Αποκλειστικαί και έγκυραι πληροφορίαι του «Ορθοδόξου Τύπου» αναφέρουν ότι η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθηνών ενέκρινε την πρόταση του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου διά αλλαγήν του εις Τμ. Κοιν. Θεολογίας και Θρησκειολογίας, χθες την 19ην Δεκεμβρίου.
Οι ιθύνοντες προφασίζονται ότι τοιουτοτρόπως αποφεύγουν την συγχώνευσι των Θεολογικών Τμημάτων, όμως αυτό διά να συμβή εξαρτάται από την πολιτικήν βουλήσι και όχι από το όνομα του Τμήματος, πέραν βεβαίως και του γεγονότος ότι μία τέτοια επέμβασις καταργεί την επιστημονικήν αυτοτέλειαν όλων των Τμημάτων.
Πανεπιστημιακός ανέφερε εις τον «Ο.Τ.» ότι υπάρχει συντονισμένη προσπάθεια αλλοιώσεως των Θεολογικών Σχολών και εκτοπισμού κάθε εναπομείναντος υγιούς στοιχείου. Από την μία πληθαίνουν οι υποστηρικταί των κακοδοξιών του Σεβ. Περγάμου και από την άλλην εδημιουργήθη κατεύθυνσις Ισλαμικών Σπουδών εις την Θεσσαλονίκην, ενώ τώρα δίδεται και θρησκειολογικός χαρακτήρ εις την Αθήναν. Αι Σχολαί αντί πλεόν να καταρτίζουν Ορθοδόξους θεολόγους θα παράγουν οικουμενιστάς αποφοίτους, ώστε αυτοί να διδάσκουν τα νέα συγκρητιστικά θρησκευτικά.
Από τον περίγυρον Ιεράρχου διέρρευσε ότι Μητροπολίται δεν αντιδρούν ούτε διά τα θρησκευτικά, ούτε διά τους αντι-Ευαγγελικούς νόμους, ούτε δι᾽ έτερόν τι επειδή φοβούνται τους Καθηγητάς των Θεολογικών, διότι άλλοτε ζητούν από αυτούς υποστήριξι, άλλοτε διευκολύνσεις και άλλοτε μεσολαβήσεις… Κάποτε όμως θα είναι αργά!
Τους υπενθυμίζουμε το περιστατικόν κατά το οποίον ο βασιλεύς της Γρανάδας Βοαδβίλ (1487-1492) όταν οι Ισπανοί επολιόρκουν την πόλι του, δεν προέβαλε καμία αντίστασι και τους παρέδωσε αμέσως τα κλειδιά της. Εξερχόμενος κατόπιν από την Γρανάδα με την συνοδείαν του, εγύρισε να δη και ήρχισε ευθύς να κλαίη απαρηγόρητος. Τότε η μήτηρ αυτού τού απηύθυνε τους ακολούθους λόγους: «Κλαιεις ως γυνή δι᾽ όσα δεν ηδυνήθης να υπερασπισθής ως άνδρας.»
Ορθόδοξος Τύπος
Σημ. ιστολογίου: Δείτε παρακάτω και την Πρόσκληση με τα θέματα συζήτησης της Συγκλήτου στη συνεδρίαση της 19ης Δεκεμβρίου 2017. Πρώτο θέμα η μετονομασία του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας σε Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας.
Σημ. ιστολογίου: Δείτε παρακάτω και την Πρόσκληση με τα θέματα συζήτησης της Συγκλήτου στη συνεδρίαση της 19ης Δεκεμβρίου 2017. Πρώτο θέμα η μετονομασία του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας σε Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας.
''Εάλω η Θεολογική Πόλις''. Το όνειρο των γνωστών κύκλων του Ι.Ε.Π. και των συν αυτώ του Καιρού εις πλήρη εκδίπλωσιν. Πάντοτε υπήρχαν ''κερκόπορτες'' αλλά και σύγχρονοι ''Εφιάλτες''.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά Χριστούγεννα, σε όλους τους Συναδέλφους.
Καλά Χριστούγεννα κι Ευλογημένο το 2018 Συνάδελφε, αλλά που είδες τις Κερκόπορτες και τα τοιαύτα που γράφεις; Μην βεβηλώνεις τη Μνήμη της Πόλεως με νεολογισμούς παραλογισμού και κινδυνολογίας. Άσε τη Θεολογική Επιστήμη να προχωρά, όπως άλλωστε, θέλουν και ο Χριστός και οι Πατέρες της Εκκλησίας μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά τιμής ένας συνάδελφος, που κουράστηκε να ακούει και να διαβάζει γραπτά Συναδέλφων, τα οποία βρίθουν αθεολόγητων θέσεων και απόψεων. Μην κάμεις τη ζωή κόλαση αγαπητέ Συνάδελφε. Για δες τι λέγει, δια στόματος αββά Ζωσιμά, ο πολύς Ντοστογιέφσκυ στους Αδελφούς Καραμάζωφ: " «τι είναι η κόλαση; Και λέω πως είναι το μαρτύριο να μην αγαπά κανείς».
(Ελπίζω στη δημοσίευση του σχολίου μου).
Όποιος δεν θέλει ανώνυμε 21 Δεκεμβρίου 2017 - 6:41 μ.μ . να διαβάζει τις γνώμες των συνάδέλφων του μπορεί να μην απευθύνεται στο συγκεκριμένο ΄΄αθεολόγητο ΄΄ιστότοπο. Εάν εσύ είσαι βέβηλος, νεολογιστής, παράλογος, κινδυνολόγος, δικαίωμά σου. Μάθε να μην γενικεύεις και να μην προβάλλεις στους άλλους το χαρακτήρα σου, άλλη φορά. Πίστεψέ με, είναι δείγμα και πολιτισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί γραφικότητες είναι αυτά που μας κηρύττεις ανώνυμε ; Θα ήταν ποτέ δυνατόν ο Χριστός να αποδεχόταν να εξετάζεται η διδασκαλία του, ποσοστιαία, εξίσου με το Ισλάμ και τον Ινδουισμό ; Αυτοί ( για τη γνώση του Χριστιανισμού ) παραχωρούν ώρες διδασκαλίας του μαθηματός τους ; Στην Κίνα, το Πακιστάν, την Ινδονησία, κ.α. είναι σε διωγμό αυτή τη στιγμή η Θρησκεία μας. Ντροπή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤη Ζωή των Θεολόγων μάς την κάνει κόλαση το νέο πρόγραμμα σπουδών, με το βγάζουμε και να διορθώνουμε νύχτα - μέρα νέα διαγωνίσματα, τέστ, εργασίες και φωτοτυπίες για τα παιδιά. Γιατί όλα αυτά παρακαλώ; Ψυχολογικό μαρτύριο και θυσία στο βωμό του Θρησκευτικού συγκρητισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφή(Για τον ΑΝΩΝΥΜΟ της 21ης Δεκεμβρίου)
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου, αν μου επιτρέπεις, ξανασκέψου όσα γράφεις. Η αγάπη προς όλους ανεξαιρέτς τους ανθρώπους ακόμη και τους εχθρούς, είναι δομικό στοιχείο της πίστης μας και δεν αμφισβητείται. Αυτό το δίδαξε ο Κύριός μας έμπρακτα και οι άγιοι της Εκκλησίας μας. Ευεργετούσαν τους εχθρούς τους και προσεύχονταν γι' αυτούς εφαρμόζοντας όχι μόνο το πνεύμα του Ευαγγελίου, αλλά και τη ρητή εντολή του Κυρίου:
Μτ Ε-44 ᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν, ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν, εὐλογεῖτε τοὺς καταρωμένους ὑμᾶς, καλῶς ποιεῖτε τοῖς μισοῦσιν ὑμᾶς καὶ προσεύχεσθε ὑπὲρ τῶν ἐπηρεαζόντων ὑμᾶς καὶ διωκόντων ὑμᾶς,
Μτ Ε-45 ὅπως γένησθε υἱοὶ τοῦ πατρὸς ὑμῶν τοῦ ἐν οὐρανοῖς, ὅτι τὸν ἥλιον αὐτοῦ ἀνατέλλει ἐπὶ πονηροὺς καὶ ἀγαθοὺς καὶ βρέχει ἐπὶ δικαίους καὶ ἀδίκους.
Ταυτοχρόνως, όμως ο Κύριος ξεκάθαρα αποκάλυψε τη μοναδικότητά του:ο Υιός του Θεού, η ανάσταση, η οδός, η αλήθεια και η ζωή. Το γεγονός ότι είναι ο μόνος Θεάνθρωπος και σωτήρας του κόσμου, δε σημαίνει μισαλλοδοξία. Πρόκειται για φρικτή παρεξήγηση και ουσιαστικά άρνηση της εν Χριστώ αποκαλύψεως,ζωής και σωτηρίας.
Αυτή η άρνηση ενδύεται ορολογίες όπως η αγάπη που αναφέρεις, ο πλουραλισμός, κ.α. του Νέου Προγράμματος Σπουδών και εμφανίζεται βασιλικότερη του Βασιλέως, ο οποίος εκ φύσεως είναι ο μοναδικός, με σκοπό να τον ταυτίσει με τα δημιουργήματα, είτε αυτά είναι άνθρωποι, είπε οι επινοήσεις τους. Πρόκειται για επανάληψη της εωσφορικής πτώσεως, της ισοθεΐας.
Προφανώς οι ενέργειες γνωστών "Θεολόγων" να μετατραπεί σε θρησκειολογικό το ένα Τμήμα της Θεολογικής Σχολής είναι απαράδεχτες και αποκαλύπτουν πως όχι μόνο αυτοί έχασαν τον πνευματικό δρόμο τους, αλλά σχεδιάζουν να τον χάσουν και οι φοιτητές τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ιστορίες του Προγράμματος Σπουδών και της μετατροπής του Τμήματος σε Θρησκειολογικό είναι αλυσίδα του ίδιου προβλήματος, του αγώνα δηλ. που γίνεται για την επιβολή της Πανθρησκείας παγκοσμίως, με διάφορα προσχήματα. Ταυτοχρόνως χρειάζονται οι "άλλοι θεολόγοι" που θα υπηρετήσουν αυτήν την νέα παγκόσμια θρησκεία. Αυτούς θα ετοιμάσει το θρησκειολογικό Τμήμα, για να μην υπάρχουν πλέον οι αντιστάσεις ενάντια στην επιβολή πανθρησκειακών Προγραμμάτων Σπουδών.
Τι περίεργο ! Πως δεν το έμαθα τόσο καιρό; Από πότε δήλωσαν και ο Χριστός και οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, ότι θέλουν η Θεολογική Επιστήμη να προχωρά, σε Θρησκειολογική κατεύθυνση ; Άλλη μια αυθαίρετη ερμηνεία και άνω ποταμών θεωρία. Ωχριά και η Jeanne d'Arc, που άκουγε φωνές αλλά δεν της βγήκε, εν ζωή τουλάχιστον, σε καλό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι οι αιρετικόφρονες - ακόμη και οι ''Μάρτυρες'' του Ιεχωβά - επικαλούνται την αγάπη, και μερικούς επιλεκτικά στίχους από την Καινή Διαθήκη για να στηρίξουν, να διαδώσουν κακοδοξίες και να επιτύχουν τους σκοπούς τους. Η χάρις του Θεού όμως δεν τους επέτρεψε ποτέ να επιβληθούν έναντι της αληθούς πίστεως. Δεν ήταν τίποτε άλλο παρά « λύκοι με ενδύματα προβάτων », όπως λένε και οι Πατέρες της Εκκλησίας μας. Το θλιβερό είναι άλλο : Ότι βρίσκουν και σήμερα μιμητές, από τις τάξεις των εκσυγχρονιστών θεολόγων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστέ μου! Τι είναι ετούτοι εδώ;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Περνάμε χρόνια αδιανόητου φανατισμού" έλεγε παλαιότερα ένας σημαντικός λόγιος. Και διαπιστώνω ότι είναι επίκαιρος ο λόγος του. Τώρα το ποιός είναι, το αφήνω καλύτερα γιατί θα τον "στολίσετε" κι αυτόν...
Ας είναι, όμως. ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ! Είναι μια ευχή από καρδιάς.
@3:04 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστούμε για τον απαξιωτικό χαρακτηρισμό σου ( ετούτοι εδώ ). Δεν χρειάζεται να ¨στολίσουμε¨ κανέναν ανώνυμο λόγιο, αφού πρόλαβες εσύ να μάς στολίσεις, πλαγίως, με τα σχετικά του αδιανόητου φανατισμού. Διαβλέπει κανείς ότι η ανωνυμία στα σχόλια είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να διαπιστώσουμε το ήθος και την παιδεία του καθενός ...
Καλά Χριστούγεννα
(25 Δεκεμβρίου 2017 - 2:02 π.μ.)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα καλά άνθρωπέ μου, χρονιάρες μέρες δεν έχεις τίποτε άλλο να κάμεις από το να ψάχνεις να βρίσκεις εχθρούς;
Άντε στην ευχή της Παναγιάς και του Χριστού!
@10:50 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ερώτημα αυτό θα έπρεπε να το θέσεις στον εαυτό σου. Σε αποκαλύπτει!
Τώρα επικαλούνται την ευχή του Χριστού και της Παναγίας και οι οπαδοί της άρνησης της μοναδικότητος της Χριστιανικής αποκαλύψεως ή ¨του στρίβειν δια της θρησκειολογίας¨ ;
Καλή Φώτιση όμως (κατά την επερχόμενη εορτή των Θεοφανίων). Θα σου χρειαστεί, για να μην ξανα-διασυρθείς, ενώπιον τόσων Συναδέλφων.
Κομπορρήμων της 26ης Δεκεμβρίου 2017 - 2:00 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Μακαρίσαντες υμών το απειρόκακον ού ζηλούμεν το άφρον", έλεγε ο πολύς Θουκυδίδης.
Καλή Χρονιά!
Τη γνώμη μου λέγω. Δεν κομπορρημονώ, δεν με αφορά αυτή η πρακτική. Φαίνεται πως, όσα σου γράψαμε όλοι, τα παίρνεις επί πόνου και είναι εντελώς λάθος αυτό. Δεν κάνεις καλά, στον εαυτό σου. Χίλια τα καλά του Θουκυδίδη, ένα το κακό του: Υπήρξε Ειδωλολάτρης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν κρατώ κακίες, επειδή η επίγεια ζωή μας είναι μικρή. Γι' αυτό και σου αντεύχομαι Καλή Χρονιά, το ίδιο και σε όλο τον Κόσμο. Νομίζω ότι τώρα μπορείς να κοιμηθείς ανακουφισμένος. Σωστά ;
Αγαπητέ μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνεις ένα τεράστιο λάθος: έχω ήσυχη τη συνείδησή μου γι' αυτά που πιστεύω. Και δεν συνηθίζω να απολογούμαι στον κάθε τυχόντα, ο οποίος κρατά το ορθοδοξόμετρο και το "παίζει" υπεράνω όλων. Σαφέστατα και λέτε όλοι σας τη γνώμη, αλλά παραδεχθείτε το επιτέλους: σε ετούτο το ιστολόγιο δεν μπορείτε να αφουγκραστείτε κάτι το διαφορετικό απ' αυτό που υποστηρίζετε. Γι' αυτό και ο χαρακτηρισμός σας "αδιανόητος φανατισμός". Αποτελεί τόλμημα να αναγνωρίζεις τα λάθη σου!
Οπότε, καθώς λέγει και ο Σαίξπηρ: "Θα σε προκαλούσα σε πνευματική μονομαχία, αλλά βλέπω ότι είσαι άοπλος", και είστε άοπλοι. Ένας που έχει μια στοιχειώδη θεολογική γνώση, διαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια το καταλαβαίνει αυτό. Μονομαχία, όμως, με επιχειρήματα κι όχι με προσωπικούς απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς. Διότι το τελευταίο συνιστά έλλειψη εν Χριστώ αγάπης. Κι αυτή, καθώς φαίνεται, σας λείπει.
Όλα τα άλλα που γράφεις είναι για το θεαθήναι, μόνον γι' αυτούς που σε χειροκροτούν. Η οποδοκρατία για την Εκκλησία και τη Θεολογία της, αγαπητέ μου είναι παραεκκλησία και παραθεολογία.
Ευχές Πολλές για Ευλογημένο 2018.-
Απλά, το χάλασες. Τι κρίμα που δεν τόλμησες να αναγνωρίσεις τα λάθη σου! Σου δόθηκε μια ευκαιρία να δείξεις ανωτερότητα και εσύ την πέταξες. "Τί μεγαλομανία σ᾿ἔχει πιάσει, ἀδελφέ μου, καὶ δὲν βρίσκεις ἡσυχία καὶ χτίζεις πατώματα ἀπάνω στὰ πατώματα" , όπως θα έλεγε σοφά και ο Φώτης Κόντογλου... Μείνε αμετανόητος, υπερόπτης, κλεισμένος στο θιγμένο εγωϊστικό μικρό-κοσμό σου, με προσωπικούς απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς... Το μπορείς αλλά ήθελα να πιστεύω ότι δεν το άξιζες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι όροι παραεκκλησία και παραθεολογία δεν υπάρχουν, εκτός εάν θέλεις να ανασυστήσεις την αίρεση του Αρείου. Όλοι βγάλαμε, οριστικά, το συμπέρασμά μας για εσένα. Τελεία.
Αγαπητέ μου δεν το χάλασε η ταπεινότητά μου. Προφανώς δεν εννοείς να καταλάβεις κάποια πράγματα, γι' αυτό αρέσκεσαι σε φληναφήματα που οδηγούν σε χειροκροτήματα, άνευ ουσίας λόγου και πράξεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοφός, όμως, ο λόγος του Μεγάλου Βασιλείου, μιας και σήμερα τιμούμε την μνήμη και την αγιότητά του: «Εν ησυχία τον νουν έχειν πειράσθαι προσήκει», γράφει στην 2η επιστολή του προς τον φίλον Γρηγόριον.
Καλή Χρονιά! Εδώ, ισχύει η τελεία και παύλα.-
Αγαπητέ μου bloκάρη, δεν είσαι δίκαιος. Και ξέρεις το γιατί: δεν δημοσιεύεις τα σχόλια που ομιλούν τα πραγματικά γεγονότα, τα ρίχνεις στον "κάλαθο των αχρήστων" και τα αποσιωπάς, γιατί έτσι σε βολεύει. Κατά τα άλλα θέλεις να λέγεσαι Χριστιανός Ορθόδοξος. Λυπάμαι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή κι Ευλογημένη Χρονιά!
(Για τον ΑΝΩΝΥΜΟ της 1ης Ιανουαρίου 2018 - 12:59 μ.μ.) Ισχύει, για τις απόψεις σου, η γνώμη του ανωτέρω Συναδέλφου: ''Πρόκειται για επανάληψη της εωσφορικής πτώσεως''. To ίδιο ισχύει και για το ύφος του μηνύματος (2 Ιανουαρίου 2018 - 11:18 π.μ.) που προφανώς προέρχεται από το ίδιο αξιοθρήνητο άτομο. Συγχαρητήρια στο Blog, για την αξιοπρεπή και νηφάλια στάση του ενώ υβρίζεται από τον κάθε τυχόντα - αγνώμονα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ, ισχύει η τελεία και παύλα.-
Αγαπητέ μου, δεν θα σου απαντούσα, αλλά επειδή προκαλείς, σου γράφω τούτο: προφανώς μπερδεύεις σχόλια αναγνωστών, κι αυτό είναι λάθος τραγικόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείνο που έχω να πω, και κλείνω τη συζήτησή μας εδώ είναι ό,τι σου ταιριάζει γάντι ο λόγος του Αποστόλου Παύλου: "Εί τις δοκεί είναί τι, μηδέν ων, φρεναπατά εαυτόν. Το δε έργον εαυτού δοκιμαζέτω έκαστος, και τότε εις εαυτόν μόνον το καύχημα έξει, και ουκ εις έτερον", (Προς Γαλάτας, 6, 3-4).