19/5/09

Απάντηση του Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων Δυτικής Ελλάδας Χρ. Ζήκου

πηγή: esos.gr
.
To esos.gr έλαβε απάντηση από το Σχολικό Σύμβουλος Θεολόγων Δυτικής Ελλάδας Χρήστος Νικ. Ζήκος σχετικά με το ρεπορτάζ μας στις 7/5/09 , με αφορμή το οποίο ο υπ. Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος διέταξε έρευνα , η οποία βρίσκεται σ εξέλιξη . Το esos.gr οφείλει να αναγνωρίσει την προσφορά του κ. Ζήκου στην εκπαίδευση και κυρίως στο μάθημα των Θρησκευτικών αλλά δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να μη δημοσιοποιήσει και σχολιάσει κείμενό του , ως σχολικού συμβούλου, με το οποίο προτρέπει τους καθηγητές της Δυτικής Ελλάδας να φροντίσουν τη βαθμολογία κατά περίπτωση και με τέτοιο τρόπο, ώστε και ο πιο αδύνατος μαθητής να έχει προβιβάσιμο βαθμό τον Ιούνιο.

Το esos.gr δημοσιεύει ολόκληρη την απάντηση του κ. Ζήκου η οποία έχει ως εξής:

«Δια της παρούσης δισέλιδης επιστολής μου εκφράζω την έντονη διαμαρτυρία μου για την κακομεταχείριση που υπέστην στο ρεπορτάζ σας της 7/5/09. Σ΄ αυτό ασκήθηκε κριτική σε έγγραφό μου, δικαίωμά σας, ανυπόγραφη όμως (γιατί άραγε;) και εμφανώς μη καλοπροαίρετη για οποιονδήποτε γνωρίζει ανάγνωση. Στο ρεπορτάζ σας, που αναφέρεται σε έγγραφό προς τους συναδέλφους μου της 3 Απριλίου 2009 -ημερομηνία που αποκρύψατε και γιατί άραγε; - μια συμβουλευτική προτροπή για αξιοποίηση των εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης των μαθητών κατά τη διάρκεια της χρονιάς, με στόχο τη σχολική επιτυχία και των υστερούντων μαθητών - μετετράπη σε «πρωτοφανή παρέμβαση στελέχους του Υπουργείου Παιδείας στα διδακτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών»,«υποβάθμιση της διδασκαλίας του μαθήματος» και στη συνέχεια επιχειρήσατε να συνδέσετε την εκ μέρους σας σκόπιμη κακοποίηση του νοήματος του εγγράφου μου με την αυθαίρετη, πάλι εκ μέρους σας, αλλοίωση του δεδομένου υποχρεωτικού χαρακτήρα του μαθήματος, για το λόγο που εσείς γνωρίζετε. Τι επιδιώκατε λοιπόν με την κακοποίηση του παιδαγωγικού και μόνο περιεχομένου του εγγράφου μου; Ποιους ενόχλησε κύριοι το περιεχόμενο του έγγράφου μου; Εάν όντως ενόχλησε εσάς και μάλιστα τόσο πολύ, γιατί δε βάλατε το ονοματεπώνυμό σας στο σχολιασμό του; Κι αν δεν ήταν δικός σας ο σχολιασμός, γιατί τον υιοθετήσατε και δεν τον βάλατε σε εισαγωγικά και να παραπέμψετε στον σχολιαστή του; Γιατί προτιμάτε να κρύβεστε πίσω από την ανασφάλεια της ανωνυμίας και δεν υπογράφετε την κριτική σας; Μόνο ρεπορτάζ δε λέγεται αυτό που κάνατε. Με τη στάση σας με αδικήσατε σφόδρα και καταγραφήκατε στη συνείδησή μου ως κακοπροαίρετοι. Προσβάλατε όμως και τη νοημοσύνη των συναδέλφων μου, καταλογίζοντάς τους έμμεσα ότι δεν ξέρουν να διαβάζουν ούτε τα κείμενά μου, αλλά ούτε και τον κάθε καλόπιστο ή κακόπιστο σχολιασμό τους από τον οποιονδήποτε. Που γνωρίζουν πολύ καλά την παιδαγωγική αξία των εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης κατά τη διάρκεια της χρονιάς και τη συμβολή τους στη σχολική επιτυχία των υστερούντων μαθητών.
Κοινή μας έγνοια, να ξέρετε, με τους συνάδελφους της περιφέρειάς μου είναι η αναβάθμιση της θρησκευτικής αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αφετηρία μας είναι η έμπρακτη υποστήριξη και ανάπτυξη του δεδομένου, υφιστάμενου και συνταγματικά κατοχυρωμένου από την Πολιτεία υποχρεωτικού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Υποστηρίζουμε και αναπτύσσουμε με τους καθηγητές μας το μάθημά μας, κρατάμε μέσα στην τάξη όλα τα παιδιά του κόσμου και τα ευαισθητοποιούμε στα μεγάλα προβλήματα των ανθρώπων και των κοινωνιών μέσα σε κλίμα καταλλαγής. Το μάθημά μας εξοικειώνει τα παιδιά με τις φιλόκαλες αντιλήψεις και στάσεις ζωής και τα βοηθάει να προσλαμβάνουν τον κόσμο αγαπώντας και ευχαριστώντας. Είναι μάθημα που προσφέρει βαθύτατη πνευματική ικανοποίηση και χαρά. Στο μάθημά μας, η εξέχουσα θέση του πανανθρώπινου και απελευθερωτικού μηνύματος του Χριστιανισμού είναι αδιαμφισβήτητη και κατοχυρωμένη ιστορικά, συνταγματικά, νομοθετικά και παιδαγωγικά. Σ΄ αυτό το μάθημα έχει τη θέση που της αξίζει η Ορθοδοξία. Καταξιώνεται σ΄ αυτό τόσο ο υπερφυλετικός και υπερεθνικός χαρακτήρας της, όσο και ο θεολόγος καθηγητής ως διαλεκτικός παιδαγωγός. Μάθημα τελικά που στη βαθύτερη υφή του είναι ένα διαλεκτικό-υπαρξιακό αίτημα πλήρες νοημάτων για διάλογο μέσα στη σχολική τάξη, μάθημα σε κάθε περίπτωση δημοκρατικό, που όχι μόνο δε φοβάται την κριτική, αλλά και την επιδιώκει. Μάθημα που ξέρει να ανανεώνεται για να μιλά με τον κώδικα της εποχής του, χωρίς να χάνει την ουσία του, που θέλει και μπορεί να διαλέγεται με τον κόσμο.
Γνωριζόμαστε πολύ καλά με τους συναδέλφους μου, και γι αυτό μου έχουν και τους έχω εμπιστοσύνη. Είναι δεδομένη και γνωστή σε μένα η ευαισθησία τους και στο ζήτημα της αξιολόγησης και της βαθμολόγησης. Ξέρουν πόσο δύσκολο είναι να ανιχνεύεις θεολογικά στοιχεία σε απαντήσεις 13/χρονων παιδιών και γι αυτό τα έχουν συνηθίσει και σε εναλλακτικές μορφές δουλειάς και αξιολόγησης κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Γνωρίζουν ότι ανάμεσα στους αδύνατους μαθητές είναι πολλοί που προέρχονται από μη ευνοημένα περιβάλλοντα και γι αυτό δεν είναι «έτοιμα» για μάθηση. Γνωρίζουν κατά συνέπειαν και πώς να ενεργούν σε κάθε περίπτωση. Κατ΄ οικονομία δηλαδή και με διάκριση και χωρίς την παιδαγωγική της κακώς εννοούμενης φιλανθρωπίας. Οι καθηγητές μας ξέρουν να διακρίνουν το βασικό: το τι δηλαδή οικοδομούμε όλη τη χρονιά μέσα στην τάξη με τα παιδιά. Ποια σχέση δημιουργούν τα παιδιά μ’ εμάς και το μάθημά μας. Μέσα σ΄ αυτή τη σχέση βιώνουν τα παιδιά το λόγο ως διάλογο, την επικοινωνία ως συνάντηση προσώπων, την ύπαρξη ως συνύπαρξη και τη ζωή ως σχέση. Στην παιδαγωγική σχέση πιστεύουμε ότι στηρίζεται η αναβάθμιση του μαθήματός μας κι αυτό το στόχο υπηρετούσε και το έγγραφό μας».

Χρήστος Νικ. Ζήκος,
Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων Δυτικής Ελλάδας
Κανακάρη 46-52, ΠΑΤΡΑ
Τηλ. 2610-427466, 243749, 240130
fax. 2610-243739
Κιν.: 693 8840417

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου