2/10/19

Απαλλαγές από τα Θρησκευτικά: Συνοπτική ανάλυση στατιστικών στοιχείων

Σύμφωνα με επίσημο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας που εστάλη προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, τον Μάρτιο του 2018, οι απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών κατά τα σχολικά έτη 2014-2015 έως και 2017-2018 διαμορφώθηκαν ως εξής:

Σχολικό έτος 2014-2015 – απαλλαγές: 13.903

Σχολικό έτος 2015-2016 – απαλλαγές: 6.043 – ποσοστό επί του συνόλου των μαθητών: 0,5 %

Σχολικό έτος 2016-2017 – απαλλαγές: 10.566 - ποσοστό επί του συνόλου των μαθητών: 0,87 %

Σχολικό έτος 2017-2018 – απαλλαγές: 6.186 - ποσοστό επί του συνόλου των μαθητών: 0,51 %

Από τα στοιχεία αυτά προκύπτουν μερικά λογικά συμπεράσματα:

1. Οι απαλλαγές, ακόμη και πριν την εγκύκλιο Λοβέρδου το 2015 που προέβλεψε τη ρητή αναφορά «δεν είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος» στην Αίτηση απαλλαγής, δεν αφορούσαν περισσότερο από το 1% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού της χώρας.

2. Η εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, που γενικεύθηκε σε όλα τα σχολεία το σχολικό έτος 2016 – 2017, όχι απλώς δεν οδήγησε σε μείωση των απαλλαγών αλλά σχεδόν τις διπλασίασε σε σχέση με το ακριβώς προηγούμενο σχολικό έτος. Τα «νέα Θρησκευτικά για όλους τους μαθητές» που οι συντάκτες τους έλεγαν πως θα οδηγούσαν σε οριστική κατάργηση των απαλλαγών σταδιακά, οδήγησαν σε αύξησή τους, ιδιαίτερα κατά το πρώτο έτος εφαρμογής τους!

3. Το σχολικό έτος 2017-2018 και ενώ αναμένονταν οι πρώτες δικαστικές αποφάσεις για τις προσφυγές στο ΣτΕ εναντίον των «Θρησκευτικών Φίλη», οι απαλλαγές μειώθηκαν και περιορίστηκαν στο σύνηθες ποσοστό της μισής περίπου μονάδας επί τοις εκατό στο σύνολο των μαθητών. Να σημειωθεί πως γονείς Ορθοδόξων μαθητών που ρωτούσαν εάν θα έπρεπε να ζητήσουν απαλλαγή των παιδιών τους από τα πολυθρησκειακά Θρησκευτικά δεν το έπραξαν, λόγω των εύστοχων ενεργειών των Χριστιανικών Σωματείων και εν αναμονή των αποφάσεων του ΣτΕ που τελικώς την άνοιξη του 2018 ακύρωσαν τα «Θρησκευτικά Φίλη».

4. Όπως γνωρίζουν πολλοί από τους διδάσκοντες το μάθημα των Θρησκευτικών στις τάξεις των ελληνικών σχολείων υπάρχει μια μεγάλη ομάδα αλλοθρήσκων και ετεροδόξων μαθητών που δεν κάνουν χρήση του δικαιώματος απαλλαγής, παρακολουθούν κανονικά το μάθημα και βαθμολογούνται όπως όλοι οι ορθόδοξοι χριστιανοί συμμαθητές τους. Ατυχώς λόγω των νέων ρυθμίσεων του Υπουργείου που προβλέπουν την μη καταγραφή του θρησκεύματος των μαθητών στο πληροφοριακό σύστημα myschool δεν είναι δυνατόν να δοθεί στη δημοσιότητα το ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο του αριθμού των αλλόθρησκων και ετερόδοξων μαθητών που δεν παίρνει απαλλαγή από τα Θρησκευτικά!

5. Το μείζον θέμα στο ζήτημα των απαλλαγών είναι η αποφυγή της κατάχρησης του δικαιώματος απαλλαγής από ορθόδοξους μαθητές που στοχεύουν στη μείωση των μαθημάτων που πρέπει να παρακολουθούν, την «ξεκούραση» τους, εν τέλει την «ελεύθερη ώρα» για την οποία πάντως οι πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ ρητά προβλέπουν ότι πρέπει να αποφευχθεί.

6. Όσοι μιλούν αυτές τις μέρες επιπόλαια για επερχόμενη δραματική αύξηση των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά δεν πρέπει να ξεχνούν αφενός ότι η υποχρεωτικότητα του μαθήματος είναι κατοχυρωμένη συνταγματικά και προβλεπόμενη ρητά από τη νομολογία αφετέρου ότι οι απαλλασσόμενοι μαθητές, όποια ρύθμιση κι αν υπάρξει, δεν θα μπορούν πλέον να «απολαμβάνουν» του «προνομίου» κενής ώρας αντί μαθήματος Θρησκευτικών.

7. Τέλος, το μείζον στις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ είναι ο χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών και αυτός, όπως καθορίστηκε από το Ανώτατο Δικαστήριο, θα πρέπει να είναι ορθόδοξος χριστιανικός. Η απόφαση αυτή που αφορά την συντριπτική πλειονότητα των μαθητών, σε ποσοστό που ξεπερνά το 99%, σύμφωνα με τα στοιχεία των απαλλαγών που προαναφέρθηκαν, δεν μπορεί να επισκιαστεί από ένα διάλογο για τις απαλλαγές που αφορά αριθμητικά πολύ μικρό αριθμό μαθητών. Αλλά και το Υπουργείο πρωτίστως οφείλει να εφαρμόσει τις αποφάσεις του ΣτΕ κατά το μέρος που αφορούν στο περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών, δευτερευόντως δε να ρυθμίσει το ζήτημα των απαλλαγών με τρόπο που να αποφεύγεται η κατάχρηση του δικαιώματος αυτού.

45 σχόλια:

  1. Τι ακριβώς προτείνετε; Να μην εφαρμοστεί η απόφαση του ΣτΕ για την απαλλαγή; Εσείς έχετε πρόταση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξακολουθείτε να συγκρίνετε ανόμοια πράγματα. Το προηγούμενο καθεστώς δεν έχει καμιά σχέση με το τοπίο όπως διαμορφώνεται μετά το ΣτΕ. Τα διαφορετικά καθεστώτα θα έχουν και διαφορετικά αποτελέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η παρακολούθηση άλλου "ισότιμου" μαθήματος τυπικά είναι "απαλλαγή" αλλά ουσιαστικά είναι "επιλογή", το οποίο σημαίνει: επιλεγόμενα τα Θρησκευτικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η δικαστική απόφαση δίνει τις κατευθυντήριες και θέτει τις κόκκινες γραμμές. Οι τελικές ρυθμίσεις, το απαιτούμενο νομοθετικό έργο είναι δουλειά του Υπουργείου.
    Το Υπουργείο οφείλει και ορθόδοξο μάθημα να φτιάξει και απαλλαγές χωρίς κατάχρηση να καθορίσει και τον κατώτατο αριθμό μαθητών που θα απαιτείται για "ισότιμο μάθημα" να αποφασίσει.
    Πάντως προέχει η άμεση συμμόρφωση που είναι επάνοδος στα Αναλυτικά και στα βιβλία πριν τις δύο ακυρωθείσες με απανωτές δικαστικές αποφάσεις Υπουργ. αποφάσεις των Γαβρόγλου και Φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Ανώνυμε 11:41 μ.μ. Η ξεροκεφαλιά είναι αμαρτία. Τέτοια επιμονή σε κόκκινες γραμμές, δήθεν. Τι λεξιλόγιο είναι αυτό που χρησιμοποιείτε; Αντιγράφετε τους πολιτικούς μας; Δεν εννοείτε να καταλάβετε ότι με την απόφαση του ΣτΕ, σεβαστή βέβαια, τα Θρησκευτικά εκ των πραγμάτων γίνονται μάθημα επιλογής. Πάντως, θα ήθελα να δω πόσους Ορθόδοξους μαθητές θα έχετε στην τάξη σας, όταν πλήρως εφαρμοστεί η απόφαση του ΣτΕ. Τι νομίζετε ότι είναι η σχολική τάξη, το κατηχητικό της Ενορίας σας; Και προς Θεού, δεν υποτιμώ το έργο της Εκκλησίας μας. Αλλά πως να το κάνουμε βρε αδελφέ, άλλο πράγμα είναι η σχολική τάξη κι άλλο η αίθουσα του κατηχητικού. Τι ευσεβιστικές εμμονές είναι αυτές; Κι κάτι τελευταίο: Ζητάτε επιστροφή στα ΑΠΣ, τα οποία εσείς κατά τη δεκαετία του 2000 κατηγορούσατε. Τέτοια υποκρισία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτή η ανάρτηση είναι άλλη μια σφαλιάρα στους ΚΑΙΡΟσκόπους "θεολόγους"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα βιβλία προ του 2016 δεν είναι τέλεια ούτε αλάνθαστα. Είναι όμως ασυγκρίτως καλύτερα από τα νέα ΠΣ, διατηρούν την ορθή δομή, χρονική σειρά και συνέχεια (Π.Δ. - Κ.Δ. - Εκκλησιαστική Ιστορία), περιέχουν θρησκειολογικά στοιχεία στις τάξεις του Λυκείου όταν τα παιδιά έχουν μεγαλώσει κ.α.
    Από νομικής απόψεως τα Αναλυτικά δεν έχουν ακυρωθεί ούτε έχει κανείς ζητήσει την ακύρωσή τους.
    Οι κραυγές των συντακτών των ακυρωθέντων Π.Σ. είναι κατανοητές αφού τους πονάει η πολλαπλή ακύρωση του έργου τους αλλά και των πολυετών σχεδιασμών τους για δήθεν αναβάθμιση του μαθήματος. Οφείλουν όμως να σεβαστούν τις δικαστικές αποφάσεις εάν ζούμε όλοι στην ίδια Δημοκρατία με τους ίδιους κανόνες λειτουργίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καθυστερεί η εγκύκλιος επιστροφής στα παλιά βιβλία...ΓΙΑΤΊ; Μήπως μαγειρεύει κάτι η κ.Κεραμέως;Κάτι περίεργα ήρθαν στα αυτιά μου,για να γίνομαι πιο σαφής κρατάει τους φακέλλους και δίνει οδηγίες να χρησιμοποιούνται τα Ορθόδοξα κείμενα (μόνο για φέτος).Επίσης απαλλαγές θα δίνονται πιο ελεύθερα ( δηλ κενά για τους μαθητές..).Ποιος αποκλείει ότι οι ΚΑΙΡΟσκόποι και οι φίλοι τους δεν θα κάνουν άλλες επιλογές κειμένων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για τα νέα ΠΣ κινητοποιήθηκε ό,τι καλύτερο διαθέτει ο θεολογικός χώρος (πάνω από 100 άνθρωποι), ο οποίος δεν είναι ανεξάντλητος.
    Με αυτό το δεδομένο αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε ποιοι θα γράψουν τα επόμενα βιβλία. Εκτός εάν τα γράψει όλα ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, όπως έγραψε ο οξύνους κ. Τελεβάντος.
    Αλήθεια αυτό που ζητάει η ΠΕΘ, που με άλλα λόγια σημαίνει απευθείας ανάθεση της συγγραφής, δεν έχει καταλάβει ότι είναι παράνομο; Κοντολογίς, θα καταδεχθούν αυτή τη φορά τα μέλη της να προσέλθουν να υποβάλουν αίτηση στα μητρώα του ΙΕΠ; Τι φοβούνται, προσόντα έχουν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ποιο ειναι αυτό το επίσημο έγγραφο του υπουργείου που ενημερώνει την Εκκλησία για τις απαλλαγές; Γιατί το υπουργείο ενημερώνει την Εκκλησία γι αυτό το θέμα; Ειδικά το 2018 θυμόμαστε πολυ καλα ποιος ήταν υπουργός παιδειας και τι ήθελε να πετύχει. Δεν ειναι περίεργο να ενημερώνει την εκκλησία για ένα θέμα που δεν ειναι αρμοδιότητα της; Τόσο καλες Σχέσεις είχαν; Μήπως ειναι fake news για να κοιμηθούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αστείο πράγμα να θέλουν οι του ΚΑΙΡΟΥ να ξαναγράψουν αυτή τη φορά τα ορθόδοξα θρησκευτικά. Κάπου είδα τον κ. Δημήτρη Μόσχο να γράφει ότι μπορούν να το κάνουν, όπως πρόσφατα έγραψαν τα νέα βιβλία για τα εκκλησιαστικά σχολεία. Ευτυχώς πρόσθεσε ότι "από την άλλη ουδείς αναντικατάστατος".
    Αιτήσεις για τα μητρώα του ΙΕΠ είχαν υποβάλει και μέλη της ΠΕΘ. Μόνο που στην τελική επιλογή από τα Μητρώα επελέγησαν οι "ημέτεροι" του ΚΑΙΡΟΥ αφού ο επικεφαλής της προσπάθειας αυτούς ήθελε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμε, 3 Οκτωβρίου 2019 - 6:23 μ.μ
    το έγγραφο βρίσκεται στη διάθεση του ιστολογίου και δεν είναι fake news. Η ενημέρωση είχε γίνει στα πλαίσια του διαλόγου Εκκλησιάς - Πολιτείας για τα θρησκευτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τελικά, τώρα διαφαίνεται ποιο είναι το πρόβλημα για την ΠΕΘ. Το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στο «πάπλωμα» που λέγεται «Θρησκευτικά». Δεν είναι τα νέα προγράμματα σπουδών, λοιπόν. Αλλά ποιοι θα τα εκπονούσαν (εννοώ τα ακυρωθέντα νπσ) και ποιοι από τούδε και εξής θα τα εκπονήσουν, αν τελικά, εφαρμοστεί η απόφαση του ΣτΕ. Η αλήθεια, όμως, δεν πονάει μόνο τους φίλους συναδέλφους του ΚΑΙΡΟΥ, οι οποίοι τίμια και με αυτοσυνειδησία παλεύουν για μια ανοικτών οριζόντων θρησκευτική εκπαίδευση, παρότι για αυτούς ακούγονται και γράφονται πολλά απαξιωτικά σχόλια. Τουλάχιστον αυτοί έχουν τα θεολογικά και παιδαγωγικά προσόντα! Περισσότερο πονάει τους συναδέλφους της ΠΕΘ που, εδώ και δεκαετίες, πεισματωδώς αρνούνται να καταλάβουν γιατί οι πρακτικές τους οδήγησαν εκατοντάδες συναδέλφους να μην είναι πια μέλη της. Στην βάση της, της έμειναν μόνο κάποιοι κληρικοί και συνάδελφοι παλαιάς κοπής και νοοτροπίας, περιχαρακωμένοι στην εσωστρέφειά τους, αρνούμενοι να δουν τα Θρησκευτικά ως ένα μάθημα δυναμικού ανοίγματος και μαρτυρίας στον σύγχρονο κόσμο, δυναμική που πάντοτε είχε η Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη και Παράδοση.
    Ας σκεφτούμε όλοι οι συνάδελφοι που διδάσκουμε Θρησκευτικά - κυρίως στο Λύκειο - τι έχουμε να δούμε μέσα στις σχολικές τάξεις αν υπάρξουν βιβλία Θρησκευτικών γραμμένα (μόνο;) από μέλη της ΠΕΘ, που όλα αυτά τα χρόνια του «αγώνα» αποδόμησης των νπσ, ήταν στην πρώτη γραμμή. Ο νοών νοείτω! Οι απαλλαγές όχι μόνο από αλλοθρήσκους και ετεροδόξους, αλλά και από πολλά ελληνόπουλα που έχουν ποικίλους προβληματισμούς και υπαρξιακά ερωτήματα, για λόγους «συνείδησης», δυστυχώς, θα είναι συχνό φαινόμενο. Όμως, λίγο που θα νοιάζει αυτό το γεγονός την Ελληνική Πολιτεία, δεξιά, αριστερή και κεντρώα… μηδενός εξαιρουμένου «πολιτικού της θρησκείας» και «θρησκειολόγου της πολιτικής», όπως σωστά επισήμανε ο αγαπητός κ. Ιωάννης Κουρεμπελές, σ’ ένα άρθρο του στον Τύπο (19 / 10 / 2016), αντιπρόεδρος αν δεν απατώμαι σήμερα της ΠΕΘ - το καλό να λέγεται.
    Αν επιθυμούμε να διασώσουμε το μάθημά μας από τον εντός των θυρών εξοβελισμό του από το σύγχρονο ελληνικό σχολείο, ας δώσουμε ένα παλικαρίσιο τέλος στον εμφύλιο των θεολόγων. Νικητές και ηττημένοι δεν θα υπάρχουν. Νικητής θα είναι το μάθημά μας.
    Υ.Γ. Γι’ αυτούς που επινόησαν τους απαράδεκτους χαρακτηρισμούς: «νέα θρησκευτικά», «Καιρίτες», κι άλλους ευτράπελους νεολογισμούς, ας σκεφτούν καλά πόσο μοιρολάτρες και φοβικοί είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. "...τους φίλους συναδέλφους του ΚΑΙΡΟΥ, οι οποίοι τίμια και με αυτοσυνειδησία παλεύουν για μια ανοικτών οριζόντων θρησκευτική εκπαίδευση, παρότι για αυτούς ακούγονται και γράφονται πολλά απαξιωτικά σχόλια. Τουλάχιστον αυτοί έχουν τα θεολογικά και παιδαγωγικά προσόντα!" μας λέει ο Ανώνυμος 3 Οκτωβρίου 2019 - 8:21 μ.μ.

    Με τα πολλά θεολογικά και παιδαγωγικά τους προσόντα, με την αυτοσυνειδησία τους, με την πάλη για μια ανοιχτών οριζόντων θρησκ. εκπαίδευση οι θεολόγοι του ΚΑΙΡΟΥ πέτυχαν να οδηγήσουν το μάθημα σε ατραπούς αντισυνταγματικότητας, παραβίασαν πολλαπλώς το Σύνταγμα, καταδικάστηκαν τελεσίδικα με 3-4 αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ και τώρα θέλουν να εμφανιστούν και ως οι μόνοι που μπορούν και πάλι να μας σώσουν. Καμία αυτοκριτική, καμία μετάνοια για να μιλήσουμε θεολογικά. Τι δεν κατάλαβαν από τα καμωματά τους που οδήγησαν το θεολογικό κόσμο σε διχασμό και το μάθημα σε απαξίωση με φακέλους υλικού συλλεγμένου μέσω google, με απόλυτη προχειρότητα, βιασύνη, τελικά θεολογική και παιδαγωγική ακαταστασία και παραζάλη.

    Ευτυχώς που χάρη στα προσόντα τους πολλοί από αυτούς ήδη μετακόμισαν στην Τριτοβάθμια ως επίκουροι καθηγητές ή ΕΔΙΠ ή διδάσκοντες και άλλοι ετοιμάζονται να μεταβούν εκεί. Ας περιοριστούν λοιπόν στο πανεπιστημιακό τους έργο, διδάσκοντας, ερευνώντας και ας αφήσουν τη θρησκευτική εκπαίδευση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην ησυχία της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κρίμα συνάδελφε, 3 Οκτωβρίου 2019 - 8:36 μ.μ.
    Τα ίδια και τα ίδια λέτε. Και, βέβαια, τίποτα το ουσιαστικό. Δυστυχώς! Απόδειξη ότι κανείς πια δεν μπορεί να συνεννοηθεί μαζί σας. Κλεισμένος στο καβούκι σας! Λυπάμαι. Καληνύχτα σας.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. 3 Οκτωβρίου 2019 - 9:58 π.μ.:
    Μιλάς για ξεροκεφαλιά που είναι αμαρτία και το διαπράττεις εσύ. Μιλάς για τέτοια επιμονή και την επιδεικνύεις ο ίδιος. Μιλάς ότι αντιγράφονται οι πολιτικοί, όταν εσείς του νπσ τους ανακατεύατε στον Θεολογικό χώρο και τους εναγκαλιστήκατε ( Φίλη - Γαβρόγλου ) για να επιβάλετε σε εμάς πραξικοπηματικά το Αντισυνταγματικό ΝΠΣ σας. Μιλάς και κόπτεσαι για Ορθόδοξους μαθητές που θα έχετε στην τάξη σας, ενώ είσαι οπαδός του πολυθρησκειακού ΝΠΣ δηλαδή αρνητής της μοναδικότητας του Χριστιανισμού. Μιλάς για Τάξη - κατηχητικό της Ενορίας σας, όταν ο ίδιοι οι σοφισταί του ΙΕΠ μας έκαναν με αλαζονεία κατηχητικό - πλύση εγκεφάλου στα ΠΕΚ το Μάϊο του 2017 υπέρ του νπσ, όπου είχε - έλεγαν - συμφωνήσει και η Εκκλησία. Παριστάνεις τον ευσεβιστή κατηγορώντας μονίμως τους συναδέλφους για φαρισαϊσμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. 3 Οκτωβρίου 2019 - 11:37 μ.μ.
    Χολή ο λόγος σου αδελφέ μου "ορθόδοξε χριστιανέ!" Αλλά δεν πειράζει, ο Θεός βλέπει κι ακούει. Και η θρησκευτική εκπαιδευτική ιστορία αυτού του έρμου τόπου καταγράφεται με τα μελανότερα χρώματα.
    Αποκατάσταση της αλήθειας αδελφέ μου: τα νπσ δεν είναι μόνο των εθνομηδενιστών Φίλη - Γαβρόγλου, αλλά της ΝΔούλας και των Πασόκων. Μπορείς να το χωνέψεις αυτό; Ή θα συνεχίσεις να παίζεις μπάλα σε άδειο γήπεδο, παραπλανώντας ο αφελής τους αφελείς, που βρίσκονται εκτός γηπέδου.
    Καληνύχτα.-
    Υ.Γ. 1. Είναι προφανές πως δεν κατάλαβες λέξη απ' αυτά που έγραψα, γι' αυτό και το σχόλιό σου μυρίζει μπαρούτι.
    Υ.Γ.2. Αυτό το "μονίμως" πως σου ήρθε και το έγραψες. Το ιστολόγιο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ελάχιστα έως καθόλου το συμβουλεύομαι και το διαβάζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γιατί κάποιοι πιστεύουν ότι θα υπάρξει αύξηση των εξαιρέσεων; Μέχρι τώρα, όποιος επιθυμούσε, θα μπορούσε να αποχωρήσει από τα μαθήματα? Τι αλλάζει τώρα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. 4 Οκτωβρίου 2019 - 12:02 π.μ.:
    Από πότε η αλήθεια λογίζεται ως χολή ; Λυπάμαι όμως δεν βλέπει μόνον ο Θεός αλλά και οι Συνάδελφοι εδώ που διαθέτουν και μνήμη και κρίση. Εσύ μπορείς να το χωνέψεις αυτό ότι δηλ. δεν ανήκω ούτε στην Ν.Δ. ούτε στο ΠΑΣΟΚ ( Να ποιός έχει και χρησιμοποιεί ευκαίρως ακαίρως τη χολή ). Αλλά έστω κι αν τα εκπόνησαν η Δεξιά και το άθλιο ΠΑΣΟΚ τα ΝΠΣ, τα εφάρμοσε βιαίως και μονομερώς ο Σταλινικός ΣΥΡΙΖΑ, παίζοντας ακριβώς μπάλα σε άδειο και ξένο γήπεδο. Συνεπώς, το ποιός παραπλανά τον εαυτό του παριστάνοντας τον αφελή καθώς και ποιός θέλει να παραπλανήσει τους συναδέλφους του, θεωρώντας τους αφελείς, είναι πλέον φανερό. Όσο για το μπαρούτι, να σου θυμίσω ότι "η γραφίδα είναι οβίδα" ενώ για το μονίμως κι το εάν ελάχιστα έως καθόλου συμβουλεύεσαι και το διαβάζεις το ιστολόγιο, σε πληροφορώ πως προδίδεσαι από την ευχέρεια με την οποία επιτίθεσαι συμπεριφερόμενος αγνωμόνως και απαξιωτικώς προς το Μπλόκ και στους Συναδέλφους σου, όπως τον Ρωμηό. Μήπως να σου θυμίσω ονόματα κι άλλων συναδέλφων που τους περιποιήθηκες κατά καιρούς ή το ότι παντού εδώ υπάρχουν άρθρα σου που διατυπώνουν τις ίδιες πάντοτε αντιλήψεις σου, που τις επαναλαμβάνεις περιδεώς, π.χ. απαλλαγές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπητέ μου συνάδελφε, το σχόλιό σου εξακολουθεί να στάζει χολή. Μπερδεύεις πρόσωπα και πράγματα. Δεν με γνωρίζεις, οπότε μη δημιουργείς εντυπώσεις. Η αφεντιά μου είναι δάσκαλος της σχολικής τάξης κι όχι γυρολόγος του Διαδικτύου, που άλλο τίποτα δεν κάνει από το ψάχνει και να κατασκευάζει εχθρούς. Ο Θεός κι η Παναγιά μαζί σου.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. 5 Οκτωβρίου 2019 - 9:33 π.μ. :
    Το ποιός ήρξατο χειρών αδίκων, ποιός στάζει χολή, ποιός είναι γυρολόγος ισχυριζόμενος ότι είναι δάσκαλος, σε ένα αμιγώς θεολογικό μπλόκ μάλιστα, και το ποιός επιτίθεται, ψάχνει κι κατασκευάζει εχθρούς φάνηκε. Με την ίδια φρασεολογία σου αυτή επανειλημμένα έχω δεχθεί επίθεση - και όχι μόνο εγώ - από κάποιον ΄΄άλλον ΄΄ που δήλωνε ΄΄μαχόμενος θεολόγος ΄΄ ή ΄΄κάπου από την κατακαϋμένη Αράχωβα΄΄. Τυχαίο : Γνώριζε λοιπόν ότι είναι αδύνατον πια να δημιουργήσεις καλές εντυπώσεις με ομοειδή σχόλια απροκάλυπτης θέσης υπέρ του νπσ και γνώσης των ΑΠΣ του 2000, που μόνον από έναν θεολόγο θα δικαιολογείτο, κύριε΄΄Δάσκαλε΄΄.
    Μια δημόσια πρόταση προς το μπλόκ, επ΄ευκαιρία αυτού ρης περίπτωσης του κυρίου: Nα δημοσιεύεται εφεξής μαζί με το σχόλιο του οποιουδήποτε και το IP του προκειμένου να είναι δυνατόν να διασταυρώνουμε τον ίδιον γράφοντα και έτσι να απαλλαγούμε εμείς από όσους υποκρίνονται ή κλωνοποιούν τα σχόλιά τους αποπροσανατολίζοντας και καλλιεργώντας καλό κλίμα για το ελεεινό ΝΠΣ, που τόσο πολύ δίχασε και έβλαψε τον Κλάδο, διότι οι απαλλαγές στο μάθημα δεν το άγγιξαν, ούτε πρόκειται να συμβεί αυτό ποτέ, νομικά, όπως απεδείχθη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Οι IP των Ανώνυμων σχολιαστών δεν μας είναι γνωστές. Σε κάθε περίπτωση, κι αν ακόμη τις γνωρίζαμε, δεν θα τις δημοσιοποιούσαμε, διαφυλάσσοντας το δικαίωμα στην ανωνυμία όσων επιλέγουν να σχολιάζουν ανωνύμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Απάντηση προς το Μπλόγκ: Δυστυχώς, Αγαπητοί φίλοι, κατ΄αυτόν τον τρόπο δηλαδή καλυπτόμενοι πίσω από το όποιο δικαίωμα της ανωνυμίας επιβιώνουν άτομα, όπως κυρίως ο ανωτέρω 9:33 π.μ. προσποιούμενος διάφορες ιδιότητες και εκτοξεύοντας βέλη προς τους έχοντες αντίθετη άποψη από αυτόν. Μόνο αυτή τη σελίδα δημοσιευμάτων εάν ανατρέξει κάποιος θα δεί σχεδόν copy-paste την ίδια μονότονη και επιθετική φρασεολογία του, υπέρ του ΝΠΣ. Απόδειξη, η αντιπαραβολή των σχολίων 9:58 π.μ 8:21 μ.μ.9:48 μ.μ.9:33 π.μ. Ειδικά η φράση ΄΄Το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στο «πάπλωμα» που λέγεται «Θρησκευτικά»΄΄, μας την έχει ξαναπεί τον Φεβρουάριο του 2017, όταν νόμιζε πως ο Γαβρόγλου και ο Σύριζα θα κυβερνούσε εσαεί με το ΝΠΣ ανά χείρας. Τότε ένας Συνάδελφος του είπε να αφήσει κατά μέρος το Χριστό και τη Παναγία, που κι τότε επικαλείτο, και να μας παρουσιάσει ένα σχέδιο μαθήματος με το νπσ. Προτίμησε να εξαφανιστεί, για λίγο και καιρό και μετά πάλι τα ίδια. Αλήθεια, αφού είναι δάσκαλος, όπως διατείνεται, μπορεί να μας πεί αν: Α ) Συμφωνεί το μάθημα στο Δημοτικό να παραδοθεί σε εμάς τους Θεολόγους ως εξειδικευμένο που είναι πλέον και Β ) Γιατί δεν κόπτεται στο να επανέλθει το μάθημα από την α΄ Δημοτικού και στην Γ΄ Λυκείου να ξαναγίνει δίωρο ;
    Προσωπικά, είμαι πολύ υπερήφανος που είμαι Καθηγητής Θεολόγος και ειλικρινά, καλό μου Ιστολόγιο, δεν θα αντάλλασσα αυτήν την Ειδικότητα με καμία άλλη της Δευτεροβάθμιας ούτε φυσικά θα την αποποιόμουν ποτέ, αμυνόμενος περιδεώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Και γιατι θελετε να ξερετε ποιος ειναι ο ανωνυμος; Για να τον ριξετε στην πυρα; Αυτα διδασκεις, αδελφε, στο μαθημα σου κι εισαι περηφανος; Εσυ θα μας πεις το δικο σου ονομα; Οχι τιποτ' αλλο, να σε μνημονευουμε στην προσευχη μας για το υπεροχο ηθος σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @9:39 μ.μ.,
    Γνωστός είναι ο ανώνυμος. Κάθε φορά και άλλο προσωπείο. Αλλά τι να περιμένει κανείς από όποιον απαρνείται τη Θεολογική του ιδιότητα παριστάνοντας τον δάσκαλο μόνον κι μόνον επειδή δεν μπορεί να ανταπαντήσει σε ό,τι τον ερωτούν ; Ο απόλυτος διασυρμός. Στην πυρά ήθελε να μας ρίξει ο Φίλης το 2016, εάν δεν εφαρμόζαμε το επαίσχυντο πρόγραμμά του. Τελικά κατέληξαν στην πυρά τα βιβλία του από το ΣτΕ. Έχει κι ο ΄΄καιρός΄΄ γυρίσματα... Αλήθεια , από πότε όσοι είναι αρνητές της μοναδικότητας της Χριστιανικής αποκαλύψεως μνημονεύουν στην προσευχή τους Ορθόδοξους Θεολόγους ( αφού πρώτα τους έχουν διαβάλλει ) και άραγε σε ποιόν Θεό αποτείνονται κύριε ΄΄Δάσκαλε ΄΄ ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αληθεια, απο ποτε οι φαρισαιοι αυτοαποκαλουνται ορθοδοξοι; Και απο ποτε θεωρουν τους εαυτους τους σωσμενους ωστε να μην χρειαζονται τη μνημονευση του ονοματος τους στις προσευχες των ορθοδοξων προς την Αγια και Ομοουσιο και Αδιαιρετο Τριαδα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @ 6 Οκτωβρίου 2019 - 8:10 μ.μ.
    Μα καλέ μου άνθρωπε, δεν σ' έχουν αποκαλέσει ποτέ δάσκαλο, είτε καθηγητής είσαι είτε δάσκαλος; Και πως με θεωρείς γνωστό αφού τα σχόλια είναι ανώνυμα; Κι από που βγάζεις το αυθαίρετο συμπέρασμα ότι αρνούμαι το Χριστό; Για ποιόν διασυρμό μιλάς, στον οποίο εγώ προσωπικά έχω εμπλακεί με σχόλιό μου; Πρόσεχε σε παρακαλώ τι γράφεις και σε ποιόν απευθύνεσαι γιατί σ' έχει τυφλώσει το μίσος και ο φανατισμός. Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Παρακαλούμε ο σχολιασμός να αφορά στην ουσία των θιγομένων ζητημάτων και να αποφεύγονται οι προσωπικοί "διαξιφισμοί" που δεν ενδιαφέρουν τους αναγνώστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Προς το Μπλόγκ : Τα σχόλια αυτά, 6 Οκτωβρίου 2019 - 9:38 μ.μ., @ 7 Οκτωβρίου 2019 - 9:17 π.μ., δεν αποτελούν διαξιφισμούς αλλά μνημείο διαστρέβλωσης, φυγομαχίας, υποκρισίας, ένδειας επιχειρημάτων και προσπάθεια συμμαζέματος των ασυμμάζευτων. Αλλά από οπαδούς του ΝΠΣ που κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια δεν περίμενα κάτι άλλο. Όποιος συγκρίνει τα σχόλια μου με τα αντίστοιχα του γνωστού ξεμασκαρωμένου και αποθρασυμένου ανωνύμου αντιλαμβάνεται τη διαφορά ύφους και ήθους. Όταν κάποιος εξυβρίζει σημαίνει πως δεν ελέγχει την κατάσταση. Ο φαρισαϊσμός, η τυφλότητα, το μίσος, η μισαλλοδοξία και το πένθος για την επικράτηση του Ορθόδοξου μαθήματος, ταιριάζουν στον απρόσεκτο αλλά πολυπρόσωπο ανώνυμο η φρασεολογία του οποίου εδώ και τρία χρόνια είναι πασιφανής. Όποιος θέτει στο ίδιο βάθρο τον Χριστό με τους Θεούς ή ιδρυτές άλλων θρησκειών και αυτό έπραττε το Νπσ ακριβώς, είναι αντικειμενικά αρνητής της μοναδικότητας του Χριστού ως Μεσσία και οι προσευχές του εξ αυτού του λόγου σε εμένα τουλάχιστον ηχούν άκυρες και περιττές. Προτιμώ, καλό μου Ιστολόγιο των Αγίων Πατέρων και Ασκητών του Αγίου Όρους, όπως και την ιδιότητα του Ορθόδοξου Θεολόγου και όχι του δήθεν Δασκάλου. Τελεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πόσο ορθόδοξοι είναι ανώνυμε 9:38 μ.μ. οι οικουμενιστές που διδάσκουν τον παν-αιρετικό οικουμενισμό; Έχουν πάνω τους ίχνος Ορθοδοξίας;

    Ελληνορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Το ουσιαστικο ερωτημα ειναι ποσο αιρετικοι ειναι οι αυτοαποκαλουμενοι αντιοικουμενιστες. Για παραδειγμα, ο μεγας Φωτιος υποστηριζε οτι τα ιερα προσωπα μπορουν να απεικονιζονται (και) με χαρακτηριστικα αλλων φυλων, εφοσον διατηρειται η ταυτοτητα του γεγονοτος που απεικονιζεται. Και ο αποστολος Παυλος στην προς Ρωμαιους επιστολη του, την τροπον τινα συνοψη της θεολογιας του, εγραψε οτι ακομα και εθνικοι, που δεν πιστευουν στο Ευαγγελιο, θα σωθουν, εφοσον εχουν εμπρακτως γραμμενο στην καρδια τους το μωσαϊκο νομο -ουτε καν το ανωτερο του Ευαγγελιο. Συμφωνουν οι αντιοικουμενιστες με αυτα τα παραδειγματα, η να θεωρησουμε τον αποστολο των εθνων και τον πιο φωτισμενο αγιο του ενατου αιωνα οικουμενιστες και αιρετικους; Και ποιον να ακολουθησουμε; Αυτους τους δυο, φερ' ειπειν, η τους "ελληνορθοδοξους" που κανουν πως δεν τους ξερουν και δεν τους καταλαβαινουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ορθοδοξία και βιβλία του νπσ είναι εντελώς ασυμβίβαστα. Απόδειξη η απόφαση του ΣτΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμε 8:08 μ.μ. το ουσιαστικό ερώτημα είναι: Πόση υποκρισία ποιά από αρκετούς Φαρισαίους οικουμενιστές σαν και του λόγου σου;

