Η χώρα µας αναχαίτισε δραστικά τη µετάδοση του ιού µε το να
πάρει µέτρα περιορισµού κατ’ οίκον άµεσα.
Τώρα η σταδιακή αποκλιµάκωση των
µέτρων στοχεύει στην ελαχιστοποίηση του ρίσκου» τονίζει, µεταξύ άλλων, ο Ηλίας Μόσιαλος καθηγητής της Πολιτικής της
Υγείας του London School of Economics και σύµβουλος της κυβέρνησης για την αντιµετώπιση
του Covid-19. Επισηµαίνει επίσης ότι πρέπει να εξασφαλιστούν για τις ευπαθείς οµάδες και
τους ηλικιωµένους βοήθεια στο σπίτι, φαρµακευτική αγωγή και πρόσβαση σε ασφαλές
περιβάλλον µέσα στο σύστηµα υγείας.
Κύριε καθηγητά, µε αυτονόητο το µεγάλο και αµείωτο
ενδιαφέρον για την άποψη των ειδικών, και δη της κορυφής τους, θα ήθελα κατ’
αρχάς να σας ρωτήσω πώς θα εξελισσόταν ορθά κατ’ εσάς η αποκλιµάκωση των
µέτρων. Σε τι επιµένετε µιλώντας µε τον πρωθυπουργό;
Η πανδηµία Covid-19 είναι ένα φαινόµενο χωρίς προηγούµενο για
όλους µας. Γι’ αυτό τον λόγο υπήρξε και διαφοροποίηση στην αντιµετώπιση και
υστέρηση στις αντιδράσεις µεταξύ διαφορετικών χωρών. Εχω τοποθετηθεί από πολύ
νωρίς δηµόσια για την αποκλιµάκωση και η θέση µου όπως πάντα βασίζεται σε
µελέτες και έχει γνώµονα την ποσοτικοποίηση του ρίσκου. Η σταδιακή αποκλιµάκωση
στοχεύει εκεί, να µετράµε δηλαδή στο τέλος κάθε σταδίου τις επιπτώσεις της
άρσης των µέτρων και να υπολογίζουµε το ρίσκο της τακτικής που ακολουθήθηκε.
Μια αξιόπιστη σταθερά αξιολόγησης είναι η αύξηση των εισαγωγών στα
νοσοκοµεία και στις ΜΕΘ. Μικρή αύξηση σηµαίνει προχωράµε µε εµπιστοσύνη στο
µέτρο που αποσύρθηκε. Εάν είναι µεγάλη και δηµιουργεί πίεση στο σύστηµα υγείας,
τότε το µέτρο που αποκλιµακώθηκε µπορεί να επανέλθει και έναντι αυτού να
δοκιµαστεί κάποιο άλλο. Από την πλευρά της δηµόσιας υγείας, για να µειώσουµε το
ρίσκο πρέπει να εντοπίσουµε σε ποιες πληθυσµιακές οµάδες η θνητότητα είναι πολύ
υψηλή.
Πρακτικά
αυτό σηµαίνει ότι όσοι ανήκουν ταυτόχρονα στο ενεργό εργατικό δυναµικό και στις
ευπαθείς οµάδες, ιδανικά πρέπει να συνεχίζουν να εργάζονται από το σπίτι και να
προσέχουν πολύ περισσότερο. Αυτό δεν σηµαίνει πως θα είναι εγκλωβισµένοι στο
σπίτι, καθώς κανένας δεν θα τους απαγορεύσει να κυκλοφορούν.
Επιµένω, επίσης, στο να εξασφαλίσουµε για τις ευπαθείς οµάδες και
τους ηλικιωµένους βοήθεια στο σπίτι, φαρµακευτική αγωγή και πρόσβαση σε ασφαλές
περιβάλλον µέσα στο σύστηµα υγείας. Με τη σταδιακή διάνοιξη του κοινωνικού
ιστού είναι επίσης αναγκαίο να έχουµε συγκεκριµένες οδηγίες συγκατοίκησης όταν
υπάρχει άτοµο που ανήκει στις ευπαθείς οµάδες µέσα στις οικογένειες.
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η χώρα µας είχε µικρό αριθµών
θυµάτων από τον κορονοϊό λόγω της δοµής της ελληνικής οικογένειας, η οποία
φροντίζει παππούδες και γιαγιάδες στα σπίτια τους αντί στα γηροκοµεία. Επαιξε
ρόλο;
Η χώρα µας αναχαίτισε δραστικά τη µετάδοση του ιού µε το να πάρει
µέτρα περιορισµού κατ’ οίκον άµεσα, µε το να κλείσει τα σχολεία και να
απαγορεύσει τις συγκεντρώσεις. Οι δοµές στις οποίες συγχρωτίζονται ηλικιωµένοι αποδείχθηκαν επιδημιολογικές βόμβες σε πολλές χώρες και η δομή της
ελληνικής οικογένειας, όπου συχνά τα ηλικιωμένα μέλη συγκατοικούν με τα
νεότερα, σαφώς και δρα υποστηρικτικά από πλευράς ψυχολογίας. Ελλείψει επαρκών
χώρων, όμως, δυσκολεύει την απομόνωση των ηλικιωμένων από τα νεότερα μέλη που
θα αρχίσουν πάλι να συναναστρέφονται μεγαλύτερο αριθμό ατόμων και δυνητικά
αυξάνει την πιθανότητα της μετάδοσης.
Φάκελος «σχολεία»: Σας φοβίζει η πιθανή αλυσίδα κρουσμάτων
από τα παιδιά στον γονιό και στον παππού στη συνέχεια;
Είμαι προβληματισμένος γενικότερα με την ασυμπτωματικότητα και τη
μεταδοτικότητα ως χαρακτηριστικά αυτής της νόσου. Η ποσοτικοποίηση της πρώτης
θα βοηθήσει να εξαγάγουμε και επιδημιολογικά συμπεράσματα. Επιπρόσθετα, οι
περισσότερες μελέτες σε ασθενείς με Covid-19 έχουν επικεντρωθεί σε άτομα που
νοσηλεύτηκαν και είχαν σοβαρή συμπτωματική νόσο. Παρόμοια δεδομένα και
στοχευμένες μελέτες απαιτούνται επειγόντως στους συμπτωματικούς ασθενείς που
δεν έχουν νοσηλευτεί αλλά και σε όσους αποδειχθεί πως βίωσαν ασυμπτωματικά τη
λοίμωξη Covid-19.
Η χώρα μας κατάφερε να προλάβει τα χειρότερα – αν και όταν
μιλούσατε για τους «άφοβους» στο καρναβάλι της Πάτρας, σας κατηγορούσαν για
κινδυνολόγο. Αν χρειαστεί θα ξαναβγάλετε «κίτρινη κάρτα»;
Δεν πρόκειται περί κίτρινης κάρτας, αλλά περί εφαρμογής των
οδηγιών που διαμορφώνει η επιστημονική κοινότητα εγχωρίως και διεθνώς.
Η επιστροφή στη Θεία Κοινωνία θα πρέπει να αργήσει;
Η γνώμη μου είναι πως θα πρέπει να αποφευχθεί με τη σημερινή της
μορφή, μέχρι να έχουμε ασφαλές εμβόλιο. Θα πρέπει να εξεταστεί εάν μπορεί να
γίνει με διαφορετικό και ασφαλή τρόπο. Να τονίσω εδώ πως ο Αρχιεπίσκοπος
Αμερικής Ελπιδοφόρος έχει καλέσει τους πιστούς να γίνουν οι ίδιοι Κοινωνία και
να γίνουν δωρητές αίματος και πλάσματος. Αυτή είναι μια έμπρακτη απόδειξη
αγάπης για τον συνάνθρωπό μας.
Υπάρχει ενδεχόμενο μετάλλαξης του ιού και ενός δεύτερου
κύματος από το φθινόπωρο στην Ελλάδα;
Οι ιοί μπορεί να μεταλλάσσονται συνεχώς, αλλά οι περισσότερες
τροποποιήσεις στον γενετικό τους κώδικα δεν επιφέρουν σημαντική διαφορά στη
δομή τους. Η πραγματική ανησυχία μας έγκειται στο εάν ο ιός μεταλλαχθεί τόσο
ώστε το εμβόλιο να μη λειτουργεί. Οσο για το δεύτερο κύμα, μπορούμε να
κάνουμε μόνο υποθέσεις για το εάν θα επανέλθει το φθινόπωρο, εφόσον η νόσος
γίνει εποχική τις επόμενες εβδομάδες. Αν συμβεί όμως, θα είμαστε καλύτερα
προετοιμασμένοι για την επόμενη φάση.
