26/3/12

Από... κόσκινο 160.000 εκπαιδευτικοί

Το 2011 προσελήφθησαν μόλις 546 εκπαιδευτικοί Από... κόσκινο 160.000 εκπαιδευτικοί
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΛΙΝΑ ΚΟΪΝΑ
Στη δημιουργία ενός ειδικού πλαισίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας, ώστε να μην μπουν στο ίδιο... κάδρο με τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους...
Ακόμη δεν έχουν αποσαφηνιστεί η ακριβής διαδικασία και οι λεπτομέρειες, ωστόσο οι δύο ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ και ΔΟΕ) χαρακτηρίζουν «αιτία πολέμου» τη σύνδεση της αξιολόγησης με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των καθηγητών και δασκάλων.

Από... κόσκινο θα περάσουν εκατοντάδες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι, καθώς η διοικητική μεταρρύθμιση στο κράτος έχει ως προμετωπίδα την πολιτική της αξιολόγησης, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Το πρώτο βήμα γίνεται με την αξιολόγηση δομών του Δημοσίου και έπεται το προσωπικό. Στον τομέα της εκπαίδευσης εκτιμάται ότι μπορεί να ακολουθηθεί μία διαδικασία, διαφορετικού τύπου σε σχέση με αυτήν των υπόλοιπων δημόσιων υπαλλήλων, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του επαγγέλματος.

Πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι να υπάρξει αυτοτέλεια στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, δηλαδή να ενταχθούν σε ειδική κατηγορία. Αν και οι λεπτομέρειες του συστήματος δεν έχουν γίνει γνωστές, ωστόσο έχει εκφραστεί η άποψη πως η αξιολόγηση δεν πρέπει να είναι «τιμωρητικού» χαρακτήρα. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί που θα συγκεντρώνουν αρνητικές κρίσεις θα πρέπει να βοηθηθούν για να διορθώσουν τα αρνητικά σημεία και όχι να απολυθούν ή να τιμωρηθούν με κάποιο τρόπο. Στην πρόσφατη συνάντηση που είχε ο υπουργός Παιδείας, Γ. Μπαμπινιώτης, με τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ, τόνισε ότι «πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση, αλλά το πώς και με ποιες μορφές και με ποιους στόχους είναι ένα θέμα που αξίζει να συζητηθεί».

Διπλή αξιολόγηση
Η αξιολόγηση θα είναι διπλή (διοικητική-εκπαιδευτική), ενώ το ρόλο του «επιθεωρητή» θα έχουν οι σχολικοί σύμβουλοι, όπως ανέφεραν συνδικαλιστές καθηγητές, επικαλούμενοι διαρροές από το υπουργείο. «Εχουμε ανάποδο μοτίβο. Τη δεκαετία του '70 έβγαινε ένας νόμος που αφορούσε την εκπαιδευτική αξιολόγηση και μετά γινόταν η μισθολογική σύνδεση. Τώρα ψηφίστηκε ένας νόμος που προβλέπει την ύπαρξη ενός βαθμολογίου και περνάς από βαθμό σε βαθμό κατόπιν επιλογής. Αυτό θα συνδεθεί με την αξιολόγηση», υποστήριξε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Νίκος Παπαχρήστος, υποστηρίζοντας πως θα γίνει η «νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου» κατά τη μετάβαση από το βαθμό Γ' στο βαθμό Β'. «Σε κάθε δέκα υπαλλήλους οι τέσσερις ''κόβονται'', διότι μέχρι 60% προάγονται στο βαθμό Β'», τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ και πρόσθεσε: «Η αξιολόγηση αυτή δε γίνεται για να αξιολογηθεί το εκπαιδευτικό έργο, αλλά είναι φραγή στη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων. Υπακούει στις επιταγές του μνημονίου και δεν μπορούμε να το δεχτούμε», είπε ο κ. Παπαχρήστος.

Εμείς -συνέχισε ο ίδιος- περιμένουμε ένα ειδικό πλαίσιο, το οποίο θα ανακοινωθεί μετά τις εκλογές. «Γνωρίζουμε ότι δε θα είναι μόνο διοικητική η αξιολόγηση, αλλά διπλή (διοικητική-εκπαιδευτική)», τόνισε.

Διίστανται οι απόψεις
Στο διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ διατυπώνονται διαφορετικές απόψεις, καθώς οι δυνάμεις της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ τάσσονται υπέρ ενώ οι άλλες παρατάξεις κατά της αξιολόγησης. Ωστόσο, όλες οι δυνάμεις εναντιώνονται στη σύνδεση της αξιολόγησης με τη μισθολογική εξέλιξη και μάλιστα όταν υπάρχει ποσόστωση. «Αυτό δε σημαίνει ότι η ΟΛΜΕ και οι τοπικές ΕΛΜΕ θα καλύψουν ακραίες συμπεριφορές συναδέλφων. Εχουν αλλάξει οι εποχές. Μπορεί να κάναμε και κάποια λάθη στο παρελθόν, αλλά τώρα δεν καλύπτουμε πλέον ακραίες συμπεριφορές εκπαιδευτικών», ξεκαθάρισε ο κ. Παπαχρήστος.

Κατά την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, ο καθηγητής που παρουσιάζει προβλήματα σε ό,τι αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία, θα πρέπει σε πρώτη φάση να παρακολουθεί υποχρεωτικά πρόγραμμα επιμόρφωσης, ώστε να μειωθούν οι εκπαιδευτικές του ανεπάρκειες, όπως εξήγησε ο κ. Παπαχρήστος. Η θέση αυτή απηχεί τις απόψεις των συνδικαλιστών της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ στην ΟΛΜΕ, δεδομένου ότι οι αριστερές παρατάξεις απορρίπτουν συνολικά την αξιολόγηση.

1 σχόλιο:

  1. Αναζητώντας διέξοδο
    Πλώρη για Κύπρο βάζουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί

    Ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο οι αιτήσεις των αδιόριστων καθηγητών και δασκάλων που ζητούν εργασιακό διέξοδο στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας 9.000 Ελλαδίτες εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στους κυπριακούς καταλόγους υποψηφίων για διορισμό.

    Ειδικότερα, το 2011, συνολικά 1.663 Ελλαδίτες δάσκαλοι και καθηγητές απέστειλαν σχετική αίτηση στην ΕΕΥ και σύμφωνα με τον Βασίλη Χατζηλουκά, υπεύθυνο της αρμόδιας υπηρεσίας του κυπριακού υπουργείου Παιδείας όσοι από τους ενδιαφερόμενους πληρούν τα κριτήρια θα περιληφθούν στους αναθεωρημένους πίνακες διοριστέων.

    Να σημειωθεί ότι κατά την περσινή χρονιά οι αιτήσεις των Ελλαδιτών ήταν περισσότερες και συγκεκριμένα είχαν φτάσει τις 2.139, αριθμός ρεκόρ για τα εκπαιδευτικά δεδομένα της Κύπρου.

    Ο εκπρόσωπος της ΕΕΥ, μιλώντας στο protothema.gr εξηγεί «ότι το 2011 ο αριθμός των αιτήσεων ήταν μειωμένος σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος» και ανέφερε ότι αυτό μπορεί να οφείλεται σε δυο κυρίως λόγους. «Το πρώτο ενδεχόμενο είναι, όσοι Ελλαδίτες ενδιαφέρονταν να εγγραφούν στους καταλόγους να το έχουν ήδη πράξει. Μια δεύτερη εξήγηση είναι πως, ίσως να έχουν αντιληφθεί ότι οι πιθανότητες τους για διορισμό είναι ανύπαρκτες -τουλάχιστον με βάση το υφιστάμενο σύστημα λόγω ακριβώς των χιλιάδων υποψηφίων που περιμένουν τη σειρά τους στον κατάλογο».

    Όσον αφορά στο συνολικό αριθμό των εκπαιδευτικών από την Ελλάδα που ενδιαφέρονται να εργαστούν στα δημόσια σχολεία της Κύπρου, φτάνουν σχεδόν τις 9.000 αφού στους πίνακες του περασμένου Φεβρουαρίου ανέρχονταν σε 7.128 και εκκρεμούν οι αιτήσεις άλλων 1.670.

    Οι εγγραφέντες είναι στην πλειοψηφία τους καθηγητές και δημοφιλέστερη ειδικότητα είναι εκείνη των Φιλολόγων όπου ξεπερνούν τους 2.300. Βάσει των περσινών στοιχείων, οι Ελλαδίτες αποτελούσαν το 24% των υποψηφίων στους πίνακες της Μέσης Εκπαίδευσης και το 11% στους αντίστοιχους της πρωτοβάθμιας.

    http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=185716

    ΑπάντησηΔιαγραφή