5/5/09

Η πολυπολιτισμικότητα ως εργαλείο για την απορθοδοξοποίηση του μαθήματος των Θρησκευτικών

Βασικό επιχείρημα των θεολόγων που πρεσβεύουν την αλλαγή του χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ) στα ελληνικά σχολεία είναι ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας της ελληνικής κοινωνίας που στη σχολική πραγματικότητα μεταφράζεται με την ύπαρξη μαθητών που δεν είναι Ορθόδοξοι Έλληνες. Θα προσπαθήσουμε με τρεις σύντομες φράσεις να αναιρέσουμε μερικά από τα επιχειρήματα των θεολόγων περί της πολυπολιτισμικότητας που επιβάλλει την απορθοδοξοποίηση του ΜτΘ:

1.Πόσο μεγάλος είναι αλήθεια ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία και δεν είναι Ορθόδοξοι Έλληνες; Γιατί πολλές φορές χρησιμοποιούνται τα γνωστά ελάχιστα παραδείγματα σχολείων της Αθήνας ή άλλων μεγάλων πόλεων στα οποία πράγματι υπάρχει κάποιος μετρήσιμος αριθμός μη Ορθοδόξων Ελλήνων μαθητών και παραθεωρείται η μεγάλη πλειοψηφία των σχολείων της επικράτειας όπου η συντριπτικότατη πλειοψηφία των μαθητών είναι Ορθόδοξοι Έλληνες; Ακούστηκε ακόμη και αυτό το αστείο επιχείρημα για να αποδειχθεί ότι η πολυπολιτισμικότητα είναι εδώ και επηρεάζει τη σχολική πραγματικότητα: Είπε ένας θεολόγος ότι για να αντιληφθούμε την πολυπολιτισμικότητα στην Ελλάδα δεν χρειάζεται παρά να ρίξουμε μια ματιά στο λιμάνι της Πάτρας! Σε λίγο θα μας πούνε ότι οι ταλαίπωροι λαθρομετανάστες του λιμανιού της Πάτρας ζητούν την αλλαγή του ορθόδοξου μαθήματος των Θρησκευτικών!
2.Γιατί αποκρύπτεται η μεγάλη αλήθεια ότι πολλοί αλλοεθνείς μαθητές των σχολείων μας είναι ομόδοξοι μας, Ορθόδοξοι Χριστιανοί; Η πλειοψηφία των Αλβανών μαθητών των ελληνικών σχολείων (που αποτελούν ένα μεγάλο μέρος των αλλοεθνών μαθητών) είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Γιατί ταυτίζουμε τον αλλοεθνή με τον αλλόθρησκο ή ετερόδοξο; Υπάρχουν πλήθος αλλοεθνών ομοδόξων (Ορθοδόξων) μαθητών. Γιατί αποσιωπάται επίσης η αλήθεια ότι πολλοί μαθητές, αν και ανήκουν σε άλλη Πίστη δεν ζητούν απαλλαγή παρόλο που το δικαιούνται αλλά παρακολουθούν το ΜτΘ κανονικά; Γιατί να μην αποτελέσει για όλους αυτούς τους αλλόθρησκους και ετερόδοξους μαθητές το ορθόδοξο ΜτΘ μια «καλή ανησυχία»;
3.Όπως εύστοχα έγραψε πρόσφατα ο κ. Ηλίας Μπάκος, Δρ Θεολογίας: «H Νέα τάξη πραγμάτων… για την επιβολή των επιδιώξεών της υιοθέτησε την πολυπολιτισμικότητα των λαών και την ετερότητα των μειονοτικών και των μεταναστών». Ας μην χρησιμοποιούν λοιπόν οι θεολόγοι τα ίδια επιχειρήματα με τη Νέα Τάξη (την πολυπολιτισμικότητα και την ετερότητα) προκειμένου να αλλάξουν το χαρακτήρα του ΜτΘ. Εκτός κι αν φτάσαμε στην εποχή που κάποιοι θεολόγοι υπηρετούν με άμεσο ή έμμεσο τρόπο τα σχέδια της Νέας Τάξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου