19/4/10

Δυσοίωνο το μέλλον του διορισμού θεολόγων στην εκπαίδευση

Όπως είναι γνωστό τα τελευταία χρόνια μειώνεται σταδιακά ο αριθμός των θεολόγων που διορίζονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ο αριθμός των Θεολόγων που προκήρυσσε το κράτος μειωνόταν ολοένα και περισσότερο, μέχρι που φτάσαμε στον τελευταίο ΑΣΕΠ, στον οποίο ο αριθμός των διοριστέων Θεολόγων (για δύο χρόνια) ήταν μόλις 66. Ο τόσο μικρός αριθμός θεολόγων δημιουργούσε ασφαλώς πολύ μικρή πιθανότητα διορισμού μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ αφού ο αριθμός των διαγωνιζόμενων ήταν πολύ μεγάλος σε σχέση με τον αριθμό των διοριστέων.......
Την ίδια στιγμή, λόγω της μείωσης των ωρών του μαθήματος των Θρησκευτικών στα Λύκεια και τα ΕΠΑΛ, σε πολλές Διευθύνσεις, κυρίως της Κεντρικής, Δυτικής και Βόρειας Ελλάδας οι θεολόγοι είναι υπεράριθμοι και τα πραγματικά οργανικά κενά ελάχιστα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια στη Θράκη, τη Μακεδονία, την Ήπειρο και τη Θεσσαλία δεν διορίζεται κανένας θεολόγος. Οι θέσεις στις οποίες διορίζονται θεολόγοι είναι ελάχιστες στη Στερεά Ελλάδα (Αιτωλοακαρνανία), στην Πελοπόννησο (κυρίως στο νομό Ηλείας) και στα νησιά.
Οι δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου μάλιστα δημιουργούν ακόμη πιο θολό τοπίο για τους διορισμούς θεολόγων στο μέλλον. Σε συνέντευξή της στη «Ναυτεμπορική» δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Η επιλογή του αριθμού των διορισμών θα έχει μόνο ένα κριτήριο. Πόσους χρειάζεται η εκπαίδευση….Εάν δε χρειάζεται κανέναν, δεν θα παίρνουμε κανέναν. Είναι λοιπόν, νομίζω, πολύ σωστό και πολύ δίκαιο, να καταλάβουμε ότι υπάρχουν ειδικότητες στις οποίες υπάρχουν μεγάλα κενά και να τα καλύψουμε και υπάρχουν ειδικότητες οι οποίες δεν έχουν κενά σε αυτό το διαγωνισμό, θα έχουν στον επόμενο» (βλ. στο παρακάτω video από 4.08 κ.εξ)
Με βάση τα παραπάνω οι θεολόγοι που θα συμμετέχουν στον επόμενο ΑΣΕΠ έχουν πολύ μικρή πιθανότητα να διοριστούν, αφού όπως όλα δείχνουν ο αριθμός των θεολόγων που θα διορίζονται τα επόμενα χρόνια θα μειωθεί δραματικά.
Το πρόβλημα της αδιοριστίας των θεολόγων είναι πολύ μεγάλο και η λύση του πολύ δύσκολη, μετά μάλιστα από το σχέδιο περικοπών διορισμών στο δημόσιο που φαίνεται πως θα ακολουθήσει η κυβέρνηση. Οφείλουμε ως κλάδος να αγωνιστούμε για την αύξηση των ωρών του μαθήματος στα σχολεία (καταρχήν την αύξηση κατά μία ώρα στη Γ΄ Γεν. Λυκείου, στην Α΄ και Β΄ ΕΠΑΛ και την εισαγωγή ωρών στη Γ΄ ΕΠΑΛ).


5 σχόλια:

  1. Δηλαδή το μάθημα Χριστιανική Ηθική διδάσκεται τώρα πια όχι μία αλλά δύο ώρες και το ίδιο συμβαίνει στις Α και Β τάξεις του ΕΠΑΛ? Κατάλαβα καλά? Αν όντως συμβαίνει είναι θετική εξέλιξη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΥΠΟΜΟΝΗ, Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ. ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΟΠΟΥ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ Σταμάτη,
    λίγο τα μπέρδεψες.
    Στη Γ΄ τάξη του Γεν. Λυκείου το μάθημα των Θρησκευτικών (Ηθική) διδάσκεται για μία ώρα.

    Στην Α΄ και στη Β΄ τάξη ΕΠΑΛ το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται επίσης από μία ώρα.

    Ζητάμε η μία ώρα στις τάξεις αυτές (Γ΄ Γεν. Λυκείου, Α΄ ΕΠΑΛ, Β΄ ΕΠΑΛ) να γίνει δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μήπως γνωρίζει κάποιος ποιος είναι ο τίτλος του σχολικού βιβλίου των Θρησκευτικών της Β' Τάξης του ΕΠ.ΑΛ? Υπάρχει ξεχωριστό βιβλίο είναι το ίδιο με την Α΄Τάξη ΕΠΑΛ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στην Α΄ ΕΠΑΛ διδάσκεται το "Ορθόδοξη Πίστη και Λατρεία" (ίδιο με την Α΄Γεν. Λυκείου).
    Στη Β΄ ΕΠΑΛ διδάσκεται το "Βήματα Πίστης και Ζωής"

    ΑπάντησηΔιαγραφή