15/3/20

Έκκληση προς την Ιεραρχία εν όψει του θρυλούμενου κλεισίματος των ιερών ναών και της απαγόρευσης Ακολουθιών

ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΘΡΥΛΟΥΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΑΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

Μακαριώτατε,  Σεβασμιώτατοι  γιοι ρχιερες,
Μέ πόνο ψυχς καί συνοχή καρδίας σς πευθύνουμε τήν παροσα πιστολή, σχετικά μέ τήν πρωτοφαν γειονομική  πειλή πού κυριαρχε στήν παγκόσμια πικαιρότητα τίς τελευταες μέρες.
Παρακολουθομε σχετικά μέ  τό ζήτημα ατό, τήν μεγάλη πίεση πού δέχεται εραρχία τς  κκλησίας μας, πό καλοπροαίρετους πικριτές, λλά καί τόν μείλικτο πόλεμο  πό κακοπροαίρετους γνωστούς κκλησιομάχους πού βρκαν φορμή να χύσουν χολή ναντίον τς κκλησίας, γιατί λοι ο εράρχες μας, ξέφρασαν  τό ατονόητο, τι δηλαδή  τό πρώτιστο και θεόσδοτο μυστήριο τς Θείας Εχαριστίας, εναι πηγή ζως καί γιασμο καί χι φορέας μολυσματικν νόσων.
Υϊκς καί μέ τόν προσήκοντα σεβασμό, θέλουμε νά πευθύνουμε κάποιες παρακλητικές σκέψεις πρός μς, ν ψει τς κτακτης σύγκλησης τς  Δ.Ι.Σ. τήν προσεχ Δευτέρα 16 Μαρτίου.
Α. Πιστεύουμε τι πως εναι διανόητο νά σχυριστε κάποιος τι λόγω τς  πειλς το κορωνοϊο, πρέπει να σταματήσει λειτουργία πηρεσιν πως τά νοσοκομεα, στυνομία, στρατός, πυροσβεστική, τό λιμενικό κόμη καί τά Μέσα Μαζικς νημέρωσης, ο ποες πρέπει νά λειτουργήσουν  μέ κάθε θυσία, τσι, καί πολύ περισσότερο πό πνευματικς πόψεως,  δέν εναι δυνατόν  νά σταματήσει λειτουργία τς κκλησίας πού πάρχει κριβς γιά τό λόγο ατό, γιά  νά δέεται  καί νά γωνίζεται γιά τήν σωτηρία το σύμπαντος κόσμου.
Β. Εναι μεγάλη ποκρισία νά παιτήσει ποιοσδήποτε,  πλήρη παγόρευση ερν κολουθιν, τήν στιγμή πού κκλησία μας, πεύθυνα καί νταποκρινόμενη στίς δηγίες τς πολιτείας, περιέκοψε τό 90% τν δραστηριοτήτων της καί μέ πατρική  εθύνη προτρέπει σους πιστούς νήκουν σέ επαθες μάδες, νά περιορισθον στό σπίτι τους καί νά ποφύγουν νά προσέλθουν στους ναούς.
Χθες Παρασκευή 13 Μαρτίου, γιοι ρχιερες, ο  περισσότεροι ναοί τς πόλης μας, τς Θεσσαλονίκης (γύρω στους 70 περίπου) στήν κολουθία τν Χαιρετισμν    τς Παναγίας μας, μειναν σχεδόν δειοι, μέ τήν παρουσία μερικν δεκάδων πιστν, καθώς ο λικιωμένοι σέ μεγάλο ποσοστό πάκουσαν στίς ντολές τς πολιτείας καί στή συμβουλή τς κκλησίας καί παρέμειναν σπίτι τους. Τήν δια στιγμή σέ δεκάδες Super Market  τς πόλης, πικρατοσε τό διαχώρητο μέ κατοντάδες νέους, παιδιά καί λικιωμένους, νά συνωστίζονται σέ κλειστούς χώρους, χωρίς καμμία προφύλαξη. Ποιό πό τά δύο εναι τελικά γειονομική βόμβα; Καί ν τό δεύτερο πολιτεία τό νέχεται γιά τόν σκοπό τς τροφοδοσίας το σώματος, δέν εναι μέγιστη ποκρισία, νά ξιφουλκον ρισμένοι ναντίον τς  κκλησίας, διότι πιθυμε νά διατηρήσει νοιχτή τήν πνευματική τροφοδοσία το  πιστο λαο;
Γ. πως ο γιοι Πατέρες μς παρέδωσαν, καί  σες μς διδάσκετε, πρώτιστη ποστολή τς κκλησίας καί βασικός λόγος παρξής της  εναι νά προσφέρει τό θεόσδοτο μυστήριο τς Θείας Εχαριστίας στόν πεπτωκότα νθρωπο.  κκλησία πάρχει πρτα καί κύρια γιά νά τελε τή Θεία Εχαριστία. Χωρίς ατήν δέν χει λόγο παρξης καθώς σύμφωνα μέ τόν γιο Νικόλαο τόν Καβάσιλα, ατή τρέφει τά χαρίσματα το γίου Πνεύματος πού λοι λαμβάνουμε κατά τό γιο Βάπτισμα. ξω πό ατό, λοι ο λλοι «ρόλοι καί πηρεσίες» της, εναι δευτερεύοντες καί πικουρικοί το βασικο, τς προσφορς δηλαδή το Τιμίου Σώματος καί Αματος το ησο Χριστο, πέρ σωτηρίας το σύμπαντος κόσμου. ν λοιπόν, πό τήν πίεση το Καίσαρος  περιορισθον (ς μή φειλε) ο πόλοιπες κολουθίες, πού οτως λλως τελονται μέ λάχιστους πιστούς, ατό πού θά πρέπει νά διαφυλαχθε ς κόρη φθαλμο εναι τέλεση τς ναιμάκτου   ερουργίας, κόμη καί ν, στήν νάγκη, ατό γίνει μέ τήν παρουσία μικρο ριθμο πιστν, ναλόγως μέ τίς δηγίες τν γειονομικν ρχν.  ν κλείσουμε τούς ναούς μας, γιοι ρχιερες, θά εναι σάν νά ποδεχόμαστε μες ο διοι, τι σέ κτακτες περιπτώσεις, κκλησία δέν χει κανένα ρόλο καί θά πρέπει κατά τή λαϊκή κφραση νά «δειάζει τή γωνιά καί νά καθίσει στά αγά της».  ντίθετα  τώρα κριβς εναι ρα πού πρέπει χι να σταματήσουν λλά νά νταθον περισσότερο ο Θεες Λειτουργίες (στω καί μέ τούς περιορισμούς πού ναφέραμε) γιά νά κζητήσουμε τό λεος καί τή βοήθεια το Θεο, πού πατρίδα καί τόπος τήν χουν πράγματι νάγκη. Καλή καί για εναι οκιακή προσευχή,  λλά κκλησία κφράζεται πρωτίστως μέσα πό τήν κοινή λατρεία, ν κλείσιμο ερν ναν καί διακοπή  τς θείας Λειτουργίας δέν γινε οτε στίς χειρότερες πιδημίες τν περασμένων αώνων, που φ’ σον πρχε ερέας, Θεία Λειτουργία τελετο κανονικά στω καί μέ λάχιστους πιστούς.
ς μήν γίνει δική μας κκλησιαστική γενιά, γιοι ρχιερες, πρώτη πού θά δεχθε τήν (στω καί προσωρινή) ΑΥΤΟΑΚΥΡΩΣΗ της καθώς, ν συναινέσουμε τώρα,  στό μέλλον θά εναι πολύ πιό  εκολο γιά τόν κάθε ρχοντα νά σταματ κατά τό δοκον μέ να πλό διάταγμα, κάθε κκλησιαστική εροπραξία.
Παρακαλομε  τόν γιο Θεό καί τήν Παναγία μας πρτον νά νισχύει σους ρωϊκά, δίνουν στήν πρώτη γραμμή  τήν μάχη κατά τς πιδημίας το κορωνοϊο Θεία Λειτουργία χι μόνο δέν δυσκολεύει τόν γνα τους λλά ντίθετα ποτελε πολύτιμο σύμμαχο καί βοηθό τους.
Εχόμαστε γιοι ρχιερες, γιος Θεός  νά σς φωτίσει καί νισχύσει γιά νά λάβετε ρθές ποφάσεις στή δύσκολη ατή συγκυρία, τσι στε μέ τήν βοήθειά Του νά παρέλθει κίνδυνος καί  νά ορτάσουμε στούς ερούς ναούς καί πως ρμόζει τήν νδοξο νάσταση το Κυρίου μας!                         
σπαζόμεθα μετά σεβασμο τήν δεξιάν Σας
κπροσωπώντας μία μάδα  πιστν πό τήν Θεσσαλονίκη,
Φιλόθεος Κεμεντζετζίδης

