Συμπληρώθηκε σήμερα ακριβώς ένας μήνας από τότε που πραγματοποιήθηκε στην Πεντέλη η πανελλήνια συνάντηση Θεολόγων με την παρουσία του Αρχιεπισκόπου και Μητροπολίτων. Στη συνάντηση εκείνη κρίθηκε αναγκαία η υποχρεωτική δίωρη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, στην Γενική και Τεχνική Εκπαίδευση και «εκφράστηκε η εμπιστοσύνη των εκπροσώπων των Θεολογικών Σχολών, Ενώσεων και Συνδέσμων στους μέχρι τώρα χειρισμούς της Ιεράς Συνόδου και ζητήθηκε ομόφωνα τόσον ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος, όσον η Διαρκής Ιερά Σύνοδος να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες προς την Πολιτεία, για την προώθηση της ανωτέρω θέσεως».
Ως γνωστόν ο Αρχιεπίσκοπος λίγες μέρες μετά την συνάντηση της Πεντέλης έθεσε το ζήτημα των Θρησκευτικών στον πρωθυπουργό κατά την συνάντησή τους στο Μέγαρο Μαξίμου και παρουσία της Υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου... Όμως όχι απλώς δεν έλαβε καμία κυβερνητική διαβεβαίωση για το θρησκευτικό μάθημα αλλά αντιθέτως βρέθηκε αντιμέτωπος με την αδιαλλαξία της Υπουργού Παιδείας που υπεραμύνθηκε του σχεδίου της για το Νέο Λύκειο.
Μετά ταύτα ακολούθησε συνεδρίαση της ΔΙΣ, του Αρχιεπισκόπου απουσιάζοντος λόγω του τραυματισμού του. Δεν έγινε γνωστό όμως αν η Σύνοδος προέβη σε κάποια περαιτέρω ενέργεια προς το Υπουργείο Παιδείας για το ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Υπήρξε κάποια κίνηση άραγε; Κι αν ναι, γιατί δεν έγινε γνωστή; Αν πάλι δεν υπήρξε καμία απολύτως κίνηση, πότε άραγε περιμένουν οι Συνοδικοί να αντιδράσουν; Όταν το Νέο Λύκειο θα είναι νόμος του κράτους;
Εφόσον οι μέχρι σήμερα κινήσεις και αντιδράσεις απεδείχθησαν αναποτελεσματικές σε ποιες δραστικές κινήσεις και ενέργειες σχεδιάζει να προβεί η Σύνοδος, οι Θεολογικές Σχολές, οι Ενώσεις Θεολόγων, ώστε να ανατραπεί το κυβερνητικό σχέδιο υποβάθμισης των Θρησκευτικών στο Λύκειο; Αν οι μεταξύ των Θεολόγων και της Εκκλησίας ανταλλαγές απόψεων δεν οδηγούν σε κανένα είδος πίεσης προς την κυβέρνηση και αντίδρασης στα σχέδια των κρατούντων τότε «οὐδὲν ὠφελεῖ ἀλλὰ μᾶλλον θόρυβος γίνεται» και η οριστική υποβάθμιση του θρησκευτικού μαθήματος θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη.
Μετά ταύτα ακολούθησε συνεδρίαση της ΔΙΣ, του Αρχιεπισκόπου απουσιάζοντος λόγω του τραυματισμού του. Δεν έγινε γνωστό όμως αν η Σύνοδος προέβη σε κάποια περαιτέρω ενέργεια προς το Υπουργείο Παιδείας για το ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Υπήρξε κάποια κίνηση άραγε; Κι αν ναι, γιατί δεν έγινε γνωστή; Αν πάλι δεν υπήρξε καμία απολύτως κίνηση, πότε άραγε περιμένουν οι Συνοδικοί να αντιδράσουν; Όταν το Νέο Λύκειο θα είναι νόμος του κράτους;
Εφόσον οι μέχρι σήμερα κινήσεις και αντιδράσεις απεδείχθησαν αναποτελεσματικές σε ποιες δραστικές κινήσεις και ενέργειες σχεδιάζει να προβεί η Σύνοδος, οι Θεολογικές Σχολές, οι Ενώσεις Θεολόγων, ώστε να ανατραπεί το κυβερνητικό σχέδιο υποβάθμισης των Θρησκευτικών στο Λύκειο; Αν οι μεταξύ των Θεολόγων και της Εκκλησίας ανταλλαγές απόψεων δεν οδηγούν σε κανένα είδος πίεσης προς την κυβέρνηση και αντίδρασης στα σχέδια των κρατούντων τότε «οὐδὲν ὠφελεῖ ἀλλὰ μᾶλλον θόρυβος γίνεται» και η οριστική υποβάθμιση του θρησκευτικού μαθήματος θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη.
Δεν καταλάβατε ακόμη ότι ΟΘεός επιτρέπει αυτό το πράγμα, για να ταρακουνήσει τους θεολόγους, που βλέπουν πολλοί από αυτούς το λειτούργημά τους μόνο ως βιοποριστικό επάγγελμα, διαφωνώντας πολλές φορές και με αυτά που διδάσκουν; Λίγοι ήταν οι θεολόγοι που ΄δηλωσαν άθεοι μέσα στην τάξη ή διαστέβλωσαν τη ορθόδοξη διδασκαλία συγχέοντας τους μαθητές ή κατέβασαν ΄την εικόνα από τον τοίχο της τάξης; (τα παραδείγματα που αναφέρω είναι αληθινά περιστατικά). Από το να έχουμε τέτοιους θεολόγους στα σχολεία πιο καλά να μην έχουμε καθόλου, γιατί αυτοί κάνουν μεγάλο κακό στη ψυχή του ανθρώπου. Μπορεί ένας φιλόλογος μέσα πό το μάθημα του να διδάξει χριστιανική πίστη με αυτά που θα πεί ή και με την όληυ του ζωή. Αυτά περί αυξησης των ωρών του μαθήματος των θρησκευτικών κ.τ.λ. τα βλέπω σαν προσπάθειες διασφάλισης του κλάδου επαγγελματικά και μόνο και πίσω απο αυτά κρύβονται συντεχνιακά συμφέροντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν υπάρχουν κακοί Θεολόγοι (και δυστυχώς υπάρχουν), αυτοί δεν αποτελούν ούτε την πλειοψηφία ούτε τον κανόνα, αλλά την εξαίρεση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας φιλόλογος ή οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός ασφαλώς και μπορεί να πει δυό κουβέντες χριστιανικές στο μάθημά του, δεν μπορεί όμως να διδάξει Ορθόδοξη Θεολογία.
Γ.
Δυστυχώς οι κακοί θεολόγοι είναι η πλειοψηφία. Το πολύ πολύ κάποιοι να τηρούν κάποια προσχήματα για το φαίνεσθαι. Άλλωστε η θεολογία στο Βυζάντιο δεν διδασκόταν στα πανεπιστήμια αλλά βιωνόταν στα μοναστήρια.
ΑπάντησηΔιαγραφή