Το παρακάτω άρθρο δημοσιεύτηκε στο blog του ΥΠΕΠΘ http://www.meafora.gr/?p=949
Δεν θα επιχειρήσουμε να απαριθμήσουμε εξαντλητικά τα πολυποίκιλα προβλήματα που ταλανίζουν τον θεολογικό κλάδο στην χώρα μας, διότι είναι λίγο – πολύ γνωστά, αφορμή όμως στάθηκε το γεγονός ότι και στον νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ο αριθμός των θεολόγων μειώθηκε κατά πολύ, την στιγμή που οι αιτήσεις για συνταξιοδότηση των εν υπηρεσία καθηγητών μέσης εκπαίδευσης έχουν πολλαπλασιασθεί.
-Πως είναι δυνατόν οι αριθμοί εισακτέων στα 4 Θεολογικά Τμήματα να παραμένουν στους 1000 συνολικά, κατ\’ έτος;Την στιγμή μάλιστα που το ΥΠΕΠΘ δεν δείχνει πρόθυμο να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση ενός αξιόλογου και σεβαστού θεολογικού δυναμικού;
Πέρα από αυτό όμως, θέλουμε να εκφράσουμε την απογοήτευση μας από τον τρόπο που αντιμετωπίζεται ο κλάδος μας από τον εν γένει εκπαιδευτικό σχεδιασμό, μιας και οι Γενικές Συνελεύσεις (ΔΕΠ) των τεσσάρων Πανεπιστημιακών τμημάτων των Θεολογικών Σχολών Αθηνών και Θεσσαλονίκης ομόθυμα αιτιολογούσαν την γνωμοδότηση τους για δραματική μείωση του αριθμού των εισακτέων, ασφυκτιώντας από τον αριθμό των φοιτητών που καλούνται να υποδεχτούν και να εκπαιδεύσουν. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι και κατά το φετινό ακαδημαϊκό έτος οι εισακτέοι θα αγγίξουν τους 1.000 στα 4 Τμήματα.
Λόγω του γεγονότος αυτού εδώ και καιρό σε ένδειξη διαμαρτυρίας δεν αποστέλλει καν (το ΑΠΘ τουλάχιστον) ενδεικτικό αριθμό εισακτέων, αφού δεν απορροφώνται με ικανοποιητικούς ρυθμούς άξιοι διάκονοι της Θεολογίας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όσον αφορά το ζήτημα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην υποστήριξη του Θρησκευτικού Μαθήματος (στο Δημοτικό σχολείο), με αποφοίτους των παιδαγωγικών τμημάτων, θεωρούμε καταλληλότερη την παρουσία των Θεολόγων στις θέσεις αυτές από άποψη αρτιότητας στο συγκεκριμένο μάθημα.Πιστεύουμε ότι ένας χώρος όπως ο θεολογικός θα πρέπει να έχει καλύτερη αντιμετώπιση.
Ενδεικτικό των παραπάνω είναι ότι εκπρόσωποι του θεολογικού επιστητού με μακραίωνη προσφορά στον χώρο της θεολογίας και της κοινωνίας στο απώτερο παρελθόν όπως οι Τρεις Ιεράρχες, και οι υπόλοιποι Πατέρες της Εκκλησίας, αλλά και στο πρόσφατο όπως οι Νησιώτης Ν. , Τρεμπέλας Π. , Φουντούλης Ιω. , Ματσούκας Ν., Χρήστου Π. και πολλοί άλλοι, κατέδειξαν την αξία και την ανάγκη της Θεολογικής επιστήμης στην κοινωνία μας.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η μετανάστευση από την πατρίδα μας, λόγω της προβληματικής κατάστασης στον θεολογικό κλάδο, δεν μπορεί να είναι η λύση, για την διακονία του θεολογικού επιστητού.
Ερωτούμε, δεν θα πρέπει να υπάρξουν οι προϋποθέσεις εκείνες που θα αναδείξουν άξιους συνεχιστές των παραπάνω;
.
Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον/την Νάσος.
Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον/την Νάσος.
Aπό πότε έγιναν τέσσερα τα Θεολογικά Τμήματα;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήAυτό που μέχρι χθές ίσχυε είναι ότι υπήρχαν δύο Θεολογικά και δύο Ποιμαντικά.
Αλλαξε κάτι;
Ας μην παίζουμε με τις λέξεις και τις ονομασίες. Και τα Τμήματα Θεολογίας (2) και τα Τμήματα Κοινωνικής και Ποιμαντικής Θεολογίας (2) είναι ισότιμα και πάντως παρέχουν τα ίδια εργασιακά δικαιώματα. Άρα ο αρθρογράφος δεν κάνει λάθος όταν μιλάει για πολύ μεγάλο (συνολικά από τα 4 τμήματα) αριθμό θεολόγων.
ΑπάντησηΔιαγραφή..."Mη παίζουμε τις λέξεις";
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστε έτσι έ? Ιδια πράγματα (!!!) το Θεολογικό και το Ποιμαντικό;
Σαν να λέμε ίδια το Ιατρικό με το Οδοντιατρικό, ίδια το Φυσικό με το γεωλογικό; Kάπως, έτσι, ε; Μπράβο σας!!!
[κι' εγώ ο κακομοίρης που νόμιζα ότι οι θεολόγοι (και δη οι θιασώτες της ακριβείας και ουχί της οικονομίας) "παίζουν" όχι μόνο με τις λέξεις, αλλά και τα σημείασ στίξης (κόμματα, τις άνω τελείες, τις υποδιαστολές, κλπ. κλπ. για αποδείξουν την αλήθεια των πραγμάτων... Κοίτα τα δείς φίλε μου...]