Αποκαλυπτικότατα είναι όσα ανέφερε ο π. Θεόδωρος Ζήσης στην Εισήγησή του στην αντιπαπική ημερίδα της Μητροπόλεως Πειραιώς σχετικά με την απομάκρυνση από το Διάλογο με τους Παπικούς των Ορθοδόξων που εργάστηκαν ώστε στο κοινό κείμενο της Μικτής Επιτροπής Διαλόγου στο Μόναχο να καταδικαστεί η Ουνία (1991). Το κείμενο αυτό εξαφανίστηκε και όσοι Ορθόδοξοι αγωνίστηκαν για την υπογραφή του απομακρύνθηκαν από το Διάλογο. Αλλά ας παρακολουθήσουμε σχετικό απόσπασμα της ομιλίας του π. Θεοδώρου Ζήση:
«Μετά από αυτή την ιστορική καταδίκη της Ουνίας (ενν. στο Μόναχο) ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Το αποτέλεσμα ήταν το κείμενο αυτό να αποκρυβή. Αποκρύπτεται σήμερα ακόμη και από τους ιδικούς μας Ορθοδόξους αντιπροσώπους όταν γίνεται αναφορά στα κείμενα των Διαλόγων......
Δεν μνημονεύεται καν το κείμενο της καταδίκης της Ουνίας στο Μόναχο. Η χειρότερη συνέπεια ήταν ότι κατόρθωσε ο Πάπας να επαναφέρει το θέμα και …πέτυχε την αθώωση της Ουνίας. Και όχι μόνο αυτό. Όσοι συνεργήσαμε τότε στην καταδίκη της Ουνίας…με επέμβαση του Πάπα, για να μην υπάρχουμε στη συνέχεια στο Διάλογο και για να μη προβάλλουμε την Ορθόδοξη θεολογία καταργηθήκαμε από το Διάλογο….
Η δική μου η κατάργηση από το Διάλογο δεν έγινε ευρέως γνωστή. Ούτε ήρθε στην Ιεραρχία μολονότι ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ με επανειλημμένα έγγραφά του προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο και το Δημήτριο έλεγε: «Σας παρακαλούμε να επαναφέρετε τον π. Θεόδωρο Ζήση στο Διάλογο». Καμία υποχώρηση.
Αισθάνθηκα λοιπόν πολύ άσχημα όταν πληροφορήθηκα ότι εγώ με το Μητροπολίτη Περιστερίου, που φέραμε ένα πολύ μεγάλο βάρος στο Διάλογο αυτό, καταργηθήκαμε, πρώτα εγώ, ως μικρότερος ιεραρχικά, ως πρεσβύτερος, παρά την πανεπιστημιακή μου ιδιότητα και καταργήθηκε στη συνέχεια και ο Μητροπολίτης Περιστερίου διότι, όπως αποκαλύφθηκε, με έγγραφο που έφερε Αρχιερεύς μέσα στη Σύνοδο της Ιεραρχίας καταργήθηκε και ο Μητροπολίτης Περιστερίου ως δύσχρηστος για το Διάλογο. Όσοι λοιπόν προβάλλουμε ορθόδοξες θέσεις μέσα στο Διάλογο καταργούμαστε και χρησιμοποιούνται οι εύχρηστοι, αυτούς που μπορούν εύκολα να χειραγωγήσουν.
_________________________________________
DIALOG PE „OCHI FRUMOŞI”
«Μετά από αυτή την ιστορική καταδίκη της Ουνίας (ενν. στο Μόναχο) ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Το αποτέλεσμα ήταν το κείμενο αυτό να αποκρυβή. Αποκρύπτεται σήμερα ακόμη και από τους ιδικούς μας Ορθοδόξους αντιπροσώπους όταν γίνεται αναφορά στα κείμενα των Διαλόγων......
Δεν μνημονεύεται καν το κείμενο της καταδίκης της Ουνίας στο Μόναχο. Η χειρότερη συνέπεια ήταν ότι κατόρθωσε ο Πάπας να επαναφέρει το θέμα και …πέτυχε την αθώωση της Ουνίας. Και όχι μόνο αυτό. Όσοι συνεργήσαμε τότε στην καταδίκη της Ουνίας…με επέμβαση του Πάπα, για να μην υπάρχουμε στη συνέχεια στο Διάλογο και για να μη προβάλλουμε την Ορθόδοξη θεολογία καταργηθήκαμε από το Διάλογο….
Η δική μου η κατάργηση από το Διάλογο δεν έγινε ευρέως γνωστή. Ούτε ήρθε στην Ιεραρχία μολονότι ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ με επανειλημμένα έγγραφά του προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο και το Δημήτριο έλεγε: «Σας παρακαλούμε να επαναφέρετε τον π. Θεόδωρο Ζήση στο Διάλογο». Καμία υποχώρηση.
Αισθάνθηκα λοιπόν πολύ άσχημα όταν πληροφορήθηκα ότι εγώ με το Μητροπολίτη Περιστερίου, που φέραμε ένα πολύ μεγάλο βάρος στο Διάλογο αυτό, καταργηθήκαμε, πρώτα εγώ, ως μικρότερος ιεραρχικά, ως πρεσβύτερος, παρά την πανεπιστημιακή μου ιδιότητα και καταργήθηκε στη συνέχεια και ο Μητροπολίτης Περιστερίου διότι, όπως αποκαλύφθηκε, με έγγραφο που έφερε Αρχιερεύς μέσα στη Σύνοδο της Ιεραρχίας καταργήθηκε και ο Μητροπολίτης Περιστερίου ως δύσχρηστος για το Διάλογο. Όσοι λοιπόν προβάλλουμε ορθόδοξες θέσεις μέσα στο Διάλογο καταργούμαστε και χρησιμοποιούνται οι εύχρηστοι, αυτούς που μπορούν εύκολα να χειραγωγήσουν.
_________________________________________
DIALOG PE „OCHI FRUMOŞI”
Eliminarea din Dialogul cu catolicii a ortodocşilor
care au contribuit la condamnarea Uniaţiei
care au contribuit la condamnarea Uniaţiei
Foarte relevante sunt cele amintite de părintele Theodoros Zisis în comunicarea sa din cadrul Conferinţei anticatolice organizate recent de Mitropolia de Piure, referitor la eliminarea din Dialogul cu catolicii a ortodocşilor care au contribuit ca în textul comun al Comisiei Mixte de Dialog de la München Uniaţia să fie condamnată (1991). Textul acesta a dispărut şi toţi acei ortodocşi care s-au luptat pentru semnarea lui au fost îndepărtaţi din Dialog. Dar să vedem respectivul fragment din Omilia părintelui Theodoros Zisis:
„După această condamnare istorică a Uniaţiei (de la München) care a fost consecinţa? Consecinţa a fost ascunderea acestui text. Chiar şi astăzi este ascuns şi de către reprezentanţii noştri ortodocşi, când se vorbeşte de textele Dialogurilor. Nici măcar nu se mai pomeneşte de textul condamnării Uniaţiei la München. Consecinţa cea mai rea a fost că papa a reuşit să readucă tema şi… a reuşit dezinculparea Uniaţiei. Şi nu doar atât. Toţi cei care am contribuit atunci la condamnarea Uniaţiei… la intervenţia papei, ca să nu mai participăm pe mai departe la dialog şi ca să nu mai impunem teologia ortodoxă, am fost izgoniţi de la Dialog… Eliminarea mea de la Dialog nu a fost larg cunoscută. Nici nu a ajuns în Ierarhie (a se înţelege Sinodul mare al Bisericii Ortodoxe a Greciei – n.tr.), cu toate că fericitul întru adormire Arhiepiscop Serafim în repetatele sale documente către Patriarhul Bartolomeu şi către Patriarhul Dimitrie, zicea: „Vă rugăm să-l readuceţi pe părintele Theodoros Zisis la Dialog”. Nici o retractare.
Aşadar, m-am simţit foarte urât când am fost informat că eu şi Mitropolitul de Peristerios, care am dus cea mai mare greutate în acest Dialog, am fost eliminaţi mai întâi eu, ca unul ce eram mai mic ierarhic, ca preot, în pofida pregătirii mele universitare, şi mai apoi a fost eliminat şi Mitropolitul de Peristerios, pentru că, după cum s-a dovedit printr-un act pe care l-a adus un arhiereu în Sinodul Ierarhiei, a fost eliminat şi Mitropolitul de Peristerios ca inutil (δύσχρηστος, greoi) în Dialog. Aşadar, toţi cei care promovăm teze ortodoxe în cadrul Dialogului suntem eliminaţi şi sunt folosiţi cei utili (εύχρηστοι, comozi), pe care îi pot uşor duce de nas”.
(traducere din greacă: I.F., http://thriskeftika.blogspot.com/2010/05/blog-post_4412.html)
„După această condamnare istorică a Uniaţiei (de la München) care a fost consecinţa? Consecinţa a fost ascunderea acestui text. Chiar şi astăzi este ascuns şi de către reprezentanţii noştri ortodocşi, când se vorbeşte de textele Dialogurilor. Nici măcar nu se mai pomeneşte de textul condamnării Uniaţiei la München. Consecinţa cea mai rea a fost că papa a reuşit să readucă tema şi… a reuşit dezinculparea Uniaţiei. Şi nu doar atât. Toţi cei care am contribuit atunci la condamnarea Uniaţiei… la intervenţia papei, ca să nu mai participăm pe mai departe la dialog şi ca să nu mai impunem teologia ortodoxă, am fost izgoniţi de la Dialog… Eliminarea mea de la Dialog nu a fost larg cunoscută. Nici nu a ajuns în Ierarhie (a se înţelege Sinodul mare al Bisericii Ortodoxe a Greciei – n.tr.), cu toate că fericitul întru adormire Arhiepiscop Serafim în repetatele sale documente către Patriarhul Bartolomeu şi către Patriarhul Dimitrie, zicea: „Vă rugăm să-l readuceţi pe părintele Theodoros Zisis la Dialog”. Nici o retractare.
Aşadar, m-am simţit foarte urât când am fost informat că eu şi Mitropolitul de Peristerios, care am dus cea mai mare greutate în acest Dialog, am fost eliminaţi mai întâi eu, ca unul ce eram mai mic ierarhic, ca preot, în pofida pregătirii mele universitare, şi mai apoi a fost eliminat şi Mitropolitul de Peristerios, pentru că, după cum s-a dovedit printr-un act pe care l-a adus un arhiereu în Sinodul Ierarhiei, a fost eliminat şi Mitropolitul de Peristerios ca inutil (δύσχρηστος, greoi) în Dialog. Aşadar, toţi cei care promovăm teze ortodoxe în cadrul Dialogului suntem eliminaţi şi sunt folosiţi cei utili (εύχρηστοι, comozi), pe care îi pot uşor duce de nas”.
(traducere din greacă: I.F., http://thriskeftika.blogspot.com/2010/05/blog-post_4412.html)
Φυσικά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά και τους αντικατέστησαν. Σε τι θα τους χρησίμευαν άνθρωποι που φοβούνται το Θεό;
Αλλωστε τώρα η Εκκλησία της Ελλάδος στο διάλογο με τους Παπικούς πέτυχε διάνα!
Εκπροσωπείται από το Σεβασμιότατο Μεσσηνίας και το Σεβασμιότατο Αχαίας.
Προς τι λοιπόν να ανησυχούμε για την αντικατάσταση του π. Θεόδωρου Ζήση;
Τα έχω γράψει κατ' επανάληψη θα τα ξαναγράψω και τώρα: Το Βατικανό είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟ στις διαχρονικές του έκνομες και αντιχριστιανικές του θέσεις. Ο στόχος του διαλόγου είναι να πειστεί το έτερον μέλος (στην προκείμενη περίπτωση οι Ορθόδοξοι) με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να ασπαστούν με απόλυτη ακρίβεια τα δόγματα και την διδασκαλία του παπισμού και να χωνέψουν μια και καλή ότι αυτά είναι τα παπικά δόγματα και η διδασκαλία και δεν μεταβάλλονται στο ελάχιστο. Για τον λόγο αυτό το Βατικανό δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα να θέσει όλα τα θέματα διαφορών στο τραπέζι του δήθεν διαλόγου, βέβαιοι όντες ότι δεν πρόκειται να μετακινηθούν στο ελάχιστο! Από την εποχή της ψευδοσυνόδου Φεράρας - Φλωρεντίας η μέθοδος των παπικών είναι ακριβώς η ίδια: στην σύνοδο εκείνη η ολομέλεια των μετεχόντων κομματιάστηκε σε ομάδες, ώστε να μην ακούγεται η επιχειρηματολογία των ορθοδόξων αντιπροσώπων από τους υπόλοιπους ημέτερους. Η διαίρεση έγινε με χειρουργικό νυστέρι. Στην ομάδα του Αγίου Μάρκου (Ευγενικού) στάλθηκε η πιο προπετή ομάδα λατίνων νομικών και φιλοσόφων ώστε να κουράσουν και να εξαντλήσουν τον Άγιο Μάρκο. Αντίθετα στους ημέτερους επισκόπους που ήταν αδιάφοροι και περίμεναν πότε θα πάρουν το "σιτηρέσιό" τους, στάλθηκαν οι ειδικοί στις εξαγορές συνειδήσεων. Ακόμα και η μεταφορά της έδρας της συνόδου στην Φλωρεντία ήταν άψογα μελετημένη και έγινε για να κουράσουν ακόμα περισσότερο την αντιπροσωπεία και κυρίως τον γέρο και άρρωστο πατριάρχη Ιωσήφ. Γι' αυτό και ενέσπειραν φήμη επιδημίας (σας θυμίζει κάτι σε σχέση με την γρίπη των χοίρων;). Οι ημέτεροι εκπρόσωποι δίχως χρήματα, κουρασμένοι, με πολύ χαμηλό ηθικό, ξεκινούσαν για την Φλωρεντία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ίδια απαράλλακτη συνταγή χρησιμοποιείται και σήμερα: το "πρωτείο", ένα από τα θεμελιώδη ουσιαστικά της παπικής εκτροπής. Σπουδαίος, λοιπόν, ακαδημαϊκός θεολόγος και μητροπολίτης μας κοντεύει να το αναγάγει σε "σημαία" της Ορθόδοξης Θεολογίας! Εάν αποδεχθεί η Ορθόδοξη Εκκλησία μόνον τον όρο "πρωτείο", αντί των ορθών όρων τιμώμενη εκκλησία ή πρεσβεία τιμής ή ιστορική καθέδρα, δίχως έστω να προσδώσει καμιά ερμηνεία στην λέξη "πρωτείο", αυτομάτως γίνεται αποδέκτης και του "αλαθήτου" και όλων των αντιχριστιανικών κακοδοξιών της Α και Β Βατικανείων ψευδοσυνόδων. Τα ίδια γίνονται και με την διδασκαλία του "καθαρτηρίου πυρός". Πολλοί "πανεπιστμιακοί" θεολόγοι αναπτύσσουν διαρκώς θέσεις εναντίον του Αγίου, Μεγάλου Βασιλείου, ότι δήθεν ήταν νομικός και είχε νομικίστικη αντίληψη περί της κρίσεως κ.λ.π., ότι αν ισχύει η αιώνια κόλαση ο Θεός αποποιείται την ιδιότητα της αγάπης και άλλα τέτοια φαιδρά. Τα ίδια συμβαίνουν και με τις εκτροπές του παπισμού στα λειτουργικά θέματα: ο άζυμος άρτος - που δεν είναι καν άζυμος άρτος αλλά βιομηχανοποιημένο υλικό παρόμοιας σύστασης με την φάφλα που κατασκευάζονται οι γκοφρέτες, χωνάκια για παγωτά κ.λ.π. - ισχυρίζονται οι ημέτεροι ίδιοι πανεπιστημιακοί κύκλοι ότι ήταν δήθεν τοπικό έθιμο! Η χρήση άζυμου άρτου ήταν ίσως τοπικό έθιμο των αράβων, όχι όμως των δυτικοευρωπαίων οι οποίοι έτρωγαν ανέκαθεν ένζυμο άρτο και αυτόν προσέφεραν και στα προς τέλεση μυστήρια της Θ. Ευχαριστίας. Τα ίδια και με την βάπτιση δια ραντισμού: τα τεράστια βαπτιστήρια σε αρχαίους Ιερούς Ναούς στην Δύση άλλα μαρτυρούν. Ένα να γνωρίζετε: οι παπικοί αν ποτέ μετανοούσαν θα γινόταν αυτομάτως Ορθόδοξοι, όπως αν θα μετανοούσε ο πονηρός θα γίνονταν ο άγγελος εωσφόρος! Όμως δεν μετανοούν γι’ αυτό και οι δυο προσπαθούν να ξεγελάσουν μόνο με δόλιες μεθόδους (διαβολές). Διαχρονική, επομένως, η ρήση του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού: φεύγετε τους παπικούς ως τις φεύγει από όφεως! (αν και δεν φταίει σε τίποτα το καημένο το ζωάκι να παρομοιάζεται με τους παπικούς!)
ΑπάντησηΔιαγραφήO π.Ζήσης λέει αλήθειες που καίνε και κάνει τους πιστούς να χαίρονται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυριπίδης
Αξιος,Αξιος,Αξιος,κληρικός και καθηγητής,Αξιος άρχηγός του αντιοικουμενιστικού αγώνα.Είμαι περήφανος που μαθητέυω κοντά του στο αρχονταρίκη που κάνει μαθήματα κάθε κυριακή μετά τις 11.00 που τελειώνει η λειτουργία στον Αγιο Αντώνιο(Ιπποδρομείου,Θεσ/νίκης),οΘεός μας να του χαρίζει χρόνια για να μάθουμε πολλά πράγματα για την πίστη μας.
ΑπάντησηΔιαγραφή