Μπορεί η χώρα να αποκτήσει αυτάρκεια σε μάσκες,
αναπνευστήρες, γάντια, παράγοντας η ίδια ταχύτατα όλα τα αναγκαία υλικά;
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό η χώρα να διευρύνει και τον εγχώριο
αναπτυξιακό χάρτη και τον παραγωγικό ορίζοντα και όχι μόνο για να αποκτήσει
αυτάρκεια σε προστατευτικό υλικό. Είδαμε την πρωτοβουλία των δύο βιομηχανιών
που με ελληνικές πρώτες ύλες θα κατασκευάσουν μάσκες. Επίσης, είδαμε τη
συνεργασία πανεπιστημιακών ομάδων και εταιρειών για ανάπτυξη βαλβίδων
αναπνευστήρων για ασθενείς και μασκών υψηλής προστασίας για το ιατρικό
προσωπικό. Η πανδημία αναδεικνύει τα αντανακλαστικά πολλών Ελλήνων επιστημόνων
και επιχειρηματιών και είμαι αισιόδοξος πως θα δούμε αντίστοιχα φαινόμενα και
σε άλλους τομείς.
Τι άλλο πρέπει να προσέχουμε και τι πρέπει να γίνει;
Η επιτυχία της αποκλιμάκωσης βασίζεται στην εφαρμογή της καλύτερης
δυνατής πολιτικής και είμαστε άμεσα εξαρτημένοι από την έγκυρη και τη συνεχή
ροή δεδομένων. Περιμένουμε από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα περισσότερα
δεδομένα για τη μεταδοτικότητα, τη θνητότητα και την ανοσία. Σε εγχώριο επίπεδο
χρειαζόμαστε μεγάλη διαθεσιμότητα και διεξαγωγή τεστ και ενίσχυση των πόρων για
μεγαλύτερη δυνατότητα ιχνηλάτησης επαφών. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις στην
επιστήμη. Γι’ αυτό τον λόγο οι αποφάσεις πρέπει να βασίζονται σε όσο το δυνατόν
περισσότερα και επικαιροποιημένα δεδομένα.
Βρίσκεστε για 50 και πλέον μέρες σε καραντίνα στο σπίτι σας
στο Λονδίνo. Πιστεύετε ότι είναι πλέον πολλοί εκείνοι που συμπεραίνουν ότι ο
Τζόνσον ρίσκαρε τη δημόσια υγεία στη χώρα τους;
Ο πρωθυπουργός της Αγγλίας βασίστηκε σε λανθασμένες εισηγήσεις και
δυστυχώς ρίσκαρε και τη δική του υγεία. Είναι όμως πλέον σαφές πως έμαθε από
την περιπέτειά του, προς όφελος όλων που ζούμε στην Αγγλία.
Τι συμβουλή δώσατε στην κόρη σας όταν μάθατε πως κόλλησε τον
ιό;
Το πρώτο που της είπα είναι να μη φοβάται γιατί ήταν σε ομάδα
χαμηλής επικινδυνότητας. Ευτυχώς ξεπέρασε το πρόβλημα και επέστρεψε στην
εργασία της.
Ακούγονται και γράφονται σενάρια για πιθανή υπουργοποίησή
σας; Σας έχει γίνει πρόταση από τον κ. Μητσοτάκη; Και αν συμβεί σύντομα, θα το
σκεφτείτε;
Στη χώρα μας μας αρέσουν γενικώς τα σενάρια. Είμαστε από τις λίγες
χώρες που γίνονται δημοσκοπήσεις δύο και τρεις εβδομάδες μετά τις εκλογές, ενώ
δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα. Δεν μου έγινε πρόταση από τον πρωθυπουργό. Η
συνεργασία μου με την κυβέρνηση είναι σε επιστημονικό επίπεδο, δεν έχει
πολιτικές προεκτάσεις. Αυτό που είναι σημαντικό, όμως, δεν είναι οι υπουργικές
θέσεις, αλλά το κατά πόσο μπορεί κανείς από τη θέση που βρίσκεται να βοηθήσει
πραγματικά τη χώρα του. Όπως προσπαθούν να κάνουν πολλοί επιστήμονες αυτό το
διάστημα.
Θα μου
επιτρέψετε και μια τελευταία σκέψη πάνω σε αυτό. Είναι δεδομένο πως διαθέτουμε,
και στην Ελλάδα και διεθνώς, τεράστιο επιστημονικό δυναμικό, το οποίο θα πρέπει
από εδώ και εμπρός να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι επιστήμονες
πρέπει να συμβάλουν στη χάραξη ενός σχεδίου μετάβασης της χώρας στον 21ο αιώνα,
γιατί ενώ έχουμε ήδη κλείσει μία εικοσαετία σε αυτό τον αιώνα, σε πολλούς
τομείς λειτουργούμε με προδιαγραφές και αγκυλώσεις του προηγούμενου.
Αποφεύγω να σχολιάσω αυτόν τον τύπο γενικά και τους τρόπους επιβίωσης του παλιού ΠΑΣΟΚ μέχρι σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα προσπαθήσω να πάω ένα βήμα παραπέρα τη σκέψη του. Δηλ. όταν βρεθεί εμβόλιο ο Μόσιαλος πιστεύει ότι οι πιστοί θα εμβολιαστούν και μετά δεν θα υπάρχει πρόβλημα; Ή σκοπεύει να επιβάλλει υποχρεωτικό εμβολιασμό όλων των πολιτών; Ή μήπως προϋπόθεση για τη συμμετοχή στη Θεία Κοινωνία θα είναι ο προηγούμενος εμβολιασμός σου; Ω της βλασφημίας! Θα υπάρξει έστω και μία τυπική παρέμβαση της Διοικούσας Εκκλησίας; Σε αντίστοιχες περιπτώσεις εκφοράς επίσημα τέτοιων βλασφημιών ξέρετε τι θα έκαναν οι άγιοί μας. Τί, δεν ξέρετε;
Και έχεις τον Ιερώνυμο και τη ΔΙΣ να σου λένε ότι εμπιστεύονται αυτούς τους τύπους...
Εσυ Μοσια δεν πας στη συναγωγη;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι σιγά σιγά τα κομμάτια συμπληρώνονται στο πάζλ. Και η κ.υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι ο ιός μεταδίδεται με το σάλιο (άρα και με τη λαβίδα της Θ. Κοινωνίας) και πλείστοι όσοι...ΤΩΡΑ είναι η ώρα να δοκιμαστεί η ποιότητα της πίστεως ενός εκάστου ημών!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόσιαλος ή μήπως μο-σαλιος. Όλα με το σάλιο έχουν να κάνουν! Λες και οι πιστοί κοινωνούν σάλιο. Αλλά "αλλού στάζει" που έλεγε και ο άγιος Παΐσιος. Η μανία του να μην κοινωνούν οι πιστοί. Για την επίτευξη του στόχου έχουμε πολλά μέσα, πολιτικά, "επιστημονικά", αστυνομικά, συνεργασία με μισθοφόρους κληρικούς, κ.α. Έχουμε και τους "θεολόγους" που άνοιξαν τη συζήτηση για διαφορετικό τρόπο Θείας Μετάληψης. Δεν κάνουν κανένα επιστημονικό θεολογικό συνέδριο με καλεσμένο το Μόσιαλο; Γιατί αργούν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ποιες περιπτώσεις επιβάλλεται αφορισμός εάν όχι σε αυτές;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά από ποια εκκλησία και ποιους επισκόπους όταν αυτοί δεν χάνουν ευκαιρία να διατρανώνουν την αγάπη τους για το Μητσοτακαίικο, την Κεραμεώς και να δέχονται ως ανταμοιβή τα αργύρια της προδοσίας για το... κοινωνικό έργο της εκκλησίας, βεβαίως, βεβαίως...
Πολύ σωστά Ανώνυμε 2:42! Πάρα πολύ σωστά!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα μην έχουμε αυταπάτες. Εν όψει της 17 Μαΐου θα αμοληθούν από τα ΜΜΕ όλοι οι γνωστοί που το παίζουν διανοούμενοι ,συγγραφείς, ειδήμονες , ειδικοί, δημοσιογράφοι , opinion makers, επιστήμονες με ή χωρίς εισαγωγικά και θα ΕΠΙΤΕΘΟΎΝ στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Είναι τα 'πιστόλια" , οι "μπράβοι" του συστήματος.
Ο κ.Μόσιαλος, καλόν θα είναι να περιορισθεί τάχιστα και άνευ χρονοτριβής εις τον τρύγον του και να μην εκτείνεται σε ξένα αμπελοχώραφα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι να παύσει να προκαλεί το θρησκευτικό αίσθημα του λαού.
Είναι προφανές ότι ο γνωστοί κύκλοι επιχειρούν να δημιουργήσουν το σχετικό «κλίμα», προκειμένου να απαγορευθεί κάποτε, με κοινές υπουργικές αποφάσεις και διατάγματα, κατόπιν εισήγησης της «διεθνούς επιστημονικής κοινότητας»-υγειονομικής χούντας, ακόμη και η Θεία Μετάληψη!
Στην αρχή τον πόθο τους αυτόν τον προβάλλουν τεχνηέντως σαν προσωπική γνώμη και προβληματισμό, προδιαθέτοντας σχετικώς την κοινή γνώμη, δεδομένου του επιστημονικού τους κύρους,και ασκώντας έμμεση πίεση στη λεγόμενη «διεθνή επιστημονική κοινότητα», ούτως ώστε η τελευταία να «αναγκασθεί» να λάβει θέση, προφανώς σύμφωνη με τις στρεβλές τους απόψεις…
Ζούμε σε καιρούς αποκαλυπτικούς!
Λ. Ν.
Ο κ. Μοσιαλος επιχειρεί με την απαγόρευση της θείας κοινωνίας να εφαρμοστεί στην ορθόδοξη εκκλησία ότι εφαρμόζεται στην καθολική δια να μην αποκαλυφθεί το μέγα χάσμα που υπάρχει στην αγιαστική χάρη των μυστηρίων... Ισοπέδωση και τσουβαλιασμα όλων που εξυπηρετεί άριστα τα σχέδια τους. Όταν ο πάπας χαρακτηρίζει το ουίσκι, "αληθινό αγιασμό" ή σε εκδήλωση φιλάει το χέρι του Ροκφέλερ και Ρότσιλντ τι περιμένεις... Λογαριάζουν όμως χωρίς τον ξενοδόχο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κ. Μόσιαλος καλά θα κάνει να μην κοινωνήσει με τις ιδέες που έχει Δεν επιτρέπεται όμως να βρίζει τη Θεία Κοινωνία. Ας ανοίξει τα μάτια του προς τις Ορθόδοξες χώρες όπου οι εκκλησίες ήταν ανοιχτές και οι πιστοί κοινωνούσαν και συνεχίζουν να κοινωνούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλές φορές αναρωτιέμαι αν αυτοί που μας κυβερνούν θα είχαν το θάρρος να σχολίαζαν αρνητικά όχι κάτι θεμελιώδες όπως είναι η Θεία Κοινωνία, αλλά μια λεπτομέρεια της πίστης γνωστών αξιότιμων καθόλα συμπολιτών μας. Δεν θέλω να πω τι θα είχε συμβεί από τις διαμαρτυρίες τους. Πάντως ο κ. Μόσιαλος θα είχε χάσει τη θέση του.
Ντροπή μύριες φορές ντροπή του.
Η επιδημία του κορωνοϊού έγινε αιτία για γνωρίσει ο ελληνικός λαός όλα αυτά "τα λουλούδια" που τον κυβερνάνε. Αλλά για τις αμαρτίες μας ο Θεός επέτρεψε να έχουμε τέτοιους άρχοντες δεξιούς και πασόκους και συριζαίους. Κι αν έβρισκε ακόμη χειρότερους θα τους έφερνε κι αυτούς να μας κυβερνήσουν. Διότι δεν υπήρξε αμαρτία και διαστροφή να μην την νομιμοποιήσουμε και να μην ισχυριζόμαστε ότι είναι ανθρώπινο δικαίωμά μας. Όσο για τα εκκλησιαστικά πράγματα, δεν υπάρχει "σύναξη χαρμάνι" που να μην είμαστε κι εμείς μέσα, σε πρώτο πλάνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσευχη, νηστεια, μετανοια, εξομολόγηση, θεία κοινωνία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Άγιος Λουκάς ο Ιατρός της Κριμαίας, πριν από κάθε δύσκολη εγχείρηση, πάντα κοινωνούσε.Ας ακούσουμε τι λέγει ο Άγιος Λουκάς ο Ιατρός: «Αὐτὴ εἶναι ἡ βασικότερη ἀρχὴ τῆς ζωῆς μας ἡ ζωοποίηση διὰ τοῦ Πνεύματος τοῦ Ἁγίου. Αὐτὸς ποὺ ζωοποιεῖται ἀπό τὸ Πνεῦμα ἔρχεται σὲ βαθειὰ καὶ στενὴ κοινωνία μὲ τὸν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό. Αὐτὸς ποὺ ζεῖ ἐν Χριστῷ εἶναι πάνω ἀπό τους νόμους τῆς φύσεως. Στὴν καρδιὰ του ἔχει πληροφορία πὼς γνωρίζει τὸν Κύριο καὶ γνωρίζεται ἀπ’ Αὐτόν. Πῶς τὸ γνωρίζει; Τὸ καταλαβαίνει, διότι ἡ καρδιὰ του γεμίζει χαρά, χαρὰ ποὺ δὲν τὴν γνωρίζουν οἱ ἄνθρωποι οἱ ἐξωτερικοὶ ποὺ δὲν ζοῦν ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι. Τὸ καταλαβαίνει ἀπό τὴν ἀγάπη ποὺ μεγαλώνει μέσα του καὶ γιατί τηρεῖ τὶς ἐντολὲς τοῦ Χριστοῦ. Από:https://www.aftodioikisi.com.cy.
Και κάτι άλλο:Ένα κλασικό έργο του, το οποίο εκδόθηκε το 1934 είναι το βιβλίο «Δοκίμια για την χειρουργική των πυογόνων λοιμώξεων» έθεσε τα θεμέλια για μια ολόκληρη ιατρική ειδικότητα και το έργο του συνεχίζει να χρησιμοποιείται στην ιατρική ως και σήμερα.Πριν από κάθε δύσκολη εγχείρηση, πάντα κοινωνούσε.
"Η επιστροφή στη Θεία Κοινωνία θα πρέπει να αργήσει;Η γνώμη μου είναι πως θα πρέπει να αποφευχθεί με τη σημερινή της μορφή, μέχρι να έχουμε ασφαλές εμβόλιο. Θα πρέπει να εξεταστεί εάν μπορεί να γίνει με διαφορετικό και ασφαλή τρόπο".
ΑπάντησηΔιαγραφήΣέβομαι τον κ. Μόσιαλο ως εξαίρετο επιστήμονα. Τιμώ και σέβομαι την επιστήμη και αποδέχομαι τον Αριστοτελικό λόγο "δε γνωρίζουμε την αλήθεια εάν δεν έχουμε γνώση της αιτίας" .
Θα μου επιτρέψει όμως ο κ. Μόσιαλος να του πω ότι με τη Σωκρατική και Αριστοτελική έννοια είναι αρμόδιος να μας πει για την υγιεινή στους Ναούς (ασπασμός εικόνων,χειραψίες, συνωστισμός κλπ), αλλά αναρμόδιος να μας πει εάν ο Χριστός είναι πηγή ασθένειας και θανάτου.
Διότι ο Χριστός υπάρχει οντολογικά εντός του Αγίου Ποτηρίου, μεταδίδεται ρεαλιστικά με τη μορφή Άρτου και Οίνου στους πιστούς όπως ο Ίδιος είπε στους μαθητές του, και είναι η πηγή της Ζωής όπως είπε ο Ίδιος .
Νομίζω ότι ίσως, θα μπορούσε ο κ. Μόσιαλος να βρει στο Μέγα Ιεροεξεταστή του Ντοστογιέφσκι την εξήγηση της αντίληψης που έχει για το θέμα αυτό.
Με τιμή
1.."Η επιστροφή στη Θεία Κοινωνία θα πρέπει να αργήσει;Η γνώμη μου είναι πως θα πρέπει να αποφευχθεί με τη σημερινή της μορφή, μέχρι να έχουμε ασφαλές εμβόλιο. Θα πρέπει να εξεταστεί εάν μπορεί να γίνει με διαφορετικό και ασφαλή τρόπο".
ΑπάντησηΔιαγραφήΣέβομαι τον κ. Μόσιαλο ως εξαίρετο επιστήμονα. Τιμώ και σέβομαι την επιστήμη και αποδέχομαι τον Αριστοτελικό λόγο "δε γνωρίζουμε την αλήθεια εάν δεν έχουμε γνώση της αιτίας" .
Θα μου επιτρέψει όμως ο κ. Μόσιαλος να του πω ότι με τη Σωκρατική και Αριστοτελική έννοια είναι αρμόδιος να μας πει για την υγιεινή στους Ναούς (ασπασμός εικόνων,χειραψίες, συνωστισμός κλπ), αλλά αναρμόδιος να μας πει εάν ο Χριστός είναι πηγή ασθένειας και θανάτου.
Διότι ο Χριστός υπάρχει οντολογικά εντός του Αγίου Ποτηρίου, μεταδίδεται ρεαλιστικά με τη μορφή Άρτου και Οίνου στους πιστούς όπως ο Ίδιος είπε στους μαθητές του, και είναι η πηγή της Ζωής όπως αυτοαποκλήθηκε.
Νομίζω ότι ίσως, θα μπορούσε ο κ. Μόσιαλος να βρει στο Μέγα Ιεροεξεταστή του Ντοστογιέφσκι την εξήγηση της αντίληψης που έχει για το θέμα αυτό.
--------
(συμπλήρωση σχολίου)
2..Γνωρίζουμε, άλλωστε, όλοι,ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία, διαχρονικά, ουδέποτε μεταδόθηκε από το Άγιο Ποτήριο ασθένεια ή θάνατος.
Άρα σύμφωνα με τα παραπάνω, εκτός των άλλων, με τις απόψεις περί άλλου τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας για να προστατευτούμε τάχα...κλπ, συκοφαντείται ο ίδιος ο Χριστός γιατί παραχαράσσονται τα λόγια του και η διδασκαλία του, και αντιμετωπίζεται αντί γι αυτό που είναι δηλ. πηγή της Ζωής, αυτό που δεν είναι δηλ. ως πηγή θανάτου.
Ένας Χριστός που χρειάζομαι διαφορετικό κουταλάκι για να τον κοινωνήσω, και να γίνω "σύσσωμος" και "κατά χάρη θεός" σύμφωνα με τον έχοντα 5 πανεπιστημιακά πτυχία Μ. Βασίλειο, γιατί δήθεν θα κολλήσω από τον προηγούμενο, μου είναι παντελώς άχρηστος, γίνεται μεμιάς, από θεάνθρωπος, απλός άνθρωπος, είναι για μένα νεκρός. Απλά , έτσι.
Προτιμώ λοιπόν, να είμαι άθεος, παρά να κοροϊδεύω τον εαυτό μου με ένα Θεό- χωρίς άκτιστες θείες ενέργειες που εντός του συνυπάρχει ο Θάνατος. Δηλ. σαν να μην αναστήθηκε ποτέ. Δεν έχω ανάγκη ένα θρησκευτικό σύμβολο, έχω ανάγκη ένα ζωνανό Θεό.
Κύριε Μόσιαλε αυτές θα είναι οι επιπτώσεις της άποψης την οποία ενστερνίζεσθε. Γι αυτό και σας παρέπεμψα στο Ντοστογιέφσκι.
Eκεί θα δείτε και ένα δεύτερο: τον αίτιο όλης αυτής της συκοφαντικής κατά του Θεού εκστρατείας. Και έτσι θα γνωρίσετε την αλήθεια αφού θα έχετε γνώση της αιτίας".
Με συγχωρείτε για τον τόνο, αλλά δεν μπορείτε να βάλετε το δημιουργό του Σύμπαντος στο τσεπάκι σας. Δεν γίνεται.
Με τιμή