2/7/12

Ιωάννης Τάτσης, Από την Κοζάνη και την Καστοριά μέχρι το Βατικανό

Από την Κοζάνη και την Καστοριά μέχρι το Βατικανό
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Την ώρα που ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος γινόταν δεκτός με θερμούς λόγους, δώρα, προσφωνήσεις στην Κοζάνη και την Καστοριά, στο Βατικανό ο Μητροπολίτης Γαλλίας Εμμανουήλ, επικεφαλής της πατριαρχικής αντιπροσωπείας που εστάλη εκεί για τον εορτασμό της μνήμης των αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, υποκλινόταν στον Πάπα Βενέδικτο, ασπαζόταν την δεξιά του και συμπροσευχόταν μαζί του.
Η χρονική σύμπτωση των δύο γεγονότων αναδεικνύει με τον πιο καθαρό τρόπο την ευθύνη όλων για τη στάση που τηρούν απέναντι στους Φαναριώτες.
Η σύναξη πάνω από τριάντα επισκόπων για την υποδοχή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου προξενεί λύπη στον πιστό λαό. Κυρίως δε γιατί μεταξύ αυτών υπάρχουν και επίσκοποι που κατά τα άλλα θεωρούνται παραδοσιακοί και αντίθετοι με την οικουμενιστική πορεία του Φαναρίου. Ας αφήσουμε κατά μέρος τον σκανδαλισμό πιστών και απίστων από την οικονομική σπατάλη που απαιτεί η διοργάνωση τέτοιων εκδηλώσεων. Σοβαρότερη είναι η αταλάντευτη πορεία του Φαναρίου στην οδό του οικουμενισμού, για την οποία κανένας λόγος δεν γίνεται όταν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος περιοδεύει στις Μητροπόλεις της Ελλάδος. Μαζί με τις φωτογραφίες του Πατριάρχη στην Κοζάνη και την Καστοριά, το διαδίκτυο γέμισε και με τα βίντεο του Μητροπολίτου Γαλλίας που φτάνοντας στο Βατικανό έσπευσε να ασπαστεί την δεξιά χείρα του Πάπα, να παρακαθίσει σε γεύμα και να συμπροσευχηθεί μαζί του κατά τη διάρκεια της παπικής «Λειτουργίας».
Ο Πάπας λοιπόν κυρίαρχος πάντων, στον οποίο υποκλίνονται και οι Ορθόδοξοι επίσκοποι αιτούμενοι την ευλογία του! Μήπως όμως και στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο δεν υποκλίνεται αδιακρίτως πλειάδα Ορθοδόξων επισκόπων τιμώντας τον περίπου με τιμές και λόγους που ταιριάζουν προς έναν Πάπα; Το πρωτείο τιμής του Οικουμενικού Πατριάρχου πρακτικά φαίνεται να μην διαφέρει πολύ από το πρωτείο εξουσίας του Πάπα.
Μέσα στη ζοφερή αυτή πραγματικότητα υπάρχουν επίσκοποι που με τη στάση τους διασώζουν την πατερική ορθόδοξη εκκλησιαστική τάξη. Διακριτικά αρνούνται τις άμεσες ή έμμεσες προσκλήσεις για συμμετοχή στις φιέστες υποδοχής του Πατριάρχη και ελέγχουν τόσο με τη στάση τους αυτή όσο και με άλλους τρόπους τα οικουμενιστικά παραπατήματα των Φαναριωτών. Αν η παρουσία αρκετών επισκόπων στις εκδηλώσεις υποδοχής του συχνά πυκνά επισκεπτόμενου την Ελλάδα Πατριάρχη παρέχει σε εκείνον κάποια επιβεβαίωση της κυριαρχίας του, η απουσία κάποιων άλλων αποτελεί σιωπηλό αλλά ταυτόχρονα πολύ ηχηρό έλεγχο του οικουμενιστικού και εκκοσμικευμένου βηματισμού του.

7 σχόλια:

  1. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΑ ΔΥΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΑΝΑΧΩΜΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΤΑΞΗ!
    ΔΗΛΑΔΗ, ΕΣΑΣ (ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ) ΚΑΙ ΤΟ ΡΩΜΑΙΙΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ!
    ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ!
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΤΙΝΕΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στον κο Τάτση για την υπέροχη διαλεκτική του.
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. http://www.kozan.gr/?p=14775.
    Εκτός των 110000 ευρώ που ζητήθηκαν αρχικά για την κάλυψη των εξόδων του πατριαρχικού ταξιδίου ζητήθηκαν επιπλέον 9000 ευρώ για επιπλέον έξοδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο πατριάρχης πάνω απ όλα είναι διάδοχος των αποστόλων και εις τύπον του ανυποδήτου και μη έχοντος πού την κεφαλήν κλείναι Ιησού.Και στην περίπτωσή του επιβάλλεται η λιτότητα.Αντ αυτού βλέπουμε σπατάλη.Ναι,είναι πολλά τα 120000 περίπου ευρώ.Ειδικά στην παρούσα οικονομική συγκυρία είναι μεγάλη αμαρτία να ξοδεύονται τόσα πολλά χρήματα.Ο κόσμος δεν έχει να πληρώσει το ενοίκιο,το ηλεκτρικό ρεύμα,του κάνουν εξώσεις κ.τ.ο.Καμία μα καμία σκοπιμότητα δε δικαιολογεί το ύψος της δαπάνης.Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που τα πατριαρχικά ταξίδια δημιουργούν σκανδαλισμό.Στην Καβάλα έγιναν χειρότερα.3500 ευρώ στοίχισε κάποιο δείπνο προς τιμήν του οικουμενικού πατριάρχη.Για κληρικό πρόκειται κι όχι για κοσμικό άρχοντα.Ο κόσμος σκανδαλίζεται.Και ο σκανδαλισμός δεν είναι παρωνυχίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στη Δυτική Μακεδονία πολλά τα ανάρμοστα,κατά τη γνώμη μου, που έλαβαν χώρα.Πρώτα-πρώτα 32 μητροπολίτες άνευ ουσιώδους λόγου έσπευσαν να υποδεχθούν τον πατριάρχη Κων/πόλεως που μετέβη εκεί προκειμένου να εγκαινιάσει το ανακαινισμένο πολυτελές επισκοπείο.Τόσο σοβαρός λόγος ήταν τα εγκαίνια του επισκοπείου Κοζάνης ούτως ώστε να αφήσουν τις μητροπόλεις τους οι 32 και να πάνε στην Κοζάνη;Άντε να παρευρίσκονταν οι όμοροι μητροπολίτες!Αλλά από πού κι ως πού 32;Ευτυχώς κάποιοι μητροπολίτες που δεν πήγαν διέσωσαν την αξιοπρέπεια του επισκοπικού αξιώματος.Από κει και πέρα είχαμε πάλι μία συσσώρευση επισκόπων στην Καστοριά επί τη ευκαιρία της αγιοκατατάξεως της Αγίας Σοφίας Κλεισούρας.Πάλι πανηγύρια,χρυσοστόλιστοι μιτροφόροι κ.τ.ο.Τέλος πάντων,να το δεχθούμε!Πατριάρχης ήλθε,θα συμμετάσχουν και κάποιοι μητροπολίτες.Στο κάτω-κάτω δε σημαίνει ότι το να φορά κάποιος επίσκοπος μίτρα και χρυσά άμφια φανερώνει έλλειψη αρετής και ορθοδόξου ήθους!Κι ο άγιος Νεκτάριος φορούσε μίτρα.Και τόσοι άλλοι άγιοι. 'Αλλωστε για αγιοκατάταξη πρόκειται.Μήπως όμως η όλη μεγαλοπρέπεια απέβη εις βάρος της τιμής προς την αγία της Κλεισούρας; Μήπως η προς τον πατριάρχη τιμή υπερσκέλισε την τιμή προς την αγία;Μήπως και πάλι ο αριθμός των συμμετασχόντων μητροπολιτών υπήρξε υπερβολικά μεγάλος;Μήπως κάποιοι μητροπολίτες αρέσκονται σε κάτι τέτοια εις βάρος της ποιότητας της επισκοπικής τους διακονίας;Και το χειρότερο όλων,η προσφώνηση του μητροπολίτη Καστορίας προς τον πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως.Δεν περιείχε απλώς υπερβολές αλλά έφθανε μέχρι βλασφημιών!Δημοσιεύεται στο Φως Φαναρίου για όσους επιθυμούν να ενδιατρίψουν σχετικώς.Ευτυχώς η αντιφώνηση του πατριάρχη υπήρξε πολύ καλύτερη.Οιμητροπολίτες μας καλό θα είναι να αναπροσαρμόσουν τις πρακτικές τους γιατί προκαλούν δικαιολογημένες αντιδράσεις που τους αποξενώνουν απ το ποίμνιο.Σίγουρα οι εχθροί της Εκκλησίας εκμεταλλεύονται τέτοιες καταστάσεις.Στην προκειμένη όμως περίπτωση οι αντιδρώντες δεν είναι μόνο εχθροί της Εκκλησίας αλλά και πιστά μέλη της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ ΜΥΡΟ ΠΟΥ ΕΧΥΝΕ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΠΟΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΟΝΤΑΝ ΓΙΑΤΙ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΦΤΩΧΟΙ, ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΑΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή