20/5/09

Επεισόδια στην Ημερίδα για τον Διαχριστιανικό Διάλογο

πηγή: ΑΠΕ - romfea
.
Θεσσαλονίκη - Επιστημονική ημερίδα με θέμα τον «Θεολογικό διάλογο μεταξύ της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας» διοργανώνει από σήμερα η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ.

Η αυλαία της ημερίδας άνοιξε νωρίς το πρωί εν μέσω αντιδράσεων και διαμαρτυριών από μέλη θρησκευτικών ενώσεων και σωματείων.

Οι διαμαρτυρόμενοι ανάρτησαν πανό με συνθήματα εναντίον του Πάπα και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας έξω από την αίθουσα τελετών του ΑΠΘ, όπου διεξαγόταν το συνέδριο.

Σε μεμονωμένες περιπτώσεις επιχείρησαν να εισέλθουν με τα πανό μέσα στην αίθουσα, αλλά οι κινήσεις τους αποδοκιμάστηκαν από τους διοργανωτές της ημερίδας.

Μικρής έκτασης αντιδράσεις ξεσήκωσε, επίσης, η ομιλία του επίσημου προσκεκλημένου της ημερίδας, καρδινάλιου, Βάλτερ Κάσπερ. Το θέμα της ομιλίας του καρδινάλιου ήταν «Ο απόστολος Παύλος και οι οικουμενικές προκλήσεις για τις Εκκλησίες σήμερα».

Με το πέρας των πρωινών εργασιών της ημερίδας ο κ. Κάσπερ κλήθηκε να απαντήσει σε πλήθος ερωτήσεων. Απαντώντας σε αυτές και στην προσπάθειά του να αποφορτίσει την ένταση που επικρατούσε, έκανε λόγο για ενότητα της Εκκλησίας, της Πίστης και των Μυστηρίων της, αλλά χωρίς να αποκλείεται η ελευθερία έκφρασης μέσα σε αυτήν.

Στην ομιλία του, ο καρδινάλιος τόνισε ότι «για να υπάρξει μια μέρα η πλήρης εκκλησιαστική κοινωνία, προϋποτίθεται μια εκ βάθους μετάνοια, παράλληλα με την ιστορική και θεολογική εργασία σε όλες τις πλευρές».

Ακολούθησε η ομιλία του καθηγητή του Πανεπιστημίου του Μονάχου, Αθανάσιου Βλέτση, ο οποίος υπογράμμισε ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην αγάπη μεταξύ των πιστών.

Στη συνέχεια, ο καθολικός αρχιεπίσκοπος Κερκύρας, Ιωάννης Σπιτέρης, έκανε αναδρομή στη στάση της Ανατολής και της Δύσης απέναντι στο πρωτείο του επισκόπου Ρώμης κατά την πρώτη χιλιετία, επισημαίνοντας ότι τα ιστορικά αυτά στοιχεία βοηθούν στην ανάπτυξη της προβληματικής του θεολογικού διαλόγου μεταξύ των δύο Εκκλησιών.

Ο Αρχιδιάκονος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Μάξιμος Βγενόπουλος, αναφέρθηκε στο «Πρωτείο του επισκόπου Ρώμης στα πλαίσια της αδιαίρετης Εκκλησίας, υπό το φως της νεότερης ορθόδοξης θεολογίας» και υπογράμμισε τη σημασία ύπαρξης ενός κοινά αποδεκτού πρωτείου στην Ορθόδοξη Εκκλησία και σε παγκόσμιο επίπεδο, θέμα που, όπως είπε χαρακτηριστικά, είναι «ζήτημα πίστης και όχι μόνο κανονικής τάξης».

Ο καθολικός επίσκοπος Καρκαβίας, Δημήτριος Σαλάχας και ο καθηγητής του ΑΠΘ, Γεώργιος Μαρτζέλος, εξέτασαν ενδιαφέροντα σημεία του κειμένου της Ραβέννας, το οποίο αποτελεί, όπως παρατήρησαν, ένα πολύ σημαντικό βήμα στο διάλογο μεταξύ των δύο Εκκλησιών.

Τέλος οι εργασίες θα συνεχιστούν το απόγευμα με ομιλίες των καθηγητών του ΑΠΘ, Δημητρίου Τσελεγγίδη, Πέτρου Βασιλειάδη και Χρυσόστομου Σταμούλη, καθώς και των μητροπολιτών Μεσσηνίας Χρυσόστομου, και Περγάμου, Ιωάννη.
Οι ομιλητές θα εστιάσουν το ενδιαφέρον τους στα προβλήματα και τις προοπτικές του διαλόγου μεταξύ των δύο Εκκλησιών.

Σχόλιο
Τα σχέδια των παπικών και των οικουμενιστών "Ορθοδόξων" δεν θα περάσουν. Αγωνιστές επίσκοποι, κληρικοί και ο πιστός λαός αγρυπνεί. Όσα κι αν συμφωνήσουν μεταξύ τους ο λαός του Θεού έχει τον τελευταίο λόγο.

9 σχόλια:

  1. Eπεισόδια; Ποιός ..Θανάσης ρε παιδιά, ποιός Θανάσης;...

    Kαμμιά 25αριά διαμαρτυρόμενοι με πανώ και με κάθε αξιοπρέπεια βρίσκονταν έξω από την αίθουσα τελετών του ΑΠΘ, που τα είδατε (;) σείς τα επεισόδια;;

    (Eίπαμε από κανα ψεματάκι, εντάξει, αλλά τόσο ψέμα πιά από σας, τόσο ψέμα;... )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν γνωρίζουμε τον αριθμό όσων διαμαρτύρονταν ούτε το μέγεθος της διαμαρτυρίας. Αναδημοσιεύσαμε άρθρο το οποίο αποτελεί είδηση του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων και του Πρακτορείου Εκκλησιαστικών Ειδήσεων romfea.

    Βλ.http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=2473&Itemid=1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε, αφού και με προσωπικό ενδιαφέρον μέτρησατε καμμιά 25αριά διαμαρτυρόμενους με πανώ έξω από την αίθουσα τελετών του ΑΠΘ, είναι δυνατόν να μη διάβασατε με κάθε αξιοπρέπεια τί έγραφαν τα πανώ ;; Αφού τα διαβάσατε, τότε ξεχωρίζετε τα επεισόδια ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ από καμμιά 25αριά διαμαρτυρόμενους με πανώ, από τα επεισόδια ΒΙΑΣ που γίνονται σε διαδηλώσεις και στα γήπεδα. Χωρίς ψεματάκι ή τόσο ψέμα πιά από σας, εντάξει, περιμένατε (;)σείς επεισόδια ΒΙΑΣ ;; Γιατί;;

    ο Θανάσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και ως συνήθως ακόμα συζητάνε ποιος θα κατέχει τα πρωτεία (αν και φαίνεται ότι μάλλον έχει συμφωνηθεί).Αυτά είναι τα σημαντικότερα θέματα φαίνεται και όχι τα δογματικά.Εκεί να δούμε πως θα πραγματοποιηθεί η σύγκλιση των εκκλησιών.Και για ποια "αγάπη" συζητάμε;Την αγάπη με ιδιοτέλεια και λερωμένη από τα πάθη μας;Δυστυχώς έχουμε μείνει στην επιφάνεια και χάσαμε την ουσία και το αυθεντικό πνευματικό φρόνημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Kαι η φωτογραφία που δημοσιεύετε στο ιστολόγιό σας είναι ΑΣΧΕΤΗ με την ημερίδα που έγινε στο ΑΠΘ. Προφανώς θα πρόκεται για κάποια φωτογραφία αρχείου, αλλά ΓΙΑΤΙ αυτό δεν επισημαίνεται στα σχόλιά σας και αφήνετε τους αναγνώστες με την ΨΕΥΔΗ εντύπωσή ότι οι εικονιζόμενοι είναι αυτοί για τους οποίους κάνετε λόγο;

    ΓΙΑΤΙ; (τόσα ψέμματα....) ΓΙΑΤΙ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Aπ' ότι κυκλοφορεί στο διαδίκτυο κατά το μεσημεράκι, λέει, κατέφθασαν "ιερές" ενισχύσεις και οι καμμιά "25ριά" γίναν καμμιά 150ριά, εισήλθαν στην αίθουσα τελετών και, λέει, όταν μιλούσε ο κ. Τσελεγγίδης ζητωκραύγαζαν ενώ όταν μιλούσε ο Μητροπολίτης Περγάμου και φωνασκούσαν διακόπτοντάς τον διαρκώς, με αποτέλεσμα να τον εξαναγκάσουν να κατέλθει από το βήμα...

    Η ..πλάκα, βεβαίως, δεν είναι αυτή, αλλά ξέρετε ποιά; Oτι ο κακομοίρης ο Περγάμου (που τον αποδοκίμαζαν) ήταν καλεσμένος από στην Επιστημονική Επιτροπή της ημερίδας στην οποία διακεκριμένο μέλος τυγχάνει ο (ζητωκραυγαζώμενος!) κ. Τσελεγγίδης...

    (Θανάση....)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Απάντηση στον Ανώνυμο 12.04μ.μ.

    Τη φωτογραφία αναδημοσιεύσαμε όπως και όλο το άρθρο από το romfea.gr.

    Αλλά ποιος λέει ψέμματα; Και άλλος Ανώνυμος (ο πρώτος σχολιαστής) -δεν ξέρουμε αν είστε ο ίδιος- έσπευσε χθες να υποβαθμίσει την ορθόδοξη διαμαρτυρία και ρωτούσε (;) αν εμείς είδαμε τα επεισόδια. Όχι δεν ήμαστε στην εκδήλωση. Αλλά μπορούμε να αναδημοσιεύουμε ειδήσεις από άλλες ιστοσελίδες που είναι έγκυρες. Ή κρίνετε μη έγκυρη τη romfea; Και τελικά η αντίδραση δεν ήταν και τόσο "ψέμα" όπως ελέχθη χθες. Το απόγευμα (πάλι σε ειδήσεις διαβάζουμε) εγιναν πιο έντονες αντιδράσεις. Αλλά το ζήτημα είναι το μέγεθος ή ο αριθμός όσων ορθοδόξως αντέδρασαν; Ή ότι ο πιστός λαός αντιδρά και δεν ανέχεται πλέον τα σχέδια των οικουμενιστών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. O δράκων της απωλείας του αιώνος τούτου ετοιμάζει την βασιλείαν του και «ει δυνατόν εστίν θα πλανέση και τους εκλεκτούς», αλλά εμείς το μικρόν ποίμνιον, στους ο­ποίους ο Πατήρ ευδόκησε να δώση την βασιλείαν Του, δεν θα γίνωμε προδότες όσον και αν φαίνεται ότι επικρατεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στα πλαίσια λειτουργίας του διαδικτύου υπάρχει απεριόριστη ελευθερία να γράφει ο καθένας ότι θέλει κρυπτόμενος πίσω από την ανωνυμία του.
    Μήπως δεσμεύει κάποιος το romfea ή οιονδήποτε δικτυακό τόπο ή ιστολόγιο να γράφει την αλήθεια;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή