Μεταφέρουμε απόσπασμα σημερινού (13/11/2010) άρθρου της εφημερίδας Μακεδονία που φιλοξενεί αξιόλογες δηλώσεις για τη σχεδιαζόμενη μετατροπή των Θρησκευτικών του Λυκείου σε επιλεγόμενο μάθημα
Της Βαρβάρας Ζούκα
Αντιδράσεις για τα θρησκευτικά
Έντονες αντιδράσεις, όμως, έχουν εγείρει το τελευταίο διάστημα οι συζητήσεις περί κατάργησης της υποχρεωτικότητας και των θρησκευτικών. “Η θέση μας είναι πάγια και δεδομένη: Τα θρησκευτικά πρέπει να βρίσκονται σταθερά στον βασικό κορμό των μαθημάτων και η διδασκαλία τους να είναι υποχρεωτική για όλα τα παιδιά”, υπογραμμίζει ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων Ηλίας Φραγκόπουλος....
Για να αντιμετωπιστούν τυχόν προβλήματα, μάλιστα, όπως επισημαίνει ο ίδιος, έχει προταθεί η οργάνωση της διδασκαλίας των θρησκευτικών σε τρεις άξονες. “Προτείνουμε ένα μάθημα θρησκευτικής διαπαιδαγώγησης για τα ορθόδοξα Ελληνόπουλα, ένα ευρύτερο μάθημα για όλες τις θρησκείες, που θα περιλαμβάνει και πολιτιστικά και ιστορικά στοιχεία για τα αλλόθρησκα παιδιά, κι ένα μάθημα σχετικά με τη δική τους πίστη για τα παιδιά των μειονοτικών σχολείων”, εξηγεί ο κ. Φραγκόπουλος.
Για πλήρη περιφρόνηση και ουσιαστική κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών κάνει λόγο ο κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Τρίτος, ο οποίος με επιστολή του προς το υπουργείο Παιδείας ζητά τη διατήρηση των θρησκευτικών ως υποχρεωτικού μαθήματος για λόγους ιστορικούς, εθνικούς, παιδαγωγικούς και πολιτιστικούς.
“Εάν οι προτάσεις αυτές για μετατροπή βασικών μαθημάτων σε επιλεγόμενα υλοποιηθούν, οι μαθητές θα μείνουν εθνικά αποχρωματισμένοι και θρησκευτικά αμόρφωτοι, χωρίς επαρκή γνώση της παράδοσης και του πολιτισμού τους, χωρίς ηθικά ερείσματα και, άρα, χωρίς ρίζες, αδύναμοι να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν σύγχρονα πολύπλοκα προβλήματα, συμπεριφορές και καταστάσεις στο παγκόσμιο γίγνεσθαι”, σχολιάζει, από την πλευρά του, ο σχολικός σύμβουλος θεολόγων Τριαντάφυλλος Σιούλης.
Για να αντιμετωπιστούν τυχόν προβλήματα, μάλιστα, όπως επισημαίνει ο ίδιος, έχει προταθεί η οργάνωση της διδασκαλίας των θρησκευτικών σε τρεις άξονες. “Προτείνουμε ένα μάθημα θρησκευτικής διαπαιδαγώγησης για τα ορθόδοξα Ελληνόπουλα, ένα ευρύτερο μάθημα για όλες τις θρησκείες, που θα περιλαμβάνει και πολιτιστικά και ιστορικά στοιχεία για τα αλλόθρησκα παιδιά, κι ένα μάθημα σχετικά με τη δική τους πίστη για τα παιδιά των μειονοτικών σχολείων”, εξηγεί ο κ. Φραγκόπουλος.
Για πλήρη περιφρόνηση και ουσιαστική κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών κάνει λόγο ο κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Τρίτος, ο οποίος με επιστολή του προς το υπουργείο Παιδείας ζητά τη διατήρηση των θρησκευτικών ως υποχρεωτικού μαθήματος για λόγους ιστορικούς, εθνικούς, παιδαγωγικούς και πολιτιστικούς.
“Εάν οι προτάσεις αυτές για μετατροπή βασικών μαθημάτων σε επιλεγόμενα υλοποιηθούν, οι μαθητές θα μείνουν εθνικά αποχρωματισμένοι και θρησκευτικά αμόρφωτοι, χωρίς επαρκή γνώση της παράδοσης και του πολιτισμού τους, χωρίς ηθικά ερείσματα και, άρα, χωρίς ρίζες, αδύναμοι να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν σύγχρονα πολύπλοκα προβλήματα, συμπεριφορές και καταστάσεις στο παγκόσμιο γίγνεσθαι”, σχολιάζει, από την πλευρά του, ο σχολικός σύμβουλος θεολόγων Τριαντάφυλλος Σιούλης.
1 σχόλιο:
Ευτυχώς που Υπάρχουνε και αυτές οι Αντιδράσεις!!!
Δημοσίευση σχολίου