20/3/12

Πρακτικές του ακροαριστερού μαθητικού κινήματος αποδίδει στους μαθητές της Αθωνιάδας Σχολής ο Γ.Γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής

Δελτίο Τύπου Υπουργείου Παιδείας (20/3/2012)
Σημεία συνέντευξης του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Γιώργου Καλαντζή, στην ιστοσελίδα www.agioritikovima.gr σχετικά με ζητήματα που αφορούν την Αθωνιάδα Σχολή.
Για το εκκλησιαστικό εκπαιδευτικό σύστημα
Αναμφισβήτητα χρειαζόμαστε ένα εκκλησιαστικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το ερώτημα είναι αν αυτό που έχουμε, καλύπτει τις ανάγκες ή θα πρέπει να το αλλάξουμε. Η δική μου απάντηση είναι σαφής. Κάθε μέρα που περνά χωρίς να το αλλάζουμε, είναι μια χαμένη μέρα που αυξάνει το τελικό κόστος που θα καταβάλλουμε...


Για την τακτική των «ανοιχτών επιστολών» των μαθητών της Αθωνιάδας

Αναρωτιέμαι πάντως αν ταιριάζει στους μαθητές ενός εκκλησιαστικού σχολείου, εκ των οποίων ορισμένοι είναι και μοναχοί, να ακολουθούν τις συνδικαλιστικές τακτικές και πρακτικές του ακροαριστερού μαθητικού κινήματος. Το επικοινωνιακό παιχνίδι «καλοί και αγνοί μαθητές» εναντίον «σκληρού και άκαρδου Υπουργείου» είναι παλιό και ταιριάζει στις εποχές που υπήρχαν χρήματα. Στη χώρα μας εμφανίστηκε όταν οι επικεφαλής συνδικαλιστές των καθηγητών κατάλαβαν ότι για τις κάμερες ήταν πιο αποτελεσματικό να επιτίθενται οι μαθητές εναντίον του Υπουργού κι όχι οι ίδιοι. Έτσι φτάσαμε να κάνουν κατάληψη ακόμα και τα δημοτικά σχολεία.

Για την έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού στην Αθωνιάδα Σχολή

Η σωστή, η κρίσιμη ερώτηση είναι γιατί δεν στελεχώθηκε με μόνιμους εκπαιδευτικούς η Αθωνιάδα Σχολή την εποχή των παχέων αγελάδων, όταν το δανεικό χρήμα έρεε ως ποταμός. Τώρα που το ποτάμι στέρεψε, ζητάτε ευθύνες από εκείνους που προσπαθούν να μην γίνει έρημος η χώρα όλη;

Για το καθεστώς πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Αθωνιάδα Σχολή

Η Πολιτεία, πλέον, προσλαμβάνει εκείνον που προηγείται στον πίνακα μοριοδότησης. Αν η Ιερά Κοινότητα έχει σοβαρούς και τεκμηριωμένους λόγους εξ αιτίας των οποίων δεν μπορεί να γίνει δεκτός, τότε το Υπουργείο έχει την ευθύνη να προχωρήσει στον επόμενο. Σοβαροί και τεκμηριωμένοι είναι οι λόγοι που θα πείσουν το δικαστήριο ότι καλώς δεν έγινε δεκτός στο Άγιο Όρος ο αποπεμφθείς όταν εκείνος στραφεί δικαστικώς κατά της Ελληνικής Πολιτείας, της Αθωνιάδας Σχολής και της Ιεράς Επιστασίας.

Για το Άγιο Όρος

Το Άγιο Όρος συνιστά ένα πνευματικό και ιστορικό μέγεθος που ξεφεύγει από τα ανθρώπινα. Όποιος, λοιπόν, μιλά για το Άγιο Όρος πρέπει πάντα να σκέφτεται ότι αναμετράται με χιλιάδες χρόνια ιστορίας και με μια πνευματικότητα που συνδέει αυθεντικά τα επίγεια με τα υπέργεια.

Για το μέλλον της Αθωνιάδας Σχολής

Η ιστορική και με τόσο μεγάλη προσφορά στον ελληνισμό και την Ορθοδοξία, Αθωνιάδα Σχολή με τη μορφή και τη στόχευση που έχει σήμερα, δύσκολα θα έχει μέλλον αντάξιο της ιστορίας της, ακόμα και αν αύριο το πρωί το Κράτος αποφάσιζε να την χρηματοδοτήσει αφειδώς. Το ουσιαστικό ερώτημα είναι ποιες ανάγκες εξυπηρετεί, ποιες ανάγκες καλύπτει ένα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εντός του Αγίου Όρους στην εποχή μας. Ειδικότερα η ύπαρξη Γυμνασίου Αρρένων εντός του Αγίου Όρους με τους μαθητές να είναι οικότροφοι, είναι ξεκάθαρα αντιπαιδαγωγική. Πρόκειται για παιδιά 12 ετών. Υπενθυμίζω ότι ένα ανήλικο παιδί για να μπει στο Άγιο Όρος χρειάζεται τη συνοδεία του νόμιμου κηδεμόνα του. Νομίζω ότι θα άξιζε τον κόπο να αναρωτηθούμε μήπως θα ήταν ορθότερη στρατηγική επιλογή, το κέντρο βάρους να μετακινηθεί στη μεταλυκειακή εκπαίδευση. Στο Άγιο Όρος μονάζουν συνέλληνες που γνωρίζουν τα της εκπαίδευσης, που έχουν όραμα, που αντιλαμβάνονται τις προκλήσεις των καιρών. Η Αθωνιάδα Σχολή πρέπει να είναι ένα διαμάντι στο στέμμα της Ορθοδοξίας παγκοσμίως. Πρέπει να είναι το πιο λαμπρό διαμάντι, όχι η σκιά ενός ένδοξου παρελθόντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου