26/9/19

Στην Ιεραρχία φέρνει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος το ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών (;)

Σε άρθρο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ μεταξύ άλλων διαβάσαμε ότι "πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος προτίθεται να θέσει το ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών στην συνεδρίαση της Ιεραρχίας τον Οκτώβριο"
Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται επίσης ότι "Την πρόταση για διακριτή θέση των θρησκειολογικών αναφορών στα βιβλία είχε κάνει στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο ο μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος τον Μάρτιο του 2016. Ηδη, μετά την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ ιεράρχες διατυπώνουν αντιτιθέμενες απόψεις, ενώ ο κ. Ιερώνυμος τηρεί χαμηλούς τόνους, με δεδομένη άλλωστε τη θετική στάση της Εκκλησίας επί των νυν προγραμμάτων σπουδών ύστερα και από τον διάλογο που έγινε με το υπουργείο Παιδείας (από την πλευρά της Εκκλησίας σε σχετική επιτροπή μετείχαν οι μητροπολίτες Υδρας, Μεσσηνίας και Μεσογαίας). Για τον λόγο αυτό, ο κ. Ιερώνυμος, που συναντήθηκε χθες με τον πρόεδρο και μέλη του Πανελληνίου Θεολογικού Συνδέσμου «Καιρός» που είναι υπέρ των νυν προγραμμάτων σπουδών, θα θέσει το ζήτημα στη συνεδρίαση των μητροπολιτών όλης της χώρας τον Οκτώβριο". 

Δεν αποδεχόμαστε την διατύπωση του αρθρογράφου περί θετικής στάσης της Εκκλησίας επί των νυν προγραμμάτων σπουδών, καθώς η μόνη απόφαση της Ιεραρχίας για το θέμα ήταν η υιοθέτηση της πρότασης του Μητροπολίτου Ναυπάκτου για επιστροφή στα Αναλυτικά Προγράμματα και βελτίωσή τους. Σε κάθε περίπτωση οι πληροφορίες της εφημερίδας συγκλίνουν στο γεγονός ότι η Ιεραρχία του Οκτωβρίου θα ασχοληθεί με το θέμα.

2 σχόλια:

  1. Το πιθανότερο είναι ότι δεν θα είναι θέμα στην πρώτη συνεδρίαση της Ιεραρχίας. Δεν έχει βγει η πλήρης απόφαση του ΣτΕ και επί πλέον δεν έχει διαμορφωθεί η στάση του ΥΠΑΙΘ. Είναι νωπά τα πράγματα ακόμα και όλοι είναι μουδιασμένοι. Υπομονή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Την προηγούμενη φορά μέσω Θρησκευτικών απέφυγε ο Αρχιεπίσκοπος το θέμα της Συνόδου της Κρήτης. Τώρα με το ίδιο θέμα μάλλον θέλει να αποφύγει το Ουκρανικό. Κάνω λάθος; Ίσως. Αλλά η Ιεραρχία οφείλει και τούτο ποιήσαι κακείνο μη αφιέναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή