Όπως είναι γνωστό μετά τις εγκυκλίους του περασμένου καλοκαιριού για τις απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών (ΜτΘ) δημιουργήθηκε ένα θολό και ασαφές τοπίο γύρω από το ποιοι μαθητές και με ποιο τρόπο λαμβάνουν απαλλαγή από το μάθημα. Υπάρχουν μάλιστα Ορθόδοξοι μαθητές που ζήτησαν και έλαβαν απαλλαγή από το ΜτΘ κατά το τρέχον σχολικό έτος.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
1) Σκέφτεστε να αναστείλετε την ισχύ των τριών εγκυκλίων του κ. Στυλιανίδη για τις απαλλαγές από τα Θρησκευτικά όπως ζητούν οι θεολόγοι και οι Κοσμήτορες των Θεολογικών Σχολών;
2) Πότε πρόκειται να συναντηθείτε με τους Κοσμήτορες των Θεολογικών Σχολών και την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων που έχουν ζητήσει να σας συναντήσουν προσωπικά;
3) Γιατί δεν προχωρείτε στην αναστολή των εγκυκλίων του κ. Στυλιανίδη αφού η θέση σας είναι ότι οι Ορθόδοξοι μαθητές πρέπει υποχρεωτικά να παρακολουθούν το μάθημα των Θρησκευτικών; Είναι σαφές ότι με την ισχύ των εγκυκλίων αυτών φέτος «κατάφεραν» να απαλλαγούν από το μάθημα των Θρησκευτικών και Ορθόδοξοι μαθητές.
4) Σκέφτεστε να θέσετε το ζήτημα των απαλλαγών στο διάλογο για την παιδεία που γίνεται ήδη, αφού προσωρινά αναστείλετε την ισχύ των εγκυκλίων του καλοκαιριού;
5) Τι θα γίνει με τους Ορθόδοξους μαθητές που έλαβαν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά φέτος; Θα πάρουν απολυτήρια ή προαγωγή στις επόμενες τάξεις χωρίς το μάθημα των Θρησκευτικών;
Παρακαλούμε κ. Υπουργέ, άμεσα να δοθεί λύση στο ζήτημα των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά με αναστολή της ισχύος των εγκυκλίων του κ. Στυλιανίδη. Για το θέμα μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά αν προγραμματιστεί η πολυαναμενόμενη για τους θεολόγους συνάντησή σας με τους Κοσμήτορες των Θεολογικών Σχολών. Οι θέσεις του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Ιωάννη Κογκούλη εκφράζουν την πλειοψηφία των θεολόγων των σχολείων.
.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
1) Σκέφτεστε να αναστείλετε την ισχύ των τριών εγκυκλίων του κ. Στυλιανίδη για τις απαλλαγές από τα Θρησκευτικά όπως ζητούν οι θεολόγοι και οι Κοσμήτορες των Θεολογικών Σχολών;
2) Πότε πρόκειται να συναντηθείτε με τους Κοσμήτορες των Θεολογικών Σχολών και την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων που έχουν ζητήσει να σας συναντήσουν προσωπικά;
3) Γιατί δεν προχωρείτε στην αναστολή των εγκυκλίων του κ. Στυλιανίδη αφού η θέση σας είναι ότι οι Ορθόδοξοι μαθητές πρέπει υποχρεωτικά να παρακολουθούν το μάθημα των Θρησκευτικών; Είναι σαφές ότι με την ισχύ των εγκυκλίων αυτών φέτος «κατάφεραν» να απαλλαγούν από το μάθημα των Θρησκευτικών και Ορθόδοξοι μαθητές.
4) Σκέφτεστε να θέσετε το ζήτημα των απαλλαγών στο διάλογο για την παιδεία που γίνεται ήδη, αφού προσωρινά αναστείλετε την ισχύ των εγκυκλίων του καλοκαιριού;
5) Τι θα γίνει με τους Ορθόδοξους μαθητές που έλαβαν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά φέτος; Θα πάρουν απολυτήρια ή προαγωγή στις επόμενες τάξεις χωρίς το μάθημα των Θρησκευτικών;
Παρακαλούμε κ. Υπουργέ, άμεσα να δοθεί λύση στο ζήτημα των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά με αναστολή της ισχύος των εγκυκλίων του κ. Στυλιανίδη. Για το θέμα μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά αν προγραμματιστεί η πολυαναμενόμενη για τους θεολόγους συνάντησή σας με τους Κοσμήτορες των Θεολογικών Σχολών. Οι θέσεις του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Ιωάννη Κογκούλη εκφράζουν την πλειοψηφία των θεολόγων των σχολείων.
.
Ιωάννης
Για την ομάδα του ιστολογίου http://thriskeftika.blogspot.com
Απάντηση που διαγράφτηκε σε σχόλιο στο meafora.gr
ΑπάντησηΔιαγραφήAν υπάρχουν πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μαθήματα (στην πραγματικότητα δεν κατηγοριοποιούνται) τότε οι καθηγητές του πρωτεύοντος και όχι δευτερεύοντος μαθήματος των θρησκευτικών (το 70% των Ελλήνων σύμφωνα με δημοσκόπηση του 2009 είναι εναντίον της κατάργησης του μαθήματος των θρησκευτικών) δικαιολογημένα φοβούνται μήπως καταλήξουν να διδάσκουν άδειες φιλοσοφίες της ιστορίας των θρησκειών. Σε εσάς Άννα Τ λέει τίποτα το γεγονός, πως οι ορθόδοξοι μαθητές, προφανώς, θέλουν να απαλλαγούν από τον κομπλεξισμό των ομονοούντων σας και θα ήταν δημοκρατικό να ρυθμιστεί το θέμα με δημοψήφισμα? Το παιδί σας καλά κάνει και παρακολουθεί κατηχητικό αφού θέλει και μαθαίνει, και μιλάει ελεύθερα και ανοιχτά εκεί, όπως λέτε. Μήπως επειδή στο σχολείο του έχει να αντιμετωπίσει τον οποιοδήποτε καθηγηταρά που φοβερίζει και προπαγανδίζει την απαξίωσή του στην Ορθοδοξία και κανένας γονιός δε θέλει να ασχολείται με την τρέλλα του.. πρέπει να σταματήσει το μάθημα του? Όχι φυσικά. Στο κάτω κάτω μάθαμε πολλά και ουσιαστικά από τα θρησκευτικά του σχολείου, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι οι περισσότεροι από προσωπικές αναζητήσεις καταλήξαμε εκεί που είμαστε. Και τα παιδιά με τα τόσα απογοητευτικά που συμβαίνουν γύρω τους θέλουν πρόσωπα κοντά τους που να τους αντιμετωπίζουν σοβαρά και με σεβασμό και να τους ακούν κυρία Άννα Τ και επιτέλους βαρεθήκαμε να αντιμετωπίζουμε τον κομπλεξισμό μερικών ειδικοτήτων δευτερευόντων και τριτευόντων μαθημάτων απέναντι στο πρωτεύον και όχι δευτερεύον μάθημα των θρησκευτικών (το 70% των Ελλήνων σύμφωνα με δημοσκόπηση του 2009 είναι εναντίον της κατάργησης του μαθήματος των θρησκευτικών).
Αξιόλογη και χρήσιμη η πρωτοβουλία του Υπουργείου για το meafora.
ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΣΧΟΛΙΟ ΑΠΟ ΤHN ANTIΣΤΟΙΧΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ BLOG TOY YΠΕΠΘ:
ΑπάντησηΔιαγραφήάννα τ. λέει:
Παρασκευή, 1 Μαΐου 2009 στις 22:35
φοβούνται οι καθηγητές του δευτερεύοντος μαθήματος των θρησκευτικών μήπως καταλήξουν να διδάσκουν σε …άδειες αίθουσες? δε σας λέει τίποτα το γεγονός , πως ακόμα και ορθόδοξοι μαθητές “έτρεξαν” ν α απαλλαγούν από τον κομπλεξισμό των συναδέλφων σας προφανώς? το παιδί μου παρακολουθεί κατηχητικό και μαθαίνει , και μιλάει ελεύθερα και ανοιχτά εκεί , παρά στο σχολείο του …που έχει να αντιμετωπίσει την καθηγητριούλα που φοβερίζει και εκδικείται με τους βαθμούς και κανένας γονιός δε θέλει να ασχολείται με την τρέλλα της.. Στο κάτω κάτω πότε μάθαμε κάτι ουσιαστικό από τα θρησκευτικά του σχολείου? οι περισσότεροι απο προσωπικές αναζητήσεις καταλήξαμε εκει που είμαστε.Και τα παιδιά με τα τόσα απογοητευτικά που συμβαίνουν γύρω τους θέλουν πρόσωπα κοντά τους που να τους αντιμετωπίζουν σοβαρά και με σεβασμό και να τους ακούν κύριε Ιωάννη και επιτέλους βαρεθήκαμε να αντιμετωπίζουμε τον κοπμλεξισμό μερικών ειδικοτήτων δευτερευόντων και τριτευόντων μαθημάτων!