22/3/11

«Μεταπατερικός» και φιλοοικουμενιστής ο Παναγιώτης Τρεμπέλας;

Βάλθηκαν να μας τρελάνουν οι φωστήρες της Ακαδημίας του Βόλου. Τις μέρες αυτές έκαναν συνέδριο στην Αθήνα αφιερωμένο στον Παναγιώτη Τρεμπέλα. Αν και δεν έχουν δοθεί ακόμη στη δημοσιότητα τα video της εκδήλωσης ώστε να ακούσουμε σε όλο τους το πλάτος τις απόψεις των φωστήρων της Ακαδημίας για τον Παναγιώτη Τρεμπέλα μικρή γεύση για όσα ειπώθηκαν παίρνουμε ήδη από σχετικό άρθρο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Ακαδημίας. Οι «επιλεγμένοι» ομιλητές του συνεδρίου δεν έχασαν ευκαιρία για να επισημάνουν «κάποια φανερά ή αφανή μεταφραστικά προβλήματα (ηθικοπλαστικό νόημα, σύντομη ερμηνεία αντί για μετάφραση κ. ά.) του σχετικού έργου» του Τρεμπέλα (ταύτα ανέλυσε ο γνωστός Σταύρος Ζουμπουλάκης) όσο και να αναλύσουν “τον προβληματικό και επιλεκτικό συχνά τρόπο με τον οποίο ο Τρεμπέλας χρησιμοποιεί και αξιοποιεί το χειρόγραφο (κώδικες) υλικό στο βιβλίο του «Αι τρείς Λειτουργίαι κατά τους εν Αθήναις κώδικας»” (την ανάλυση αυτή έκανε ο Παναγιώτης Καλαϊτζίδης).
Τα καλύτερα όμως απ΄ όλα ομολογουμένως είπαν ο Συντονιστής της Ακαδημίας Παντελής Καλαϊτζίδης αλλά και ο ομότιμος καθηγητής Γεώργιος Γαλίτης... Θα αποφύγουμε τον πειρασμό να σχολιάσουμε όσα είπαν. Διαβάστε μόνοι σας την σχετική αναφορά από την ιστοσελίδα της Ακαδημίας του Βόλου (δικές μας είναι μόνο οι υπογραμμίσεις):

Ο Παντελής Καλαϊτζίδης, Συντονιστής της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών, Διδάσκων του Παν/μίου Θεσσαλίας, ανέπτυξε το θέμα Μυστικισμός, Αποφατισμός, Καταφατική Θεολογία, όπου μέσα από μια κριτική προσέγγιση και αξιολόγηση του πολύκροτου αυτού έργου του Τρεμπέλα και των αντιδράσεων που αυτό προκάλεσε εκ μέρους του Αγίου Όρους, αναφέρθηκε στις επιμέρους αυστηρές, συχνά απορριπτικές κρίσεις του θεολόγου προς πρόσωπα (Διονύσιος Αρεοπαγίτης, Συμεών ο Νέος Θεολόγος κ.ά) και ρεύματα (αποφατισμός, μυστική θεολογία) από την ιστορία της παράδοσης, θέτοντας το ερώτημα εάν το έργο αυτό του Τρεμπέλα μπορεί να θεωρηθεί ως ένα παράδειγμα «μεταπατερικής» θεολογίας. Στην τελευταία συνεδρία ο Γεώργιος Γαλίτης, Ομ. Καθηγητής του Παν/μίου Αθηνών εισηγήθηκε το θέμα Π. Τρεμπέλας: ο οικουμενικός διδάσκαλος, αναφερόμενος στη συμμετοχή και συμβολή του τιμώμενου θεολόγου σε μικρά και μεγάλα γεγονότα της Οικουμενικής Κινήσεως (λ.χ. Σύσκεψη του ΠΣΕ στο Έβανστον των ΗΠΑ, 1954) σε αντιπαραβολή με τη σημερινή εποχή που συχνά κυριαρχεί αντι-οικουμενικός και αντι-δυτικός λόγος.

14 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για το άρθρο σας!

    ΧΡ.ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για να καταλαβαινόμαστε: ή οι "μεταπατερικοί", μετά τα προβλήματα της συναφειακής "θεολογίας τους" θέλουν να προσεταιρισθούν τους υποστηρικτές των απόψεων και της εργασίας του Τρεμπέλα (δεδομένων και των γεγονότων με τον Σεβασμιότατο Δημητριάδος στο Βόλο) ή να δημιουργήσουν προβλήματα και αντιπαραθέσεις στον θεολογικό και εκκλησιαστικό χώρο, μετά και την έκδοση της Ασκητικής Δογματικής του Ρωμανίδη (δεδομένης της αντιπαράθεσής του σε ορισμένα σημεία με τον Τρεμπέλα) από τον Σεβασμιότατο Ναυπάκτου.
    Και στις δύο περιπτώσεις, κάτι δεν πάει καλά. Προσοχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ε όχι να μαγαρίσουν και τον Τρεμπέλα! Αυτό πάει πολύ! Αρκετά με το θράσος τους.

    Φίλος του Φιλήμονα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αντιοικουμενιστής23 Μαρτίου 2011 στις 11:05 π.μ.

    Είναι αδύνατο να παρακολουθήσουμε το ότι προπετές και ανίερο εκστομίζει εκάστοτε η "ακαδημία θεολογικών σπουδών". Με το ίδιο σκεπτικό θα έπρεπε να έχουμε μελετήσει λ.χ. όλα τα φυλλάδια "ξύπνα" και "σκοπιά" ώστε να "έχουμε εντρυφήσει" σε κάθε κακοδοξία και κάθε ύβρη των χιλιαστών; Δυστυχώς δεν ζει ο Μεγάλος Παναγιώτης Τρεμπέλας για να τους κατακεραυνώσει και να τους αντικρούσει. Αλλά ακόμα και σε κάτι να έσφαλε ο Μεγάλος Τρεμπέλας, έκτοτε έχει κυλίσει νερό στο αυλάκι, υποτίθεται ότι οι θεολογικές μας σχολές έχουν εμβαθύνει στους πατέρες της Ορθοδόξου Εκκλησίας (Άγιο Μάξιμο, Συμεών το νέο Θεολόγο, Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, τους Άγιους "κολυβάδες" και πολλούς άλλους) και έχουν διορθώσει τα πιθανά στίγματα δυτικής επιρροής και ευσεβισμού...Κάθε άνθρωπος με την παρουσία του και την μαρτυρία του γράφει ιστορία. Οι της "ακαδημίας" έχουν επιλέξει να γράψουν τις μελανότερες στην θεολογική επιστήμη της πατρίδας μας, εκχυδαΐζοντας και χλευάζοντας τους Αγίους Πνευματοφόρους Πατέρες της Αγίας Εκκλησίας μας, αλλά και θεολόγους του μεγέθους του Τρεμπέλα. Ο Ύψιστος Τριαδικός Θεός να μας ελεήσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όντως θα μας τρελλάνουν αν τους αφήσουμε. Στο χέρι μας είναι να μην τους αφήσουμε όμως.

    Καλλίστρατος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ με όλους τους σχολιαστές και επαυξάνω.

    Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μην τσακώνεστε και επιχειρήστε μια σύνθεση, πατερικοί και μεταπατερικοί. Δεν είναι δύσκολο, με διάθεση αγάπης και κατανόησης. Νομίζω ότι αυτό θα 'θελε και ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ήμουν εις την εκδήλωσιν, εφόσον επρόκειτο δια τον αείμνηστον Τρεμπέλαν. Δυστυχώς περισσότεροι οι ομιλητές από το κοινό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το συνέδριο υπάρχει στο webtv intv.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τί δουλειά είχε ο παραδοσιακός Βελεστίνου Δαμασκηνός και πήγε σε τέτοιο συνέδριο ως εκπροσωπος του Αρχιεπισκόπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν ο άγιος Βελεστίνου φωτογραφιζότανε σε ύποπτη στοά (Μασωνική;) ;!!!

      Διαγραφή
  11. Ένα ερωτηματικό ξέχασα να βαλω και το είδα αφού πάτησα το κουμπί αποστολή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλό θα ήταν να μπείτε στον πειρασμό να σχολιάσετε ό,τι ειπώθηκε από τον Διευθυντή της Θεολογικής Ακαδημίας κ.Παντελή Καλαϊτζίδη και τους λοιπούς οικουμενιστές, για να γίνει κατανοητό κι από τον απλό πιστό. Το ιστολόγιό σας έχει τη δυνατότητα, αφού έχετε εγκρίτους θεολόγους, να εξηγήσετε τί ακριβώς θέλουν να παρουσιάσουν οι άνθρωποι αυτοί, που δυστυχώς έχουν την προτροπή ή την ανοχή του δεσπότη της μητροπόλεως Δημητριάδος στα διαβήματά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο Δ/ντής της Ακαδημίας κάποτε εκφράστηκε δυσμενέστατα κατα του π. Ιωάννου Ρωμανίδου, κατα του συνεχιστού του σεβ. Μητρ. Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου, κατα Καθηγητών όπως ο κ. Τσελεγγίδης, κ.τ.λ. Νεωτερίζει δε επικίνδυνα σε μαθήματά του (βλ. ανοικτό Παν/μιο...). Καλό φωτισμό να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή