3/4/14

Δημόσιο: Τέλος οι μετατατάξεις - Μισθοί σύμφωνα με την αποδοτικότητα

Το τέλος του υφισταμένου καθεστώτος αποσπάσεων, μετατάξεων,  μεταθέσεων και την αντικατάστασή τους από μια ευέλικτη εσωτερική αγορά εργασίας, έτσι όπως προβλέπει το σχέδιο αναμόρφωσης του Δημοσίου που παρουσίασε χθες ο Κυρ. Μητσοτάκης.
Το νέο καθεστώς μετακινήσεων, σύμφωνα με το «ΕΘΝΟΣ» θα τελεί υπό την άμεση επίβλεψη του ΑΣΕΠ και θα καταλήγει σε υποχρεωτικές μετακινήσεις, εφόσον οι πλεονάζοντες εργαζόμενοι δεν συναινέσουν σε έναν στενό πυρήνα προτεινόμενων μεταθέσεων.

Συγκεκριμένα, το προσωπικό του Δημοσίου που θα κριθεί σε πλεονάζουσες θέσεις, καλείται να επιλέξει τη μεταφορά του σε φορείς που ενδεχομένως παρουσιάζουν ελλείψεις ενώ σε περίπτωση που ένας δυνάμει πλεονάζων δε λάβει μέρος στη διαδικασία αυτή, δεν θα μπορεί στη συνέχεια να συμμετάσχει και σε εθελούσιες. Σύμφωνα με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κ. Μητσοτάκη, η διαδικασία των μετακινήσεων είναι αποσυνδεδεμένη από τις απολύσεις, ενώ υπάρχει πρόβλεψη να διενεργούνται δύο προκηρύξεις τον χρόνο κενών θέσεων προσωπικού του Δημοσίου υπό την επίβλεψη του ΑΣΕΠ.
Ο υπουργός παράλληλα επανέλαβε ότι θα γίνει ενδελεχής έλεγχος των μετατροπών συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε την άμεση ενεργοποίηση του μηχανισμού ελέγχου, αρχής γενομένης από το υπουργείο Πολιτισμού, τους δήμους και τα πανεπιστήμια, στα οποία υπάρχουν ενδείξεις παρατυπιών. Η σύνθεση μισθού – αποδοτικότητα περιλαμβάνεται επίσης στις σαρωτικές αλλαγές στη δημόσια διοίκηση.  Στόχος του υπουργείου είναι «οι απολαβές κάθε υπαλλήλου να είναι ανάλογες με τα προσόντα, την απόδοση κα τη θέση ευθύνης που έχει». Αυτό πρακτικά σημαίνει πως θα δοθούν πρίμ αποδοτικότητας. Ωστόσο, με δεδομένο ότι δεν πρόκειται να υπάρξει μείωση του κόστους μισθοδοσίας, αντίστροφη μισθολογική πορεία θα ακολουθήσουν υπάλληλοι οι οποίοι δεν θα πιάνουν τους στόχους.
Απολύσεις
Σχετικά με τις απολύσεις, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για ενδεικτικό στόχο 2.00 απολύσεων μέσα στο έτος, οι οποίες θα προέλθουν από επίορκους αλλά και από τον επανέλεγχο των μονιμοποιήσεων συμβασιούχων, Η εθελοντική διαδημοτική κινητικότητα θα ολοκληρωθεί μετά τις εκλογές και ο αριθμός των υπαλλήλων θα προσμετρηθεί για το νέο έτος , όπου ενδεικτικά υπολογίζεται ότι 6.000 θα μπουν σε κινητικότητα.
Όλες οι αλλαγές
Το πλαίσιο δράσεων διοικητικής μεταρρύθμισης αφορά:
1. Νέο οργανόγραμμα της δημόσιας διοίκησης
Ολοκληρώνεται η σύνταξη των Προεδρικών Διαταγμάτων με τους νέους οργανισμούς των υπουργείων. Η κατάρτιση των νέων οργανισμών βασίζεται σε εκθέσεις αξιολόγησης, που συνοδεύονται από περιγράμματα αποστολής και θέσεων καθώς και από σχέδια στελέχωσης, που έχουν εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης. Υλοποιείται ένα διαχρονικό αίτημα για τον εξορθολογισμό του Δημοσίου, που πλέον αποκτά μια ενιαία συνεκτική δομή. Η μειώσεις δομών αγγίζουν το 40%.
2. Αξιολόγηση ΝΠΙΔ
Συνεχίζεται και ολοκληρώνεται η καταγραφή και η αξιολόγηση -για πρώτη φορά- των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου. Στις περιπτώσεις όπου διαπιστώνονται επικαλύψεις αρμοδιοτήτων ή ολοκλήρωση της αποστολής του, θα γίνουν καταργήσεις ή συγχωνεύσεις. Οι φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα αναδιοργανώνονται με σκοπό τον καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
3. Ανάθεση δραστηριοτήτων στον ιδιωτικό τομέα
Εντοπίζονται υπηρεσίες που παρέχονται από το Δημόσιο με υψηλό κόστος και χαμηλή αποτελεσματικότητα και αξιολογούνται οι περιπτώσεις όπου η υπηρεσία μπορεί να παρέχεται από ιδιώτες με χαμηλότερο κόστος και υψηλότερη αποτελεσματικότητα. Στόχος είναι η καλύτερη διαχείριση των πόρων του δημοσίου και η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
4. Μείωση διοικητικών βαρών και απλούστευση διαδικασιών
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα συνεργασίας με τον ΟΟΣΑ για την άρση των διοικητικών βαρών σε 13 τομείς της οικονομίας. Γίνεται μια πρωτοφανής χαρτογράφηση της νομοθεσίας, με τελικό στόχο τη μείωση κατά 25% των διοικητικών βαρών που λειτουργούν ανασταλτικά για την επιχειρηματικότητα, την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη και ενισχύουν τα φαινόμενα διαφθοράς. Το πρόγραμμα «μειώσεις και απλουστεύσεις» θα αποτελεί πλέον σταθερό προσανατολισμό της δημόσιας διοίκησης και όχι εφάπαξ διαδικασία.
5. Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Η εξυπηρέτηση στα ΚΕΠ γίνεται πλέον πιο γρήγορη και πιο αποτελεσματική. Τα ΚΕΠ ενισχύονται και παρέχουν μια σειρά από υπηρεσίες online, με μία αίτηση, στη στιγμή. Ήδη οι πολίτες μπορούν να λαμβάνουν, απλά και άμεσα, μεταξύ άλλων, φορολογική ενημερότητα, ασφαλιστική ενημερότητα, πιστοποιητικά δημοτολογίου (βεβαιώσεις οικογενειακής κατάστασης, γέννησης, ιθαγένειας, οικογενειακής κατάστασης ειδικά για τον ΟΓΑ), κ.ά. Μέσα στους επόμενους μήνες οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τα ΚΕΠ και σε σχέση με το κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο, το e-παράβολο και τα πιστοποιητικά στρατολογίας.
6. Καλή νομοθέτηση
Τίθεται σε εφαρμογή σχέδιο για τη μείωση της πολυνομίας και της κακονομίας. Στόχος είναι η δημιουργία ενός απλού και σαφούς ρυθμιστικού περιβάλλοντος, η προαγωγή της πολιτικής για την καλή νομοθέτηση και η ενίσχυση του κράτους δικαίου. Θα χαρτογραφηθούν και αξιολογηθούν οι νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις προς κατάργηση ή απλούστευση.
7. Νέο σύστημα αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων
Το πλαίσιο αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, όπως ισχύει και εφαρμόζεται μέχρι σήμερα, καθιστά τη διαδικασία άνευ ουσίας. Πρώτη φορά θεσμοθετείται με τη συγκριτική αξιολόγηση ο προσδιορισμός των ανώτατων ποσοστών των δημοσίων υπαλλήλων ανά κλίμακα βαθμολογίας. Σύντομα θα θεσμοθετηθεί μόνιμο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, που θα δίνει κίνητρα στον αξιολογούμενο να βελτιώσει την απόδοσή του.
