16/6/09

Σπυρίδων Παπακωστόπουλος, Πρόταση ύπαρξης του Θρησκευτικού μαθήματος στο χώρο της ελληνικής εκπαίδευσης

Αγαπητοί συνάδελφοι, με την παρούσα παρέμβασή μου επιδιώκω να συνεισφέρω, γόνιμα και καλοπροαίρετα, στο αδιέξοδο της πορείας του θρησκευτικού μαθήματος, όπως, τουλάχιστον, μέχρι τώρα, φαίνεται να υπάρχει. Έτσι, λοιπόν, καταθέτω συγκεκριμένη πρόταση για το μάθημά μας ελπίζοντας στο καλύτερο για όλους μας, δηλαδή τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς θεολόγους. Η πρότασή μου, κατ' αρχήν, κινείται σε τρεις βασικούς άξονες: 1) καμμία απαλλαγή σε κανέναν μαθητή , 2) συνύπαρξη δύο θρησκευτικών μορφωμάτων, δηλαδή αυτού που αφορά, κατ' αποκλειστικότητα, στη συνείδηση του Ορθοδόξου και αυτού που σχετίζεται με τον ετερόδοξο, αλλόθρησκο ή θρησκευτικά αδιάφορο και 3) η παράλληλη πορεία ενός θρησκευτικά ουδέτερου μαθήματος και ενός εντοπισμένου στα βασικά στοιχεία, που συνθέτουν την θρησκευτική ιδιοσυστασία του ελληνικού λαού, κατά πλειοψηφία (ορθόδοξη χριστιανική παράδοση), όπου και τα δύο θα βαθμολογούνται κανονικά και ας επιλέγει ο καθένας μεταξύ δύο εναλλακτικών υποχρεωτικών θρησκευτικών μαθημάτων.

1) Στην Πρωτοβάθμια Εκαπίδευση: η πρόκληση έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Οι ώρες των θρησκευτικών αντικαθίστανται κατά 90% από άλλα μαθήματα, κυρίως μαθηματικά. Φρονώ ότι, όπως ακριβώς διορίζονται συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων για να διδάξουν: μουσική, ξένη γλώσσα και γυμναστική, το ίδιο πρέπει, αναλογικά, να συμβεί και με την ειδικότητα του θεολόγου. Όμως, αγαπητοί μου, τουλάχιστον σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θέλω και αυτός που φιλοξενώ (π.χ. ο αλλοδαπός) ή και αυτός που προέρχεται από ένα οικογενειακά αποχρωματισμένο θρησκευτικό περιβάλλον, να γνωρίσουν ένα από τα βασικά στοιχεία του πολιτισμού μου, που είναι και η πίστη μου. Ο αλλοδαπός ας με γνωρίσει σε επίπεδο, έστω και αδιάφορης, διαπολιτισμικής προσέγγισης, ο δε θρησκευτικά αδιάφορος ας αρκεστεί (=βλέπε κυρίως γονείς του μαθητή) σε επίπεδο άντλησης επιχειρημάτων, προκειμένου, στο μέλλον, να με αντικρούσει.

2) Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: το βιβλίο ως έχει για τους ορθοδόξους ή και για όποιον άλλον, μακάρι, ήθελε να παρακολουθήσει/ θρησκευτικά ουδέτερο: ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: το βιβλίο ως έχει για τους ορθοδόξους ή για όποιον θα επιθυμούσε να βρει εφαρμογή στη ζωή του το "έρχου και ίδε"/θρησκευτικά ουδέτερο: "Ο ΝΑΟΣ ΩΣ ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΥΠΕΡΤΑΤΟ ΟΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ"

Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: το βιβλίο ώς έχει (χωρίς να αποκλείονται και κάποιες επιμέρους βελτιώσεις) /θρησκευτικά ουδέτερο: "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΜΟΝΟΘΕΙΣΤΙΚΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ (ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ, ΙΟΥΔΑΙΣΜΟΣ, ΙΣΛΑΜ)

Α ΛΥΚΕΙΟΥ: αντικαθίσταται το υπάρχουν από: ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ (Α ΜΕΡΟΣ)/θρησκευτικά ουδέτερο: ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ

Β ΛΥΚΕΙΟΥ: ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ (Β ΜΕΡΟΣ - ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ)/θρησκευτικά ουδέτερο: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ (ΙΕΡΟ, ΑΓΙΟ, ΛΥΤΡΩΣΗ, ΘΑΝΑΤΟΣ)

Γ ΛΥΚΕΙΟΥ: ένα κοινό μάθημα για όλους: ΒΙΟΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Εύχομαι αγαπητοί συνάδελφοι να μην αντιμετωπίζουμε αδιάφορα την όποια πρόταση κατατίθεται, αλλά να αποτελεί το έναυσμα ενός γόνιμου και ειλικρινούς διαλόγου, έχοντας πάντοτες υπόψη ότι: "ΕΝΟΤΗΣ ΕΝ ΤΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ

Με απέραντη εκτίμηση τόσο προς τους συμφωνούντες όσο και προς τους διαφωνούντες
Παπακωστόπουλος Σπυρίδων
(θεολόγος 1ου Γυμνασίου Βούλας/ 1ου Γενικού Λυκείου Βούλας)

12 σχόλια:

  1. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΑΣ! ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΟΡΠΙΛΛΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΛΥΣΣΑΞΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ=ΣΑΛΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ!

