Η παρακάτω ανάρτησή μας πρωτοδημοσιεύτηκε πριν ένα περίπου χρόνο στις 5/5/2011. Την επαναδημοσιεύουμε μετά την εκλογή της Μ.Ρεπούση ως βουλευτού και ενόψει των επικείμενων εκλογών. Κι ο καθένας μας ας αναλάβει τις ευθύνες του.
Η γνωστή για τα «κατορθώματά» της στο μάθημα της Ιστορίας καθηγήτρια Μαρία Ρεπούση μίλησε αυτή τη φορά στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» για το μάθημα των Θρησκευτικών. Δεν θα ασχολούμασταν καθόλου με όσα είπε αν δεν διαβλέπαμε μέσα στα λεγόμενά της την τύχη που επιφυλάσσουν για το θρησκευτικό μάθημα και τους Θεολόγους όσοι τώρα ζητούν τη μετατροπή του σε μάθημα θρησκειολογίας. Μετά από τις γνωστές απόψεις της περί «ορθόδοξης προπαγάνδας» που γίνεται μέσω του μαθήματος των Θρησκευτικών σήμερα, η Μαρία Ρεπούση αποφαίνεται ότι πράγματι «θα πρέπει τα παιδιά που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία να γνωρίζουν τις διάφορες θρησκείες που υπάρχουν στον κόσμο και το ρόλο που έχουν παίξει». Η παροχή μιας τέτοιας γνώσης όμως, σύμφωνα με τη Ρεπούση, δεν απαιτεί την ύπαρξη ούτε καν ενός θρησκειολογικού μαθήματος αλλά μπορεί να δοθεί στους μαθητές ως «στοιχείο του μαθήματος της Ιστορίας και του μαθήματος της Αγωγής του Πολίτη»!...
Όσοι λοιπόν, Θεολόγοι και μη, προτείνουν ένα μάθημα «ανοιχτό» με εκτενέστερη αναφορά σε όλες τις θρησκείες, κατ’ ουσίαν θρησκειολογικό, που θα αντικαταστήσει το ορθόδοξο χριστιανικό μάθημα Θρησκευτικών, ας ετοιμάζονται να παραχωρήσουν τη θέση τους στους Ιστορικούς και τους Φιλολόγους. Η λογική της Μαρίας Ρεπούση και των ομοφρόνων της είναι σαφής. Η μετατροπή του χριστιανικού μαθήματος σε θρησκειολογικό θα οδηγήσει σύντομα σε αντικατάσταση των Θεολόγων από Φιλολόγους και Ιστορικούς. Πρώτος στόχος η εκδίωξη του ορθόδοξου χριστιανικού μαθήματος από τα σχολεία και η αντικατάστασή του από θρησκειολογικό. Δεύτερος στόχος η εκδίωξη των Θεολόγων (μετά από τους πνευματικούς ιερείς) από τα σχολεία και η αντικατάστασή τους από Φιλολόγους. Τελικά το «άνοιγμα» του μαθήματος προς τις άλλες θρησκείες αντί να εξασφαλίζει την υποχρεωτικότητά του μάλλον σηματοδοτεί το άνοιγμα της πύλης εξόδου των Θεολόγων από τα σχολεία.
Παραθέτουμε πιο κάτω τα όσα είπε στον Αθήνα 9.84 η Μαρία Ρεπούση:
Η καθηγήτρια ιστορίας, Μαρία Ρεπούση μίλησε την Τετάρτη στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και τη Νόνη Καραγιάννη. Μεταξύ άλλων, είπε:
«Κάθε φορά, που -κατά τη διάρκεια του 21ου αιώνα- επιχειρείται μια μεταρρύθμιση στα αναλυτικά προγράμματα και στη θέση των μαθημάτων, έχουμε μια σταθερή αντίδραση των θρησκευτικών κύκλων, ώστε να παραμείνουν τα Θρησκευτικά και υποχρεωτικό μάθημα και να παραμείνει η δομή του μαθήματος ως έχει».
Δημοσιογράφος: Ο αντίλογος είναι, γιατί δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικό;
Μ. Ρεπούση: «Θα περάσουμε και στον αντίλογο. Σε ό,τι αφορά τη μορφή του μαθήματος, το μάθημα των Θρησκευτικών στην ελληνική εκπαίδευση είναι ένα μάθημα ορθόδοξης προπαγάνδας -θα μου επιτρέψετε να πω- και δεν είναι ένα μάθημα, γενικώς, για τις θρησκείες και τον πολιτισμό και τα θρησκευτικά αισθήματα του κόσμου. Όταν, λοιπόν, έχουν εκκοσμικευμένα εκπαιδευτικά συστήματα, δεν μπορεί να είναι ένα μάθημα υποχρεωτικό, το οποίο έχει να κάνει με την ελεύθερη επιλογή τού κάθε πολίτη, στην επιλογή ενός θρησκεύματος... Έχουμε Έλληνες πολίτες που δεν είναι ορθόδοξοι, που είναι καθολικοί. Ή μήπως δεν έχουμε; Έχουμε Έλληνες πολίτες αυτή τη στιγμή και ανοίγουμε την κοινωνία μας σε ανθρώπους που έρχονται από άλλους πολιτισμούς, που θέλουμε να γίνουν Έλληνες πολίτες, που θέλουμε να αποκτήσουν πολιτικά δικαιώματα και που έχουν άλλες θρησκείες. Εάν θεωρήσουμε, ότι η ταυτότητα του Έλληνα πολίτη ταυτίζεται με το συγκεκριμένο θρήσκευμα, έχουμε κάνει λάθος και έχουμε εξαιρέσει από αυτή την ταυτότητα Έλληνες πολίτες, με όλα τα δικαιώματα, έτσι όπως πρέπει να είναι».
Και συνέχισε: «Το ζητούμενο, για εμάς, δεν είναι να κάνουμε τους ορθόδοξους μαθητές το ίδιο φανατικούς, όπως για παράδειγμα μπορεί να είναι κάποια παιδιά που είναι στην πατρίδα μας και είναι μουσουλμάνοι. Το ζήτημα της εκκοσμίκευσης και του φονταμενταλισμού, θα πρέπει να το δούμε σε μια συσχέτιση. Δηλαδή, το φάρμακο στο φονταμενταλισμό -που είναι πολύ σημαντικό πρόβλημα στις κοινωνίες και στις ευρωπαϊκές κοινωνίες, γιατί όλοι αυτοί οι άνθρωποι, με το άνοιγμα των συνόρων, ζουν μέσα στη μεγάλη μας πατρίδα που είναι η Ευρώπη-, είναι η εκκοσμίκευση της εκπαίδευσης».
Και πρόσθεσε: «Δεν αμφισβητώ, ότι θα πρέπει τα παιδιά που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία να γνωρίζουν τις διάφορες θρησκείες που υπάρχουν στον κόσμο και το ρόλο που έχουν παίξει. Το ερώτημά μου γι' αυτό, είναι, γιατί θα πρέπει να έχουμε χωριστό μάθημα, το οποίο μάλιστα θα είναι ένα επιλεγόμενο μάθημα και για κάποιους άλλους θα είναι υποχρεωτικό, γιατί πρέπει να έχουμε ένα τέτοιο μάθημα και αυτά τα στοιχεία της γνωριμίας των παιδιών με τις θρησκείες -που είναι πολύ σημαντικό-, δεν θα μπορούσε να είναι στοιχείο του μαθήματος της Ιστορίας και του μαθήματος της Αγωγής του Πολίτη;».
Η γνωστή για τα «κατορθώματά» της στο μάθημα της Ιστορίας καθηγήτρια Μαρία Ρεπούση μίλησε αυτή τη φορά στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» για το μάθημα των Θρησκευτικών. Δεν θα ασχολούμασταν καθόλου με όσα είπε αν δεν διαβλέπαμε μέσα στα λεγόμενά της την τύχη που επιφυλάσσουν για το θρησκευτικό μάθημα και τους Θεολόγους όσοι τώρα ζητούν τη μετατροπή του σε μάθημα θρησκειολογίας. Μετά από τις γνωστές απόψεις της περί «ορθόδοξης προπαγάνδας» που γίνεται μέσω του μαθήματος των Θρησκευτικών σήμερα, η Μαρία Ρεπούση αποφαίνεται ότι πράγματι «θα πρέπει τα παιδιά που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία να γνωρίζουν τις διάφορες θρησκείες που υπάρχουν στον κόσμο και το ρόλο που έχουν παίξει». Η παροχή μιας τέτοιας γνώσης όμως, σύμφωνα με τη Ρεπούση, δεν απαιτεί την ύπαρξη ούτε καν ενός θρησκειολογικού μαθήματος αλλά μπορεί να δοθεί στους μαθητές ως «στοιχείο του μαθήματος της Ιστορίας και του μαθήματος της Αγωγής του Πολίτη»!...
Όσοι λοιπόν, Θεολόγοι και μη, προτείνουν ένα μάθημα «ανοιχτό» με εκτενέστερη αναφορά σε όλες τις θρησκείες, κατ’ ουσίαν θρησκειολογικό, που θα αντικαταστήσει το ορθόδοξο χριστιανικό μάθημα Θρησκευτικών, ας ετοιμάζονται να παραχωρήσουν τη θέση τους στους Ιστορικούς και τους Φιλολόγους. Η λογική της Μαρίας Ρεπούση και των ομοφρόνων της είναι σαφής. Η μετατροπή του χριστιανικού μαθήματος σε θρησκειολογικό θα οδηγήσει σύντομα σε αντικατάσταση των Θεολόγων από Φιλολόγους και Ιστορικούς. Πρώτος στόχος η εκδίωξη του ορθόδοξου χριστιανικού μαθήματος από τα σχολεία και η αντικατάστασή του από θρησκειολογικό. Δεύτερος στόχος η εκδίωξη των Θεολόγων (μετά από τους πνευματικούς ιερείς) από τα σχολεία και η αντικατάστασή τους από Φιλολόγους. Τελικά το «άνοιγμα» του μαθήματος προς τις άλλες θρησκείες αντί να εξασφαλίζει την υποχρεωτικότητά του μάλλον σηματοδοτεί το άνοιγμα της πύλης εξόδου των Θεολόγων από τα σχολεία.
Παραθέτουμε πιο κάτω τα όσα είπε στον Αθήνα 9.84 η Μαρία Ρεπούση:
Η καθηγήτρια ιστορίας, Μαρία Ρεπούση μίλησε την Τετάρτη στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και τη Νόνη Καραγιάννη. Μεταξύ άλλων, είπε:
«Κάθε φορά, που -κατά τη διάρκεια του 21ου αιώνα- επιχειρείται μια μεταρρύθμιση στα αναλυτικά προγράμματα και στη θέση των μαθημάτων, έχουμε μια σταθερή αντίδραση των θρησκευτικών κύκλων, ώστε να παραμείνουν τα Θρησκευτικά και υποχρεωτικό μάθημα και να παραμείνει η δομή του μαθήματος ως έχει».
Δημοσιογράφος: Ο αντίλογος είναι, γιατί δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικό;
Μ. Ρεπούση: «Θα περάσουμε και στον αντίλογο. Σε ό,τι αφορά τη μορφή του μαθήματος, το μάθημα των Θρησκευτικών στην ελληνική εκπαίδευση είναι ένα μάθημα ορθόδοξης προπαγάνδας -θα μου επιτρέψετε να πω- και δεν είναι ένα μάθημα, γενικώς, για τις θρησκείες και τον πολιτισμό και τα θρησκευτικά αισθήματα του κόσμου. Όταν, λοιπόν, έχουν εκκοσμικευμένα εκπαιδευτικά συστήματα, δεν μπορεί να είναι ένα μάθημα υποχρεωτικό, το οποίο έχει να κάνει με την ελεύθερη επιλογή τού κάθε πολίτη, στην επιλογή ενός θρησκεύματος... Έχουμε Έλληνες πολίτες που δεν είναι ορθόδοξοι, που είναι καθολικοί. Ή μήπως δεν έχουμε; Έχουμε Έλληνες πολίτες αυτή τη στιγμή και ανοίγουμε την κοινωνία μας σε ανθρώπους που έρχονται από άλλους πολιτισμούς, που θέλουμε να γίνουν Έλληνες πολίτες, που θέλουμε να αποκτήσουν πολιτικά δικαιώματα και που έχουν άλλες θρησκείες. Εάν θεωρήσουμε, ότι η ταυτότητα του Έλληνα πολίτη ταυτίζεται με το συγκεκριμένο θρήσκευμα, έχουμε κάνει λάθος και έχουμε εξαιρέσει από αυτή την ταυτότητα Έλληνες πολίτες, με όλα τα δικαιώματα, έτσι όπως πρέπει να είναι».
Και συνέχισε: «Το ζητούμενο, για εμάς, δεν είναι να κάνουμε τους ορθόδοξους μαθητές το ίδιο φανατικούς, όπως για παράδειγμα μπορεί να είναι κάποια παιδιά που είναι στην πατρίδα μας και είναι μουσουλμάνοι. Το ζήτημα της εκκοσμίκευσης και του φονταμενταλισμού, θα πρέπει να το δούμε σε μια συσχέτιση. Δηλαδή, το φάρμακο στο φονταμενταλισμό -που είναι πολύ σημαντικό πρόβλημα στις κοινωνίες και στις ευρωπαϊκές κοινωνίες, γιατί όλοι αυτοί οι άνθρωποι, με το άνοιγμα των συνόρων, ζουν μέσα στη μεγάλη μας πατρίδα που είναι η Ευρώπη-, είναι η εκκοσμίκευση της εκπαίδευσης».
Και πρόσθεσε: «Δεν αμφισβητώ, ότι θα πρέπει τα παιδιά που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία να γνωρίζουν τις διάφορες θρησκείες που υπάρχουν στον κόσμο και το ρόλο που έχουν παίξει. Το ερώτημά μου γι' αυτό, είναι, γιατί θα πρέπει να έχουμε χωριστό μάθημα, το οποίο μάλιστα θα είναι ένα επιλεγόμενο μάθημα και για κάποιους άλλους θα είναι υποχρεωτικό, γιατί πρέπει να έχουμε ένα τέτοιο μάθημα και αυτά τα στοιχεία της γνωριμίας των παιδιών με τις θρησκείες -που είναι πολύ σημαντικό-, δεν θα μπορούσε να είναι στοιχείο του μαθήματος της Ιστορίας και του μαθήματος της Αγωγής του Πολίτη;».
γιατί αν δεν υπάρχι χωριστό μάθημα θα χαθούν και θέσεις εργασίας..
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως έχει πει ο Χρήστος Γιανναράς το να διδάσκεις την μεταφυσική που γέννησε τον Παρθενώνα και την Αγία Σοφία δεν σημαινει πως υποχρώνεις τον μαθητή να ασπαστεί αυτή τη μεταφυσική
Δεν μας νοιάζει τί είπε ο αιρετικός Γιανναράς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν χρειαζόμαστε τον Γιανναρά για να υποστηρίξει τα αυτονόητα. Αφήνω ότι ταχθηκε κατα του ΜτΘ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ανώνυμος 19 Μαΐου 2012 1:06 μ.μ. έθεσε σωστά το θέμα: "γιατί αν δεν υπάρχι χωριστό μάθημα θα χαθούν και θέσεις εργασίας..". Γι' αυτόν τον λόγο κόπτεσθε, κυρίες και κύριοι, υπέρμαχοι του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία. Ήτοι, για να μη μείνουν άνεργοι οι θεολόγοι. Τολμήστε και πείτε την αλήθεια και μην κρύβεστε πίσω από συνθήματα του τύπου "Ορθοδοξία ή θάνατος". Για τις "καρέκλες" κόπτεσθε και όχι για το μάθημα των Θρησκευτικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήοι "καρέκλες" αυτές φίλε μου, όπως λές, δίνουν ψωμί σε 2500 οικογένεις θεολόγων (όχι η εκκλησία) και τη δυνατότητα να ακούγεται (ακόμη)μέσα στα σχολεία λόγος χριστιανικός!
ΑπάντησηΔιαγραφή19 Μαΐου 2012 6:13 μ.μ. ανώνυμε εσύ μάλλον έχεις εξασφαλισμένους πόρους ζωής...και φαίνεται πως στερείς από τους θεολόγους την ιδιότητα του εργαζόμενου...τώρα αν θα πρέπει για να φαινόμαστε ιδεαλιστές θα πρέπει και να λουστούμε την ανεργία με ό,τι αυτή συνεπάγεται λυπάμεδεν θα κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια και αδιαμαρτύρητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 19 Μαΐου 2012 6:13 μ.μ.αν κάποιοι θεολόγοι δεν βρουν δουλειά θα τους προσλάβεις εσύ στην επιχείρησή σου...να ξέρω να φτιαχνω κανένα βιογραφικό δηλαδή
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΏΝΥΜΕ 19 Μαΐου 2012 6:13 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΆΒΕ ΑΠΆΝΤΗΣ ΑΠΌ ΤΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΚΟΓΚΟΥΛΗ, ''Λυπάμαι που απαξιώνονται οι υπηρετούντες στο χώρο της μαχόμενης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θεολόγοι Καθηγητές. Πιστεύω πως κάποιοι θα φροντίσουν οι «άχρηστοι» θεολόγοι, και μάλιστα σε ποσοστό 60%, να προσληφθούν ως θυρωροί στις πολυκατοικίες ή και ως σεκιουριτάδες σε βίλες νεόπλουτων Eλλήνων.''http://www.tideon.org/index.php?option=com_content&view=article&catid=71:apallagithrhske&id=524:2009-06-26-10-52-02 ΑΥΤΌ θΕΛΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΕ;
Τα σχόλια των Ανωνύμων επιβεβαιώνουν απλώς το αυτονόητο! Αποφασίστε, κυρίες και κύριοι, τι θέλετε! Από τα γραφόμενά σας προφανώς δουλειά ψάχνετε… Αφού, λοιπόν, είναι έτσι, αφήστε τις σοφιστείες σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών (η συζήτηση είναι πλέον περιττή με τα όσα περνάει η χώρα μας) και πείτε ξεκάθαρα ότι θέλετε να βγάλετε το ψωμί σας! Δεν σας συμφέρει να καταστεί το μάθημα των Θρησκευτικών «οικουμενιστικό», «θρησκειολογικό» ή όπως αλλιώς εσείς το αποκαλείτε, όχι επειδή ενδιαφέρεστε για το μάθημα αυτό καθαυτό, αλλά επειδή φοβάστε ότι θα χαθούν θέσεις εργασίας! Είναι πασιφανές! Γιατί δεν το λέτε καθαρά; Είναι το λιγότερο υποκρισία… Σχετικά με τους «άχρηστους» θεολόγους: Δεν θα χρησιμοποιούσα τη λέξη «άχρηστοι». Προσωπικά, θα χρησιμοποιούσα τη λέξη «άσχετοι με το αντικείμενο που σπούδασαν», «παιδαγωγικά μη κατηρτισμένοι», «δημόσιοι υπαλληλίσκοι». Και πάλι κρύβεστε, κυρίες και κύριοι, πίσω από το δάχτυλό σας, εφόσον ΟΛΟΙ γνωρίζουμε την ποιότητα των θεολόγων που διδάσκουν στα ελληνικά σχολεία. Οι περισσότεροι θεολόγοι εκπαιδευτικοί σπούδασαν θεολογία όχι επειδή το ήθελαν, αλλά επειδή εκεί τους έστειλε το μηχανογραφικό. Ποιός μπορεί να αμφισβητήσει κάτι τέτοιο;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ότι κάποιοι νοιάζονται για τις θέσεις των θεολόγων, μου θυμίζει την περίπτωση των θέσεων των καπνοπαραγωγών και καπνοβιομηχανιών, όπου, για να μη χαθούν οι θέσεις αυτές, θα 'πρεπε να συνεχίσει ο κόσμος να καπνίζει... Ο νοών, νοείτω...!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι να προσθέσω: Αυτός είναι και ο λόγος που οι αδιόριστοι θεολόγοι ζητούν να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στα δημοτικά από θεολόγους. Σκεφτείτε μόνο πόσοι άνεργοι θεολόγοι θα αποκτούσαν μια θέση εργασίας! Η Ελλάδα θα ήταν ο εργασιακός παράδεισος των (ορθοδόξων) θεολόγων με τον ίδιο τρόπο που επί 30 και βάλε χρόνια το ελληνικό κράτος υπήρξε ο εργασιακός παράδεισος των δημοσίων υπαλλήλων! Σκεφτείτε το! Πόσους ανθρώπους και πόσες οικογένειες συντηρούσε το κράτος όλα αυτά τα χρόνια; Δεν είναι απίστευτο; Θα πείτε: όλοι αυτοί οι άνθρωποι και οι οικογένειές τους έφαγαν ψωμί! Δεν θα διαφωνήσω. Έφαγαν ψωμί όμως ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ! Μια δουλειά που γίνεται από 1 άτομο, στην Ελλάδα γινόταν (και εξακολουθεί να γίνεται) από 10! Αυτό, λοιπόν, θέλετε κι εσείς! Ζητάτε δουλειά σε βάρος όλων των υπολοίπων που πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να συντηρήσουν εσάς και τις οικογένειές σας! ΥΓ. Το Υπουργείο Παιδείας έκανε μια πολύ έξυπνη και παράλληλα πολύ ανόητη κίνηση. Έβαλε το τμήμα Ποιμαντικής Θεολογίας των Αθηνών και πάλι στο μηχανογραφικό. Η κίνηση ήταν έξυπνη: το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να ταΐζει τις ελληνικές οικογένειες φούμαρα. Μια πολυπόθητη θέση στο ελληνικό Πανεπιστήμιο! Επιπλέον, οι φοιτητές (αν δεν κάνω λάθος κοντά στους 300 φέτος!) που θα σπουδάσουν στο τμήμα αυτό δεν υπολογίζονται ως άνεργοι. Η κίνηση ήταν ανόητη: σε 4 χρόνια θα βγουν στους δρόμους οι «σπουδαγμένοι» πλην όμως άνεργοι θεολόγοι και θα απαιτούν θέσεις εργασίας! Το ότι ούτε σε 500 χρόνια δεν θα βρουν δουλειά κανείς δεν τολμάει να τους το πει. Το μόνο που κάνετε είναι να φωνασκείτε περί «Ορθοδοξίες» και όλα τα συναφή… Πόση υποκρισία υπάρχει στην Ελλάδα, τέλος πάντων….
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μας νοιάζει τί λένε οι ανώνυμοι που δεν τους νοιάζει Ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ χαρακτήρας των Θρησκευτικών και κοιτάζουν την καρέκλα και ένα κομμάτι ψωμί. Εμάς μας νοιάζει μόνο ο χαρακτήρας των Θρησκευτικών και όχι οι εκκλησιομάχοι ανώνυμοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλος του Φιλήμονα