14/9/14

Ο Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος για κενά, προσλήψεις αναπληρωτών, διενέργεια ΑΣΕΠ, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και αποσπάσεις

Κατ’ αρχήν ικανοποιημένος από την έναρξη του σχολικού έτους δηλώνει στην FS ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, προσθέτοντας ωστόσο ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να παρέμβει αν παρουσιαστεί πρόβλημα ή λειτουργικό κενό σε κάποιο από τα δημόσια σχολεία της χώρας. Παράλληλα, ξεκαθαρίζει ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα προχωρήσει, ενώ αναφέρει ότι επιδιώκεται, σε συνεννόηση με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, η πραγματοποίηση νέου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Στον Δημήτρη Χρυσικόπουλο
Θα ήθελα να μου πείτε ποια είναι η εικόνα που έχει το υπουργείο Παιδείας από τη φετινή έναρξη του σχολικού έτους.
Είμαστε κατ’ αρχήν ικανοποιημένοι από την εικόνα της Πέμπτης, όταν ξεκίνησε και τυπικά το νέο διδακτικό έτος. Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς προβλήματα. Αγιασμός πραγματοποιήθηκε και στο τελευταίο σχολείο, ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη περιοχή. Ωστόσο δεν επαναπαυόμαστε, βρισκόμαστε σε εγρήγορση, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε άμεσα οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει.


Πόσα είναι τα λειτουργικά κενά στα δημόσια σχολεία και πώς προτίθεστε να αντιμετωπίσετε τα όποια προβλήματα παρατηρηθούν;
Ρεαλιστική εικόνα για τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό θα αποκτήσουμε τις επόμενες μέρες. Ωστόσο, μέχρι σήμερα έχουμε προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να μην αφήσουμε τα παιδιά χωρίς δασκάλους και καθηγητές. Τις προηγούμενες μέρες διορίστηκαν 4.900 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Επιπλέον, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα τοποθετηθούν ακόμη 10.000 αναπληρωτές, με βάση τα πραγματικά κενά που θα προκύπτουν και τα τμήματα που θα δημιουργηθούν στις κατευθύνσεις, στα επαγγελματικά λύκεια και στα ειδικά σχολεία. Εκτός αυτών, όμως, έχουμε μία ακόμη «εφεδρεία» 1.100 αναπληρωτών που θα είναι έτοιμοι για να καλύψουν κενά που θα δημιουργηθούν λόγω έκτακτων περιστάσεων (λόγοι υγείας, κυήσεως, συνταξιοδοτήσεως κ.ο.κ.).

Ο υπουργός Παιδείας κ. Λοβέρδος αναφέρθηκε στην ανάγκη πραγματοποίησης του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών. Γνωρίζετε τις ανάγκες των δημόσιων σχολείων της χώρας;
Το ζήτημα των εκπαιδευτικών κενών είναι υπαρκτό και προσπαθούμε να το διαχειριστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι αθρόες αποχωρήσεις εκπαιδευτικών λόγω συνταξιοδότησης και ταυτόχρονα ο ρυθμός μίας πρόσληψης ανά δέκα αποχωρήσεις τείνουν να καταστήσουν το έλλειμμα σε εκπαιδευτικούς μη διαχειρίσιμο.
Τόσο εγώ όσο και ο υπουργός κ. Λοβέρδος πιστεύουμε ότι έφτασε η ώρα να διενεργηθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Μην ξεχνάτε ότι ο τελευταίος αντίστοιχος διαγωνισμός χρονολογείται από το 2008, και μάλιστα υπάρχει και εκκρεμότητα κάποιων διορισμών από τότε. Για το ζήτημα αυτό θα πρέπει να συνεργαστούμε με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και να επανεξετάσουμε το σύστημα προσλήψεων-αποχωρήσεων σε αναλογία μικρότερη από το υφιστάμενο 1 προς 10. Εφόσον αυτό καταστεί εφικτό, θα έχουμε κάνει ένα αποφασιστικό βήμα για να διενεργήσουμε με επιτυχία έναν νέο διαγωνισμό ΑΣΕΠ, προσλαμβάνοντας ικανοποιητικό αριθμό μόνιμων εκπαιδευτικών. Με την κίνηση αυτή πιστεύουμε ότι θα εξορθολογιστεί σε ικανοποιητικό βαθμό το σύστημα διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Από κει και πέρα, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ εκφράζουν διαμαρτυρίες για το ζήτημα των αποσπάσεων. Τι προτίθεται να πράξει το υπουργείο Παιδείας;
Όπως υπάρχουν προβλήματα λόγω του δημοσιονομικού προγράμματος στις προσλήψεις των εκπαιδευτικών, αντίστοιχα ζητήματα αντιμετωπίζουμε και στους διοικητικούς υπαλλήλους. Η στελέχωση των εποπτευόμενων φορέων του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλά και της κεντρικής του υπηρεσίας, βασίζονται και στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών. Πρόκειται για άτομα με γνώσεις και ικανότητες, τα οποία κρίνονται απαραίτητα για τη στελέχωση διοικητικών υπηρεσιών.

Παράλληλα, οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών επιδιώκουν να πραγματοποιήσουν συντονισμένες κινητοποιήσεις εντός του επόμενου διαστήματος, για διάφορα ζητήματα (αξιολόγηση, διαθεσιμότητα κ.λπ.). Τι προτίθεστε να κάνετε;
Ως πολιτική ηγεσία ήρθαμε εδώ όχι απλώς για να διαχειριστούμε το χώρο της εκπαίδευσης αλλά για να προχωρήσουμε τα σχολεία μας ένα βήμα πιο μπροστά. Το έργο της αξιολόγησης έχει ξεκινήσει, οι αξιολογητές επιμορφώθηκαν, και μάλιστα σε ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό, και το επόμενο διάστημα θα αρχίσει να εφαρμόζεται και το βασικό της σκέλος, δηλαδή η καταγραφή των προσόντων του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Στις αιτιάσεις που υπάρχουν έχω να απαντήσω ότι η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία θεσμοθετημένη και αξιοκρατική, και όχι φόβητρο. Θέλω σε αυτό το σημείο να σας αναφέρω ότι πολλοί εκπαιδευτικοί επιζητούν οι ίδιοι την αξιολόγησή τους. Είναι, επομένως, αδύνατο για εμάς να μην εισακούσουμε αυτό το αίτημά τους. Συνεπώς, η στάση μας ως πολιτική ηγεσία στο θέμα της αξιολόγησης είναι απαρέγκλιτη. Η διαδικασία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και θα αξιολογηθεί το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Σε γενικότερο επίπεδο, διαχρονικά οι κυβερνήσεις χαρακτηρίζουν την εκπαίδευση βασικό μοχλό ανάπτυξης για τη χώρα. Παρά ταύτα, τα προβλήματα σε όλες τις βαθμίδες της είναι χρονίζοντα. Θεωρείτε ότι αυτό οφείλεται, όπως υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί, στην υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας ή υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες;
Ιδανικό θα ήταν να είχαμε ένα μαγικό ραβδί και να λύναμε μια για πάντα κάθε ζήτημα. Ωστόσο, αυτό δεν είναι εφικτό. Συνεπώς, μέσα σε ρεαλιστικό πλαίσιο θέλουμε να πάμε την παιδεία εν γένει, και όχι μόνο την εκπαίδευση, ένα βήμα πιο μπροστά, λύνοντας οποιοδήποτε ζήτημα προκύπτει μέσα από νηφάλιο διάλογο και συνεννόηση.

Όσον αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση, ποιες είναι οι προθέσεις του υπουργείου;
Η ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, αλλά και της διά βίου μάθησης, βρίσκεται στις προτεραιότητές μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη δεν έρχεται μόνο μέσα από την παραγωγή εξειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού αλλά και επαρκώς καταρτισμένων επαγγελματιών σε τεχνικές ειδικότητες.

Εκτός από την αντιμετώπιση των προβλημάτων στα σχολεία, ποιοι είναι οι στόχοι της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα που μου δίνετε να παρουσιάσω και κάποιες ακόμα δράσεις που προγραμματίζουμε. Προσωπικός στόχος μου ως υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι όχι μόνο το ανοιχτό σχολείο αλλά το ποιοτικό σχολείο.
Το αμέσως προσεχές διάστημα, και αφότου ομαλοποιηθεί η κατάσταση σε ό,τι αφορά την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, το υπουργείο Παιδείας θα δρομολογήσει μια σειρά εκπαιδευτικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων εντός του σχολικού χώρου. Ενδεικτικά να αναφέρω τη συνεργασία μας με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. για την προώθηση του προγράμματος ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο, τη διεύρυνση της διδασκαλίας κινεζικών στα πρότυπα-πειραματικά σχολεία, το πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής για μαθητές Δημοτικού Σχολείου σε συνεργασία με την Τροχαία και, τέλος, την πιο πρόσφατη χρονικά δράση μας, την καθιέρωση από τη φετινή σχολική χρονιά της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)