    ΝΤΡΟΠΗ ! ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ-ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ, ΠΟΥ ΘΕΣΠΙΣΑΝ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!

    ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ ΤΙ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΧΘΡΩΝ; ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ!

    ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΙΣΧΟΣ! Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΕΥΦΡΑΙΝΕΙ ΒΑΘΕΩΣ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΛΗ ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΛΥΠΗ ΣΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΚΟΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΑΔΟΥΛΩΤΟ ΦΡΟΝΗΜΑ!

    ΑΛΛΟΙΜΟΝΟ ΑΝ ΓΙΝΟΥΝ ΔΕΚΤΕΣ Ή ΜΕ ΧΛΙΑΡΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ, ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΘΛΙΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΝ ΤΟΥ ΠΑΠΑΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προς Κο Παπακωστόπουλο:

    H πρόταση, σε μια πρώτη ανάγνωση, (με δεδομένες τις πολεμικές συνθήκες που επικρατούν εναντίον του ΜτΘ) παρουσιάζει ενδιαφέρον και έχει έγκυρη νομική τεκμηρίωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παρακαλούμε τα σχόλια να γράφονται με μικρά γράμματα. Τα κεφαλαία είναι κουραστικά.

    Καλό είναι επίσης να αποφεύγονται ακραίες εκφράσεις (π.χ. καθάρματα του οικουμενισμού, αίσχος κλπ) γιατί θα αναγκαστούμε να προχωρήσουμε στη μη δημοσίευση κάποιων σχολίων.

    Με κάθε σεβασμό προς τους αναγνώστες μας, ελπίζουμε να έγινε κατανοητή η έκκλησή μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό θα ήταν να μην καταπίνουμε την κάμηλο και να μην διϋλίζουμε τον κώνωπα. Όταν συμβαίνουν τόσο φοβερές προδοσίες, Πίστεως και ηθικής, τότε η απόδωση της πραγματικότητας με τους σκληρούς αλλά αληθής χαρακτηρισμούς είναι απαραίτητο φάρμακο για την θεραπεία της κατάστασης.

    Διαφορετικά ας πάψουμε να πιστεύουμε στο Ευαγγέλιο που χρησιμοποιεί βαρύτατες εκφράσεις (αλλά αληθέστατες) κατα διαφόρων ανθρώπων (αιρετικών, αμετανόητων, υποκριτών, φαύλων κ.α.). Δυστυχώς υπάρχουν λύκοι βαρείς και αυτοί πρέπει να αντιμετωπίζονται με σφενδόνη και όχι με λουκουμόσκονη!

    "Γεννήματα εχιδνών" είναι ευαγγελική έκφραση ή μήπως κάνουμε λάθος;

    "Πλήρης δόλου και πάσης ραδιουργίας, υιε διαβόλου" είναι επίσης ευαγγελική έκφραση;
    Αυτά απλώς ενδεικτικά, για την Ευαγγελική γλώσσα της αλήθειας.

    Στην εποχή μας εξέλιπαν

    Κουραστικοί είναι οι υποκριτές οικουμενιστές και όχι τα γράμματα!
    Ακραίοι είναι επίσης οι διαστρεβλωτές της αλήθειας οικουμενιστές και όχι οι εκφράσεις που αρμόζουν προς την αλήθεια.

    Άλλωστε η φράση "οικουμενιστικά καθάρματα" δεν αναφερόταν σε κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο -στην συγκεκριμένη περίπτωση- αλλά γενικά, κάτι που είναι αδιαμφισβήτητο. Πράγματι καθάρμα σημαίνει ο ξεπεσμένος, ο άχρειος, ο ανέντιμος. Ποιός μπορεί να αμφισβητήσει ότι τέτοιοι ξεπεσμένοι και αχρείοι είναι οι εχθροί της Πίστεως που οδηγεί στην αιώνια σωτηρία, οι εχθροί του Χριστού και της Εκκλησίας Του, μεταξύ των οποίων είναι και οι ύπουλοι οικουμενιστές που έχουν ξεσαλώσει στις ημέρες μας.

    Ανεχόμαστε και δίνουμε το λόγο σε όλους τους άλλους (εκτός από βλάσφημους). Ας ανεχόμαστε λοιπόν και όσους αποδίδουν την πραγματικότητα χωρίς μακιγιάζ και ωραιοποιήσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προς τους "γλωσσικά ακραίους", "ανώνυμα φανατισμένους", αντί άλλων τους παραδίδω στα λόγια του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, ο οποίος λέει: " Απόφευγε να μιλάς αυστηρά και μεγαλόφωνα. Διότι και τα δύο είναι πολύ μισητά και δίνουν υποψία, πώς είσαι μάταιος και έχεις μεγάλη υπόληψη για τον εαυτό σου"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΠΡΟΣ ΤΟΝ "ΑΪΔΗΛΟ":

    Πρώτον, μην νομίζεις ότι θα μειώσεις την αξία των λεγομένων με την αναφορά στην ανωνυμία; Απατάσαι!

    Δεύτερον, μήπως νομίζεις ότι εμείς είμαστε φανατισμένοι και εσύ όχι; Διπλά απατάσαι!

    Τρίτον, μήπως νομίζεις ότι με την αποκοπή φράσεων αγίων που είπαν σε άλλες περιστάσεις και για άλλους λόγους θα μας πείσεις ότι δεν πρέπει να διαμαρτυρόμαστε εναντίων των ασεβειών και αιρέσεων και ότι μειλίχια θα βαδίζουμε στον γκεμνό; Τριπλά απατάσαι!

    Για πες μας λοιπον ανώνυμε "Αϊδηλε" σε ποιό βιβλίο και σε ποια παράγραφο γράφει αυτά ο άγιος Νικόδημος; Ποιό το θέμα της ομιλίας του;
    Για να δούμε αν το θέμα είναι η αντιμετώπιση των αιρέσεων και της αλλοίωσης της ορθόδοξης παιδείας που τρέφει και ποτίζει με τα ζωηφόρα νάματα του Ευαγγελίου χιλιάδες παιδικές και εφηβικές ψυχές (και που ζητούν κάποιοι ελεϊνοί και τρισάθλιοι να την γκεμίσουν, αλλοιώσουν και αποορθοδοξοποιήσουν) ή μήπως αφορά κάτι της καθημερινής ζωής...

    Πες μας λοιπόν άκρως επιπόλαιε "αιδηλε" για να μάθουμε και εμείς!
    Διότι εμείς δεν ισχυριστήκαμε ότι παντού και πάντοτε, για όλες τις υποθέσεις πρέπει να είμαστε αυστηροί και να μιλάμε μεγαλόφωνα! Αν προσπαθείς να πεις κάτι τέτοιο διαστρεβλώνεις τα λόγια μας (ηθελημένα ή αθέλητα) και αποδεικνύεσαι ότι μόνο επιπόλαιος αλλά και προκατειλημμένος.
    Φυσικά και ουδείς λογικός και συνετός δύναται να ισχυριστεί ότι πρέπει να είμαστε αυστηροί και μεγαλόφωνοι! Κάτι τέτοιο είναι όχι μόνο εγωισμός αλλά και βλακεία!

    Μήπως μπέρδεψες όμως στο μυαλό σου τις έννοιες και τις καταστάσεις;
    Ή θέλεις να μπερδέψεις τον απλό κόσμο και να συγχύσεις τα ασύγχυτα και ξεκάθαρα;

    Μήπως μιλώντας για φανατισμό αποδεικνύεσαι εσύ ο πραγματικά φανατικός που θέλει να χαρακτηρίσει την αντίδραση, την αγία και δυναμική αντίδραση κατα της ισοπέδωσης των πάντων ως φανατισμό και ακρότητα;

    Μάταιοι αλλά και αξιολύπητοι λοιπόν είναι όσοι υποστηρίζουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τους οικουμενιστές, και βάλλουν εναντίον όσων διαμαρτύρονται -που δυστυχώς είναι ελάχιστοι στις ημέρες μας-.

    Μάταιοι είναι οι συμβιβασμένοι με το ρεύμα της εποχής και όχι όσοι σκέφτονται ορθόδοξα και θέλουν να θέτουν ερωτήματα και να αντιστέκονται στην επιχειρούμενη διάλυση της ορθόδοξης παιδείας.

    Αυτά μάθε τα και μετά ξαναμίλα περι αγίου Νικοδήμου του αγιορείτου, ο οποίος με κάθε τρόπο αν ζούσε στις μέρες θα στήριζε τον αγώνα για την ορθόδοξη παιδεία και θα κατακεραύνωνε τους βαρείς λύκους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μια ερώτηση προς τον Παπακωστόπουλο:
    Γιατί στην Γ' Λυκείου να μην συνεχιστεί τα παράλληλα μαθήματα (για ορθόδοξους και μη) και γιατί να κάνουν όλοι ένα κοινό μάθημα, που θα είναι ουδέτερο, άοσμο και άχρωμο απο ορθοδοξία;
    Για να χαίρεται μήπως ο διάβολος και το οργανά του, που θα έχουν απαλειφθεί τα μαθήματα για τον Γάμο, τις εκτρώσεις, την Ανάσταση του Χριστού, τον πόνο, την αυτοκτονία, την "μωρία του Σταυρού", την βούληση του ανθρώπου και τόσα άλλα ορθόδοξα;

    Απλή ερώτηση θέτουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΔΙΟΡΘΩΣΗ:
    "Φυσικά και ουδείς λογικός και συνετός δύναται να ισχυριστεί ότι πρέπει ΠΑΝΤΑ να είμαστε αυστηροί και μεγαλόφωνοι!"

    (Εννοώντας τις ασήμαντες και καθημερινές υποθέσεις).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Άλλη ερώτηση προς Παπακωστόπουλο:

    Γιατί να δεχθούμε την διατήρηση των σύγχρονων απαράδεκτων βιβλίων Θρησκευτικών του Γυμνασίου, που ορθά και σοφά, έχουν καταγγελθεί από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίες, άξιους καθηγητές της Θεολογίας, και άλλους θεολόγους, ως ορθολογίζοντα και οικουμενιστικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Η οικουμενικότητα είναι μέσα στο αίμα των ορθοδόξων, το οποίο αδάκοπα καθαίρεται από το αίμα του Χριστού, του Λυτρωτού του κόσμου. Στη θέση μιας παγκοσμιοποιήσεως, που μετατρέπει τους λαούς και ανθρώπους σε πολτό χρήσιμο για τους οικονομικούς σκοπούς μιας ανώνυμης ολιγαρχίας, το ορθόδοξο βίωμα και όραμα προτείνει και καλεί σε προσπάθεια για κοινωνία αγάπης. Όταν σκέπτομαι την Ορθοδοξία στους επόμενους αιώνες, την οραματίζομαι ανοικτή στην εξέλιξη, στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται από την επιστήμη, την τέχνη, την τεχνολογία. Η θέση της Ορθοδοξίας δεν είναι στο περιθώριο της ιστορίας, αλλά στο κέντρο των κοινωνικών ζυμώσεων, στην πρωτοπορία της προόδου"

    τάδε έφη, ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΥΡΑΝΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ (ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ) - απόσπασμα από το βιβλίο του: "ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ", Εκδόσεις "ΑΚΡΙΤΑΣ" - 2000. Σας προτρέπω να το μελετήσετε και ιδιαιτέρως εκείνα τα θέματα, που αναφέρονται: 1) Προς παγκόσμια κοινότητα, 2) Ορθοδοξία και δικαιώματα του ανθρώπου, 3) Πολιτισμός και Ευαγγέλιο, 4) Ο διάλογος με το Ισλάμ, 5) Θεολογική κατανόηση των άλλων θρησκειών, 6) Η δυναμική μιας καθολικής και συνεχούς αλλαγής, 7) Παγκοσμιοποίηση και θρησκευτικό βίωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μάθε ΑΪΔΗΛΕ, που σιγά-σιγά ξεσκεπάζεται η θεολογική σου ταυτότητα, ότι ο Αλβανίας είναι οικουμενιστής! Δυστυχώς! Ας διαβάσει κανείς το σπουδαιότατο βιβλίο του π.Ιωάννου Φωτόπουλου (πνευματικού τέκνου του π.Σαράντου Σαράντη και πρώτα του π.Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου)ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΚΑΘΟΛΙΚΟΤΗΤΑ Ή ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ, όπου αποδεικνύει το οικουμενιστικό πρόσωπο του Αλβανίας, ανατρέποντας και συντρίβοντας τις πανάθλιες πλάνες του.

    Αλλά δεν απάντησες στα ερωτήματα μου! Τί να απαντήσεις όμως; Την γύμνια σου απο επιχειρήματα, την σύγχυση που έχεις ή τις οικουμενιστικές σου πλάνες εξ' αιτίας των οποίων σε πιάνει αλλεργία όταν ακους ορθόδοξες φωνές και προσπαθείς να τις συκοφαντήσεις ως φανατικές και ακραίες;

    Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να μην γράφεις λέξη, διότι εκτίθεσαι όλο και περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "ΚΑΙ ΟΥΚ ΗΝ ΦΩΝΗ ΟΥΔΕ ΑΚΡΟΑΣΙΣ"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή