Δόθηκε στη δημοσιότητα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο η πρόταση για τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών.
Α. Στην ενότητα ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ συγκαταλέγεται και ο «σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της διαφορετικότητας και της πολιτισμικής ετερότητας στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας».
Β. Αλλά και στην ενότητα ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΠΣ περιέχονται και «Οι πιέσεις που ασκούνται από πολιτικο-ιδεολογικούς παράγοντες σε γνωστικά αντικείμενα ανθρωπιστικού και κοινωνικού χαρακτήρα».
Γ.Τέλος στο ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ προτείνεται η ύπαρξη υποχρεωτικών μαθημάτων αλλά και μαθημάτων επιλογής.
Τρεις μικρές επισημάνσεις θα κάνουμε:
1. Η πολυπολιτισμικότητα χρησιμοποιείται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως εργαλείο για την αλλαγή του χαρακτήρα των μαθημάτων. Η αποορθοδοξοποίηση του θρησκευτικού μαθήματος και το «ξαναγράψιμο»της ελληνικής ιστορίας προέκυψαν από την δήθεν προβαλλόμενη ως ανάγκη της ελληνικής κοινωνίας, προσαρμογή των μαθημάτων στην πολυπολιτισμική κοινωνία.
2.Δεν κατανοούμε ποιες είναι οι πιέσεις που ασκούνται από πολιτικο-ιδεολογικούς παράγοντες. Αλλά αν ανάμεσα σε αυτούς υπονοείται και η Εκκλησία, τότε διαφωνούμε με τη θέση ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μπορεί να διαμορφώνει την ύλη και να σχεδιάζει τα μαθήματα αγνοώντας ή βάζοντας στο περιθώριο την Εκκλησία, τη θρησκευτική πίστη, τα έθιμα, την εθνική συνείδηση και τις αρχές του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού.
Γ.Τέλος στο ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ προτείνεται η ύπαρξη υποχρεωτικών μαθημάτων αλλά και μαθημάτων επιλογής.
Τρεις μικρές επισημάνσεις θα κάνουμε:
1. Η πολυπολιτισμικότητα χρησιμοποιείται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως εργαλείο για την αλλαγή του χαρακτήρα των μαθημάτων. Η αποορθοδοξοποίηση του θρησκευτικού μαθήματος και το «ξαναγράψιμο»της ελληνικής ιστορίας προέκυψαν από την δήθεν προβαλλόμενη ως ανάγκη της ελληνικής κοινωνίας, προσαρμογή των μαθημάτων στην πολυπολιτισμική κοινωνία.
2.Δεν κατανοούμε ποιες είναι οι πιέσεις που ασκούνται από πολιτικο-ιδεολογικούς παράγοντες. Αλλά αν ανάμεσα σε αυτούς υπονοείται και η Εκκλησία, τότε διαφωνούμε με τη θέση ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μπορεί να διαμορφώνει την ύλη και να σχεδιάζει τα μαθήματα αγνοώντας ή βάζοντας στο περιθώριο την Εκκλησία, τη θρησκευτική πίστη, τα έθιμα, την εθνική συνείδηση και τις αρχές του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού.
3.Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για τη σχεδιαζόμενη μετατροπή μαθημάτων του Λυκείου σε μαθήματα επιλογής. Επειδή ήδη τα «παθήματα»του ΜτΘ είναι πολλά δεν θα επιτρέψουμε περαιτέρω υποβάθμισή του ΜτΘ με μετατροπή του σε μάθημα επιλογής.
Ας είμαστε όλοι άγρυπνοι. Οι αλλαγές στο χώρο της παιδείας πρέπει να γίνονται με προσοχή και με τη συγκατάθεση όλων, γονέων, εκπαιδευτικών, πνευματικών ανθρώπων, και χωρίς να παραθεωρούνται βασικές αρχές που γέννησαν την ελληνοχριστιανική μας ζωντανή παράδοση.
Ας είμαστε όλοι άγρυπνοι. Οι αλλαγές στο χώρο της παιδείας πρέπει να γίνονται με προσοχή και με τη συγκατάθεση όλων, γονέων, εκπαιδευτικών, πνευματικών ανθρώπων, και χωρίς να παραθεωρούνται βασικές αρχές που γέννησαν την ελληνοχριστιανική μας ζωντανή παράδοση.
1 σχόλιο:
ΑΙΣΧΟΣ ΣΤΟΥΣ ΧΑΡΑΣΣΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΑΘΛΙΑ ΑΥΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ!
ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ!
ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΙ Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΥ ΛΑΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΕΙ ΝΑ ΑΛΩΝΙΖΟΥΝ!
ΤΕΡΑΣΤΙΑ Η ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: ΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΑΥΤΟΙ ΤΑ ΙΣΟΠΕΔΩΣΟΥΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ, ΟΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΙΠΟΤΕ ΟΡΘΙΟ!
ΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ, ΠΟΥ ΣΑΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΕΙ ΚΑΘΕ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΟΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΑ ΔΕΚΤΑ.
Δημοσίευση σχολίου