    Τόσο οικουμενιστικό μπέρδεμα στο κεφάλι σου;

    Το πρόβλημα δεν είναι τόσο η απεικόνιση των ιερών προσώπων με τα χαρακτηριστικά άλλων φυλών, όσο η γελοιοποίηση που γίνεται και ο χονδοκομμένος οικουμενιστικός συγκρητισμός που βγάζει μάτι ακόμα και σε αθεολόγητους ανθρώπους όπως οι δικαστές!

    Ο Απόστολος Παύλος δεν είπε πουθενά να παραχαράσσουμε την Ορθόδοξη Πίστη και την εξομοιώνουμε με πλάνες δαιμονικές!

    Ο Απόστολος Παύλος δεν είπε να διδάσκουμε νεοταξίτικο αντίχριστο μάθημα!

    Ο Απόστολος Παύλος δεν είπε ότι σώζεται κανείς που απαρνήθηκε την Ορθόδοξη Πίστη!

    Ο Απόστολος Παύλος δεν είπε να γενιτσαροποιούμε πνευματικά τους μαθητές με αιρετικές κατηχητικές διδασκαλίες του οικουμενισμού!

    Ο Απόστολος Παύλος δεν είπε ότι σώζεται κανείς που απαρνείται την Ορθόδοξη Πίστη ή διδάσκει αιρέσεις!

    Ο Απόστολος Παύλος έρριξε το ανάθεμα στην προς Γαλάτας επιστολή σε όσους αλλοιώνουν το Ευαγγέλιο και διδάσκουν διαφορετικό Ευαγγέλιο ("ευαγγέλιο της ετερότητας" όπως θα έλεγαν σήμερα οι σύγχρονοι αιρετικοί θολολόγοι!)!

    Στρεβλώνεις σε βαθμό αφάνταστο τον Απόστολο Παύλο που ποτέ σου δεν κατάλαβες! Δεν γνωρίζω καν αν έχεις τον διαβάσει!

    Αντιοικουμενιστής Αναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. "Πόση υποκρισία πια,.." ήθελε να γράψει ο Αντιοικουμενιστής Αναγνώστης, στην πρώτη παράγραφο. Οχι "ποιά".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αιρετικοί δεν είναι καθόλου οι ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές.

    Αιρετικοί είναι οι οικουμενιστές!

    Μην τα βλέπεις ανάποδα οικουμενιστά 8:08 μ.μ!

    Αν και εσάς δεν σας ενδιαφέρουν οι αιρέσεις... Εσάς σας ενδιαφέρει η καρέκλα απ'ότι φαίνεται και στα σχόλια του συναφιού σου στο παρόν μπλογκ!!

    Για να λέμε τα πράγματα με τ' ονομά τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. οὐ γάρ ἐστιν προσωπολημψία παρὰ τῷ θεῷ. ὅσοι γὰρ ἀνόμως ἥμαρτον, ἀνόμως καὶ ἀπολοῦνται: καὶ ὅσοι ἐν νόμῳ ἥμαρτον, διὰ νόμου κριθήσονται οὐ γὰρ οἱ ἀκροαταὶ νόμου δίκαιοι παρὰ θεῷ, ἀλλ' οἱ ποιηταὶ νόμου δικαιωθήσονται. ὅταν γὰρ ἔθνη τὰ μὴ νόμον ἔχοντα φύσει τὰ τοῦ νόμου ποιῶσιν, οὗτοι νόμον μὴ ἔχοντες ἑαυτοῖς εἰσιν νομος οἵτινες ἐνδείκνυνται τὸ ἔργον τοῦ νόμου γραπτὸν ἐν ταῖς καρδίαις αὐτῶν, συμμαρτυρούσης αὐτῶν τῆς συνειδήσεως καὶ μεταξὺ ἀλλήλων τῶν λογισμῶν κατηγορούντων ἢ καὶ ἀπολογουμένων, ἐν ἡμέρᾳ ὅτε κρίνει ὁ θεὸς τὰ κρυπτὰ τῶν ἀνθρώπων κατὰ τὸ εὐαγγέλιόν μου διὰ χριστοῦ ἰησοῦ.
    Συμφωνεις με αυτα που λεει ο αποστολος Παυλος, ναι η οχι; Μπορουν να σωθουν η οχι, οσοι πραττουν εργα του Νομου -απλως, ουτε καν του Ευαγγελιου;
    Αν ο μεγας Φωτιος κρινει οτι δεν ειναι γελοιοποιηση η απεικονιση ιερων προσωπων με χαρακτηριστικα αλλων φυλων, εσυ εισαι καλυτερος του που θεωρεις γελοιο το να απεικονιζεται ο Χριστος μαυρος η ινδιανος; Ειναι πιο σωστο που απεικονιζεται στην παλαιοχριστιανικη εικονογραφια ως αρχαιος ελληνας φιλοσοφος, ως ρωμαιος πατρικιος, ως ιουδαιος αρχιερεας;
    Ο αποστολος Παυλος δεν ειχε προβλημα να κηρυξει το Ευαγγελιο σε ρητορικη σχολη εθνικου. Ποιος ειναι αυτος ο καλυτερος του που θα αρνηθει να μιλησει σε αλλοθρησκους για το Χριστο σε μη "καθαρο" χωρο, φυσικο η νοητο; Δεν ειχε προβλημα να χρησιμοποιησει εθνικους συγγραφεις και φιλοσοφους για να διδαξει -το βλεπουμε στις ομιλιες του στις πραξεις, το βλεπουμε και στις επιστολες του. Υπαρχει καποιος που το θεωρει αυτο δαιμονικο, αιρετικο, απαρνηση της πιστης, νεοταξιτικο, οικουμενιστικο, συγκρητιστικο;
    Επιπλεον, ο αποστολος Παυλος δεν μιλησε, δεν ειπε τιποτα για παρα πολλα απο αυτα που πιστευουμε οι σημερινοι ορθοδοξοι. Θα μας βρει καποιος σε ποιο σημειο διακηρυσσει ρητα το ομοουσιο των προσωπων της αγιας Τριαδος, ετσι οπως το ομολογουμε στο Συμβολο της Πιστεως; Που αναφερει οτι το Αγιο Πνευμα εκπορευεται εκ του Πατρος και μονον; Που αναφερει πως, ποσο και απο τι να νηστευουμε; Που εχει τη διατυπωση της Δ ΟΣ για την υποστατικη ενωση και τις ακολουθιες της; Κατι που να λεει για τη θεα του ακτιστου φωτος; Ειναι αυτα αλλοιωση της πιστης, επειδη δεν τα λεει πουθενα;
    Ο Παυλος δηλωνε ετοιμος ακομα και στην κολαση να παει προκειμενου να σωσει εναν αδελφο. Οξυτατη αντιθεση με αυτους που τρεμουν μην πανε στην κολαση επειδη θα διδαξουν λαθος την καταλυση οινου και ελαιου -τετοια διδασκαλια θα ηταν γενιτσαρισμος γι' αυτους.
    Εν παση περιπτωσει, συμφωνουμε με τον αποστολο Παυλο και το μεγα Φωτιο, η οχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ο ι. Φώτιος δεν είχε δει τα γελοία σκίτσα του οικουμενιστικού βιβλίου των Θρησκευτικών που βάζουν τους μαθητές στο οικουμενιστικό πνεύμα της Νέας εποχής!!!
    Αν τα είχε υπ' όψη του θα αφόριζε ως παναιρετικούς τους συντάκτες τους αφού τους καλούσε σε απολογία, αν επέμεναν στην οικουμενιστική γραμμή του πολυθρησκειακού και αντισυνταγματικού βιβλίου!

    Με τον Απόστολο Παύλο κσι τον ι. Φώτιο συμφωνούμε. Με την οικουμενιστική και κακοκαιρίτικη στρέβλωση τους δεν συμφωνούμε!

    Ελληνορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Έχει ήδη απαντήσει με σαφήνεια ο Αντιοικουμενιστής Αναγνώστης (10:32 μ.μ.) στον οικουμενιστή 6:43 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Μας κάνει τον Κινέζο ο οικουμενιστής 6:43 π.μ.!
    Προσπαθεί με μπερδέματα σκόπιμα να παραπλανήσει τους αναγνώστες.
    Ποιός μίλησε για κατάλυση οίνου και ελαίου; Που και αυτό όταν γίνεται χωρίς λόγο δεν είναι χωρίς σημασία. Δεν μπορούμε να καταλύουμε τις νηστείες χωρίς λόγο επειδή το θέλει η γαστέρα μας...

    Αλλά εδώ μιλάμε για ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΠΙΣΤΗΣ με το οικουμενιστικό βιβλίο έκτρωμα!

    Ρωμιός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Φίλε Ρωμιέ, ο 6:43 π.μ ούτε Οικουμενιστής είναι ούτε τίποτα. Είναι ο γνωστός - άγνωστος που τρολλάρει επανειλημμένως τόσο εσένα όσο κι εμένα ( σου θυμίζω όταν γράφαμε τις εμπειρίες μας για τα ΠΕΚ το Μάϊο του 1917 ότι μας αποκαλούσε ρουφιάνους και τότε πάλι σου έκανε τον έξυπνο εάν το Ρωμιός γράφεται με ι ή με η ) για λόγους προσωπικής προβολής και επίδειξης Θρησκειολογικών γνώσεων και που παραπάνω, 5 Οκτωβρίου 2019 - 1:24 μ.μ. και 5 Οκτωβρίου 2019 - 8:09 μ.μ., τον έχω ξεμασκαρώσει για το ρόλο του. Τελευταίο προσωπείο του ΄΄ Δάσκαλος της Σχολικής τάξης και όχι γυρολόγος του Διαδικτύου΄΄( που όντως είναι ). Τι δουλειά έχει ένας νεοπρογραμματιστής σε αυτό εδώ το Μπλόγκ που δεν κολλάει και τι δουλειά έχει να εμπλέκει κάποιος Θεολόγος την Δευτεροβάθμια με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ο καθένας το κρίνει αναλόγως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Τον Μάη του 1917;;;
    Κάποιο λάθος θα 'χεις κάνει φίλε 5:10 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Πολύ καλό το Ορθόδοξο σχόλιο 7 Οκτωβρίου 2019 - 3:37 μ.μ.
    Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. 13 Οκτωβρίου 2019 - 1:11 μ.μ.: Σίγουρα δεν ήταν τον Μάϊο του 1917, διότι όλοι μας ήμασταν αγέννητοι τότε αλλά έναν αιώνα αργότερα, τον Μάϊο του 2017. Κατά τα λοιπά όμως το σχόλιο ισχύει κανονικότατα. Επίσης ευχαριστώ τον Συνάδελφο της 13 Οκτωβρίου 2019 - 3:50 μ.μ. για τα καλά του λόγια, διότι το σχόλιο στις 7 Οκτωβρίου 2019 - 3:37 μ.μ. ανήκει σε εμένα που απλά έκανα το καθήκον μου έναντι κακόβουλων σχολίων νεοπρογραμματιστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Μπράβο σου φίλε 7:06 μ.μ.!
    Συνέχιζε να γράφεις σχόλια- απαντήσεις στα κακοκαιρίτικα σχόλια. Γράφεις καλά σχόλια.

    Φίλος της αλήθειας

    ΑπάντησηΔιαγραφή