20/12/18

Το σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών όπως δόθηκε στη δημοσιότητα επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας

ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2016-2017
Το σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών όπως δόθηκε στη δημοσιότητα επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας
1.      ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΝΙΜΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Τηρώντας τη δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε τριετές πρόγραμμα 15.000 μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση
(4.500 το 2019 στην Ειδική Αγωγή, 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021 για τις ανάγκες και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης συνολικά), προβαίνουμε σήμερα στην κατάθεση της πρότασης για το σύστημα διορισμού.

Γενικά χαρακτηριστικά της πρότασης
Με στόχο τη θεσμοθέτηση ενός δίκαιου και ταυτόχρονα αξιοκρατικού συστήματος διορισμού εκπαιδευτικών, ικανού να συμβάλλει στην  ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όφελος των νέων μας και σύμφωνου με το θεσμικό πλαίσιο που ορίζεται από:
α) τις επιταγές του Συντάγματος και συγκεκριμένα των διατάξεων των άρθρων 4, παρ. 1, 5 παρ.1 και 103 παρ.7 και 8 καθώς και
β) τη συμμόρφωση με τη σχετική νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, και συγκεκριμένα με την υπ’ αρ. 527/2015 Απόφαση Ολομέλειας του ΣτΕ και τις υπ’ αρ. 1883/2017 και 4353/15  Αποφάσεις του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ,

η κυβέρνηση συγκροτεί την πρότασή της με τους εξής βασικούς άξονες υλοποίησης:
1.       την προκήρυξη και ευθύνη της διαδικασίας αναλαμβάνει το ΑΣΕΠ με  σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων μέσω προκήρυξης κάθε 2 χρόνια,
2.       οι προβλέψεις του ν. 3848/2010 και του γραπτού διαγωνισμού καταργούνται,
3.       τίθεται σε ισχύ ενιαίο σύστημα μοριοδότησης για μόνιμους και αναπληρωτές,
4.       συντάσσεται ενιαίος πίνακας που θα χρησιμοποιείται τόσο για τον διορισμό μονίμων όσο και για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών,
5.       προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις για την εξασφάλιση της Παιδαγωγικής Επάρκειας όσων εκπαιδευτικών δεν τη διαθέτουν.

Πυλώνες κριτήριων:
·         προϋπηρεσία αναπληρωτών έως και τους 120 μήνες,
·         ακαδημαϊκά προσόντα,
·         κοινωνικά κριτήρια (τέκνα, αναπηρία).

Το προτεινόμενο σύστημα μοριοδότησης επιδιώκει:
α) να αξιοποιηθεί η πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με στόχο την απορρόφηση μεγάλου μέρους όσων για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και ταυτόχρονα, 
β) να μην αποκλείονται από ουσιαστική διεκδίκηση των προκηρυγμένων θέσεων  νέοι εκπαιδευτικοί με μικρή ή χωρίς προϋπηρεσία αλλά με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.

Στο πνεύμα αυτό αποδίδεται ίση βαρύτητα στην προϋπηρεσία και στα ακαδημαϊκά προσόντα:

Α. Ακαδημαϊκά Προσόντα
·         Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα (40) μονάδες.
·         Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι (20) μονάδες.
·         Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: επτά (7) μονάδες
·         Δεύτερο πτυχίο: δεκαέξι (16) μονάδες
·         Ο βαθμός του πτυχίου έως είκοσι μία (21) μονάδες και ως εξής: για πτυχία με χαρακτηρισμό «Καλώς» επτά (7) μονάδες, με χαρακτηρισμό «Λίαν Καλώς» δεκατέσσερις (14) μονάδες και με χαρακτηρισμό «Άριστα» είκοσι μία (21) μονάδες.
·         Γνώση μιας (1) ξένης γλώσσας:
o        Άριστη γνώση: οχτώ (8) μονάδες.
o        Πολύ καλή γνώση: έξι  (6 μονάδες).
o        Καλή γνώση: τέσσερις (4)μονάδες.
Σε περίπτωση κατοχής περισσοτέρων τίτλων μοριοδοτείται μόνο ο ανώτερος.
·         Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου) :  τέσσερις (4) μονάδες.
·          Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από Α.Ε.Ι διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών: τέσσερις (4) μονάδες.

Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι 120 μονάδες.

Β. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία:
·         Μια (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους 120 μήνες, εκατόν είκοσι (120) μονάδες.

Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία είναι 120 μονάδες.

Γ. Κοινωνικά κριτήρια:
·         Αριθμός τέκνων
·         Μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου, ή του/της συζύγου ή τέκνου

Ύστερα από 10 χρόνια αδιοριστίας και υποστελέχωσης όλων των εκπαιδευτικών δομών, επανέρχεται η κανονικότητα και στο χώρο της στελέχωσης της εκπαίδευσης και τερματίζεται η εργασιακή ανασφάλεια και αβεβαιότητα χιλιάδων εκπαιδευτικών, καθώς υλοποιείται η δέσμευση της κυβέρνησης για προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών του χώρου της εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό, με σκοπό την ομαλή λειτουργία των σχολείων προς όφελος των μαθητών και ευρύτερα της κοινωνίας.

2.      ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

H θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης ή αλλιώς η θεσμοθέτηση του δικαιώματος πρόσβασης όλων των παιδιών 4-6 ετών στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποτελεί πολιτική απόφαση στήριξης και ενίσχυσης τόσο της δημόσιας εκπαίδευσης όσο και του εισοδήματος της οικογένειας.
Η δέσμευση θέσεων στους παιδικούς σταθμούς από παιδιά ηλικίας 4-5 ετών τα οποία παρέμεναν εκτός εκπαιδευτικού συστήματος και ο συνακόλουθος αποκλεισμός μικρότερων παιδιών 0-4 ετών από τις δομές αγωγής και φροντίδας, δημιούργησε ένα φαύλο κύκλο αποκλεισμών. 
Η υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων (ηλικίας 4-5 ετών) στο νηπιαγωγείο απελευθερώνει θέσεις στους παιδικούς σταθμούς για τα μικρότερα παιδιά και κυρίως τα βρέφη που, κατά κανόνα, αποκλείονται από τις δομές κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας  λόγω έλλειψης θέσεων.
Ως προς την υλοποίηση της θεσμοθέτησης της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, εντός τριετίας 2018-21, τα συναρμόδια υπουργεία  (Εσωτερικών, Υποδομών και  Παιδείας) θα καταθέσουν, εντός του Ιανουαρίου,  ολοκληρωμένο σχεδιασμό αντιμετώπισης ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ των αναγκών στη σχολική στέγη για τη Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση στο σύνολο της χώρας (περίπου 650 νέες αίθουσες Νηπιαγωγείου).

3.      ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ & ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Στοχεύοντας στη βελτίωση της παιδαγωγικής  και διδακτικής  υποστήριξης των μαθητών των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων θεσμοθετείται, με ρύθμιση που θα έρθει για ψήφιση άμεσα στη Βουλή, η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα από τους 25 μαθητές που είναι σήμερα στους 22 μαθητές, με σταδιακή εφαρμογή του μέτρου εκκινώντας από το σχολικό έτος 2019-2020 για το Νηπιαγωγείο και την Α΄ Δημοτικού.

4.      ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στοχεύοντας στη βελτίωση του Γενικού Λυκείου θεσμοθετούνται με ρύθμιση που θα έρθει άμεσα για ψήφιση στη Βουλή σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα και στο περιεχόμενο σπουδών της Γ΄ Λυκείου, καθώς και η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, μόνο με το απολυτήριο, για κάποια Τμήματα Ανωτάτων Σχολών. Επίσης προβλέπεται η σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 25 στα ημερήσια και σε 22 στα εσπερινά Λύκεια. Η μείωση θα αρχίσει από την Γ΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2019-2020.

3 σχόλια:

  1. Πώς βλέπετε τις αλλαγές εσείς; Καλύτερο ή χειρότερο το νέο σύστημα διορισμών;

    Χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τελικά, μόνον τα κορόϊδα αναγκάζονται να πάνε και να περάσουν με Α.Σ.Ε.Π. εντάξει ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άκρως προχειροφτιαγμένη η μοριοδότηση και τελείως άδικη σε πολλά σημεία.. πχ υπερβολική μοριοδότηση στο βαθμό πτυχίου. κάποιος δηλαδή που πήρε πτυχίο με 7,9 θα πάρει 14 μόρια και καποιος άλλος με 8 (δηλαδή 0,1 παραπάνω)θα πάρει 21 μόρια!!! παράλληλα κοτζάμ πτυχίο ξενης γλώσσας πριμοδοτείται μόνο με 8 μόρια σε άριστο επίπεδο και 6 σε πολύ καλό!! για παραδειγμα κάποιος, τελείωσε πριν 20 χρόνια τη θεολογική σχολή Αθηνών με βαθμό Πανελληνίων 17 μ.ο. και βαθμό πτυχίου στο λιαν καλώς σε εποχές όπου οι τότε καθηγητές έβαζαν το 8 μόνο με αίτηση... στη συνεχεια πάσχισε να μαθει και μια ξενη γλώσσα.. ε λοιπόν καποιος άλλος που τελείωσε περυσι την κοικωνικη Θεολογία, με βαθμό εισαγωγής κάτω από τη βαση και εν τέλει με πτυχίο 8, εφόσον οι καθηγητές ακολουθούν πλέον, και καλά κάνουν, τη σύγχρονη μέθοδο διδαχής κι επιεικούς εξέτασης, και με ύλη σαφώς μικρότερη έχει ήδη ενα αβαντάζ 21 μορίων μόνο απο το πτυχίο!! άντε πιάστον!! ακόμα και 5 χρόνια προυπηρεσία να έχεις, αυτή ακυρώνεται με την υπερολική μοριοδότηση στο βαθμό πτυχίου, το οποιο αξιολογείται όμως σχετικά και με διαφορετικά κριτήρια ανα σχολή και έτος σπουδών. επίσης λείπει εμφανώς στα κοινωνικά κριτήρια το έτος κτήσης πτυχίου, ως μια άτυπη επιβράβευση για όλους αυτούς που περίμεναν με αγωνία κάθε φορά την κλήση τους έστω ως ωρομίσθιοι, έκαναν τόσα χρόνια όνειρα, εργάζονταν δύο δουλειές μέχρι να έρθει η σειρά τους..δεν λέω να επανέλθει το απαρχαιωμένο σύστημα της επετηρίδας προς θεού..αλλά από την άλλη είναι παράλογο να αγνοηθεί κι εντελώς μια σχετική έστω μοριοδότηση (πχ 1 μόριο ανα τετραετά κτήσης του πτυχίου) Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν συνάδερφοι που πέρασαν την άκρως επώδυνη, επίπονη και ψυχοβγαλτική διαδικασία του γραπτου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ,και μάλιστα για παραπάνω απο μια και δύο φορές, κάτι που τους στοίχισε, πολύτιμα χρόνια από τη ζωή τους, στερήσεις, χρήματα και κούραση.. κι όλες αυτές οι θυσίες, έστω κι αν δεν βρέθηκαν στο 2% των διοριστέων αλλά τους κάλεσαν καπου για λίγες ώρες και αρνήθηκαν να πάνε, δεν επιβραβεύεται πουθενά.. οπότε θα έπρεπε να μοριοδοτείται και η παλαιότητα κτήσης πτυχίου, και η συντομία κτήσης πτυχίου (σε σχέση με κάποιους αιώνιους φοιτητές) αλλά φυσικά και οι όποιες επιτυχίες είχαν σε γραπτούς διαγωνισμους όλα αυτά τα χρόνια..Σαφώς και χρειάζεται επανεξέταση όλη η διαδικασία ως προς την δίκαιη και αναλογικά αρμόζουσα αξιολόγηση.. όπως είναι αυτή τη στιγμή αδικεί κυρίως τους άνω των 35, τους οποίους μάλλον οι κύριοι του υπουργείου τους θεωρούν πλέον "καμμένα χαρτιά..''

    ΑπάντησηΔιαγραφή