Το Ουκρανικό πριν από έντεκα χρόνια
Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Προκαλούν θλίψη
τα επιχειρήματα που προβάλλουν όσοι
έχουν αναλάβει την υποστήριξη της ενεργείας του κ. Βαρθολομαίου στο Ουκρανικό
εκκλησιαστικό ζήτημα.
Επικαλούνται τα γεγονότα του ...988 και του 1589, και δεν
εξετάζουν τα όσα συνέβησαν προ ολίγων ετών. Υποστηρίζουν ότι η Ουκρανία πάντα ήταν στη δικαιοδοσία του
Πατριαρχείου (...) , αγνοώντας ότι οι Ουκρανοί είναι οι Ρώσοι ακρίτες, που
είχαν την ατυχία δυτικά να γειτονεύουν με την Ρωμαιοκαθολική Πολωνία και ότι
χωρίς καμία αντίδραση από το Φανάρι από το 1686 ήταν μέρος της Ρωσικής
Εκκλησίας. Επίσης αναφέρουν Ιερούς
Κανόνες, που ουδεμία σχέση έχουν με την εκ μέρους του κ. Βαρθολομαίου
αναγνώριση των σχισματικών και την με μη κανονική χειροτονία κληρικών της
Ουκρανίας....
Οι προπαγανδιστές του Φαναρίου ανατρέχουν σε
γεγονότα πριν από 1031 και πριν από 430 χρόνια (!!!) και αγνοούν ή ρίχνουν στη λήθη τα γεγονότα που συνέβησαν το 2008, πριν
δηλαδή μόλις έντεκα χρόνια με τον σημερινό Πατριάρχη. Τον Ιούλιο της
χρονιάς αυτής εορτάστηκαν στο Κίεβο, πρωτεύουσα της Ουκρανίας, τα 1020 χρόνια
από τον εκχριστιανισμό των Ρως. Τα 1000 χρόνια (1988) δεν εορτάστηκαν, διότι
ακόμη δεν είχε καταρρεύσει το κομμουνιστικό καθεστώς. Ο πρόεδρος της Ουκρανίας το 2008 Βίκτορ Γιούσενκο
(περισσότερο εθνικιστής και δυτικόφιλος από τον Ποροσένκο του 2018) επιχείρησε τότε
να αναγνωρισθούν ντε φάκτο οι εθνικιστές σχισματικοί της Ουκρανίας, με την
βοήθεια του Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, ο οποίος προσεκλήθη στο Κίεβο να
προστεί των εορτασμών και δέχθηκε την πρόσκληση.
Το Πατριαρχείο της Μόσχας αντέδρασε τότε έντονα. Πίστευε ότι η εκ
μέρους του προέδρου Γιούσενκο πρόσκληση του κ. Βαρθολομαίου ήταν για να μην
ηγηθεί ο Μόσχας των εορτασμών, αλλά ο Κωνσταντινουπόλεως. Επίσης επισήμαναν τον
κίνδυνο σχίσματος αν με τον Οικουμενικό Πατριάρχη συλλειτουργούσαν και οι
σχισματικοί.
Σύμφωνα
με το ρεπορτάζ του σημερινού υπευθύνου του Γραφείου Τύπου του Οικουμενικού
Πατριαρχείου Νίκου Παπαχρήστου στην «Καθημερινή» (Κυριακή 27 Ιουλίου 2008,
σελίς 4) ο κ. Βαρθολομαίος σε επιστολή του προς τον τότε Πατριάρχη Μόσχας
Αλέξιο «χαρακτήρισε προσβλητικούς τους
ισχυρισμούς του (Σημ.γρ. ότι έχει συμμαχήσει με τους σχισματικούς της
Ουκρανίας) και έκανε λόγο για “βεβιασμένες
κρίσεις ή απειλάς επί τη βάσει ακρίτων σπερμολογιών, αι οποίαι δεν εκφράζουν
την πάντοτε υπεύθυνον θέσιν της Μητρός Εκκλησίας”. Κάλεσε δε τον κ. Αλέξιο
να συλλειτουργήσουν στο Κίεβο προκειμένου να καταδείξουν την ενότητα της
Ορθοδοξίας και επανέλαβε πως το
Οικουμενικό Πατριαρχείο, ως θεματοφύλακας της κανονικής τάξης, συμπαρίσταται
στην Εκκλησία της Ρωσίας για την αποκατάσταση της τοπικής Εκκλησίας της
Ουκρανίας». (Σημ. Η υπογράμμιση του γράφοντος). Επισημαίνεται ότι ο
κ. Βαρθολομαίος χαρακτήρισε τότε «σπερμολογίες» τα περί συμμαχίας του με τους
Ουκρανούς σχισματικούς!...
Στο
ίδιο φύλλο της εφημερίδας «Καθημερινή», του Ιουλίου του 2008, και στην ίδια
σελίδα ο ανταποκριτής της στη Μόσχα αναφέρει μεταξύ άλλων: «Αξιόπιστοι κύκλοι του Πατριαρχείου Μόσχας με τους οποίους συνομίλησε η
“Κ” υποστήριζαν πως με την “παράνομη” παρουσία του στις εκδηλώσεις στο Κίεβο ο Οικουμενικός Πατριάρχης βοηθάει το σχέδιο
που από κοινού έχουν θέσει οι ΗΠΑ και ο Ουκρανός πρόεδρος Βίκτορ Γιούσενκο για
την αποκοπή της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας από το Πατριαρχείο της Μόσχας.
Αν αυτό συμβεί τότε θα έχει επιτευχθεί το μεγαλύτερο μέρος του στόχου, με
αποτέλεσμα στη συνέχεια ο δρόμος για οριστικό ξερίζωμα κάθε πνευματικής και
πολιτισμικής σχέσης μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας να ανοίξει διάπλατα». Επαναλαμβάνεται
ότι αυτά γράφονται το 2008...
Στο
ίδιο φύλλο της “Κ”, του 2008, ο
υποστηρίζων μετά πάθους τα δίκαια του Οικουμενικού Πατριαρχείου κ. Αρ. Πανώτης σε
άρθρο του αφού αναφέρει τα γνωστά ιστορικά επιχειρήματα, που και σήμερα
αναμασώνται από τους πατριαρχικούς κονδυφόρους, σημειώνει: « Η Μητέρα που γέννησε εν Χριστώ
τον λαό του Κιέβου είναι η μόνη που εκ των ιερών κανόνων “δύναται” να
θεραπεύσει τον επιζήμιο “εκκλησιαστικό
διχασμό” με μια Μεγάλη Πανορθόδοξη Σύνοδο». Προσοχή
στο «δύναται» και στο ότι για να αποφευχθεί ο εκκλησιαστικός διχασμός
απαιτείται Μεγάλη Πανορθόδοξη Σύνοδος. Αυτήν ακριβώς ζητούν όλοι οι
αξιοπρεπείς και υπεύθυνοι Πρωθιεράρχες και απορρίπτει ο κ. Βαρθολομαίος.
Και Την
ζητάνε όχι γιατί τον εχθρεύονται, αλλά επειδή πιστεύουν ότι είναι η μόνη λύση
προς αποφυγή του σχίσματος.
Από
το Συλλείτουργο του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου και του Πατριάρχου
Μόσχας Αλεξίου, τον Ιούλιο του 2008 στο Κίεβο, ο πρώτος κέρδισε από τον δεύτερο
το ότι αναγνώρισε τα πρεσβεία τιμής που κατέχει και το ότι δέχθηκε να συμμετάσχει
στους εορτασμούς του Κιέβου, παρά τις ενστάσεις που είχε προβάλλει, αφού ήθελε
εκείνος να προστεί, για να υπογραμμίσει τους αδελφικούς δεσμούς αίματος και
εκκλησιαστικού πνεύματος που συνδέουν Ουκρανούς και Ρώσους. Ο Μόσχας από την
πλευρά του κέρδισε το ότι ο κ. Βαρθολομαίος στο Συλλείτουργο αναγνώρισε με κάθε
επισημότητα τον ανήκοντα στη Ρωσική Εκκλησία τότε Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης
Ουκρανίας Βλαδίμηρο, το ότι δεν δέχθηκε
να συμμετάσχουν στις λατρευτικές εκδηλώσεις οι σχισματικοί και το ότι έτσι
δέχθηκε ότι η Εκκλησία της Ουκρανίας είναι υπό την δικαιοδοσία του Πατριαρχείου
της Μόσχας.
Μέσα
σε έντεκα χρόνια όλα αυτά, που είχε δεχθεί ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ο ίδιος τα
ανέτρεψε και η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει περιπέσει στον ισχυρότατο κλύδωνα του
σχίσματος. Όλα τα υπόλοιπα, που λέγονται, γράφονται ή πράττονται, είναι εκ
περισσού.-
Νομίζετε ότι γράψατε κάτι σπουδαίο και βάλατε κιόλας τέλεια και παύλα;
ΑπάντησηΔιαγραφή1ον) αγνοείτε ότι το οικουμενικό πατριαρχείο δεν είχε ακόμη άρει την συνοδική πράξη του 1686
2ον) αγνοείτε ότι οι μέχρι τότε σχισματικοί δεν είχαν υποβάλει εκκλητο προσφυγή στο οικουμενικό πατριαρχείο
3ον) να σας πω εγώ ακόμη κάτι όριο πρόσφατο; Τα τελευταία χρόνια ο Μόσχας ήταν ανεπιθύμητος στην Ουκρανία και δεν μπορούσε να πατήσει το πόδι του.
4ον) μπορείτε επιτέλους να μας παρουσιάσετε με ποια πράξη/απόφαση παρεχώρησε το οικουμενικό πατριαρχείο τη δικαιοδοσία του επί της Ουκρανίας στη Μόσχα;
5ον) μπορείτε να μας πείτε αν οι όροι που προέβλεπε η απόφαση του 1686 ΜΟΝΟ για χειροτονία του Κιέβου τηρήθηκαν πότε; (Δλδ ο Κιέβου να εκλέγεται από κληρικολαϊκη και βσ μνημονεύει εν πρώτοις τον οικουμενικό Πατριάρχη)
6ον) έχετε διαβάσει τον τόμο Αυτοκεφαλιας της Πολωνίας του 1924 όπου το οικουμενικό πατριαρχείο υπομνήσκει την δικαιοδοσία του επί της Ουκρανίας και κάνει λόγο για αντικανονικη απόσπαση εκ μέρους της Μόσχας;
"Fillipe Tsompo" για τον οικουμενισμό του Φαναρίου θα πεις κάτι;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν πεις τότε και μάλιστα τόσο συχνά και περισσότερο απ' όσο στηρίζεις το Φανάρι τότε θα αρχίσουμε να σκεφτόμαστε αυτά που γράφεις για τα υπόλοιπα!
Μέχρι τότε θα ματαιοπονείς...
Εσύ θα πεις κάτι για την διάσωση του λευκού ρινόκερου; Ενός σπανιου είδους που απειλείται με εξαφάνιση;
ΔιαγραφήΜα καλά έρχεσαι σε ένα σχόλιο που έκανα απαντώντας ΑΚΡΙΒΏΣ στο θέμα της ανάρτησης να μου πεις γιατί δεν απάντησα σε κάτι άλλο; Δεν ματαιοπονω καθόλου. Απάντησα επί της ουσίας της ανάρτησης και επωνύμως. Και φυσικά δεν θέλω την έγκρισή σου ή συμβουλές για το το θα γράψω, αυτά εκεί που σε παίρνει. Κατά τα άλλα,βάλε το όνομά σου και έλα να αναμετρηθούμε δημοσίως για οποιοδήποτε θέμα θες. Αλλιώς Κο κο κο
(Ελπίζω ο διαχειριστής να αναρτήσει αυτούσιο το σχόλιό μου γιατί δέχτηκα σχόλιο επί προσωπικού).
Για σένα 7:24 π.μ.
ΔιαγραφήΤο ίδιο είναι ο οικουμενισμός του Φαναρίου και το ίδιο η ... διάσωση του λευκού ρινόκερου;;
Ματαιοπονείς ασφαλώς όταν δεν μιλάς για τον οικουμενισμό του Φαναρίου και θέλεις να μας πείσεις ότι έχεις δίκαιο!! Ούτε για αστείο δεν μας πείθεις!!!
Φυσικά και τον παίρνει τον κάθε σωστό αναγνώστη να ρωτήσει ό,τι θέλει!!
Δημόσια έγραψες, δημόσια θα δέχεσαι κριτική και ερωτήσεις επι των εσφαλμένων απόψεων σου!!
Καλή αλλαγή των εσφαλμένων απόψεων σου και κατανόηση της σωστής τοποθέτησης των αντιοικουμενιστών μητροπολιτών απέναντι στο αχόρταγο και παπίζων Φανάρι!!!
Αντίθετος στον οικουμενισμό του Φαναρίου
Ο οικουμενισμός του Φαναρίου βγάζει μάτι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτα έρχονται τα ζητήματα της Πίστης.
Οπως ο οικουμενισμός, τα πολυθρησκειακά Θρησκευτικά και αφού παλεύουμε κατα αυτών μετά θα ασχοληθούμε με τα άλλα...
Εσύ "Φιλιππε Τσόμπο" πότε μίλησες υπερ του ορθόδοξου χαρακτήρα των Θρησκευτικών και για τον οικουμενισμό;;
Αν δεν πάρεις σωστή στάση σ' αυτά και στα άλλα θα πέφτεις σε μεγάλη κακή-λάθος κρίση.
Κι εσύ τι είσαι; Ελεγκτής του τι θα λέω και πότε; Η ανάρτηση εδώ είναι συγκεκριμένη και απάντησα επ αυτής
ΔιαγραφήΓια "Filippos Tsompos"
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλεύθερος άνθρωπος είναι και καλά κάνει και σε ερωτάει για να δούμε από ποιό πνεύμα κινείσαι και πόσο σωστό ή στραβό είναι!!!
Δικαιωμά του είναι να ρωτάει ο,τι θέλει και μεσω της ερώτησης και της απάντησης να αποκαλύπτονται αρκετά πράγματα!!
Και η ερώτηση του σχολιαστή είναι συγκεκριμένη!!
Περιμένουμε ν' απαντήσεις στις ερωτήσεις των χθεσινών σχολιαστών 10:32 μ.μ. και 12:22 π.μ. για να δούμε πώς σκέφτεσαι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαχαχα, και ποιοι είστε εσείς; Στο κάτω κάτω, πρώτος έθεσα ερωτήματα επί της ανάρτησης και το μόνο που είδα είναι η μπάλα στην εξέδρα. Βάλτε τα ονοματακια σας κι ελάτε να πούμε ό, τι θέλετε.
ΔιαγραφήΜην γελάς καθόλου "Filippos Tsompos"!
ΔιαγραφήΚαθόλου για γέλια δεν είναι ο οικουμενισμός του Φαναρίου και τα βλαβερότατα οικουμενιστικά Θρησκευτικά!
Η μπάλα καθόλου δεν πετιέται στην εξέδρα , αλλά πηγαίνει μέσα στο καλάθι , στο κέντρο του προβλήματος!
Και μιας και το θυμήθηκα:
Πότε το Φανάρι αντέδρασε με δύναμη για τα οικουμενιστικά πολυθρησκειακά Θρησκευτικά;;;
Δεν θεωρείται " οικουμενικό" απο κάποιους;;;
Δεν έπρεπε να πάρει θέση ορθόδοξη και να επέμβει με δύναμη υπερ του ορθόδοξου μαθήματος των Θρησκευτικών;;
Πότε έδειξε την πυγμή του για το καυτό αυτό ζήτημα ;;
Απάντησε μαζί στα άλλα ερωτήματα που σου έβαλαν οι ορθόδοξοι σχολιαστές και σ' αυτό.
Ελληνας Ρωμιός