27/6/17

Νίκος Φίλης: Το νέο μάθημα των Θρησκευτικών ήρθε για να μείνει

Δήλωση του βουλευτή Α΄ Αθήνας και μέλους του Πολιτικού Συμβουλίου του ΣΥΡΙΖΑ
Σε ό,τι αφορά στο νέο μάθημα των Θρησκευτικών,  ισχύουν απολύτως όσα κατά καιρούς έχω δηλώσει με κατακλείδα την εκτίμηση «Ο Φίλης έφυγε, οι αλλαγές στα Θρησκευτικά έμειναν».
Οι προσπάθειες της ηγεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδας να δημιουργήσει παραπλανητικές εντυπώσεις για εσωτερική κατανάλωση, έχουν εξ αντικειμένου διαψευστεί.
Ούτε την ίδια την Εκκλησία ούτε την ενότητα του λαού βοηθάει ο από καιρού εις καιρόν αναμηρυκασμός του θέματος εκ μέρους της,  για λόγους αυτοδικαίωσης, ή, για να εξημερώσει την ισχυρή στους κόλπους της Ιεραρχίας «Ακροδεξιά του Κυρίου».
‘Οσα ισχυρίζεται ο κ. Ιερώνυμος και τινές περί αυτόν περί «συναπόφασης» και «διαλόγου από μηδενική βάση», ανήκουν στη σφαίρα των ευσεβών τους πόθων. Επικαλούνται, σήμερα,  αυτά τα στοιχεία για να αποκρύψουν τη στρατηγική υποχώρηση στην οποία εξαναγκάζονται λόγω της αποδοχής του νέου μαθήματος από τους μαθητές αλλά και τη συντριπτική πλειοψηφία των θεολόγων.  Η αλήθεια που θέλουν να συσκοτίσουν είναι, ότι, τελικά, αποδέχονται το περιεχόμενο του νέου μαθήματος που μέχρι χθες πολεμούσαν λυσσαλέα μαζί με την  Π.Ε.Θ. και τους άλλους αντιδραστικούς και σκοταδιστικούς κύκλους, εξαπολύοντας αναθέματα εναντίον του «προβληματικού», όπως με χαρακτήριζαν, Υπουργού Παιδείας.
Ο επιβεβλημένος διάλογος που και επί των ημερών μου στο Υπουργείο Παιδείας διεξάγονταν και που συνεχίζεται από τη σημερινή ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ., σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει συναπόφαση. Ας συμβιβαστεί, επιτέλους,  με αυτήν την απλή αλήθεια, την απορρέουσα από το Σύνταγμα της χώρας, ο κ. Ιερώνυμος και ας πάψει να προκαλεί. Συναπόφαση με την Πολιτεία για ζητήματα στα οποία αυτή έχει τον τελικό λόγο, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους, δεν θα πάρει η Εκκλησία από αυτή την κυβέρνηση, όσο κι αν επιμένει. Όσο για ορισμένες δευτερεύουσες τεχνικής φύσεως αλλαγές στη διάταξη της ύλης, αυτές, κρίθηκαν χρήσιμες και  απαραίτητες από το αρμόδιο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και ενσωματώθηκαν στο μάθημα, μέσω έκδοσης ΦΕΚ,  όπως άλλωστε συμβαίνει κατά πάγια πρακτική, με όλα τα μαθήματα.
Η ουσία δεν αλλάζει. Το νέο μάθημα των Θρησκευτικών ήρθε για να μείνει.

15 σχόλια:

  1. Όλη η πικρή αλήθεια για το σημερινό θέατρο του παραλόγου που διεξήχθη στη σύνοδο της Ιεραρχίας της εκκλησίας σήμερα...

    και για να χαϊδεύουμε τ' αυτιά μας "ο διάλογος συνεχίζεται..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1. "Το νέο μάθημα των Θρησκευτικών ήρθε για να μείνει"
    α) αυτό κ. Φίλη και οι σκεπτόμενοι ίδια με σας είναι κακό ή καλό ; και για ποιούς είναι ό,τι είναι. β) υπάρχουν πράγματα που έρχονται για να φύγουν; (ασχέτως τι γίνεται τελικά).

    2. "της αποδοχής του νέου μαθήματος από τους μαθητές αλλά και τη συντριπτική πλειοψηφία των θεολόγων"
    Αυτό απο πού το συμπεραίνετε; Μιλάτε για αποδοχή εν ελευθερία; Έγινε κάποια έρευνα;
    (μου θυμίζει το: "καλομελέτα κι έρχεται" )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγκρίνω από τα σημερινά:
    α) Την Εισήγηση του Αρχιεπισκόπου
    β) Την Εισήγηση του Ύδρας
    γ) Τη Δήλωση Φίλη

    και καταλήγω αβίαστα στο συμπέρασμα ότι την αλήθεια για όσα συμβαίνουν στο μάθημα των Θρησκευτικών λέει ξεκάθαρα και χωρίς περιστροφές ο Νίκος Φίλης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 27 Ιουνίου 2017 - 6:23 μ.μ.

    Όντως λέει την αλήθεια και κρίμα για τους υπολοίπους.
    ούτε το ευαγγελικό βλέπω :να είναι το ναι, ναί και το ού, ού
    ούτε το αρχαιοελληνικό :σοφόν το σαφές.

    και μια ερώτηση:άν το ΣτΕ αποφασίσει ότι είναι αντισυνταγματικό το ΝΠΣ θα αφορά το προηγούμενο ΦΕΚ και θα χρειάζεται άλλη προσφυγή για το νέο;
    Όποιος μπορεί ας απαντήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι να πούνε και οι δικαστές; Εδώ κυβέρνηση και Διοίκηση της Εκκλησίας συναποφασίζουν. Όλα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο κύριος αυτός παρέστη ως ανάδοχος βαπτιζομένου βρέφους ενώπιον δύο μητροπολιτών! Να τους "χαιρόμαστε" και τους τρεις! (Εννοείται οτι δεν φταίει σε τίποτε το ανεύθυνο βρέφος...!).
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 27 Ιουνίου 2017 - 8:07 μ.μ.
    δέν έχεις άδικο.
    μόνον άν και όσοι είναι ενημερωμένοι καλά και ευσυνείδητοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΧΑΙΡΕΤΑΙ Ο ΦΙΛΗΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΙΜΕΝΩΝ ΜΑΣ
    ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΟΝ ΥΥΔΡΑΣ
    ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΗΣΕ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΑΣΚΤΗΣ ΙΕΡΟΘΕΟΣ



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Με βάσει τις ανωτέρω Δηλώσεις, διατυπώνονται τρία εύλογα Ερωτήματα :

    1ον. Όταν υπηρετούσατε εντός της Εκκλησίας, κ. τέως Υπουργέ, με την ιδιότητα του νεωκόρου και του ιεροψάλτου, δεν ήταν τότε, όπως ισχυρίζεστε, ''ισχυρή στους κόλπους της Ιεραρχίας η «Ακροδεξιά του Κυρίου" ''; Γιατί αποδεχόσασταν, τότε, την συνεργασία σας μαζί της ;
    2ον. Όσοι δεν ανήκουμε ούτε στην '' Π.Ε.Θ. και τους άλλους αντιδραστικούς και σκοταδιστικούς κύκλους, εξαπολύοντας αναθέματα '' ( καταλαβαίνουμε πολύ-καλά όλοι, καλό μου Ιστολόγιο, ποιούς και τι υπονοεί ) αλλά εν τούτοις διαφωνούμε καθέτως με το ΝΠΣ που εσείς εισήγατε στο ΜτΘ - φαντάζομαι αυτό το δικαίωμα μάς το επιτρέπετε κ. Φίλη, όπως μάς αναγνωρίζετε αυτήν την ιδιαιτερότητα αυτοτελούς ύπαρξή μας - που λοιπόν και με ποιά κριτήρια μάς κατατάσσετε ;
    3ον. Η Ρητορική σας για '' Συναπόφαση με την Πολιτεία για ζητήματα στα οποία αυτή έχει τον τελικό λόγο, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους, δεν θα πάρει η Εκκλησία από αυτή την κυβέρνηση, όσο κι αν επιμένει '' δεν αποτελεί ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα του κατά πόσον σέβεται, η δική σας τουλάχιστον Αριστερά, την Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία αλλά και γενικότερα την έννοια της Δημοκρατίας ;

    Επίσης για το ερώτημα του Συναδέλφου της 27 Ιουνίου 2017 - 6:32 μ.μ., απαντώ:
    Όποια και εάν είναι η Απόφαση του ΣτΕ - δεν είναι τυχαία η καθυστέρηση στη δημοσιοποίησή της - από τη στιγμή που εκδόθηκε, σκοπίμως, νέα Υπουργική Απόφαση με νέο ΦΕΚ, δέον όπως θεωρηθεί ως ήδη παρακαμφθείσα και το πιθανότερο να χρειαστεί επαναπροσφυγή. Απλά, το σκεπτικό της Απόφασης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως δεδικασμένο σε μια τυχόν νέα Προσφυγή, στο μέλλον. Κάτι τέτοιο όμως και χρονοβόρο, όπως αντιλαμβάνεστε, είναι και κοστοβόρο και επί της ουσίας πρόκειται για ένα συνεχή και ατελέσφορο '' κλεφτοπόλεμο '', εκ μέρους του Κράτους. Πάντως, η Απόφαση - έστω και εάν θα είναι θετική, για εμάς - θα αφορά το περιεχόμενο του Μαθήματος και - κατά τη γνώμη μου - δεν θα άπτεται στο τρόπο διδασκαλίας του ΜτΘ , που οι περισσότεροι τον είδαμε στα πρόσφατα Σεμινάρια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χριστέ και Παναγιά, τι σχόλια είναι ετούτα ωρέ! Είστε με τα συγκαλά σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έτσι όπως έφθασαν τα πράγματα να μην αντιδρά στα νεοταξικά προγράμματα ούτε η Σύνοδος, δεν έχει άδικο ο θεολόγος Παναγιώτης Τελεβάντος ότι μόνο με κινητοποίηση των ορθόδοξων σωματείων και των καθηγητών των Θρησκευτικών ίσως βρούμε διέξοδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τελικά, οι θρησκευτικοί άνθρωποι προτιμούν, όπως φαίνεται, την δικαίωση του κάθε Φἰλη, αρκεί να μην δικαιώνονται, εκ των πραγμάτων, οι προσπάθειες και οι αγώνες των εκκλησιαστικών ταγών, οι οποίες, κατ' αυτούς, είναι, εκ των προτέρων, προδοτικές συμφωνίες!!!
    Μετανοείτε! χριστιανοί!!! Μετανοείτε, όσο είναι καιρός!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Από που κι ως που έβγαλε συμπέρασμα το ΙΕΠ ότι η Ιεραρχία στις 27 Ιουνίου "αποδέχθηκε ομόφωνα τα νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση."?
    Διάβασε καλά το ανακοινωθέν της Ιεραρχίας????
    Υπάρχει πουθενά η λέξη "αποδοχή" ή "έγκριση"???

    Όσο κι αν ο διακαής πόθος της κυβέρνησης και του ΙΕΠ είναι η χειραγώγηση της Ιεραρχίας στο ζήτημα αυτό (κατά τις επιθυμίες των εμπνευστών του ΝΠΣ στα Θρησκευτικά) η Εκκλησία πολύ σοφά κι έξυπνα "παρέκαμψε τον σκόπελο" και μιλάει μόνο για «Ενημέρωσις περί του μαθήματος των Θρησκευτικών» για "πλήρη ενημέρωση" και συμπερασματικά το ανακοινωθέν της καταλήγει : "Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας, αφού ενημερώθηκε περί των αποτελεσμάτων του διαλόγου μεταξύ της Τριμελούς εξ Αρχιερέων Επιτροπής και της Επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας, αποφάσισε την συνέχιση του διαλόγου υπό της ιδίας Επιτροπής διά την παρακολούθηση του υλικού των νέων βιβλίων πριν αυτά τυπωθούν."
    Άλλο "ενημέρωσις" άλλο "έγκριση" (ΙΕΠ) και άλλο "αποδοχή" (ανακοίνωση Φίλη:Η αλήθεια που θέλουν να συσκοτίσουν είναι, ότι, τελικά, αποδέχονται το περιεχόμενο του νέου μαθήματος που μέχρι χθες πολεμούσαν λυσσαλέα... ).
    Αυτά για όσους δεν παρασύρονται από την επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης και βλέπουν κι άλλες αποχρώσεις εκτός του άσπρου και του μαύρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. 10:06 28/6, τελικά κάποιοι χριστιανοί ακόμη δεν κατάλαβαν την προδοσία που συντελέστηκε χθες στην Ιεραρχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σωστή η πρόταση του 28 Ιουνίου 2017 - 12:00 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή