Με θέμα «Δημόσιος χώρος και θρησκευτική εκπαίδευση. Το τέλος του Μαθήματος των Θρησκευτικών μετά την απόφαση του ΣτΕ;» η παράταξη πανεπιστημιακών ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΠΘ-ΠΑΜΑΚ-ΔΙΠΑΕ διοργάνωσε εκδήλωση στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019.
Τις εργασίες της εκδήλωσης ανέβασε στο διαδίκτυο η ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ (1) αφού, εκτός από τους γνώριμους πλέον θεολόγους – υποστηρικτές των ακυρωθέντων Θρησκευτικών, ήταν εκεί και αρκετοί σύντροφοι του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και η Μαρία Ρεπούση. Τα σημαντικά ωστόσο δεν ειπώθηκαν από τους εισηγητές – θεολόγους, οι οποίοι αναλώθηκαν στη γνωστή κριτική των αποφάσεων του ΣτΕ και την καταστροφολογία σχετικά με το μέλλον του μαθήματος των Θρησκευτικών, η οποία άλλωστε ήταν εξαρχής αποτυπωμένη στο θέμα της εκδήλωσης.
Αντιθέτως, ιδιαίτερα αποκαλυπτική ήταν η κατάληξη της ομιλίας του Γιώργου Σωτηρέλη, καθηγητή Νομικής ΕΚΠΑ αλλά και η αντίστοιχη αναφορά του Κωνσταντίνου Τσιτσελίκη, καθηγητή του Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών ΠΑΜΑΚ.
Είναι ξεκάθαρο ότι μετά τις απανωτές ακυρώσεις των προγραμμάτων τους οι «εκσυγχρονιστές» θεολόγοι σε αρμονική συνεργασία με τους φίλους τους νομικούς και τους πολιτικούς τους συμμάχους της αριστεράς και όχι μόνο, ετοιμάζουν το σχέδιο β΄. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει τρόπους εξώθησης των μαθητών σε μαζικές, κατά το δυνατόν, απαλλαγές, ώστε να αποδυναμωθεί το ορθόδοξο μάθημα, που έλαβε πλήρη νομική κατοχύρωση. Έτσι θα υπάρξει δυνατότητα να δημιουργηθεί το ανύπαρκτο προς το παρόν αλλά σχεδιαζόμενο από εκείνους θρησκειολογικό μάθημα, το οποίο κρίνουν ότι θα αποτελέσει το «ισότιμο» μάθημα για το οποίο κάνουν λόγο οι αποφάσεις του ΣτΕ, λέγοντας ότι αυτό θα πρέπει να παρέχεται στους απαλλασσόμενους μαθητές όταν αυτοί είναι ένας ικανός αριθμός. Ουσιαστικά μεθοδεύουν ένα σχέδιο απόσπασης ορθοδόξων μαθητών, των οποίων οι γονείς μπορεί να επιδεικνύουν κάποια αδιαφορία ή να εμφορούνται από δήθεν προοδευτικές αντιλήψεις, από το ορθόδοξο μάθημα, μέσω της κατάχρησης του δικαιώματος της απαλλαγής. Ξεκάθαρα ομιλούν για προαιρετικότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών, για ελεύθερες απαλλαγές μαθητών, υπερτονίζοντας ότι αυτές θα γίνονται χωρίς προϋποθέσεις, χωρίς αναφορά στο θρήσκευμα, με τρόπο απλό και εύκολο και μόνη την επίκληση αφηρημένα λόγων συνείδησης. Έτσι, με την κατάλληλη εκ μέρους τους δραστηριοποίηση, η οποία θα επιδιωχθεί να αποκτήσει και πολιτική κάλυψη, θα κατορθώσουν την αύξηση του αριθμού των μαθητών που θα ζητούν απαλλαγή, ώστε να τους οδηγήσουν στο μάθημα θρησκειολογίας που σχεδιάζουν να φτιάξουν ως «αντίπαλον δέος» στο χριστιανικό μάθημα που επιτάσσει το ΣτΕ και το Σύνταγμα την ελληνική πολιτεία να παρέχει στους χριστιανούς μαθητές. Παραβλέπουν σκόπιμα και παρερμηνεύουν με νομικίστικους ακροβατισμούς τη ρητή αναφορά των δικαστικών αποφάσεων ότι δικαίωμα απαλλαγής έχουν μόνον οι αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι και άθεοι και ουσιαστικά, εκμεταλλευόμενοι το γενικό κλίμα αδιαφορίας, προτείνουν τους χριστιανούς μαθητές να συμπεριφερθούν ως άθεοι για να κατορθώσουν να αποδράσουν από το χριστιανικό μάθημα των Θρησκευτικών.
Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό. Οι προθέσεις γίνονται ολοένα και πιο ξεκάθαρες. Το ζητούμενο είναι απέναντι σε τέτοιες μεθοδεύσεις να υπάρξουν οι κατάλληλες πολιτικές αποφάσεις και ο επιβαλλόμενος δικαστικός έλεγχος, εφόσον κριθεί αναγκαίο. Σίγουρα στη φάση αυτή θα πρέπει να δοθεί μεγάλη βαρύτητα στον τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο Παιδείας θα καθορίσει το πλαίσιο των απαλλαγών, με τρόπο ώστε και το δικαίωμα αθέων, αλλοθρήσκων και ετεροδόξων να προστατεύεται μαζί με τα προσωπικά τους δεδομένα αλλά παράλληλα και η κατάχρηση του δικαιώματος απαλλαγής να αποφεύγεται. Και τούτο γιατί είναι πλέον φανερό ότι υπάρχει σχέδιο αποδόμησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, που στηρίζεται πάνω στην κατάχρηση των απαλλαγών.
______________________
(1) Το Υπουργείο Παιδείας αναγκάστηκε σήμερα να εκδώσει απάντηση στην Επιτροπή Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου (ΕΠΕΚΕ ) Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ σχετική με τις δαπάνες για την παιδεία.
Αυτοί κάνουν σχέδια και ο Θεός γελάει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια ποιο σχέδιο μιλάει ο ανώνυμος αρθρογράφος; Τώρα κατάλαβε ότι άνοιξε πλέον η πόρτα για την έξοδο από το μάθημα Ορθόδοξων μαθητών; Ποιος φταίει γι’ αυτό; Αυτοί που διαβάζουν τις Αποφάσεις και διαμαρτύρονται ακριβώς γι’ αυτό το ζήτημα, δηλαδή την υποβάθμιση του μαθήματος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΉταν ολοφάνερο ότι θα φτάναμε μέχρι εδώ με τις προσφυγές. Έχουν γραφτεί δεκάδες μελέτες και άρθρα για τον κίνδυνο που υπήρχε να χαθεί η υποχρεωτικότητα του μαθήματος. Πολλοί και διάφοροι είχαν προειδοποιήσει γι’ αυτό, δεχόμενοι την κατηγορία ότι κινδυνολογούν. Τώρα που επέρχεται, πλέον, η υποβάθμιση του μαθήματος, ποιος φταίει;
Τέλος πάντων, οι Αποφάσεις του ΣτΕ λένε ρητά τι πρέπει να γίνει. Ο αρθρογράφος τι προτείνει; Να εφαρμοστούν οι Αποφάσεις από το Υπουργείο ή όχι; Μήπως να εφαρμόσει επιλεκτικά μόνο ένα μέρος τους;
Ο Ορθόδοξοι γονείς και μαθητές θα ζητήσουν απαλλαγή επειδή θα επηρεαστούν από την ερμηνεία του κ.Σωτηρέλλη; Αυτό ισχυρίζεται το άρθρο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαλλαγές για αλλόθρησκους, ετερόδοξους και άθεους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό προβλέπει το ΣτΕ.
Απαλλαγές σε ορθόδοξους μαθητές είναι παράνομες, δεν προβλέπονται από καμία δικαστική απόφαση και αν ξεκινήσει τέτοια προσπάθεια σίγουρα θα υπάρξουν και πάλι οι κατάλληλες δικαστικές προσφυγές.
Πέραν του νομικού μέρους της υπόθεσης, είναι τουλάχιστον αξιολύπητη η νοοτροπία και τακτική των νεωτεριστών θεολόγων. Αφού δεν πέρασε το μάθημά μας, ας πάρουν όλοι απαλλαγή! Ούτε οι Άθεοι τέτοιο σχέδιο. Και υποτίθεται είναι Θεολόγοι!!!
Και η Διοικούσα Εκκλησία; Αυτή έχει πλέον πλήρως εγκαταλείψει το θέμα... στα χέρια του Καλαντζή! Κρίμα...
Κάποιοι πρέπει να πάρουν απαλλαγή από θεολόγοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιοι ορθοδοξοι μαθητες; Οι κατ' ονομα; Ποια καταστροφολογια; Ειναι οι ευλογες και αναμενομενες συνεπειες των αποφασεων σε μια εκκοσμικευμενη κοινωνια. Τωρα ξυπνησατε, τωρα αρχιζετε να καταλαβαινετε οτι ανοιξατε τον ασκο του αιολου; Οι αλλοι σας φταινε; Ετσι δεν παιζεται το παιχνιδι; Στους κανονες του προσφυγατε, θελετε να εφαρμοζονται για ολους τους αλλους αλλα οχι για σας; Να λεμε παλι τα ιδια; Ας τα λεμε. Ποιος θα ελεγξει το φρονημα του καθε μαθητη; Ειναι απαγορευμενο ακομα κι αν θελει να το δηλωσει ο ιδιος. Ποιος θα απαγορευσει στην πολιτεια να οργανωσει εναλλακτικο μαθημα; Κανεις. Ποιος θα απαγορευσει στον καθ' υποψιαν ορθοδοξο να επιλεξει το μαθημα αυτο δηλωνοντας απαλλαγη; Κανεις. Ποιος θα σταματησει τους κατ' ονομα ορθοδοξους να παρακολουθουν φετος το ενα και του χρονου το αλλο για γουστο, και το κρατος να μετατρεψει το πακετο σε επιλογης; Κανεις. Ουδεις εξωθει τους μαθητες εκτος μαθηματος. Οι μαθητες, παρα πολλοι απο αυτους, με το ζορι κρατιουνταν εντος μαθηματος και τωρα που οι αποφασεις που δοξολογειτε ακομα σαν νικη τους ανοιγουν την πορτα θα κανουν το βημα που περιμεναν. Και το κρατος θα κανει επισης τις κινησεις που περιμενε. Ολοι σας λενε οτι δεν καταλαβατε τι κακο κανατε με τις προσφυγες, κι εσεις συνεχιζετε να θεωρειτε ολους τους αλλους τρελους. Αυτη ομως ειναι δυστυχως η πραγματικοτητα, ακομα κι αν δεν εχετε την ανδρεια να το παραδεχτειτε. Αλλα, για σας, αφου αυτα που νομιζετε δεν συμφωνουν με την πραγματικοτητα, κακο δικο της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΟΡΚΙΣΤΗΚΕ ΣΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΕ.ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΑΤΑΝΙΚΗΣ ΑΘΕΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕρώτημα αφελούς προς τους συναδέλφους Θεολόγους του Καιρού, αλλά και προς τους δικαστές του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων:
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν οι μαθητές μας δηλώνουν ότι ζητούν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά για λόγους συνειδήσεως, και στην περίπτωση αυτή δεν φανερώνουν, με τρόπο βέβαια αρνητικό, πλην όμως σαφέστατο πως δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι και δεν αποκαλύπτουν έτσι την θρησκευτική τους ταυτότητα; Επομένως, ας παραμείνει το καθεστώς απαλλαγών ως έχει, με την ορθή εγκύκλιο Λοβέρδου και ο κάθε γονιός ας αναλαμβάνει αντρίκεια τις ευθύνες του!
Εάν ο αρθρογράφος είδε στα λεχθένα στην ημερίδα «σχέδιο εξώθησης ορθοδόξων μαθητών σε απαλλαγές», τότε η παρακάτω θέση, η οποία έχει προβληθεί πολλάκις σε διάφορα άρθρα του ιστολογίου σας, τι είναι;
ΑπάντησηΔιαγραφή« τά ἀκυρωθέντα προγράμματα, ἐπειδή ἀκριβῶς δέν ἦταν ὀρθόδοξα χριστιανικά, ἀπελευθέρωναν πλήρως τίς ἀπαλλαγές, διότι κάθε χριστιανός ὀρθόδοξος μαθητής εἶχε τή δυνατότητα νά ἀπαλλαγεῖ παντελῶς ἀπό ἕνα τέτοιο μάθημα…»
Πηγή: https://thriskeftika.blogspot.com/2019/10/1749-17502019.html
Άραγε, υπάρχει ουσιώδης διαφορά μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του ΕΔΔΑ; Μάλλον μερικοί σχολιαστές δεν έχουν δει τα κείμενα. Ιδού ποια είναι τα βασικά της Απόφασης του ΣτΕ (1749/2019, άρθρο 16):
ΑπάντησηΔιαγραφή1. «Πρέπει δηλαδή το μάθημα να διατηρεί ως προέχουσα και κύρια μέριμνα όχι την παροχή πληροφοριών ή την επεξεργασία γνώσεων ή την ανάπτυξη προβληματισμών ιστορικής, θρησκευτικής ή κοινωνιολογικής φύσεως (αντικείμενο άλλωστε και άλλων μαθημάτων) αλλά την καλλιέργεια των κατάλληλων προϋποθέσεων ώστε να μπορεί να μεταδοθεί το προεκτεθέν κατά το Σύνταγμα περιεχόμενο του».
2. «Η διδασκαλία των ανωτέρω στοιχείων …. απευθύνεται αποκλειστικά, ως εκ του ανωτέρω περιεχομένου του, στους μαθητές που ασπάζονται το ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα και όχι στους ετερόδοξους, αλλόθρησκους ή άθεους μαθητές».
3. «Τούτο δε ενόψει και του ότι οι τελευταίοι, … έχουν ευθέως βάσει της συνταγματικής αυτής διατάξεως δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών, χωρίς καμία δυσμενή συνέπεια, εφ' όσον οι γονείς τους, ή οι ίδιοι αν είναι ενήλικοι, υποβάλουν δήλωση … που θα μπορούσε να έχει το εξής περιεχόμενο: «Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των θρησκευτικών».
4. «… η Πολιτεία οφείλει να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος, συναφούς κατά την αντίληψη της περιεχομένου (π.χ. μαθήματος ηθικής), εφόσον βεβαίως συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών, κατά την αντίληψη πάντοτε της Πολιτείας».
@ 5 Νοεμβρίου 2019 - 2:38 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύστοχο και άκρως ενδιαφέρον το σχόλιό σας. Άλλα εις ώτα μη ακουόντων. Πάντως, είναι θετικό το γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό αυξάνονται τα σχόλια που διαφοροποιούνται από το "πνεύμα" αυτού του ιστολογίου. Οφείλω, ένα μπράβο στον διαχειριστή του που τα αναρτά, αν και παλαιότερα δεν το έκαμε· ήταν εκλεκτικός...
Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι οι συγκεκριμένοι εξωθούν τους ορθόδοξους μαθητές σε απαλλαγή, άλλο είναι το φλέγον. Πώς μπορεί η νομοθεσία να το αποτρέψει, των δικαστικών αποφάσεων δεδομένων; Και αν οι αποφάσεις δεν επιτρέπουν απαλλαγές ορθοδόξων και η νομοθεσία που θα τις εφαρμόσει το ίδιο, προς τι ο θόρυβος για αυτούς που, υποτίθεται, τους εξωθούν; Δεν κάνουν μια τρύπα στο νερό; Ο κίνδυνος είναι ρεαλιστικός μόνο εφόσον ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ η απαλλαγή για τον οποιονδήποτε μαθητή, ορθόδοξο ή μη. Και αυτό το καταλαβαίνουμε πλέον όλοι πολύ καλά, είτε το ομολογούμε φωναχτά είτε κάνουμε πείσματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς κάνουμε ένα νοητικό πείραμα. Ας υποθέσουμε ότι το κράτος αποφασίζει να κάνει το μάθημα θρησκειολογία και ότι δίνει στους ορθόδοξους που θέλουν να απαλλαγούν ως ισότιμο μαθημα το ορθόδοξο ομολογιακό μάθημα. Πόσοι ορθόδοξοι από το "97%" των Ελλήνων λέτε ότι θα σπεύσουν να πάρουν την απαλλαγή αυτή; Τόσοι όσοι θα σας έκαναν να πείτε "καντε το μάθημα θρησκειολογικό αν σας βαστάει, έναν μαθητή θα έχετε όλο κι όλο, οι υπόλοιποι θα πάρουν την απαλλαγή και θα παρακολουθούν το ορθόδοξο ομολογιακό μάθημα";
Δυστυχώς φέρατε το μάθημα σε τραγικό αδιέξοδο εξαιτίας παιδαριωδών θεωρήσεων της ορθοδοξίας και ουτοπικών θεωρήσεων της κοινωνικής θρησκευτικότητας. Το τι θα ακολουθήσει το ξέρουμε όλοι. Η μόνη λύση να θεσπιστεί μάθημα λόγου και γνώσεως των θρησκειών από το Υπουργείο. Σε αυτό που φτιάξατε για θρησκευτικά θα απομείνουν τρεις και ο κούκος όσο και να φωνάζουν ανίδεοι περί εκπαίδευσης παπάδες και όποιοι άλλοι ακόμα πιστεύουν ως αποστολή του σχολείου να κατηχεί ορθοδόξους στο "κυρίαρχο θρήσκευμα". Πόσοι άραγε κάνουν προσευχή στα σχολεία; Ποια είναι η θέση του περιβόητου εκκλησιασμού; Στρουθοκαμηλίζοντας μιλάγατε για δικαιώματα των ορθοδόξων στην ορθόδοξη σχολική διαπαιδαγώγηση. Και αυτά τα ανακυκλώνατε στους χώρους σας, που επ' ουδενί απηχούν τη μέση κοινωνική συνείδηση. Άσε που από μόνο του αυτό το "κυρίαρχο Θρήσκευμα" χωράει τεράστιο αντίλογο ως προς την ορθοδοξία του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε, 5 Νοεμβρίου 2019 - 3:33 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήοι αποφάσεις του ΣτΕ προβλέπουν χριστιανικό μάθημα με δυνατότητα απαλλαγής και παρακολούθηση "ισότιμου". Ακόμη κι αν το "ισότιμο" είναι μάθημα θρησκειολογίας (δεν φαίνεται αυτό από την απόφαση του ΣτΕ, αλλά ας το δεχτούμε για τη συζήτηση) θα έχουμε ορθόδοξο με απαλλαγές + θρησκειολογικό. Όχι θρησκειολογικό και απαλλαγές + ορθόδοξο! Μην μπερδεύεις τα πράγματα.
Οι φάκελοι έτσι όπως είναι είναι αιρετικοί γιατί είναι διάχυτος ο οικουμενισμός που είναι σύγχρονη αίρεση. Χάρη στη φιλότιμη προσπάθεια των θεολόγων γίνεται ορθόδοξο το μάθημα. Τι θα πρεπε δηλαδή να μην αντιδράσουμε; Τόσος πόλεμος για την ορθοδοξία; Και πότε άλλοτε η ορθοδοξία δεν δέχτηκε πόλεμο; Λυσάξανε όσοι ντρέπονται για την ορθοδοξία της Ελλάδας. Ας κάνουν την αυτοκριτική τους αν νομίζουν ότι αυτό είναι θεολογία και όχι θολολογία. Άλλωστε όσοι σπουδάσαμε θεολογία πτυχίο θεολογίας πήραμε όχι θρησκειολογίας. Ντρέπονται που είναι θεολόγοι; Έχουν αφουγκραστοί τις ανησυχίες των παιδιών να δουν πόσο διψά η ψυχή τους για τον αληθινό Θεό; Επσιδή οι ίδιοι δεν θέλουν τον Θεό ούτε και οι άλλοι να τον γνωρίσουν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ο οικουμενισμός είναι αίρεση τότε έχεις σοβαρότατο θέμα διότι η Εκκλησία της Ελλάδος έχει ενεργότατο ρόλο και στην ίδρυση του ΠΣΕ και στην παραπέρα ιστορική του πορεία και δράση έως και σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αγαπώ την αντιπαράθεση.Δεν θέλω να κάνω μάθημα σε κανέναν άλλον πέρα από τους μαθητές. Οι μεγαλύτερες αιρέσεις στην ιστορία από επισκόπους ξεκίνησαν. Ας έχουμε ως οδοδείκτη το ορθόδοξο βίωμα των αγίων πατέρων και ας ζητήσουμε τη βοήθεια του Θεού να το μιμηθούμε. Καλό βράδυ και ξαλή φώτιση να έχουμε όλοι μας.
ΔιαγραφήΑν η απαλλαγη δινεται ως δυνατοτητα σε ολους, ορθοδοξους, ετεροδοξους, αλλοθρησκους, αθεους, η δηλωση περι λογων θρησκευτικης συνειδησης δεν συνιστα αποκαλυψη των θρησκευτικων πεποιθησεων. Μπορει να την παρει ο οποιοσδηποτε, αρα δεν μπορεις να ξερει το κρατος για ποιον λογο. Επειδη θεωρει τα θρησκευτικα πανθρησκειακα; Επειδη τα θεωρει ομολογιακα; Επειδη τα θεωρει θρησκευτικη προπαγανδα; Επειδη ειναι αθεος, ετεροδοξος, αλλοθρησκος, αθεος; Αδηλον. Και αδιαφορον, επισης. Του αρκει οτι επιθυμειται η απαλλαγη. Γι' αυτο μαλλον και θα αφηνεται ανοιχτο στη δηλωση. Αλλωστε, το οτι θα παρακολουθει καποιος το ομολογιακο μαθημα δεν θα συνιστα τεκμηριο συγκεκριμενης θρησκευτικης συνειδησεως, αφου η δυνατοτητα απαλλαγης δεν ισοδυναμει με εξ ορισμου και υποχρεωτικο αποκλεισμο κανενος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί να μην προβλέπουν οι αποφάσεις μάθημα θρησκειολογίας ρητά, αλλά γιατί θεωρείται ότι η θρησκειολογία δεν μπορεί να είναι το ισότιμο εναλλακτικό μάθημα; Η ηθική, την οποία προτείνει το ίδιο το ΣτΕ, πληροί τις προϋποθέσεις, αλλά όχι η θρησκειολογία; Είναι συγγενέστερο γνωστικό αντικείμενο με τα θρησκευτικά η φιλοσοφική ηθική από ό,τι η θρησκειολογία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο νοητικό πείραμα δεν λέει τι θα συμβεί. Είναι μια υπόθεση εργασίας. Τι θα συνέβαινε σε αυτήν την περϊπτωση; Πόσοι από το "97%" θα εκανε υπακοή στο κράτος και πόσοι στην Εκκλησία;
Επιπλέον, να το θυμίσουμε ξανά. Δεν υπάρχει υποχρεωτικό μάθημα, όταν οι απαλλαγές είναι τόσο ελεύθερες. Και τα επιλεγόμενα μαθήματα των ξένων γλωσσών δεν έχουν ισοκατανομή μαθητών -συνήθως ένα παίρνει τη μερίδα του λέοντος-, αλλά δεν παύουν να είναι επιλεγόμενα. Και ο φόβος είναι πως αυτή είναι η "χρυσή τομή" που λύνει (υπηρεσιακά) το "γόρδιο δεσμό".
Και επειδή κάποιοι δεν ξέρουν ή δεν θυμούνται, θα αναφέρω περίπτωση από τις εποχές με το καθεστώς Στυλιανίδη, με τα παλια δηλαδή θρησκευτικά. Υπήρξαν περιπτώσεις διευθυντών που στις αρχές σεπτεμβρίου παρότρυναν με γραπτή ανακοίνωση τους μαθητές να πάρουν απαλλαγή, εφόσον το επιθυμούσαν. Και όντως αύξαναν με αυτόν τον -συνταγματικότατο, μην ξεχνιόμαστε- τρόπο τον αριθμό των απαλλαγών. Σε εποχές πιο "σφιχτές".
Τι θα γίνει τώρα; Ίσως όχι ο Αρμαγεδδών που φοβόμαστε -αλλά επ' ουδενί δεν δικαιολογούνται οι θριαμβολογίες. Ανάμεσα στη θριαμβολογία και την καταστροφολογία, η δεύτερη παίρνει κεφάλι.
Η αντίδραση έπρεπε -και πρέπει- να είναι μέσα στην τάξη. Όχι με προσφυγή στα δικαστήρια. Έχουν άλλους κανόνες αυτά. Αφού δινόταν η δυνατότητα να κάνουν οι θεολόγοι ό,τι μάθημα ήθελαν δεδομένης της θεματολογίας -όποιο θέμα ήθελαν, όσες ώρες ήθελαν, με όποιο υλικό ήθελαν, με όποια σειρά ήθελαν- έπρεπε να ακυρωθούν στην πράξη, με το περιεχόμενο της επιλογής τους. Και στη συνέχεια να αγωνιστούν να γυρίσουν το καράβι αυτής της θεματολογίας σε επιστημονικότερα νερά -διότι το κύριο πρόβλημά της ήταν η πάμφτωχη επιστημονικότητά της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉθελα να ήξερα μέχρι πότε το παρόν Ορθόδοξο Χριστιανικό Μπλόγκ θα ανέχεται ταπεινώσεις και αγνώμονες επιθέσεις προερχόμενες από τον επονομαζόμενο ως ΄΄Μαχόμενο Θεολόγο΄΄ ή ως ΄΄ο κάπου από την κατακαϋμένη Αράχωβα΄΄ ή ως ΄΄Δάσκαλος της σχολικής τάξης και όχι γυρολόγος του διαδικτύου ΄΄ ή ο ως ΄΄Χριστιανός-αγαπούλας΄΄ που μετακινείται διαρκώς σε κάθε σχόλιο, αναπαράγοντας τα ίδια και τα ίδια ειρωνικά και φοβικά σύνδρομα εναντίον των Συναδέλφων του, κοπτόμενος δήθεν για το μάθημα και το μέλλον, στην ουσία για το επαγγελματικό του μέλλον. Αποκαλύπτω πάλι το πανομοιότυπο δείγμα των Συριζαϊκής εμπνεύσεως κακοδοξιών του στα σχόλια : 5 Νοεμβρίου 2019 - 12:08 π.μ., 5 Νοεμβρίου 2019 - 6:02 π.μ. και 5 Νοεμβρίου 2019 - 4:05 μ.μ. Ντροπή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με τον χθεσινό φίλο σχολιαστή 8:58 μ.μ.!!
ΔιαγραφήΤο μαθημα ειναι ενα σχολικο αντικειμενο.Δεν βαπτιζει...δεν υποχρεωνει..κανεναν να..βαπτιστει...δεν υποχρεωνει κανενα να..εκκλησιαζεται...πρεπει να το δουμε..και ετσι ειναι..σαν γνωστικο αντικειμενο που μπορει να το διδαχθει ο καθενας...προς τι οι απαλλαγες?..
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ προσφυγή στα δικαστήρια κατέστη επιβεβλημένη επειδή:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ ) Ο διαβόητος κ. Φίλης έκανε ο ίδιος υποδείξεις στους Σχολικούς Συμβούλους το 2016 πως να εφαρμόζεται!!! το ΝΠΣ επιμένοντας στην άμεση έναρξή του και απειλώντας με απολύσεις Καθηγητών που δεν θα το εφάρμοζαν. Τέτοια σεμινάρια Υπουργού προς υφισταμένους του, μόνον η Χούντα του Παπαδόπουλου έκανε.
Β ) Να θυμίσω τι ειπώθηκε στη ΄΄Στοά του Βιβλίου΄΄, τον Απρίλιο του 2018, κατά την επεξήγηση του ΝΠΣ από κάποιον φιλόδοξο Επίκουρο Καθηγητή Θεολογίας που μας έκανε και προπαγάνδα στα Π.Ε.Κ. το 2017 και μας περιμένει - σου λέει - και για Μεταπτυχιακό στη Θεολογική ( καλά περίμενε... ) που ανέφερε - το έγραψε και ο Ορθόδοξος Τύπος αυτό - ότι "όποιος δεν εφαρμόζει όσα ορίζει το ΝΠΣ φεύγει...'' ;
Γ ) Θυμάστε στα Π.Ε.Κ. το ύφος και τη συμπεριφορά ΄΄πλύσης εγκεφάλου΄΄ υπέρ του ΝΠΣ από τον Στ. Γιαγκάτζογλου, τον Μάϊο του 2017 ; Ακούσατε, εσείς, πουθενά να πει κάντε ό,τι μάθημα θέλετε μέσα στην Τάξη ; Προσωπικά, τον θυμάμαι να το εκθειάζει πλήρως, να λέει πως συμφώνησε και η Εκκλησία σε αυτό και να καυτηριάζει την Π.Ε.Θ. για την κριτική της, προβλέποντας πως δήθεν θα αποτύχει και δικαστικά. Και συνέβη ακριβώς το αντίθετο...
Δ ) Που το βρήκε γραμμένο ο γνωστός ανώνυμος το ΄΄όσες ώρες ήθελαν΄΄ ; Προσωπικά, τότε είχα ρωτήσει εκεί - ενώπιον όλων - τον σεβαστό, κατά τα άλλα, Σχολικό Σύμβουλο και Επιμορφωτή κ. Μπιτσάκη Αντώνιο στην Γ΄ Λυκείου ( με το υπάρχον άθλιο και ελλιπέστατο τετράδιο μαθητή μόνον από κείμενα ) πόσες διδακτικές ώρες μπορούν να αφιερωθούν από εμάς π.χ. στην Ενότητα΄΄Πίστη και Επιστήμη΄΄; Η απάντηση ήταν το πολύ μέχρι μέχρι δύο. Το ακούσατε κύριοι;
Να λοιπόν ποιοί εκκόλαψαν πολιτικά και Θεολογικά την αντιπάθεια εναντίον τους και εξώθησαν τα πράγματα προς την δικαστική διαμάχη και φυσικά ΄΄τώρα το φυσάνε και δεν κρυώνει΄΄. Αυτή η σύντομη αναδρομή προκειμένου να αντιληφθεί το αγαπητό Ιστολόγιο πως δεν πρέπει να δίνεται βήμα στον επονομαζόμενο ως ΄΄Μαχόμενο Θεολόγο΄΄κ.τ.λ. κ.τ.λ. που είναι πάλι εδώ, ακάθεκτος, με το σχόλιο 5 Νοεμβρίου 2019 - 8:05 μ.μ., διαστρεβλώνοντας την Αλήθεια και διασπείροντας ανυπόστατες ειδήσεις ή φανταστικές Συριζαϊκές ενοχικές εκδοχές.
Μπράβο στον σχολιαστή 3:49 μ.μ.!!!
ΔιαγραφήΟι οδηγιες που ειχε στειλει στα σχολεια επισημως η συντακτικη ομαδα ελεγαν οτι ο διδασκων μπορει να επιλεξει οποια θεματικη ενοτητα θελει, με οποια σειρα θελει, να χρησιμοποιησει οποιο υλικο θεωρει δοκιμο για τη διδασκαλια του και να αφιερωσει περισσοτερες ωρες απο τις δυο που προτεινε το αναλυτικο προγραμμα. Και υπηρξαν θεολογοι που πατησαν σε αυτην την οδηγια για να ακυρωσουν στην πραξη με το δικο τους τροπο τα νεα θρησκευτικα, διδασκοντας υλικο και απο τα παλια οσο μπορουσαν, χωρις να μπορει να τους ελεγξει κανεις. Μπορει καποιοι να κολλησαν και να μην καταλαβαν τα ψιλα γραμματα, αλλα μην παριστανουμε κιολας οτι παθαμε αμνησια οσοι θυμομαστε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσοι δεχτήκαν απειλές σπό συμβούλους ότι θα δεχτούν αναφορές γιατί αρνούνται να διδάξουν αυτά τα θρησκευτικά, αυτό δεν είναι αμνησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν η Ρεπούση και οι ομοϊδεάτες της είναι εναντίον της απόφασης του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά τότε είμαι σίγουρος για την ορθότητα της απόφασης...Είναι απίστευτοι στην Γκεμπελικη προπαγάνδα... "Η απόφαση του ΣτΕ θα κάνει τα θρησκευτικά προαιρετικά".. Ή τα Νέα Αθεα Προγράμματα ή θα σας τρελάνουμε στις απαλλαγές..Θα βάλουν όλα τα παιδιά τους να ζητήσουν απαλλαγή...και θα το ρίξουν στην απόφαση του ΣτΕ..Ενώ με τα Νέα τους προγράμματα δεν έπαιρνε κανείς απαλλαγή γιατί τα αγάπησαν τα Θρησκευτικά... Αιδώς Αργείοι...Λίγο φόβου Θεού δεν έχετε... Φτάνει η ανήθικη προπαγάνδα σας... Άκου η συνωστισμενη Ρεπούση να έχει άποψη και για τα Θρησκευτικά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού το μάθημα των Θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό και ακολουθεί το Σύνταγμα δεν θα έπρεπε να υπάρχουν απαλλαγές. Ο κάθε μαθητής θα έπρεπε υποχρεωτικά να μαθαίνει τι η Ελληνοχριστιανική Παράδοση πιστεύει και αναφέρει και αν θέλει συντάσσεται μαζί της ή αποτάσσεται μεγαλώνοντας. Οι απαλλαγές εφευρέθηκαν με σκοπό να καταπολεμηθεί το μάθημα των θρησκευτικών. Τι κι αν ο καθένας δηλώνει αγνωστικιστής ή άθεος; Αυτό δεν θα έπρεπε να έχει σημασία. Είναι το μάθημα σύννομο και συνταγματικό; Θα έπρεπε υποχρεωτικά να διδάσκεται σε όλα τα παιδιά και είναι δικαίωμά τους στο μέλλον τι θα ακολουθήσουν. Να δούμε αν θα βρεθεί Έλληνας χριστιανός και πατριώτης που θα κάνει πράξη τέτοιου είδους ενέργειες χωρίς να φοβάται το πολιτικό κόστος.
ΑπάντησηΔιαγραφή