8. Μισθολόγιο
Σχεδιάζεται ο εξορθολογισμός του μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων. Στόχος είναι η βέλτιστη και πιο ορθολογική αξιοποίηση -χωρίς μείωση- της συνολικής ετήσιας μισθολογικής δαπάνης του Δημοσίου, η οποία μεταξύ 2009 και 2013 έχει μειωθεί κατά 8,75 δισ. ευρώ (από 24,5 δισ. ευρώ το 2009 σε 15,75 δισ. ευρώ σήμερα). Οι απολαβές κάθε υπαλλήλου πρέπει να είναι ανάλογες με τα προσόντα του, την απόδοσή του και τη θέση ευθύνης που έχει.
9. Νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων στο Δημόσιο
Καταργείται η στείρα μοριοδότηση μόνο των «στατικών» χαρακτηριστικών των υπαλλήλων (πτυχία, πιστοποιητικά κ.λπ.), που αποτελούσε το κύριο και σχεδόν αποκλειστικό κριτήριο για την επιλογή προϊσταμένων. Ενεργοποιούνται οι γραπτές εξετάσεις και οι δομημένες συνεντεύξεις. Στόχος είναι να εντοπίζεται κάθε συγκεκριμένη θέση ευθύνης να καλύπτεται από τον υπάλληλο που διαθέτει τις απαιτούμενες δεξιότητες, διοικητικές ικανότητες και εμπειρία.
10. Μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας
Σχεδιάζεται ένα νέο, καινοτόμο σύστημα κινητικότητας δημοσίων υπαλλήλων, αποσυνδεδεμένο από ενδεχόμενη απόλυση. Δημιουργείται, με άλλα λόγια, μια εσωτερική αγορά εργασίας, με αξιοκρατικά κριτήρια, που ενσωματώνει το ισχύον σύστημα με τις αποσπάσεις και τις μετατάξεις. Στόχος είναι η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου, με το «πάντρεμα» των προσόντων και δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων με τις ανάγκες της δημόσιας διοίκησης.
11. Ενίσχυση πειθαρχικής ευθύνης
Αναβαθμίζονται και ενισχύονται τα ελεγκτικά σώματα. Η απονομή της πειθαρχικής δικαιοσύνης επιταχύνεται. Ο έλεγχος των πιστοποιητικών συνεχίζεται και επεκτείνεται. Η αίσθηση της «ομερτά» στο Δημόσιο σπάει. Το ΑΣΕΠ σε συνεργασία με επιθεωρητές και ανώτερα στελέχη του Δημοσίου προχωρούν σε επανέλεγχο μετατροπής συμβάσεων ορισμένου χρόνου ή έργου σε συμβάσεις αορίστου χρόνου. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις της μετατροπής, αυτοδίκαια θα λύεται η σχέση εργασίας με απόφαση του ΑΣΕΠ.
12. Ανοιχτά διασυνδεδεμένα δεδομένα ΥΔΜΗΔ
- Προγραμματίζεται περαιτέρω ανάπτυξη του portal data.gov.gr ως ενός κεντρικού καταλόγου ανοιχτών δημόσιων δεδομένων που θα παρέχει ηλεκτρονική πρόσβαση στα δημόσια δεδομένα όλων των φορέων της ελληνικής κυβέρνησης.
- Αναβαθμίζεται το Μητρώο Μισθοδοτούμενων του Ελληνικού Δημοσίου (απογραφή) μέσω της επέκτασης των υπαγομένων, σε αυτό, φορέων (προσθήκη ΝΠΙΔ), καθώς και της διεύρυνσης των δυνατοτήτων εκροών (reports).
- Προχωράει η ποιοτική αναβάθμιση του κυβερνητικού ιστοτόπου «ΔΙ@ΥΓΕΙΑ» με ουσιαστική βελτίωση της προσβασιμότητας και φιλικότητας προς το χρήστη.
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Σχεδιάζονται και υλοποιούνται δράσεις, που στηρίζονται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες:
- Αποδοτική παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
- Πρόσβαση πολιτών και επιχειρήσεων στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
- Ορθολογική αξιοποίηση των ΤΠΕ από το Δημόσιο.
- Εξασφάλιση των απαραίτητων υποδομών του Δημοσίου.
Πηγή: ΕΘΝΟΣ και alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου