Απόσπασμα μηνύματος Πρωθυπουργού (σχετικά με την εκπαίδευση)
Στην Εκπαίδευση, τα μαθήματα της Γ’ Λυκείου θα αρχίσουν ξανά στις 11 Μαΐου.
Μια εβδομάδα μετά θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου αλλά και το Γυμνάσιο. Τα σχολεία, όμως, θα λειτουργήσουν με άλλους κανόνες που θα περιορίσουν -όσο αυτό είναι εφικτό- τον συγχρωτισμό. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα εξακολουθεί να υποστηρίζει παιδιά τα οποία, για ειδικούς λόγους, δεν πρέπει να έρθουν στη τάξη. Δημοτικά και νηπιαγωγεία παραμένουν κλειστά. Ενδέχεται, επαναλαμβάνω ενδέχεται, να ανοίξουν την 1η Ιουνίου και μόνο αν είμαστε απολύτως σίγουροι ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά. Αύριο, η Υπουργός Παιδείας θα κάνει μια πιο αναλυτική ενημέρωση. Βρίσκεται σε συνεχή συνεννόηση με την Επιτροπή Επιστημόνων για την καλύτερη δυνατή εφαρμογή των μέτρων προστασίας των παιδιών μας αλλά και των εκπαιδευτικών.
Και μία απορία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο δικό μου το σχολείο υπάρχουν 400 μαθητές, χωρίς να περισσεύει αίθουσα και με κάποιες αίθουσες ήδη εξαιρετικά μικρές. Σύνολο μαθητών σε κάθε αίθουσα περίπου 25.
Για να τηρηθεί η απόσταση των 2 μέτρων (αυτήν ορίσατε και για τις Εκκλησίες) θα πρέπει να γίνεται μάθημα με λιγότερους από τους μισούς μαθητές. Άρα, θέλουμε για κάθε σχολείο πάνω από τον διπλάσιο αριθμό αιθουσών!
Αυτό που γράφω ισχύει για όλα τα σχολεία σχεδόν. Είναι ο κανόνας.
Πείτε μας τώρα με τι ωράριο θα λειτουργούν το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί;
Ακόμη κι αν ανοίγουμε από το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα για να κάνουμε κυλυόμενα μαθήματα με μισές τάξεις (που όπως εξήγησα δεν θα τηρούνται έτσι οι δέουσες αποστάσεις) δεν θα φτάσουν ούτε οι ώρες, ούτε οι εκπαιδευτικοί θα βγάλουμε το πρόγραμμα ακόμη κι αν χωριστούμε σε βάρδιες, ενώ τουλάχιστον διπλασιάζεται το ωράριο όλων μας ή μάλλον πολλαπλασιάζεται! Ούτε χωροταξικά λοιπόν, ούτε ωρολογιακά (απ' το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα), βγαίνει σωστά το κανονικό πρόγραμμα. Επιπλέον, ο διευθυντής και ο υποδιευθυντής του σχολείου είναι παρ' ανθρώποις αδύνατον να διοικούν το σχολείο σε αυτά τα απίθανα ωράρια που θα προκύψουν και που πρέπει ως διοίκηση να βρίσκονται στην σχολική μονάδα τους.
Αν τώρα σκεφθούμε τα διαλείμματα στην μικρή συνήθως αυλή, την έναρξη και λήξη του σχολείου όπου συνωστίζονται οι μαθητές, το πώς θα μαζεύονται ατίθασοι έφηβοι στους στενούς διαδρόμους για να μπούνε στις τάξεις ή όταν βγαίνουν και τις ασφυκτικές εφημερίες που θα προκύψουν για τους καθηγητές, όπως και το πού θα βρίσκονται (το ένα γραφείο για όλους είναι ακατάλληλο), δεν θα βγάλουμε άκρη ως προς την τήρηση ειδικά των αποστάσεων.
Με τις μάσκες που θα θέλουμε όλοι αυτοί καθημερινά, τι γίνεται και με αυτές;
Τι θέλω να πω;
Ότι η επαναλειτουργία των σχολείων με τις δέουσες αποστάσεις και τους όρους υγιεινής ΔΕΝ είναι εφαρμόσιμο στην πράξη! Θα γίνει μπάχαλο....
Ουσιαστικά οι ανήλικοι μαθητές (ειδικά του Γυμνασίου που είναι πολύ ζωηροί) και οι ταλαίπωροι καθηγητές θα γίνουν τα πρώτα πειραματόζωα κλειστών συναθροισμένων χώρων πανελλαδικώς και φοβάμαι πως θα θρηνήσουμε θύματα.
Προτείνω στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές (οι κηδεμόνες τους δηλαδή) να συντάξουν ένα ατομικό κείμενο με κάποιον δικηγόρο πιθανόν, που να γράφει πως αν νοσήσουν θα προβούν νομικά σε αναζήτηση ποινικών ευθυνών από το Κράτος, ειδικά σε περίπτωση που στη πράξη διαπιστώσουν πως στο σχολείο τους δεν είναι εφικτή η εφαρμογή των όρων προστασίας της υγείας!
Φαντάζεσθε ανήλικα τρελαμένα από την κλεισούρα παιδιά να είναι στο σχολείο κάθε μέρα με μία νοητή μεζούρα 2 μέτρων και να το τηρούν αυτό;
Εγώ από την πείρα μου όχι!
Κλάφτε μας αδέλφια, μαθητές και καθηγητές είμαστε οι πρώτοι που πάμε για Καιάδα.
Από θαύμα θα την γλιτώσουμε μόνο.
Θεωρώ ντροπή για λίγες ημέρες που απομένουν κι ενώ τρέχει η ηλεκτρονική εκπαίδευση (σύγχρονη και ασύγχρονη), να θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της πατρίδας μας, δηλαδή τη νέα γενιά!
Απαράδεκτο!