Στη Σχολή Ευελπίδων βρέθηκε σήμερα το πρωί ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, όπου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τους σπουδαστές για επίκαιρα θέματα.
Για τις αντιδράσεις στο διάλογο με τους Ρωμαιοκαθολικούς ο Μακαριώτατος είπε:
«Δεν κάναμε ποτέ εμείς διάλογο μόνοι μας, ως Ορθόδοξοι Έλληνες, με τους Καθολικούς. Ούτε οι Ρώσοι θα μπορούσαν να πάνε μόνοι τους...
Ήρθαν όλοι οι Ορθόδοξοι, ψήφισαν και είπαν θα κάνουμε το διάλογο με τους Καθολικούς, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις και ορισμένους όρους. Έρχονται μερικοί Αρχιερείς –και επηρεάζουν και μερικούς λαϊκούς– και λένε “τι τον θέλουμε αυτόν τον διάλογο;”
Ήρθαν όλοι οι Ορθόδοξοι, ψήφισαν και είπαν θα κάνουμε το διάλογο με τους Καθολικούς, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις και ορισμένους όρους. Έρχονται μερικοί Αρχιερείς –και επηρεάζουν και μερικούς λαϊκούς– και λένε “τι τον θέλουμε αυτόν τον διάλογο;”
Κατ’ αρχήν, χριστιανικά, δεν μπορούμε να απορρίψουμε ποτέ τον διάλογο. Με όλους πρέπει να μιλάμε. Το θέμα είναι να κρατάμε εμείς την αλήθεια. Έχουμε, λοιπόν, αυτόν τον διάλογο και υπάρχουν μερικοί που λένε “όχι!”. Μα δεν είναι απόφαση μόνο δική μας. Είναι απόφαση που έχουν πάρει όλοι οι Ορθόδοξοι. Δεν είναι θέμα δικό μου να πω “όχι στο διάλογο”.
Συνήλθαν όλοι οι Ορθόδοξοι και αποφάσισαν να μιλήσουν και με τους Καθολικούς. Τώρα τελευταία μιλάμε και με το Ισλάμ, να μιλήσουμε και με τους Διαμαρτυρομένους κ.λπ. Η προσοχή του διαλόγου είναι μέχρι πού φτάνουν, εάν ζητούν να κάνουμε παραχωρήσεις, συμφωνίες κ.λπ. Η Εκκλησία μας, λοιπόν, δεν έχει παρατηρήσει σημεία με βάση τα οποία πρέπει να πούμε πως διακόπτουμε τον διάλογο»
Σχετικά με την έννοια της Νεο - πατερικής ή Μετα- πατερικής Θεολογίας:
«Η εποχή μας έχει βγάλει κι αυτή Πατέρες. Η νεοπατερική, την είπανε μεταπατερική, δεν είναι άλλη θεολογία, είναι χρονικό πράγμα. Όπως θα λέγαμε η σύγχρονη θεολογία, οι σύγχρονοι θεολόγοι. Περιμένουμε, βέβαια, την απάντηση του Σεβ. Δημητριάδος. Εάν είναι, λοιπόν, ζήτημα χρονικό, δεν έχουμε τίποτα να κάνουμε».
Σχετικά με την εκκλησιαστική περιουσία και τον χωρισμό Εκκλησίας-Κράτους:
«Όταν βλέπω ότι την περιουσία τη δίνω στον φτωχό και την παίρνεις και τη δίνεις στον πλούσιο, δεν θα διαμαρτυρηθώ; Τώρα τι λέει ο νόμος, όποια περιουσία δόθηκε το 1952 και δεν έχει διατεθεί, το κράτος μπορεί να τη δώσει όπου θέλει».
«Είμαστε υπέρ του χωρισμού, όχι γιατί το θέλουμε εμείς, εμείς δεν θα το ζητήσουμε ποτέ. Εάν μας πούνε ότι δεν μας θέλουν, θα το κάνουμε. Θα περάσουμε καλύτερα. Μόνοι μας δεν θα το κάνουμε, γιατί μπορούμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε ακόμη.»
Σχετικά με τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία και τις εξελίξεις στη Συρία:
«Στο Ιράκ χάθηκε ο Χριστιανισμός όλος. Πρέπει να μας απασχολήσει το θέμα των Χριστιανών γύρω από τη Μεσόγειο. Φεύγουν από όλα αυτά τα μέρη για να γίνουν αραβικά. Δεν πρέπει εμείς να νοιαστούμε γι’ αυτούς τους ανθρώπους;»
Τέλος, για τα μέτρα που ελήφθησαν για τις πρόσφατες παρελάσεις ο Μακαριώτατος τόνισε:
"Τα μέτρα που ελήφθησαν πριν μερικές μέρες είναι ταπεινωτικά για όλους μας."
πηγή: Αρχιεπισκοπή Αθηνών
Είναι οπωσδήποτε λυπηρό ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος να προσπαθεί να εξωραίσει την πατρομάχο Ακαδημία του Βόλου απογοητεύοντας και σκανδαλίζοντας τον πιστό λαό.Αναφορικά με τις προυποθέσεις του διαλόγου με τους παπικούς είναι απορίας άξιον το γεγονός ότι ο αρχιεπίσκοπος αγνοεί το αγκάθι που λέγεται Ουνία η ύπαρξη και δράση της οποίας αποτελεί ουσιώδη αιτία διακοπής του διαλόγου.Η θλίψη του πιστού λαού μετά τις επίμαχες αρχιεπισκοπικές δηλώσεις είναι απερίγραπτη.Ας είμαστε έτοιμοι για σφοδρούς αγώνες υπέρ της πεφιλημένης μας Ορθοδοξίας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυκούργος Νάνης
Ο Μακαριώτατος προφανώς δεν γνωρίζει ότι ο σεβ. Δημητριάδος έδωσε την απάντηση ότι <> σημαίνει <> και τότε <>τι σημαίνει; μήπως <> Μία γεύση του τι σημαίνει μετάφραση των ιερών κειμένων κατά Ιγνάτιον απλώς για να γίνονται κατανοητά……
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα σχολιάσω το περιεχόμενο της επισκέψεως, αλλά της ανακοινώσεως. ΔΕΝ είναι η Σχολή Ευελπίδων εκεί που πήγε. Ή πήγε αλλού, ή είναι λάθος οι φωτογραφίες. Επειδή είδα την ανακοίνωση αυτή και στη ΡΟΜΦΑΙΑ, το επεσήμανα και εκεί. Οι φωτογραφίες είναι από τη Σχολή Εθνικής Αμύνης που στεγάζεται στα πρώην κτίρια της Σ.Σ.Ε.. Τώρα εκεί πήγε και δεν ήξεραν οι δημοσιογράφοι τι ήταν εκεί που πήγε ή βρήκαν αυτές τις φωτογραφίες και έβαλαν; ΑΧ αυτοί ο δημοσιογράφοι !!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήκ. Λωρίτου,
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν ξέρουμε πως γράψατε το σχόλιο αλλά δυστυχώς δεν είναι πλήρες. Αν θέλετε μπορείτε να το ξαναστείλετε γράφοντας όλες τις λέξεις χωρίς τη χρήση των < >. Βάλτε για εισαγωγικά " και ".
κ. Μάριε,
και το κείμενο και η φωτογραφία πρωτοδημοσιεύτηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής. Από εκεί τις μεταφέραμε στο ιστολόγιό μας.
"Έρχονται μερικοί Αρχιερείς –και επηρεάζουν και μερικούς λαϊκούς– και λένε “τι τον θέλουμε αυτόν τον διάλογο;” Κατ’ αρχήν, χριστιανικά, δεν μπορούμε να απορρίψουμε ποτέ τον διάλογο. Με όλους πρέπει να μιλάμε. Το θέμα είναι να κρατάμε εμείς την αλήθεια. Έχουμε, λοιπόν, αυτόν τον διάλογο και υπάρχουν μερικοί που λένε “όχι!”. Μα δεν είναι απόφαση μόνο δική μας. Είναι απόφαση που έχουν πάρει όλοι οι Ορθόδοξοι. Δεν είναι θέμα δικό μου να πω “όχι στο διάλογο”."
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιοι είναι όλοι οι "Ορθόδοξοι" που αποφάσισαν να κάμουν διάλογο "μακαριότατε"; Υφίστανται πλατειά κινήματα εις την Ορθοδοξίαν ή εις τον παπισμόν τα οποία να ζητούν μετά επιτάσεως την ένωσιν και εσείς ως ποιμένες τα θέσατε προς συζήτησιν; Ο Αθηναγόρας και οι διάδοχοί του είναι "όλοι οι Ορθόδοξοι"; Κάποιοι αρχιερείς παρασύρουν λαϊκούς; Αυτά συμβαίνουν μόνον με τους νεωτεριστάς θεολόγους αριστερίστικης υποκουλτούρας των οποίων είσαι φανατικός θιασώτης λόγω ιδεολογικής συγγενείας!
"Μακαριότατε", δεν είναι δόκιμο να πατάς εις δύο βάρκας. Τι νομίζεις ότι πατώντας εις δύο βάρκας θα συμβιβάσεις την αλήθειαν με το ψεύδος; Αυτά δεν συμβιβάζονται διότι όπως μας εδίδαξε ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός: δεν νοείται "μεσότητα" μεταξύ αληθείας και ψεύδους. Ο "διάλογος" θα είχε κάποιο νόημα εάν δεν είχε εξαντληθεί εις το παρελθόν. Όλαι αι διαφοραί έχουν συζητηθεί εις τους χρόνους που μεσολάβησαν εκ του σχίσματος έως και τας ημέρας ημών. Εκτός αυτού η διαγωγή των παπικών έναντι των Ορθοδόξων μόνο "φιλική" και "αγαπητική" δεν δύναται να χαρακτηρισθεί. Έως και τας ημέρας που διάγουμε το Βατικανόν απροκάλυπτα και δίχως περιστροφάς απεκάλεσε την Αγίαν Ορθόδοξον Εκκλησίαν "ελλειμματικήν" διότι οι Ορθόδοξοι δεν κλίνουμε γόνυ να ασπασθούμε την παντούφλα του ποντίφικος! Και τι έτι λέγω; Επιλείψει με γαρ διηγούμενον ὁ χρόνος περί ουνίας, (παπικός καρναβαλικός χριστιανισμός), περί μισιοναρίων, περί διωγμών και πολλών άλλων που λαμβάνουν χώρα ΣΗΜΕΡΑ. Επομένως δεν συντρέχουν αι προϋποθέσεις διαλόγου, διότι εκτός του "τας των δυτικών διδασκάλων φωνάς ούτε παραδέχομαι, ούτε αναγνωρίζω τεκμαιρόμενος ότι διεφθαρμένοι εισί" του Αγίου Μάρκου, η διαγωγήν των παπικών έναντι των Ορθοδόξων δεν κρίνεται ότι είναι η πρέπουσα ώστε να δομεί κλίμα εμπιστοσύνης. Ο διάλογος δεν προκύπτει εξ αιτήματος εκ της βάσεως των Ορθοδόξων ή των παπικών, αλλά επιβάλλεται άνωθεν δια λόγους άσχετους με την Ορθόδοξον Πίστιν. Όσον αφορά τους Πατέρας: Ο μακαριότατος έχει την εντύπωσιν ότι απευθύνεται εις ακροατήριον της "ακαδημίας"!. Όχι "μακαριότατε"! Δεν υπήρχαν οι "παλαιο"πατέρες και σήμερα κάποιοι εκ των νεωτεριστών θεολόγων συνιστούν τους "νέο"πατέρας! Πατέρας χαρακτηρίζεται εκείνος ο διδάσκαλος της Ορθοδόξου Πίστεως ο οποίος θεολόγησε υπέρ της της Ορθοδόξου Πίστεως σε περίοδο έξαρσης αιρέσεων, είχε Αγία Βιωτή και αι διδασκαλίαι του υιοθετήθηκαν εκ της Ορθοδόξου Εκκλησίας ως Διαχρονικές Αλήθειες της Αγίας ημών Εκκλησίας. Εις την περίπτωση κάποιων νεωτεριστών (μεγαλο)θεολόγων που μισθοδοτούνται εξ ιδρυμάτων της εσπερίας ΔΕΝ δύνανται να χαρακτηρισθούν ΠΟΤΕ "πατέρες" διότι: α. αι θεολογικαί θέσεις των ελέγχονται ως προς την Ορθόδοξην ακρίβειαν των, όχι μόνον ως προς την διατύπωσιν αλλά κυρίως ως προς την μεθοδολογίαν, β. η βιωτή των (μεγαλο)θεολόγων ελέγχεται ως προς την επάρκειαν ήθους, απέχει δε παρασάγγας από τον χαρακτηρισμό της Αγίας Βιωτής των Αγίων ημών Πατέρων και γ. ως εκ τούτου ΔΕΝ πρόκειται ΠΟΤΕ αύται αι θεολογικαί θέσεις να αποτελέσουν διαχρονικά δόγματα και αλήθειαι της Ορθοδόξου Πίστεως, διότι αι αμπελοφιλοσοφαίαι δεν αποτελούσι Αλήθιαι της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Αυτά περί χρόνου "μακαριότατε" ας τα πεις εις τα ακροατήρια της "ακαδημίας" και του κακού "καιρού" ο οποίος δυστυχώς πλήττει την Αγίαν ημών Εκκλησίαν κατά κόρον... Ακούς εκεί "παλιοπατέρες" οι Άγιοι της Ορθοδόξου ημών Εκκλησίας!
Ο Μακαριωτατος προφανώς δεν γνωρίζει ότι ο σεβ. Δημητριάδος έδωσε την απάντηση ότι ΄΄ μεταπατερική θεολογία ΄΄ σημαίνει ΄΄ μετά των πατέρων΄΄. και τότε ΄΄ υπέρβαση των πατέρων΄΄ τι σημαίνει; μήπως ΄΄ υπέρ των πατέρων;΄΄ Μία γεύση του τι σημαίνει μετάφραση των ιερών κειμένων κατά Ιγνάτιον απλώς για να γίνονται πιο κατανοητά…….
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ.Ευχαριστω για την διόρθωση.Λιγη υπομονή μέχρι να τα καταφέρομε!