19/4/10

Από την Κύπρο ξεκινάει η εφαρμογή του σχεδίου απορθοδοξοποίησης του μαθήματος των Θρησκευτικών

Τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα για τα σχολεία της Κύπρου αποκαλύπτουν ξεκάθαρα ότι τέθηκε σε πλήρη εφαρμογή στη μεγαλόνησο το σχέδιο για απορθοδοξοποίηση του θρησκευτικού μαθήματος. Παρόλο που οι συντάκτες των Αναλυτικών Προγραμμάτων για τα Θρησκευτικά αρνούνται θεωρητικά τη θρησκειολογική θεώρηση του μαθήματος, ωστόσο στην πράξη έχουν αντικαταστήσει μεγάλο μέρος των διδακτικών ενοτήτων που αναφέρονταν στην Ορθόδοξη θεολογία, πίστη και ζωή με ενότητες για τους παπικούς, τους προτεστάντες και τα άλλα θρησκεύματα. Η αλλαγή αυτή πρόκειται να γίνει και στην Ελλάδα, αν δεν υπάρξει σθεναρή αντίδραση, αφού όπως μπορεί κανείς να διαβάσει στη 12η σελίδα των Αναλυτικών Προγραμμάτων (που δημοσιεύσαμε στο τέλος του κειμένου) στις Επιτροπές για το μάθημα των Θρησκευτικών στην Κύπρο μετέχει και ο κ. Σταύρος Γιαγκάζογλου, Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Ελλάδος, που ως γνωστόν προωθεί τον «εμπλουτισμό» του θρησκευτικού μαθήματος με πληθώρα ενοτήτων για τους παπικούς, τους προτεστάντες και τις άλλες θρησκείες......
Καταρχήν, ήδη στην εισαγωγή των Αναλυτικών Προγραμμάτων της Κύπρου για τα Θρησκευτικά, δηλώνεται ξεκάθαρα ότι «Tο Mάθημα των Θρησκευτικών, όπως υπηρετείται με το παρόν πρόγραμμα, υπερβαίνει τόσο τη στενά οριζόμενη κατήχηση (που γίνεται με άλλους όρους και προϋποθέσεις από αυτούς που γί¬νεται ένα μάθημα στη Δημόσια Eκπαίδευση), όσο και τη θρησκειολογική θεώρηση. Πρόκειται για μάθημα που προάγει την ανοικτότητα προς τον άλλο, την κριτική σκέψη, την ευαισθησία προς κάθε δημιουργικό έργο, την καλλιέργεια του προσώπου και της κοινωνίας. Συνεπώς πρόκειται για μάθημα που, με τα μορφωτικά αγαθά που προσφέρει, δεν καταπιέζει αλλά σέβεται την ελευθερία των μαθητών, δεν συσκοτίζει αλλά φωτίζει επιλογές και προοπτικές, δεν προκαλεί τη σύγκρουση αλλά τη συναδέλφωση των ανθρώπων». Οι απόψεις αυτές είναι γνωστές και στην Ελλάδα, υποστηρίζονται από τις ομάδες των ευρωθεολόγων του ΚΑΙΡΟΥ και τους Συμβούλους Θεολόγων του Π.Ινστιτούτου.
Η μελέτη των Αναλυτικών Προγραμμάτων της Κύπρου μας αποκάλυψε τα εξής:
1.Η διδασκαλία της Αγίας Γραφής (Παλαιά και Καινή Διαθήκη) περιορίζεται σε μία μόνο τάξη (τη Β΄ Γυμνασίου). Στην Α΄ τάξη Γυμνασίου ξεκινάει ήδη η θρησκειολογική ενημέρωση με αναφορά σε όλες τις «εκκλησίες» της Κύπρου, την Ορθόδοξη Εκκλησία, τους Λατίνους, τους Μουσουλμάνους, τους Αρμένιους,, τους Μαρωνίτες. Είναι σαφές ότι μία σχολική χρονιά για τη διδασκαλία όλης της Αγίας Γραφής είναι πολύ λίγος χρόνος.
2. Η εκκλησιαστική Ιστορία εξαφανίζεται και στην Γ΄ Γυμνασίου γίνεται αναφορά σε διάφορα θέματα ηθικής (Γάμος- Οικογένεια- Φιλία- Έρωτας κ.α.). Είναι δε πολύ πιθανόν η διαπραγμάτευση των θεμάτων να γίνεται όχι με αναφορά σε πατερικές διδασκαλίες αλλά υπό το πρίσμα κουλτουριάρηδων θεολόγων (όπως συμβαίνει στο βιβλίο Ηθικής της Γ΄ Λυκείου Ελλάδος).
3. Στην Α΄ Λυκείου το μάθημα είναι καθαρά θρησκειολογικό με αναφορά στα θρησκεύματα.
4. Η περιγραφή των ενοτήτων για τις τάξεις της Β’ και Γ΄ Λυκείου στα Αναλυτικά Προγράμματα είναι πολύ συνοπτική, ώστε να μην μπορεί κανείς ακριβώς να αντιληφθεί τι θα διδάσκεται στις δύο αυτές τάξεις. Η αναφορά «Για το Θεό, τον άνθρωπο, τη φύση» χωρίζεται σε δύο τάξεις (Α΄ μέρος στη Β΄ Λυκείου και Β΄ μέρος στη Γ΄ Λυκείου). Οι επιμέρους τίτλοι ωστόσο αφήνουν ξεκάθαρα να διαφανεί ότι στις δύο αυτές τάξεις θα διδάσκεται η «θεολογία» του οικουμενισμού, της παγκοσμιοποίησης και της πανθρησκείας.
Τι νομίζει κανείς ότι θα διδάσκεται στις ενότητες που περιγράφονται με τους τίτλους «Ετερότητα και ταυτότητα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης» ή «Για έναν κόσμο αδελφοσύνης και διακαιοσύνης»; Είναι σαφές ότι πρόκειται για προώθηση της κουλτουριάρικης «θεολογίας της ετερότητας» και της «θεολογίας της πολυπολιτισμικότητας». Όπως φαίνεται έχει επιλεγεί αντί της πατερικής ορθόδοξης θεολογίας οι μαθητές να διδαχθούν τις κουλτουριάρικες θεωρίες συγχρόνων ευρωθεολόγων.

Όσα αναφέραμε αποτελούν μόνο την εισαγωγή στην αλλοίωση του ορθόδοξου θρησκευτικού μαθήματος. Τα Αναλυτικά Προγράμματα θα υλοποιηθούν μέσα από διδακτικά εγχειρίδια που θα γραφούν με «νέο» πνεύμα, προσαρμοσμένα στα προστάγματα της νεοταξικής πανθρησκείας, στην οποία, όπως φαίνεται, υποκλίνονται αρκετοί από τους σύγχρονους θεολόγους. Η ίδια προοπτική για το μάθημα των Θρησκευτικών θα ακολουθηθεί και στην Ελλάδα, αφού όπως τονίσαμε, τα ίδια πρόσωπα σχεδιάζουν για το μάθημα και στην Ελλάδα.
Αναγκαία είναι η αντίδραση όλων μας στους σχεδιασμούς αυτούς. Η οικονομική δυσκολία στην οποία βύθισαν την πατρίδα μας οι πολιτικοί της μπορεί να μεταθέσει για λίγο αργότερα την αλλοίωση του θρησκευτικού μαθήματος, για την οποία απαιτείται η συγγραφή νέων βιβλίων, τα οποία χρειάζονται χρήματα. Εκτός κι αν το κράτος μπορεί να εξασφαλίσει τα αναγκαία χρήματα προκειμένου να υλοποιήσει άμεσα το μεγάλο στόχο του αποχριστιανισμού της παιδείας μας, με πρωτεργάτες τους ίδιους τους θεολόγους!
Αναλυτικά Προγράμματα Κύπρου Σύνοψη

2 σχόλια:

  1. Ωστε;

    Η Κύπρος έγινε δάσκαλος της Ελλάδας σε ασέβεια και παρανομία!

    Καλή προκοπή!

    Τώρα που θα υποδεχτούμε και τον Πάπα να δείτε πόσο θα προκόψουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ε ,να μην ξεπεράσουμε και την μαμά πατρίδα,τρομάρα μας,ανάγιοστον κολοιό να σου φκάλει το μάτι σου.Εχούμεν την τρελλη φλέβα που έλεγε ο γέρων Παϊσιος.Οποιος έχει την τρελή φλέβα ή εγκληματίας θα γίνει ή Αγιος...τώρα εξαρτάτε πιό καλλιεργάμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή