3/8/12

«Αλλαγή ώρας» για εκπαιδευτικούς

«Αλλαγή ώρας» για εκπαιδευτικούς
Tου Aπόστολου Λακασά
Να μην προωθηθούν οι «αντιεκπαιδευτικές αλλαγές για το “νέο σχολείο” (προγράμματα γυμνασίου, νέο λύκειο, τεχνολογικό λύκειο), που στηρίζονται στη λογική της παροχής αποσπασματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, στην εδραίωση των “αξιών” του σχολείου της αγοράς και της κατάρτισης». Να «μην προωθούνται αντιδραστικές εκπαιδευτικές πολιτικές μέσα από τα πιλοτικά σχολεία». Και βέβαια, «να σταματήσει / παγώσει κάθε διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίησης σχολείων». Επίσης, «να γίνει διάλογος στην κατεύθυνση των προτάσεων της ομοσπονδίας που συμπυκνώνουν τη συλλογική σκέψη του κλάδου μας».
Αυτά είναι ορισμένα από τα 14 αιτήματα που κατέθεσε χθες η ΟΛΜΕ στον υπουργό Παιδείας κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο ενόψει της προετοιμασίας για τη νέα σχολική χρονιά. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (και η Διδασκαλική Ομοσπονδία στο ίδιο πλαίσιο κινείται) δεν μας ξαφνιάζουν. Συνεχίζουν τη μαξιμαλιστική τακτική των αιτημάτων σε μία εποχή... μίνιμαλ!

Ουσιαστικά, οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών δείχνουν να μη θέλουν να βοηθήσουν το υπουργείο Παιδείας να βρει λύσεις στα ακανθώδη προβλήματα που θα ανακύψουν ως αποτέλεσμα των λιγοστών κονδυλίων τα οποία διαθέτει η κρατική μηχανή. Η κατανομή των κονδυλίων είναι θέμα προτεραιοτήτων, θα αντιτάξει κάποιος και θα έχει δίκαιο. Είναι θέμα πολιτικών προτεραιοτήτων και η κατάταξή τους κρίνεται σε πολιτικό επίπεδο. Από εκεί και πέρα, όμως, η συζήτηση θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο εάν οι προτεινόμενες λύσεις, π.χ. για την κάλυψη των κενών, δεν λαμβάνουν υπόψη τα πρακτικά δεδομένα. Ενδεικτικά, φέτος αναμένονται λιγότερες από τις περυσινές 1.056 προσλήψεις μονίμων και στις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες, ενώ οι πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών φτάνουν περίπου για 12.500 εκπαιδευτικούς έναντι 15.000 πέρυσι.

Με τα δεδομένα αυτά, το υπουργείο θα προωθήσει τη λύση της αύξησης των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Οι διευθυντές των σχολείων μαζί με τον διοικητικό μηχανισμό του υπουργείου θα κληθούν να λύσουν τον γρίφο του «βάλε-βγάλε» του ωραρίου των διαθέσιμων σε κάθε σχολείο και διοικητική περιφέρεια εκπαιδευτικών. Κάτι που σίγουρα θα προκαλέσει κραδασμούς στο σώμα των 150.000 εκπαιδευτικών. Ηδη εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για κάποιους άλλους, οι οποίοι λόγω της ειδικότητάς τους και των μαθημάτων που μπορούν να διδάξουν, έχουν -χωρίς δική τους ευθύνη, να τονιστεί- μικρότερο ωράριο. Και αυτό διότι τα χρόνια της οικονομικής ευφορίας οι ειδικότητες και υποειδικότητες των εκπαιδευτικών εκτοξεύθηκαν, κυρίως για συντεχνιακούς λόγους, στις περίπου 140 και τροφοδοτήθηκαν με διορισμούς, οι οποίοι τώρα δημιουργούν υπεράριθμους.

Καλή η αποτύπωση της συλλογικής σκέψης και γνώριμη η συνδικαλιστική πρακτική των μαξιμαλιστικών αιτημάτων. Ποιος, όμως, μπορεί να βγει κερδισμένος από την άρνηση της πραγματικότητας εν μέσω οξύτατης δημοσιονομικής κρίσης; Πάντως, όχι οι εκπαιδευτικοί που βλέπουν τους συνδικαλιστές τους να ζητούν... λαγούς με πετραχήλια.

3 σχόλια:

  1. Αυτό,που καιει και ανέκαθεν έκαιγε
    τους εκπαιδευτικούς είναι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!!!!!28 χρόνια δούλεψα
    στα σχολεία,πέρασαν υπουργοί και κόμμτα,αλλά το ΦΡΟΥΡΙΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
    έμεινε άπαρτο!!!!Γιατί,αν κάποτε αλωθεί,το 70% απο τους εκπ/κούς θα
    βγουν ΑΧΡΗΣΤΟΙ και θα ξωπεταχτούν!!
    Αλλά μήπως από το 1981 υπήρξε-μετά
    τη ΔΙΑΛΥΣΗ του κράτους-αξιολόγηση
    πραγματική πουθενά;Γιαυτό καταντήσα
    με,όπως καταντήσαμε!!Και πού είσθε ακόμη!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 20 χρόνια ζητάει το υπουργείο παιδείας προτάσεις για μέθοδο αξιολόγησης αλλά όλοι οι εκπαιδευτικοί, από το νηπιαγωγείο ως το πανεπιστήμιο, κάνουν τους χαζούς.
    Ωστόσο η παιδεία έχει τα χάλια της γιατί:
    α) σταμάτησε να διδάσκεται το μάθημα της ηθικής και λογικής
    β) παραβλέπουν συστηματικά ότι ο μαθητής μπορεί να μάθει συγκεκριμένη ποσότητα πληροφορίας ανά ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν κάνουν τους χαζούς,αλλά είναι
    αυτή η ΠΟΛΙΤΙΚΗ τους με το ΣΙΓΟΝΤΑ-
    ΡΙΣΜΑ των εκάστοτε ΚΗΦΗΝΩΝ συνδικα
    λιστών ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ παρατά-
    ξεως!!!!!Αυτοί άλλωστε μέσα από τα "υπηρεσιακά"συμβούλια "αξιολογουν"και ανδεικνυουν τη στελέχωση της εκπ/σης από ΟΜΟΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΝΕΣ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή