4/3/14

Οι μεταθέσεις και ο β΄ κύκλος μετατάξεων που χάθηκαν, οι υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση που έρχονται

Είναι πράγματι δύσκολο να αποκρυπτογραφήσει κανείς τι σχεδιάζουν οι «εγκέφαλοι» του Υπουργείου Παιδείας για τους εκπαιδευτικούς. Θα επιχειρήσουμε μια σύντομη ανάλυση λαμβάνοντας υπόψη τα μέχρι σήμερα δεδομένα:
1. Η εγκύκλιος των μεταθέσεων, αυτών που γίνονται με αίτηση των εκπαιδευτικών, δεν εκδόθηκε ούτε το Νοέμβριο, όπως προβλέπει το σχετικό Π.Δ. ούτε ποτέ μέχρι σήμερα. Θεωρείται πλέον μάλλον απίθανο να υπάρξουν φέτος τέτοιου είδους μεταθέσεις. Οι μηδενικοί σχεδόν διορισμοί εκπαιδευτικών οδηγούν στη διακοπή των μεταθέσεων. Ο λόγος προφανής. Ποιος θα καλύψει το «κενό» που θα αφήσει πίσω του ο εκπαιδευτικός που θα μετατεθεί εφόσον δεν υπάρχει σχεδιασμός για νέους διορισμούς;


2. Η β΄ φάση των μετατάξεων μετά από πολλές αναβολές τέθηκε πιθανότατα στο αρχείο. Λογικό, μετά από την α΄ φάση μετατάξεων που έγινε χωρίς κριτήρια και οπωσδήποτε με πλήρη αδιαφάνεια. Η αξιοκρατία πήγε περίπατο και είναι βέβαιο πως ο κύκλος των ενστάσεων για την α΄ φάση μετατάξεων δεν έχει κλείσει ενώ κάποιοι εκπαιδευτικοί ετοιμάζουν και δικαστικές προσφυγές που πρόκειται να «ταλαιπωρήσουν» το Υπουργείο Παιδείας. Με αυτά τα δεδομένα ποιος τολμάει να ανοίξει β΄ κύκλο μετατάξεων;

3. Τη στιγμή που τα χρονικά περιθώρια για την απόλυση εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα τελειώνουν και οι αντιδράσεις γιγαντώνονται, το Υπουργείο Παιδείας προκλητικά στέλνει στο Εθνικό Τυπογραφείο το Προεδρικό Διάταγμα για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεραρίθμων εκπαιδευτικών. Επίσημα πλέον το Σχέδιο προεδρικού διατάγματος (έτσι είναι ακόμη αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, ως σχέδιο) γίνεται Προεδρικό Διάταγμα δημοσιευμένο στο ΦΕΚ. Η παλιά «απειλή» για υποχρεωτικές μεταθέσεις που είχε εγκαταλειφθεί προσωρινά επανέρχεται στο προσκήνιο με τον πλέον επίσημο τρόπο.
Το Υπουργείο φαίνεται πως ξέχασε τις εύστοχες επισημάνσεις εκπαιδευτικών ότι το πρόβλημα, ακόμη και στις ακριτικές περιοχές της χώρας, δεν είναι τα οργανικά κενά αλλά τα λειτουργικά κενά. Οι δηλώσεις περί μηδενικών αποσπάσεων που έκανε πέρυσι ο υπουργός δεν ίσχυσαν τελικά –εξαρχής το ξέραμε ότι δεν θα ίσχυαν –, αποσπάσεις ουκ ολίγες έγιναν σε σχολεία και φορείς και τώρα ξαφνικά θυμήθηκαν και πάλι τις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Οι εκπαιδευτικοί που περίμεναν την εγκύκλιο των (προαιρετικών) μεταθέσεων αναμένουν τώρα άλλη εγκύκλιο που θα καλεί τα ΠΥΣΔΕ να συντάξουν πίνακες υπεραρίθμων, υποψήφιων για υποχρεωτική μετάθεση! Ο κλήρος πέφτει στους νεότερους (με λιγότερα από 12 έτη υπηρεσίας) που έχουν λίγες ώρες διδασκαλίας (λιγότερο από το 60% του υποχρεωτικού τους ωραρίου). Η διάσπαση του κλάδου καλά κρατεί αυτή τη φορά σε «παλιούς» και «νέους».

4. Και ταυτόχρονα ετοιμάζουν αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Και δεν είναι μόνο η ηγεσία του Υπουργείου που υπεραμύνεται της αναγκαιότητας της αξιολόγησης αλλά και κάποιοι Διευθυντές σχολείων και Σχολικοί Σύμβουλοι που τρίβουν τα χέρια τους για το έργο που θα αναλάβουν! Πόσο σχετικοί είναι όλοι τους φαίνεται από το «σχεδιασμό» τους. Σύμφωνα με αυτόν η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει το Μάιο! Δεν βρέθηκε κάποιος να τους πει ότι το Μάιο σταματάει το διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών και ξεκινούν οι ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις; Ή μήπως οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα έρθουν να αξιολογήσουν τον τρόπο που επιτηρεί ο εκπαιδευτικός στις εξετάσεις;

Μέσα στο εκρηκτικό αυτό κλίμα οι εκπαιδευτικοί αρχίζουν να χάνουν την απαραίτητη για την επιτέλεση του παιδαγωγικού τους έργου ηρεμία. Με επιτάξεις, απειλές υποχρεωτικών μετακινήσεων, εξαγγελίες για αξιολόγηση από παντελώς ακατάλληλα πρόσωπα (με ποια κριτήρια επελέγησαν οι Διευθυντές των σχολείων και οι Σχολικοί Σύμβουλοι ώστε να είναι ικανοί για το έργο της αξιολόγησης των μάχιμων εκπαιδευτικών;) η ημιθανής δημόσια παιδεία απειλείται με πλήρη κατάρρευση. Εκτός κι αν αυτός είναι ο πραγματικός τους στόχος…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου