώς πρέπει να γνωρίζει. Eάν όμως κάποιος αγαπά τον Θεό, αυτός έχει γνωρισθεί από τον Θεό.

Nαί, αγαπητά μου παιδιά! Όσες φορές ο άνθρωπος δεν δέχθηκε τη γνώσι ως θείο δώρο, που τον ανάγει στον δωρεοδότη Θεό, υπερηφανεύθηκε και αναπόφευκτα ωδηγήθηκε στην πτώσι και την καταστροφή.

Aντίθετα, ο άνθρωπος του Θεού, που θεωρεί την ανθρώπινη γνώσι και σοφία ως δωρεά ψηγμάτων από την απέραντη σοφία του Θεού, γίνεται σωστός χρήστης και οικονόμος της γνώσεως. Παράλληλα γεμίζει την καρδιά του με αγάπη θεία, που στο τέλος η πάνω απ’ όλους και απ’ όλα αυτή είναι που οικοδομεί τον άνθρωπο και τον εμπνέει για κάθε έργο αγαθό.

Ανώνυμος είπε...

Την 'Ελληνική Νομαρχία' την έγραψε ο Ανώνυμος ο Έλληνας. Η ανωνυμία στο Internet είναι δικαίωμα, το ίδιο ισχύει και στα μπλόγκ. Είναι δικαίωμα του κάθε μπλόγκερ να γράφει επώνυμα ή ανώνυμα.

Ανώνυμος είπε...

Όπως σωστά έγραψε ο φίλος μας, το παράδειγμα στη Φιλανδία μας δείχνει ακόμα πιο ξεκάθαρα τί εστίν Οικουμενισμός!

Ακουέτωσαν ταύτα οι ημέτεροι εκκλησιαστικοί ταγοί, και οι λαϊκοί που προεξάρχουν σ' αυτόν!

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)