Το μάθημα Ερευνητικές Δημιουργικές Δραστηριότητες (παλιά ονομασία: Ερευνητική Εργασία) που διδάσκονταν για 2 ώρες στην Α΄ Λυκείου και για 1 ώρα στη Β΄ Λυκείου,
καταργείται με το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Λυκείου. Σημειώνεται ότι το μάθημα αυτό αναλάμβαναν σε πολλά Λύκεια οι Θεολόγοι εκπαιδευτικοί για τη συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου.
Με φωτεινές εξαιρέσεις, επρόκειτο για το πλέον άχρηστο μάθημα(;) στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Ο,τιδήποτε στη θέση του καλοδεχούμενο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΆχρηστο; Για όσους δεν ήθελαν να δουλέψουν. Αλλά με την τεμπελιά όλα τα μαθήματα γίνονται άχρηστα. Όσοι όμως είχαν όρεξη, έκαναν στην Ερευνητική Εργασία αξιοθαύμαστες και καινοτόμες παρεμβάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν το δίδασκαν άχρηστοι ήταν άχρηστο όπως κάθε μάθημα. Όταν το δίδασκαν χρήσιμοι ήταν χρησιμότατο. Το πρόβλημα βέβαια είναι πως όταν αξιολογηθούμε οι άχρηστοι θα αριστέψουν ...
ΑπάντησηΔιαγραφή@17 Ιουνίου 2020 - 3:51 μ.μ. & @ 17 Ιουνίου 2020 - 3:56 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ!
Όμως, γνωρίζω θεολόγους που δίδασκαν project κι έκαναν αξιοθαύμαστη δουλειά. Ελάχιστοι μεν, πρωτοπόροι δε! Τώρα πως το ιστολόγιο με άκρως συντεχνιακό σχόλιο, τονίζει ότι θεολόγοι συμπλήρωναν το ωρολόγιο πρόγραμμά τους με αυτό το μάθημα, είναι δικό του θέμα. Το μάθημα, όταν θεσμοθετήθηκε και εισήχθη στα Λύκεια ήταν ενδιαφέρον... Για το ότι καταργείται, γι' αυτό ευθύνονται τόσο οι Διευθυντές των σχολείων που το ανέθεταν σ' όποιον να 'ναι, όσο και οι διδάσκοντες, που τα τελευταία χρόνια το έβλεπαν μόνο ως συμπλήρωση στο ωράρίου τους.
Είναι κρίμα να καταργείται ένα μάθημα, όπου ο μαθητής είχε τη δυνατότητα να εργασθεί δημιουργικά. Και το ότι κάποιοι το έβλεπαν σαν συμπλήρωση τού ωραρίου τους δεν σήμαινε ότι δεν εργάζονταν. Αντίθετα, γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο εργάζονταν φιλότιμα, το έχουμε δει σε άπειρες περιπτώσεις. Όμως στην Ελλάδα, την πατρίδα τής παιδείας, κατά τα τελευταία 50 χρόνια, ό,τι δημιουργικό, ό,τι επιτυχημένο, ό,τι χρήσιμο πρέπει να καταργείται. Κι όποιος προωθεί "έμφυλες ταυτότητες" και "religious litaracy", αυτός επιβραβεύεται!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπω τον τίτλο του βιβλίου - οδηγού που είχε σταλεί στα σχολεία: "Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών". Τώρα, λίγα χρόνια μετά η καινοτομία πάει περίπατο... Όχι όμως και ο συγγραφέας του βιβλίου εκείνου Ηλίας Ματσαγγούρας που όπως διαβάζω προεδρεύει ακόμη στην αρχή που θα αναλάβει την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και αργότερα την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Αλλά μήπως και αυτή η "καινοτομία" της αξιολόγησης πάει επίσης περίπατο όπως και την πρώτη φορά που επιχειρήθηκε να εφαρμοστεί; Ίδωμεν...
ΑπάντησηΔιαγραφή