ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗΣ
Γράφει ο Πρωτοπρεσβύτερος Διονύσιος Τάτσης
Οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι ἀγνοοῦν ὅτι οἱ ἁμαρτίες ὁδηγοῦν στὴν ἀσθένεια τοῦ σώματος. Ἀντίθετα, σὲ πολλὲς περιπτώσεις, τὶς θεωροῦν ἀποδείξεις ὅτι τὸ σῶμα τους εἶναι ὑγιές! Τὴν πλάνη αὐτὴ τὴ διαδίδουν καὶ διάφοροι ἐπιστήμονες, ποὺ ἀσχολοῦνται μὲ τὴν ὑγεία τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ Χριστὸς ὅμως θεωροῦσε τὶς ἁμαρτίες αἰτὶες πολλῶν σωματικῶν ἀσθενειῶν, γι᾽ αὐτὸ καὶ σὲ αὐτούς, ποὺ τοῦ ζητοῦσαν νὰ τοὺς θεραπεύσει, συγχωροῦσε πρῶτα τὶς ἁμαρτίες τους καὶ μετὰ προχωροῦσε καὶ στὴ θεραπεία τοῦ σώματός τους.
Τὸ θεραπευτικὸ αὐτὸ ἔργο τοῦ Χριστοῦ συνεχίζει ἡ Ἐκκλησία μὲ τοὺς λειτουργούς της.Ἔχει τὸ μυστήριο τῆς μετάνοιας καὶ ἐξομολόγησης, μὲ τὸ ὁποῖο θεραπεύει τὴν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου καὶ τὸ μυστήριο τοῦ εὐχελαίου γιὰ τὴ θεραπεία τοῦ σώματος. Προϋπόθεση γιὰ τὴν ἀποτελεσματικότητα τῶν δύο αὐτῶν μυστηρίων εἶναι ἡ ἀκλόνητη πίστη στὸ Χριστὸ ἐκ μέρους τοῦ ἀσθενοῦντος καὶ ἡ ταπείνωσή του......
Βέβαια, ὑπάρχουν περιπτώσεις, ὅπου οἱ ἀσθένειες τοῦ σώματος δὲν θεραπεύονται, γιατὶ ἔτσι ἀποφασίζει ὁ Θεός, προκειμένου ὁ ἄνθρωπος νὰ συναισθανθεῖ τὴν ἁμαρτωλότητά του καὶ τὴν ἀδυναμία του ἢ νὰ προστατευτεῖ ἀπὸ πολλὲς ἄλλες ἁμαρτίες, ποὺ θὰ διέπραττε, ἐὰν ἦταν ὑγιής. Σὲ ὅλες, ὅμως, γενικὰ τὶς περιπτώσεις ὁ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ πρέπει νὰ δοξολογεῖ τὸΘεὸ καὶ νὰ αἰσθάνεται προστατευμένος ἀπὸ τὴν πρόνοιά του.
Ὁ Χριστὸς θεράπευσε τὸν παραλυτικὸ τῆς Καπερναοὺμ μὲ δύο φράσεις ποὺ τοῦ ἀπηύθυνε: "Τέκνον• ἀφέωνταί σου αἱ ἁμαρτίαι σου" καὶ "ἐγερθεὶς ἆρον σου τὴν κλίνην καὶ ὕπαγε εἰς τὸν οἶκόν σου".Ἔγινε τὸ διπλὸ θαῦμα τῆς θεραπείας τῆς ψυχῆς καὶ τοῦ σώματος τοῦ ἀξιοσυμπάθητου παραλυτικοῦ. Καὶ αὐτὸ δείχνει ὅτι ὁ Χριστὸς ἐνδιαφερόταν καὶ γιὰ τὸ σῶμα καὶ γιὰ τὴν ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου.
Οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι ἀγνοοῦν ὅτι οἱ ἁμαρτίες ὁδηγοῦν στὴν ἀσθένεια τοῦ σώματος. Ἀντίθετα, σὲ πολλὲς περιπτώσεις, τὶς θεωροῦν ἀποδείξεις ὅτι τὸ σῶμα τους εἶναι ὑγιές! Τὴν πλάνη αὐτὴ τὴ διαδίδουν καὶ διάφοροι ἐπιστήμονες, ποὺ ἀσχολοῦνται μὲ τὴν ὑγεία τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ Χριστὸς ὅμως θεωροῦσε τὶς ἁμαρτίες αἰτὶες πολλῶν σωματικῶν ἀσθενειῶν, γι᾽ αὐτὸ καὶ σὲ αὐτούς, ποὺ τοῦ ζητοῦσαν νὰ τοὺς θεραπεύσει, συγχωροῦσε πρῶτα τὶς ἁμαρτίες τους καὶ μετὰ προχωροῦσε καὶ στὴ θεραπεία τοῦ σώματός τους.
Τὸ θεραπευτικὸ αὐτὸ ἔργο τοῦ Χριστοῦ συνεχίζει ἡ Ἐκκλησία μὲ τοὺς λειτουργούς της.Ἔχει τὸ μυστήριο τῆς μετάνοιας καὶ ἐξομολόγησης, μὲ τὸ ὁποῖο θεραπεύει τὴν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου καὶ τὸ μυστήριο τοῦ εὐχελαίου γιὰ τὴ θεραπεία τοῦ σώματος. Προϋπόθεση γιὰ τὴν ἀποτελεσματικότητα τῶν δύο αὐτῶν μυστηρίων εἶναι ἡ ἀκλόνητη πίστη στὸ Χριστὸ ἐκ μέρους τοῦ ἀσθενοῦντος καὶ ἡ ταπείνωσή του......
Βέβαια, ὑπάρχουν περιπτώσεις, ὅπου οἱ ἀσθένειες τοῦ σώματος δὲν θεραπεύονται, γιατὶ ἔτσι ἀποφασίζει ὁ Θεός, προκειμένου ὁ ἄνθρωπος νὰ συναισθανθεῖ τὴν ἁμαρτωλότητά του καὶ τὴν ἀδυναμία του ἢ νὰ προστατευτεῖ ἀπὸ πολλὲς ἄλλες ἁμαρτίες, ποὺ θὰ διέπραττε, ἐὰν ἦταν ὑγιής. Σὲ ὅλες, ὅμως, γενικὰ τὶς περιπτώσεις ὁ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ πρέπει νὰ δοξολογεῖ τὸΘεὸ καὶ νὰ αἰσθάνεται προστατευμένος ἀπὸ τὴν πρόνοιά του.
Ὁ Χριστὸς θεράπευσε τὸν παραλυτικὸ τῆς Καπερναοὺμ μὲ δύο φράσεις ποὺ τοῦ ἀπηύθυνε: "Τέκνον• ἀφέωνταί σου αἱ ἁμαρτίαι σου" καὶ "ἐγερθεὶς ἆρον σου τὴν κλίνην καὶ ὕπαγε εἰς τὸν οἶκόν σου".Ἔγινε τὸ διπλὸ θαῦμα τῆς θεραπείας τῆς ψυχῆς καὶ τοῦ σώματος τοῦ ἀξιοσυμπάθητου παραλυτικοῦ. Καὶ αὐτὸ δείχνει ὅτι ὁ Χριστὸς ἐνδιαφερόταν καὶ γιὰ τὸ σῶμα καὶ γιὰ τὴν ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου