Τη στιγμή που το μάθημα των Θρησκευτικών απειλείται με μετατροπή σε επιλεγόμενο στο Λύκειο και σε θρησκειολογικό στο Γυμνάσιο και με έντονες τις διαμαρτυρίες των ενώσεων Θεολόγων και πολλών επισκόπων, αποφάσισε και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος να λύσει τη σιωπή του και να μιλήσει για το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Μόνο που όσα είπε δημιούργησαν πολλά ερωτηματικά, ώστε να αναρωτιέται κανείς αν η σιωπή του Αρχιεπισκόπου είναι περισσότερο συμφέρουσα από τις παρεμβάσεις του για το μάθημα. Και εξηγούμαστε:
1. Ο Αρχιεπίσκοπος εμφανίστηκε συμφιλιωτικός μεταξύ των θεολόγων θεωρώντας «ακατανόητο να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε για το τι θέλουμε εμείς οι θεολόγοι»!...Δεν γνωρίζει άραγε ποιοι θεολόγοι δημιούργησαν τις συγκρούσεις στον κλάδο, ποιοι σχεδιάζουν θρησκειολογικό μάθημα αντί ορθόδοξου χριστιανικού μαθήματος, ποιοι διέσπασαν τον κλάδο συστήνοντας νέο σύνδεσμο κατά τις απαιτήσεις του παρόντος ΚΑΙΡΟΥ, ποιοι μεθοδικά απέκλεισαν την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων από τις αλλαγές στο μάθημα και τα βιβλία στο Γυμνάσιο και το Δημοτικό; Πως μπορεί να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των Θεολόγων, πως μπορούμε να συνεννοηθούμε, όταν κάποιοι βάλθηκαν να «αλλάξουν τα φώτα» στο θρησκευτικό μάθημα;
2. Παράδοξη είναι η στάση του Αρχιεπισκόπου και απέναντι στους κυβερνώντες για το ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ούτε μία αναφορά δεν έκανε στη σχεδιαζόμενη μετατροπή του μαθήματος σε επιλεγόμενο στο Λύκειο. Ούτε ένα σαφές μήνυμα δεν απέστειλε προς την Υπουργό Παιδείας. Το ίδιο ήσυχος εμφανίστηκε και για το χαρακτήρα του μαθήματος στο Γυμνάσιο. Αγνοεί, αλήθεια, τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας στο Λονδίνο περί προετοιμασίας θρησκειολογικού μαθήματος; Ή συμπλέει στη γραμμή των εκσυγχρονιστών θεολόγων που βρίσκονται μέσα στους διαδρόμους της Αρχιεπισκοπής και ήδη υλοποιούν την υπουργική απόφαση;
3. Μας είπε και κάτι ακόμη ο Αρχιεπίσκοπος: «Όταν οι γονείς δουν το παιδί να κουράζεται θα του πουν άσε τα θρησκευτικά…». Αγνοεί ο Αρχιεπίσκοπος ότι το μάθημα των Θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό στα ελληνικά σχολεία και επομένως δεν είναι αρκετός λόγος η «κούραση» για έναν μαθητή ώστε να μην το παρακολουθεί; Ή αποδέχεται πλήρως τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς μετατροπής του μαθήματος σε επιλεγόμενο;
4. Μία τελευταία φράση του Αρχιεπισκόπου μοιάζει πράγματι να εκπορεύεται από το στόμα νεωτεριστή θεολόγου: «Αν δεν συνειδητοποιήσουμε την πνοή των ανέμων, αν δεν καταλάβουμε εγκαίρως τον «όμορφο» μοντέρνο αθεϊσμό θα βρεθούμε έξω από την ιστορία αυτού του τόπου». Ποιος είναι αυτός ο «“όμορφος” μοντέρνος αθεϊσμός»; Και ποια πνοή ποιών ανέμων πρέπει να συνειδητοποιήσουμε; Μήπως πρέπει να γίνουμε μετεωρολόγοι ή μήπως θεολόγοι του ΚΑΙΡΟΥ και να εφαρμόσουμε στην πράξη το «όπου φυσάει ο άνεμος πάω…»; Η «ιστορία αυτού του τόπου» Μακαριώτατε είναι ιστορία Αγίων, Μαρτύρων, Πατέρων και όχι κουλτουριάρικης ψευτοθεολογίας και αριστερίστικου ψευτοπολιτισμού. Δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι αποφασίσατε την οριστική σύμπλευση με θεολόγους που αντί των συγγραμμάτων των αγίων Πατέρων αναζητούν την αλήθεια στους παπικούς θεολόγους και καρδιναλίους της Λατινικής Αμερικής και προβάλλουν τον κομμουνιστικό χριστιανισμό τους και τις μεταπατερικές φαντασιώσεις τους.
2. Παράδοξη είναι η στάση του Αρχιεπισκόπου και απέναντι στους κυβερνώντες για το ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ούτε μία αναφορά δεν έκανε στη σχεδιαζόμενη μετατροπή του μαθήματος σε επιλεγόμενο στο Λύκειο. Ούτε ένα σαφές μήνυμα δεν απέστειλε προς την Υπουργό Παιδείας. Το ίδιο ήσυχος εμφανίστηκε και για το χαρακτήρα του μαθήματος στο Γυμνάσιο. Αγνοεί, αλήθεια, τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας στο Λονδίνο περί προετοιμασίας θρησκειολογικού μαθήματος; Ή συμπλέει στη γραμμή των εκσυγχρονιστών θεολόγων που βρίσκονται μέσα στους διαδρόμους της Αρχιεπισκοπής και ήδη υλοποιούν την υπουργική απόφαση;
3. Μας είπε και κάτι ακόμη ο Αρχιεπίσκοπος: «Όταν οι γονείς δουν το παιδί να κουράζεται θα του πουν άσε τα θρησκευτικά…». Αγνοεί ο Αρχιεπίσκοπος ότι το μάθημα των Θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό στα ελληνικά σχολεία και επομένως δεν είναι αρκετός λόγος η «κούραση» για έναν μαθητή ώστε να μην το παρακολουθεί; Ή αποδέχεται πλήρως τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς μετατροπής του μαθήματος σε επιλεγόμενο;
4. Μία τελευταία φράση του Αρχιεπισκόπου μοιάζει πράγματι να εκπορεύεται από το στόμα νεωτεριστή θεολόγου: «Αν δεν συνειδητοποιήσουμε την πνοή των ανέμων, αν δεν καταλάβουμε εγκαίρως τον «όμορφο» μοντέρνο αθεϊσμό θα βρεθούμε έξω από την ιστορία αυτού του τόπου». Ποιος είναι αυτός ο «“όμορφος” μοντέρνος αθεϊσμός»; Και ποια πνοή ποιών ανέμων πρέπει να συνειδητοποιήσουμε; Μήπως πρέπει να γίνουμε μετεωρολόγοι ή μήπως θεολόγοι του ΚΑΙΡΟΥ και να εφαρμόσουμε στην πράξη το «όπου φυσάει ο άνεμος πάω…»; Η «ιστορία αυτού του τόπου» Μακαριώτατε είναι ιστορία Αγίων, Μαρτύρων, Πατέρων και όχι κουλτουριάρικης ψευτοθεολογίας και αριστερίστικου ψευτοπολιτισμού. Δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι αποφασίσατε την οριστική σύμπλευση με θεολόγους που αντί των συγγραμμάτων των αγίων Πατέρων αναζητούν την αλήθεια στους παπικούς θεολόγους και καρδιναλίους της Λατινικής Αμερικής και προβάλλουν τον κομμουνιστικό χριστιανισμό τους και τις μεταπατερικές φαντασιώσεις τους.
Συγχαρητήρια για το δυναμικό άρθρο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΡ. ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ
Μπορείτε να μας διαφωτίσετε λέγοντάς μας ποιοι ακριβώς θεολόγοι του ΚΑΙΡΟΥ είναι μέλη των επιτροπών για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα θρησκευτικών και με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή τους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τραγούδι του Κώστα Τουρνά στο link προσιδιάζει στην υπάρχουσα κατάσταση της εκπαίδευσης
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γνωρίζουμε ποια μέλη του ΚΑΙΡΟΥ μετέχουν στην Ομάδα εργασίας για τα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεριμένουμε από τον ΚΑΙΡΟ ή από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο να δώσει τα ονόματα στη δημοσιότητα. Γιατί αλήθεια δεν δίνονται τα ονόματα;
Ο Μακαριώτατος πολύ επιδερμικά το βλέπει το όλο θέμα και μιλάει σα κυβερνητικός εκπρόσωπος . Τι να βρούμε εμείς οι Θεολόγοι και με ποιούς? Εδώ και αρκετό καιρό έχει ξεσηκωθεί όλος ο Θεολογικός κόσμος, έχοντας επισημάνει τα προβλήματα και έχοντας καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις και λύσεις.Δεν τα έχετε δεί καθολου όλα αυτά Μακαριώτατε;Ολόκληρη Σύνοδος με τόσες επιτροπές και υπηρεσίες δεν μπορεί να αφουγκραστεί, να καταγράψει την αγωνία και τον προβληματισμό μας στη χρόνια πολεμική που δέχεται το μάθημα και η Εκκλησία μας γενικότερα, ώστε να συντονίσει μια νόμιμη και επιβεβλημένη επίσημη αντίδραση μας; Τόσα χτυπήματα και ούτε μια συντονισμένη αντίδραση. Κανονικά δεν έπρεπε να δεχόμαστε καμία συζήτηση για μετατροπή του μαθήματος σε επιλεγόμενο. Από την άλλη, όλοι συμφωνούμε ότι το μάθημα πρέπει να αναβαθμιστεί, να γίνει πιο προσιτό και εποπτικό , να παρουσιάζει την Ορθοδοξία και το θρησκευτικό φαινόμενο με τρόπο παιδαγωγικό , μαθητοκεντρικό , σύγχρονο, με τη σφραγίδα όμως πάντα και την εγγύηση της Ιεράς μας Παράδοσης και το φωτισμό του Αγίου Πνεύματος.Προσαρμοσμένα όμως όλα αυτά με ιερό δέος απέναντι στη μακραίωνη ελληνική ιστορία και με ανοικτό διάλογο χωρίς φόβο με τα νέα επιστημονικά δεδομένα και τις απόψεις των κοινωνικών ομάδων.ΑΥΤΑ ΕΥΚΟΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΑΛΙ Ο ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΑΣ. Με ποια όχθη να συνεργαστούμε Μακαριώτατε? Για φανταστείτε να σκεφτόταν με όμοιο τρόπο οι Πατέρες της Εκκλησίας ..Ομολογείτε ότι κουράζουν τα Θρησκευτικά? Κουράζει Ο Χριστός ? Εμείς δίνουμε αγώνα καθημερινό στην τάξη , να βάλουμε Το Χριστό στη ζωή των παιδιών και των εφήβων. "Κατεβαίνουμε" στον κόσμο τους , τα ευαισθητοποιούμε στα θέματα της πίστης μας αλλά και τους εμπνέουμε το σεβασμό στα άλλα δόγματα και τις άλλες θρησκείες χωρίς όμως να αλλοιώνουμε το ζωηφόρο μήνυμα της Ορθοδοξίας ανά τους αιώνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί λοιπόν τόσο εύκολα να συνταυτιστούμε με τα σχέδια που απεργάζονται τελικά αλλοίωση της πίστης μας και θα μπερδέψουν ακόμη περισσότερο τα παιδιά μας με ένα είδος Θρησκευτικού συγκρητισμού;
ΩΡΑΙΟ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ-ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα αναρωτιέστε εάν υπάρχει ή όχι σύμπλευση με τους "εκσυγχρονιστές";
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι με τους Οικουμενιστές, μία από τα ίδια... αλλά το πάνε σιγά - σιγά και κρυφά για να ναρκώσουν τις όποιες δυνατότητες αντίδρασης του πιστού λαού...Δοκιμασμένη και επιτυχημένη μέθοδος για πολλά χρόνια...
εδω σίγουρα κάτι παίζει υπογείως. επιπλέον ακούγεται ο ιερώνυμος προωθεί γνωστό μητροπολίτη που σχετίζεται μ όλες αυτές τις ιστορίες για διάδοχό του.
ΑπάντησηΔιαγραφήαν είναι έτσι το ζήτημα θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά τη σύνοδο της ιεραρχίας. δεν έχουμε παπισμό στην ορθόδοξη εκκλησία. να δούμε επιτέλους αν και ποιοί επίσκοποι έχουν αίσθηση της ποιμαντικής τους ευθύνης.
Ιερώνυμε σε θέλουμε συμπαραστάτη μας και όχι απέναντί μας.Για να μην περάσει η υποβάθμιση του μαθήματος .Έχεις το κύρος και μπορείς να κάνεις πολλά...Θυμήσου τις υποσχέσεις σου σους φοιτητές της θεολογικής στητελετή υποδοχής των πρωτοετών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΛΥΘΕΙ ΑΠΟ ΠΟΛΛΕΣ ΠΛΕΥΡΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΕΘΝΙΚΟ-ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΕΣ,ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΦΩΤΙΣΕΤΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΘΕΑΤΗ ΠΛΕΥΡΑ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ ΤΡΙΑ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΔΑΧΘΗΚΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ (ΕΝΑΣ ΕΞ'ΑΥΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΟΣ),ΟΜΩΣ ΑΤΥΧΗΣΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΕΤΥΧΑΝ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ, ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ,ΚΑΤΗΧΗΣΗ,ΘΡΗΣΚΕΥΤ.ΟΙΚΟΔΟΜΗ,ΠΑΡΌΛΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΘΡΗΣΚ.ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ.
ΑΡΑΓΕ ΦΤΑΙΝΕ(1) ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ,ΠΟΥ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΦΑΝΗ,ΒΑΡΥΓΔΟΥΠΑ,ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ?(2)ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΠΟΥ,ΕΚΤΟΣ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ,ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ "ΚΑΤΙ ΤΙ " Π.Χ. ΤΟΥ ΑΡΧ.ΑΛΒΑΝΙΑΣ,ΤΟΥ ΜΗΤΡ.ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ,ΤΟΥ ΜΗΤΡ.ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ,Π.ΒΑΣ.ΘΕΡΜΟΥ,Π.ΣΤΑΜ.ΣΚΛΗΡΗ,Π.ΓΕΩ.ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ ,Η ΑΛΛΙΩΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ (ΔΥΣΚΟΛΟ " ΜΑΘΗΜΑ "ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟ-ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΑ)?
(3)Η ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΘΡΗΣΚ.ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ /ΑΠΟ-ΙΕΡΟΠΟΙΗΣΗ /ΧΛΙΑΡΗ ΠΙΣΤΗ,ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ "ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ" ΟΡΘ.ΧΡ/ΝΩΝ ?
ΠΑΝΤΩΣ ΘΕΛΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΨΑΞΙΜΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ "ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ" ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ,ΜΕ ΚΡΑΥΓΕΣ ΚΑΙ ΨΙΘΥΡΟΥΣ .
ΙΑΝ.