6 σχόλια:

  1. Μπράβο στον αρθρογράφο !!!

    Χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ομολογία πίστεως ΔΕΝ είναι η ανευθυνότητα. Ομολογία πίστεως είναι η υπευθυνότητα.
    Ομολογία πίστεως ΔΕΝ είναι να θέτεις σε κίνδυνο τον αδελφό σου χάριν του Σαββάτου. Ομολογία πίστεως είναι να θυσιάζεις το Σάββατο χάριν του αδελφού σου.
    Ομολογία πίστεως ΔΕΝ είναι να βάζεις σε δοκιμασία τη Θεία Πρόνοια. Ομολογία πίστεως είναι να εμπιστεύεσαι τη Θεία Πρόνοια για όσα δεν οφείλεις επειδή δεν μπορείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε 7:24 μμ ποιός μίλησε για ανευθυνότητα;;
      Τί σχέση έχει η ομολογία πίστεως με την κοσμικά εννοούμενη υπευθυνότητα; Γιατί μπλέκεις 2 διαφορετικές έννοιες;

      Διαγραφή
  3. Όσο κι αν βάλεις την ανευθυνότητα να μουλιάσει σε αγιασμό, θέλημα Θεού δεν γίνεται.
    Το θαύμα σε προστατεύει από αυτά από τα οποία δεν μπορείς -και όχι από αυτά από τα οποία αμελείς ή αρνείσαι- να προστατεύσεις εσύ τον εαυτό σου και τους αδελφούς σου.
    Ο Θεός οικονομεί ώστε άνθρωποι τέτοιας νοοτροπίας, που εξισώνει την ανευθυνότητα με το θαύμα, να φιλοξενούνται, όπως όλοι μας, και αυτοί στην αγία του Εκκλησία.
    Φιλάνθρωπη, πράγματι, η παραχώρησή Του, επειδή, διαφορετικά, άνθρωποι με τέτοια νοοτροπία θα αποτελούσαν έως και θανάσιμη, δυνητικά, απειλή για τον εαυτό τους και τους συνανθρώπους τους.
    Ας πράξουμε το καθήκον μας ως φρόνιμα άμα και ακέραια μέλη του Σώματος του Χριστού. Οι ναοί και οι ακολουθίες δεν θα μας λείψουν μετά την πανδημία -δεν θα τους ισοπεδώσει, ούτε θα τις καταργήσει. Δεν μπορούμε όμως να πούμε το ίδιο ακριβώς, ότι δεν θα μας λείψουν μετά την πανδημία, και για όλους τους αδελφούς μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ανευθυνότητα πού την βλέπεις ανώνυμε 6:19 πμ.;
      Τέτοια ώρα έγραφε σχόλια κάποιος κακοκαιρίτης. Εσύ κακοκαιρίτης είσαι;

      Διαγραφή
  4. Αν θέλουμε να παραμείνουν οι ναοί μας ανοιχτοί, ας κάνουμε τη μόνη θυσία -προσωρινή, άλλωστε- που θα εξαλείψει κάθε πρόσχημα ή ανάγκη να κλείσουν: για όσο χρονικό διάστημα είναι απαραίτητο, ας αποφεύγουμε την προσέλευση σε αυτούς. Ας αφήσουμε τους κληρικούς μας και τους ψάλτες μας να λειτουργούν υπέρ ημών και του σύμπαντος κόσμου και να ενώνουν την προσευχή τους προς τον Πανάγαθο Θεό με τις δικές μας, οίκοθεν προσευχές για την ταχεία επάνοδο του πληρώματος της Εκκλησίας στη λατρεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή