Το άρθρο αυτό μας απέστειλε συνάδελφος θεολόγος που υπηρετεί σε σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας
Ο Σχολικός Σύμβουλος των Θεολόγων Δυτικής Ελλάδος κ. Χρήστος Ζήκος απέστειλε στους θεολόγους των σχολείων ευθύνης του έγγραφο (που δημοσιεύει και στην ιστοσελίδα του) με οδηγίες για την αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα των Θρησκευτικών. Αφού με χίλιους δυο τρόπους προτείνει την επίδειξη μεγάλης επιείκειας προς όλους τους μαθητές καταλήγει στο έγγραφό του γράφοντας:
«Φροντίστε τη βαθμολογία σας κατά περίπτωση και με τέτοιο τρόπο, ώστε και ο πιο αδύνατος μαθητής σας να έχει προβιβάσιμο βαθμό τον Ιούνιο».
Ούτε λίγο ούτε πολύ ζητάει από τους θεολόγους να «περάσουν» όλους τους μαθητές στα Θρησκευτικά και μάλιστα ήδη από τις εξετάσεις του Ιουνίου. Ποιος νόμος προβλέπει κάτι τέτοιο; Ποια λογική οδηγεί σε τέτοιες προτροπές; Γιατί οι μαθητές να «μένουν» σε άλλα μαθήματα και να «περνούν» όλοι αυτονόητα και προκαταβολικά στα Θρησκευτικά; Είναι δείγμα χριστιανικής αγάπης αυτό; Είναι συμμόρφωση με τις απειλές των μαθητών ότι θα ζητήσουν απαλλαγή από το μάθημα;
Δεν πρεσβεύουμε την αυστηρότητα στη βαθμολόγηση των μαθητών. Αλλά κρίνουμε υπερβολική την προτροπή για προβιβασμό όλων των μαθητών μέσα από «τεχνάσματα» στη βαθμολογία των τριμήνων. Ας μην γελοιοποιούμε το μάθημα των Θρησκευτικών και το καθιστούμε μόνοι μας δευτερεύον. Όπως ένας μαθητής μπορεί να «χρωστάει» Αρχαία Ελληνικά έτσι μπορεί να «χρωστάει» και Θρησκευτικά. Όλα τα μαθήματα είναι ισότιμα. Η απλούστευση κάποιων διαδικασιών για ένα μάθημα (όπως η εξέταση και βαθμολογία) δίνει την εντύπωση (και όχι λανθασμένα) στους μαθητές ότι το μάθημα αυτό είναι «κατώτερο» από τα υπόλοιπα.
Γνωρίζουμε ένα θεολόγο της Αιτωλοακαρνανίας που πέρσι «άφησε» δύο μαθητές στο μάθημα των Θρησκευτικών για το Σεπτέμβριο. Μήπως θα πρέπει να απολογηθεί στον κ. Σύμβουλό του;
Ο Σχολικός Σύμβουλος των Θεολόγων Δυτικής Ελλάδος κ. Χρήστος Ζήκος απέστειλε στους θεολόγους των σχολείων ευθύνης του έγγραφο (που δημοσιεύει και στην ιστοσελίδα του) με οδηγίες για την αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα των Θρησκευτικών. Αφού με χίλιους δυο τρόπους προτείνει την επίδειξη μεγάλης επιείκειας προς όλους τους μαθητές καταλήγει στο έγγραφό του γράφοντας:
«Φροντίστε τη βαθμολογία σας κατά περίπτωση και με τέτοιο τρόπο, ώστε και ο πιο αδύνατος μαθητής σας να έχει προβιβάσιμο βαθμό τον Ιούνιο».
Ούτε λίγο ούτε πολύ ζητάει από τους θεολόγους να «περάσουν» όλους τους μαθητές στα Θρησκευτικά και μάλιστα ήδη από τις εξετάσεις του Ιουνίου. Ποιος νόμος προβλέπει κάτι τέτοιο; Ποια λογική οδηγεί σε τέτοιες προτροπές; Γιατί οι μαθητές να «μένουν» σε άλλα μαθήματα και να «περνούν» όλοι αυτονόητα και προκαταβολικά στα Θρησκευτικά; Είναι δείγμα χριστιανικής αγάπης αυτό; Είναι συμμόρφωση με τις απειλές των μαθητών ότι θα ζητήσουν απαλλαγή από το μάθημα;
Δεν πρεσβεύουμε την αυστηρότητα στη βαθμολόγηση των μαθητών. Αλλά κρίνουμε υπερβολική την προτροπή για προβιβασμό όλων των μαθητών μέσα από «τεχνάσματα» στη βαθμολογία των τριμήνων. Ας μην γελοιοποιούμε το μάθημα των Θρησκευτικών και το καθιστούμε μόνοι μας δευτερεύον. Όπως ένας μαθητής μπορεί να «χρωστάει» Αρχαία Ελληνικά έτσι μπορεί να «χρωστάει» και Θρησκευτικά. Όλα τα μαθήματα είναι ισότιμα. Η απλούστευση κάποιων διαδικασιών για ένα μάθημα (όπως η εξέταση και βαθμολογία) δίνει την εντύπωση (και όχι λανθασμένα) στους μαθητές ότι το μάθημα αυτό είναι «κατώτερο» από τα υπόλοιπα.
Γνωρίζουμε ένα θεολόγο της Αιτωλοακαρνανίας που πέρσι «άφησε» δύο μαθητές στο μάθημα των Θρησκευτικών για το Σεπτέμβριο. Μήπως θα πρέπει να απολογηθεί στον κ. Σύμβουλό του;
Συμφωνώ απόλυτα με τον σύμβουλο. Μην βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα.Όταν η βαθμολογία πλέον σε όλες τις τάξεις (πολύ περισσότερο στα Λύκεια) είναι "εικονική" και όταν έρχονται μαθητές στο λύκειο με 18 και 19 στα Αρχαία ενώ δεν ξέρουν σχεδόν τίποτα, είναι απαράδεκτο να έχουν χαμηλό βαθμό στα Θρησκευτικά. Γνωρίζω σχολείο με 40 απαλλαγές στα Θρησκευτικά λόγω της θεολόγου και της απαράδεκτης βαθμολογίας της. Ορισμένοι θεολόγοι πραγματικά δεν ξέρουν που βρίσκονται και τι συμβαίνει γύρω τους, είναι αυτοί που θα παρασύρουν και τους υπόλοιπους άξιους στο γκρεμό μελλοντικά.Μην ξεχνάτε τέλος ότι στο σχολείο οι θεολόγοι βγάζουν το ψωμί τους, φοβάμαι ότι καμμία εκκλησία δεν πρόκειται να νοιαστεί γι' αυτούς, όπως καιρό τώρα το έχει αποδείξει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνετε λάθος αν κρίνετε ότι πρέπει οι θεολόγοι να βάζουν προβιβάσιμο βαθμό σε όλους αδιακρίτως τους μαθητές για να μην ζητήσουν απαλλαγή. Θέλουμε να πιστεύουμε πως ο κ. Σύμβουλος δεν είχε αυτό το λόγο στο μυαλό του για να προτείνει κάτι τέτοιο. Αν φτάσαμε η λανθασμένη νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΠΘ για τις απαλλαγές να "πιέζει" ακόμη και τους Συμβούλους για "μεγάλους" βαθμούς στα Θρησκευτικά, τότε είμαστε άξιοι δακρύων. Αντί για τέτοιου είδους προτροπές γιατί ο κ. Ζήκος και άλλοι Σύμβουλοι Θεολόγων δεν υψώνουν φωνή διαμαρτυρίας στον Υπουργό Παιδείας για τις απαράδεκτες εγκυκλίους Στυλιανίδη για τις απαλλαγές; Γιατί δεν ζητούν την απόσυρση των εγκυκλίων;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πρέπει να επιτρέψουμε οι εγκύκλιοι Στυλιανίδη να γίνουν ο φόβος και ο τρόμος μήπως μας "φύγουν" οι μαθητές από τα Θρησκευτικά αλλά πρέπει να απαιτήσουμε άμεση απόσυρση των εγκυκλίων αυτών.
Δείτε και το σχετικό άρθρο του esos:
ΑπάντησηΔιαγραφήOδηγία στελέχους του υπ. Παιδείας προς τους καθηγητές να προβιβάζουν τους μαθητές στα Θρησκευτικά
Πέμπτη, 07 Μάιος 2009
Ρεπορτάζ:esos.gr
Εν όψει των γραπτών εξετάσεων στέλεχος του υπ. Παιδείας με γραπτό κείμενο που απέστειλε στους καθηγητές της Δυτικής Ελλάδας ζητά να φροντίσουν τη βαθμολογία κατά περίπτωση και με τέτοιο τρόπο, ώστε και ο πιο αδύνατος μαθητής να έχει προβιβάσιμο βαθμό τον Ιούνιο.
Πρόκειται για πρωτοφανή παρέμβαση στα διδακτικά καθήκοντα των καθηγητών η οποία ουσιαστικά υποβαθμίζει τη διδασκαλία των Θρησκευτικών και έρχεται μετά την έκδοση των τελευταίων εγκυκλίων για προαιρετική παρακολούθηση του μαθήματος από τους μαθητές.
Την κείμενο υπογράφει ο σχολικός σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας Χρ. Ζήκος ο οποίος αφού υπογραμμίζει πως «δεν πρέπει να εξαρτάται ο βαθμός από το αν κάθεται φρόνιμα ή όχι στην τάξη» ασκεί κριτική στους καθηγητές επισημαίνοντάς πως « δεν είναι παιδαγωγικά ορθό ο οποιοσδήποτε μαθητής να έχει στην καρτέλα του στα θρησκευτικά το μικρότερο βαθμό και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από το Μ.Ο. της βαθμολογίας των υπόλοιπων μαθημάτων του. Αυτό , αναφέρει η εγκύκλιος, αν μη τι άλλο μπορεί να ερμηνευτεί ως κακή σχέση του μαθητή με το μάθημα, κάτι που θα πρέπει να μας ανησυχεί και θα πρέπει γι αυτό ενδεχομένως να αναθεωρήσουμε τάχιστα και τη στάση μας και να αναρωτηθούμε γιατί ένας κατά τεκμήριο καλός μαθητής να έχει χαμηλή επίδοση μόνο στο μάθημά μας».(ακολουθούν οι οδηγίες του κ. Ζήκου)
Βλ.
http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1281&Itemid=79
Επώνυμος προς Ανώνυμο:
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε συμφωνώ με τον σύμβουλο ούτε και με εσάς, γιατί δύο λάθη δεν κάνουν ένα σωστό.Το μη βιαστικό συμπέρασμα : οι Σύμβουλοι θα ήταν σωστό να δώσουν οδηγίες για το πώς η βαθμολογία πλέον σε όλες τις τάξεις (πολύ περισσότερο στα Λύκεια) ΔΕΝ θα είναι "εικονική" και πώς ΔΕΝ θα έρχονται μαθητές στο λύκειο με 18 και 19 στα Αρχαία ενώ δεν ξέρουν σχεδόν τίποτα.Είναι απαράδεκτο να ΜΗΝ έχουν χαμηλό βαθμό στα Θρησκευτικά όσοι μαθητές αξιολογούνται σύμφωνα με τα κοινώς παραδεκτά κριτήρια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το αντίθετο φαινόμενο υποβαθμίζει το μάθημα των Θρησκευτικών(όπως και κάθε μάθημα. Γνωρίζω σχολείο με 50 μαθητές κάτω από τη βάση στα μαθηματικά λόγω του μαθηματικού και της απαράδεκτης βαθμολογίας του. Στο ίδιο σχολείο αλλοεθνείς (ορθόδοξοι και ετερόδοξοι) μαθητές δεν ζήτησαν απαλλαγή από το μάθημα. Το ποιοι θεολόγοι πραγματικά ξέρουν που βρίσκονται και τι συμβαίνει γύρω τους, σε αντίθεση με άλλους (θεολόγους και μη) που θα παρασύρουν και τους υπόλοιπους άξιους στο γκρεμό μελλοντικά,εξακριβώνεται με τις πράξεις τους. ΑΝ κάποιοι έχουν ως στόχο ΜΟΝΟ να βγάζουν το ψωμί τους διδάσκοντας ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΟΠΩΣ-ΟΠΩΣ στο σχολείο, δεν είναι αργά να ακολουθήσουν άλλους δρόμους περισσότερο προσοδοφόρους, όπως πολλοί απόφοιτοι Θεολογικών Σχολών.Οι πραγματικοί Θεολόγοι, όμως, έχουν δικαίωμα και καθήκον να διασφαλίσουν αλώβητο όσο μπορούν το μάθημα των Θρησκευτικών.
Διέταξε έρευνα ο υπ. Παιδείας για την αποκάλυψη του esos.gr
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέμπτη, 07 Μάιος 2009
Ρεπορτάζ:esos.gr
Aμεσα αντέδρασε ο υπ. Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος , μετά την αποκάλυψη του esos.gr ότι στέλεχος του υπουργείου ζήτησε από τους καθηγητές των σχολείων της Δυτ. Ελλάδας να φροντίσουν τη βαθμολογία κατά περίπτωση και με τέτοιο τρόπο, ώστε και ο πιο αδύνατος μαθητής να έχει προβιβάσιμο βαθμό τον Ιούνιο.
Ο κ. Σπηλιωτόπουλος ,μόλις διάβασε το ρεπορτάζ στο esos έδωσε εντολή στον Πειφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης να διατάξει έρευνα και να ζητήσει ευθύνες
Πρόκειται για πρωτοφανή παρέμβαση στα διδακτικά καθήκοντα των καθηγητών η οποία ουσιαστικά υποβαθμίζει τη διδασκαλία των Θρησκευτικών και έρχεται μετά την έκδοση των τελευταίων εγκυκλίων για προαιρετική παρακολούθηση του μαθήματος από τους μαθητές.
Την κείμενο υπογράφει ο σχολικός σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας Χρ. Ζήκος ο οποίος αφού υπογραμμίζει πως «δεν πρέπει να εξαρτάται ο βαθμός από το αν κάθεται φρόνιμα ή όχι στην τάξη» ασκεί κριτική στους καθηγητές επισημαίνοντάς πως « δεν είναι παιδαγωγικά ορθό ο οποιοσδήποτε μαθητής να έχει στην καρτέλα του στα θρησκευτικά το μικρότερο βαθμό και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από το Μ.Ο. της βαθμολογίας των υπόλοιπων μαθημάτων του. Αυτό , αναφέρει η εγκύκλιος, αν μη τι άλλο μπορεί να ερμηνευτεί ως κακή σχέση του μαθητή με το μάθημα, κάτι που θα πρέπει να μας ανησυχεί και θα πρέπει γι αυτό ενδεχομένως να αναθεωρήσουμε τάχιστα και τη στάση μας και να αναρωτηθούμε γιατί ένας κατά τεκμήριο καλός μαθητής να έχει χαμηλή επίδοση μόνο στο μάθημά μας».
http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1286&Itemid=79
Στο παράδειγμα που φέρατε με τα 50 άτομα κάτω από τη βάση στα μαθηματικά δεν έχει σχέση με τα λεγόμενά μου. Στο παράδειγμα αυτό τα παιδιά που είχαν κάτω από τη βάση προφανώς είτε θα περάσουν στην επόμενη τάξη μετά το γραπτό (άρα θα κάνουν μαθηματικά του χρ΄νου) είτε θα μείνουν στην ίδια τάξη (αλλά πάλι θα κάνουν μαθηματικά). Στο παράδειγμά μου τα 40 άτομα δεν θα κάνουν ούτε φέτος θρησκευτικά (απαλλαγή γαρ) αλλά ούτε και του χρόνου (προφανώς, γιατί να δεχτούν πάλι την ίδια χαμηλή βαθμολογία??). Φαντάζεστεσ αυτό να συμβεί με όλο π.χ. το γυμνάσιο??? ποιό λόγο ύπαρξης θα είχε ο θεολόγος??? κανείς επίσης δεν είπε (πόσο μάλλον εγώ) να διδάσκεις οτιδήποτε και πρόχειρα στο σχολείο. Εκείνο που έθιξα είναι ότι δεν έχει νόημα ο πολύ χαμηλός βαθμός στο μάθημα. Τι εξυπηρετεί??? τη στιγμή που ο φιλόλογος, ο μαθηματικός, κ.λ.π. περνάνε τα παιδιά είναι δυνατόν να μένουν στα θρησκευτικά??? επιτέλους ας κοιτάξουμε τι συμβαίνει γύρω μας πριν είναι πολύ αργά... (το τελευταίο το υπογραμίζω). Όσο για το ότι ο χώρος εργασίας του θεολόγου είναι το σχολείο αυτό είναι αυτονόητο. Πιστεύει κανείς σοβαρά πως αν (υποθετικά) απολυθεί κάποια στιγμή κάποιος από το σχολείο, η εκκλησία θα τον βοηθήσει?? τόσα χρόνια που ήταν η παρουσία της και η έμπρακτη συμπαράστασή της στους άνεργους θεολόγους??? ΡΩΤΑΩ
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρθρα εφημερίδων για το θέμα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ΝΕΑ:
http://www.alfavita.gr/typos/t8_5_9_823.php
ΗΜΕΡΗΣΙΑ:
http://www.alfavita.gr/typos/t8_5_9_845.php
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ:
http://www.alfavita.gr/typos/t8_5_9_852.php
Κι εγώ συμφωνώ με το σύμβουλο. Απ' όσα κατάλαβα από τη σελίδα του, προτρέπει τους θεολόγους να στηρίξουν το κύρος του μαθήματος με την ποιότητα της δουλειάς τους κι όχι με το γιαταγάνι της απόρριψης. Τα κριτήρια της θέσης αυτής είναι προφανώς παιδαγωγικά κι όχι υστερόβουλα, έτσι νομίζω.
ΑπάντησηΔιαγραφήO κ.Χολέβας σε άρθρο του που φιλοξενείται στο ιστολόγιο αναφέρει εμπεριστατωμένα:
ΑπάντησηΔιαγραφή...Υπάρχουν κάποιοι καλοπροαίρετοι, οι οποίοι στην προσπάθειά τους να προστατεύσουν το μάθημα των Θρησκευτικών προτείνουν: Να του δώσουμε θρησκειολογικό περιεχόμενο, ώστε να μην υπάρχει νομική βάση για τους απαλλασσομένους. Έτσι όλη η τάξη θα παρακολουθεί Θρησκευτικά. Απαντώ ότι το επιχείρημα πάσχει νομικά. Και στην Αγγλία το μάθημα έχει θρησκειολογικό χαρακτήρα, όμως πάλι υπάρχουν απαλλασσόμενοι. Κάποιοι Έλληνες Θεολόγοι αναζητούν μία μέση λύση μεταξύ ομολογιακού και θρησκειολογικού μαθήματος ονομάζοντάς το «πολιτιστικό». Όμως ήδη από το 2000 ο βουλευτής και καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Ευάγγελος Βενιζέλος έχει προειδοποιήσει: «Ένα πολιτιστικά προσανατολισμένο μάθημα των θρησκευτικών δεν παύει να είναι μάθημα θρησκευτικών και άρα ισχύουν όσα προαναφέρθηκαν ως προς τη δυνατότητα απαλλαγής» (1) . Συμπέρασμα δικό μου: Ας μην βιαστούμε να απορθοδοξοποιήσουμε το μάθημα με την ελπίδα ότι θα το «σώσουμε». Διότι έτσι και την ελληνορθόδοξη παράδοση θα βγάλουμε από τα σχολεία και τις απαλλαγές δεν θα αποφύγουμε!
Το μάθημα των Θρησκευτικών στη χώρα μας πρέπει να είναι βασισμένο στην Ορθοδοξία, στην Βίβλο και τους Πατέρες, να εμπλουτιστεί με αναφορές στα μεγάλα θρησκεύματα του κόσμου και στα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα και να είναι υποχρεωτικό για όλους τους Ορθοδόξους μαθητές. Οι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι, αν θέλουν να απαλλαγούν, θα πρέπει να παρακολουθούν ένα εναλλακτικό υποχρεωτικό μάθημα. Αυτή είναι η καλύτερη λύση από πλευράς παιδαγωγικής, νομικής και εθνικής...
Για την ανεργία των Θεολόγων :
ΑπάντησηΔιαγραφή3 προτεινόμενα μέτρα προς διεκδίκηση:
1.Μάθημα Θρησκευτικών υποχρεωτικό για όλους τους Ορθοδόξους μαθητές. Οι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι, αν θέλουν να απαλλαγούν, θα πρέπει να παρακολουθούν ένα εναλλακτικό υποχρεωτικό μάθημα
2.Εναλλακτικό υποχρεωτικό μάθημα για αλλόθρησκους και ετερόδοξους, αν θέλουν να απαλλαγούν, πχ. Θρησκειολογία (διδασκόμενη από Θεολόγους)
3.Τα παραπάνω και στο Δημοτικό Σχολείο (διδασκόμενα από Θεολόγους)
Εκπαίδευση, μόρφωση, ηθική διαπαιδαγώγηση : ο ρόλος των Θεολόγων στο σχολείο
Ευσέβεια με πληρωμή, αποδοχή ή απόρριψη, προαγωγή ή στασιμότητα... Μα γιατί δεν καταργούνται τα θρησκευτικά; Έχετε δει τι γράφουν τα βιβλία; Ο σύμβουλός σας, καθ' όσο έχω καταλάβει, βλέπει το μάθημα σαν εκπαιδευτικό αντικείμενο και καλά κάνει. Αυτό είναι το σωστό. Οι επαγγελματικές διεκδικήσεις των θεολόγων είναι άλλο πράγμα, όπως άλλο πράγμα είναι η κατήχηση και η εξομολόγηση, που είναι έργο των κληρικών και δεν έχει σώνει και καλά σύνδεση με τη δημόσια εκπαίδευση. Θέλουμε νέους ανθρώπους ενημερωμένους για τη θρησκεία και ιδιαίτερα για την ορθόδοξη κληρονομιά μας. Όπως όμως είναι το μάθημα σήμερα, είναι μια προέκταση της κατήχησης της Εκκλησίας κι ένα δεκανίκι στην αδυναμία της επίσημης Εκκλησίας να παρέμβει στην νεοελληνική πραγματικότητα, αφού έχει αλλού στραμμένο το ενδιαφέρον της (...). Ας καταργηθούν λοιπόν τα θρησκευτικά,εφόσον οι στόχοι που βάζετε γι αυτό το μάθημα, εσείς που το διδάσκετε είναι συγκεχυμένοι. Το εκπαιδευτικό αντικείμενο αυτού του μαθήματος πρέπει να αποδεσμευτεί από την αμαρτωλή διαπλοκή κράτους - Εκκλησίας, αν θέλετε ν' αξίζει να υπάρχει. Η εποχή που υπήρχε στο βιβλίο της E' Γυμνασίου κεφάλαιο με τον τίτλο "Κομμουνισμός, ο εχθρός του Έθνους και της Εκκλησίας" έχει παρέλθει. Κατόπιν μέσα σ' αυτή τη διαπλοκή, η πολιτική "μεταπολίτευση" σφύριζε αδιάφορα. Κι έτσι βρεθήκαμε εδώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' αυτό εδώ το blog έχετε την τάση να βαθμολογείτε την πίστη μαθητών, καθηγητών και συμβούλων, έτσι που φαίνεται να είστε μάλλον πνευματικοί, παρά δάσκαλοι των θρησκευτικών. Μέχρι να καταργηθεί λοιπόν, ας προβιβάζονται όλοι, ακόμα κι αν (βαθμολογικά) πρέπει να απορριφθούν όλοι, μαζί κι εγώ, που παρότι αριστερός στις κοινωνικές μου ιδέες, εξομολογούμαι και μεταλαβαίνω!
Το μάθημα των θρησκευτικών άν μείνει ως έχει εκτός απο τα ποικίλα κακά που επιφέρει σε μαθητές και εν γένει στην κοινωνία, το μεγαλύτερο κακό το δημιουργεί στην Εκκλησία.Η ίδια -εκτος λίγων φωτεινών εξαιρέσεων-,δεν το καταλαβαίνει και επαναπαύεται, χωρίς να αναλαμβάνει και την ευθύνη και την πρωτοβουλία για μιά σύγρονη κατήχηση του ποιμνίου της, και όχι αυτή την ιδεολογική, ηθικιστική, συναισθηματική κατήχηση που προσφέρει σε όσα παιδιά παρακολουθούν τα λεγόμενα κατηχητικά σχολεία και που στην εφηβεία τα εγκαταλείπουν,αλλά και διάλογο με τον σημερινό άνθρωπο με σύγχρονο τροπο ,και όχι σα να κουβεντιάζει με τον Κολοκοτρώνη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχολείο δεν προσφέρεται για κατήχηση ή θρησκευτική διαπαιδαγώγηση, όπως δεν μυείται κανείς στην αρχαία ελλ. τραγωδία ή στον έρωτα με τη ξερή ανάγνωση και φιλολογική ανάλυση των κειμένων της τραγωδίας ή του Λαπαθιώτη. Χρειάζεται Επίδαυρος και αληθινό ερωτικό γεγονός για να μυηθή κάποιος σ' όλα αυτά.
Εξ άλλου τόσα χρόνια σχολικής θρησκ. διαπαιδαγώγησης δεν οδήγησε ούτε στην ποσοτική ούτε στην ποιοτική αύξηση των πιστών , μάλλον το αντίθετο συνέβη. Δεν αναφέρομαι στους χαρισματικούς εκείνους συναδέλφους που με την γνώση, αλλά κυρίως με το ήθος (το οποίο δεν αποκτάται άμα τη λήψει του πτυχίου),βοηθησαν πολλά παιδιά, και που βεβαίως δεν είναι αποκλειστικότητα των θεολόγων,αλλά κάθε συναδέλφου που έχει σοβαρή σχάση με την πίστη.