Το ΒΗΜΑ πλέκει σήμερα το εγκώμιο του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου επικροτώντας τη στάση σιωπής και τις λιγοστές παρεμβάσεις του. Ο έπαινος αυτός ΔΟΛια στοχεύει στην προώθηση αντιεκκλησιαστικών αποφάσεων από τους κυβερνώντες. Σε σχετική αναφορά για το μάθημα των Θρησκευτικών το ΒΗΜΑ προτείνει μια «σοφή» λύση για το ζήτημα: «Γιατί όμως μας ενδιαφέρει το προφίλ του Αρχιεπισκόπου; Επειδή η πραότητα μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα για την Εκκλησία. Να, ας πάρουμε το παράδειγμα των Θρησκευτικών. Αν καταργηθεί το μάθημα και αναλάβουν οι ενορίες μια ενεργή διάπλαση των παίδων, θα δημιουργηθούν εκπαιδευτικές κοιτίδες που δεν θα ελέγχονται από κανένα υπουργείο. Με ήπιο και ευγενικό τρόπο το κατηχητικό δεν θα δίνει λογαριασμό στο κράτος για το περιεχόμενο των μαθημάτων»... Όπως φαίνεται οι αρθρογράφοι του ΒΗΜΑτος αλλά και οι κυβερνώντες έχουν μετρήσει καλά το εύρος του αρχιεπισκοπικού φιλοκυβερνητισμού ώστε τώρα προκλητικά να προτείνουν ακόμη και κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών θεωρώντας δεδομένη τη σιωπηλή συμφωνία του Αρχιεπισκόπου προς κάθε κυβερνητική απόφαση. Θα πρέπει να μάθουν όμως πως εκτός από τον Αρχιεπίσκοπο υπάρχουν δεκάδες άλλοι επίσκοποι, οι Θεολόγοι αλλά και ο πιστός λαός, οι γονείς των μαθητών που δεν θα ανεχτούν ούτε την κατάργηση του θρησκευτικού μαθήματος ούτε την υλοποίηση προσυμφωνημένων (μεταξύ κυβέρνησης και Αρχιεπισκόπου) αποφάσεων.
Μεταφέρουμε το άρθρο από το ΒΗΜΑ, 18/2/2011
Μεταφέρουμε το άρθρο από το ΒΗΜΑ, 18/2/2011
Φερμουάρ τω στόματί μου
ΛΩΡΗ ΚΕΖΑ
O Αρχιεπίσκοπος έχει ένα βασικό γνώρισμα. Είναι πράος. Ο κ. Ιερώνυμος δεν συγκαταλέγεται στους αρχιερείς που φωνασκούν ή σιγοντάρουν τις έριδες. Ορισμένοι από το κλαμπ των αγίων θεωρούν ότι είναι ένας ηττημένος. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα του δόθηκαν πολλές ευκαιρίες να ρίξει τσιρίδες και ν κουρδίσει τα επαναστατικά ένστικτα των πιστών. Το μάθημα των Θρησκευτικών, οι διαβολοταυτότητες, οι διορισμοί παπάδων, η φορολόγηση του παγκαριού ήταν εξαιρετικές αφορμές για να στηθεί ένα θέαμα εκκλησιαστικού γκλαμ. Ο κ. Ιερώνυμος δήλωσε ότι προτιμά τα λίγα λόγια. Προ ημερών τον τσίγκλισαν στη Μακεδονία, απαιτώντας ισχυρότερη παρουσία στη δημόσια ζωή. Απάντησε με σαφήνεια: «Το ότι δεν μιλάω δεν σημαίνει ότι δεν έχω κάτι να πω. Πολλές φορές όταν δεν μιλάς είσαι πιο αποτελεσματικός από όταν λες πολλά...». Για να δείξει μάλιστα ότι έχει επίγνωση των κινδύνων, συμπλήρωσε: «Υπάρχουν ιστορικά παραδείγματα όπου όταν η Εκκλησία μπλέχτηκε με την πολιτική τα αποτελέσματα ήταν καταστροφικά, με κορυφαίο την τραγωδία της Κύπρου».
O Αρχιεπίσκοπος διεκδικεί για τον θεσμό που εκπροσωπεί ένα κύρος που είχε χαθεί. Αν λοιπόν χάνει οπαδούς από τα πλήθη των φανατικών που σηκώνουν λάβαρα σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, ισοσκελίζει κερδίζοντας συνομιλητές σε άλλες, αναπάντεχες κατηγορίες πολιτών. Ενώ λοιπόν διατείνεται ότι δεν πολιτικολογεί, φρόντισε να πάρει θέση για τις πολιτικές εξελίξεις.
Προέταξε τη συναίνεση λέγοντας: «Η λογική μας, για τον τόπο μας, εκείνο που απαιτεί είναι η συνεργασία, είναι η συναίνεση. Είναι αυτό που λέει ο ευαγγελικός λόγος:όχι ο καθένας το δικό του, αλλά όλοι μαζί το δικό μας. Δεν έχουμε πολλά περιθώρια, νομίζω, κάτω από τις παρούσες συνθήκες, είναι ανάγκη να σπεύσουμε». Αυτή η τοποθέτηση αναιρεί ελαφρώς την άλλη δήλωση, ότι δήθεν «δεν μιλάει». Απλώς μιλάει λίγο, εκεί που πρέπει, σε όσους αρμόζει.
Γιατί όμως μας ενδιαφέρει το προφίλ του Αρχιεπισκόπου; Επειδή η πραότητα μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα για την Εκκλησία. Να, ας πάρουμε το παράδειγμα των Θρησκευτικών. Αν καταργηθεί το μάθημα και αναλάβουν οι ενορίες μια ενεργή διάπλαση των παίδων, θα δημιουργηθούν εκπαιδευτικές κοιτίδες που δεν θα ελέγχονται από κανένα υπουργείο. Με ήπιο και ευγενικό τρόπο το κατηχητικό δεν θα δίνει λογαριασμό στο κράτος για το περιεχόμενο των μαθημάτων. Αν γίνει μια σοβαρή συζήτηση για τη φορολόγηση, θα συνυπολογιστούν τα όσα προσφέρει η Εκκλησία από το φιλανθρωπικό έργο της. Με ήπιο και ευγενικό τρόπο ο κ. Ιερώνυμος μπορεί να εκβιάσει καταστάσεις υπενθυμίζοντας ότι χωρίς την αγιαστούρα το κράτος πρόνοιας είναι ανάπηρο. Αν καταλήξουν οι παπάδες να κάνουν δυο δουλειές, μια μέσα στον ναό και άλλη μια κανονική, ώσπου να γίνει ο διορισμός τους, δεν χάθηκε ο κόσμος. Με ήπιο και ευγενικό τρόπο ο Αρχιεπίσκοπος είπε ότι όσοι δεν έχουν δουλέψει προτού χειροτονηθούν «είναι καλομαθημένοι».
Εν ολίγοις, πίσω από την έλλειψη πυγμής που καταλογίζουν μητροπολίτες στον Αρχιεπίσκοπο βρίσκεται ίσως η αληθινή του δύναμη. Δεν είναι ένας φανατικός κι ας είπε ότι αν χρειαστεί θα πιάσει το καριοφίλι. Ολοι ξέρουμε ότι τα καριοφίλια έχουν πια διακοσμητική χρήση.
O Αρχιεπίσκοπος έχει ένα βασικό γνώρισμα. Είναι πράος. Ο κ. Ιερώνυμος δεν συγκαταλέγεται στους αρχιερείς που φωνασκούν ή σιγοντάρουν τις έριδες. Ορισμένοι από το κλαμπ των αγίων θεωρούν ότι είναι ένας ηττημένος. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα του δόθηκαν πολλές ευκαιρίες να ρίξει τσιρίδες και ν κουρδίσει τα επαναστατικά ένστικτα των πιστών. Το μάθημα των Θρησκευτικών, οι διαβολοταυτότητες, οι διορισμοί παπάδων, η φορολόγηση του παγκαριού ήταν εξαιρετικές αφορμές για να στηθεί ένα θέαμα εκκλησιαστικού γκλαμ. Ο κ. Ιερώνυμος δήλωσε ότι προτιμά τα λίγα λόγια. Προ ημερών τον τσίγκλισαν στη Μακεδονία, απαιτώντας ισχυρότερη παρουσία στη δημόσια ζωή. Απάντησε με σαφήνεια: «Το ότι δεν μιλάω δεν σημαίνει ότι δεν έχω κάτι να πω. Πολλές φορές όταν δεν μιλάς είσαι πιο αποτελεσματικός από όταν λες πολλά...». Για να δείξει μάλιστα ότι έχει επίγνωση των κινδύνων, συμπλήρωσε: «Υπάρχουν ιστορικά παραδείγματα όπου όταν η Εκκλησία μπλέχτηκε με την πολιτική τα αποτελέσματα ήταν καταστροφικά, με κορυφαίο την τραγωδία της Κύπρου».
O Αρχιεπίσκοπος διεκδικεί για τον θεσμό που εκπροσωπεί ένα κύρος που είχε χαθεί. Αν λοιπόν χάνει οπαδούς από τα πλήθη των φανατικών που σηκώνουν λάβαρα σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, ισοσκελίζει κερδίζοντας συνομιλητές σε άλλες, αναπάντεχες κατηγορίες πολιτών. Ενώ λοιπόν διατείνεται ότι δεν πολιτικολογεί, φρόντισε να πάρει θέση για τις πολιτικές εξελίξεις.
Προέταξε τη συναίνεση λέγοντας: «Η λογική μας, για τον τόπο μας, εκείνο που απαιτεί είναι η συνεργασία, είναι η συναίνεση. Είναι αυτό που λέει ο ευαγγελικός λόγος:όχι ο καθένας το δικό του, αλλά όλοι μαζί το δικό μας. Δεν έχουμε πολλά περιθώρια, νομίζω, κάτω από τις παρούσες συνθήκες, είναι ανάγκη να σπεύσουμε». Αυτή η τοποθέτηση αναιρεί ελαφρώς την άλλη δήλωση, ότι δήθεν «δεν μιλάει». Απλώς μιλάει λίγο, εκεί που πρέπει, σε όσους αρμόζει.
Γιατί όμως μας ενδιαφέρει το προφίλ του Αρχιεπισκόπου; Επειδή η πραότητα μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα για την Εκκλησία. Να, ας πάρουμε το παράδειγμα των Θρησκευτικών. Αν καταργηθεί το μάθημα και αναλάβουν οι ενορίες μια ενεργή διάπλαση των παίδων, θα δημιουργηθούν εκπαιδευτικές κοιτίδες που δεν θα ελέγχονται από κανένα υπουργείο. Με ήπιο και ευγενικό τρόπο το κατηχητικό δεν θα δίνει λογαριασμό στο κράτος για το περιεχόμενο των μαθημάτων. Αν γίνει μια σοβαρή συζήτηση για τη φορολόγηση, θα συνυπολογιστούν τα όσα προσφέρει η Εκκλησία από το φιλανθρωπικό έργο της. Με ήπιο και ευγενικό τρόπο ο κ. Ιερώνυμος μπορεί να εκβιάσει καταστάσεις υπενθυμίζοντας ότι χωρίς την αγιαστούρα το κράτος πρόνοιας είναι ανάπηρο. Αν καταλήξουν οι παπάδες να κάνουν δυο δουλειές, μια μέσα στον ναό και άλλη μια κανονική, ώσπου να γίνει ο διορισμός τους, δεν χάθηκε ο κόσμος. Με ήπιο και ευγενικό τρόπο ο Αρχιεπίσκοπος είπε ότι όσοι δεν έχουν δουλέψει προτού χειροτονηθούν «είναι καλομαθημένοι».
Εν ολίγοις, πίσω από την έλλειψη πυγμής που καταλογίζουν μητροπολίτες στον Αρχιεπίσκοπο βρίσκεται ίσως η αληθινή του δύναμη. Δεν είναι ένας φανατικός κι ας είπε ότι αν χρειαστεί θα πιάσει το καριοφίλι. Ολοι ξέρουμε ότι τα καριοφίλια έχουν πια διακοσμητική χρήση.
14 σχόλια:
Η κυρία Λώρη Κέζα που γράφει το ρεπορτάζ στο ΒΉΜΑ δεν ξέρω ,έχει διαβάσει το Σύνταγμα; Έχει διαβάσειτο άρθρο του Νίκου Μουζέλη στη εφημερίδα που εργάζεται η παραπάνω δημοσογράφος με ημερομηνία 16/10/1995;να της θυμήσουμε λοιπόν:''το μάθημα(ενν. των θρησκευτικών )πρέπει να διδάσκεται υποχρωτικά για δύο λόγους
πρώτον ,αν η παιδεία έχει σαν σκοπό της την ανάπτυξη όχι μόνο της διανοητικής και σωματικής ανάπτυξης του ανθρώπου,τα θρησκευτικά όταν διδάσκονται σωστά ,οδηγούν σε βασικους πανανθρώπινους προβληματισμούς
που η μονοδιάστατη ρασιοναλιστικη λογοκεντρική εκπαίδευση δύσκολα κατορθώνει...Δεύτερον ,η Ορθόδοξη πίστη καιεκκλησίααποτελεί μιαβασική διάσταση της εθνικής μας ταυτότητας γι'αυτό ανεξάρτητα με το αν πιστεύει κάποιοςή όχι η γνώση βασικών ουσιαστικών στοιχείων της ορθοδοξίας ,της ιστορικής εξέλιξης της εκκλησίας και του ρόλου που έπαιξε στη διαμόρφωση της νεοελληνικής κοινωνίας καιτου πολιτισμού ,αποτελεί βασική προϋπόθεση για νακαταλάβουμε ποιοί είμαστε και πώς λειτουργούμε στο χώρο και στο χρόνο.Η ιδέαπως για τους Έλληνες που δεν πιστεύουν το μάθηματων θρησκευτικών πρέπει να είναι προαιρετικό είναι τόσο απαράδεκτη όσοη αντίληψη πως οι μαθητέςπου έχουν αναρχικά φρονήματα επειδή δεν πιστεύουν στην κρατική εξουσία δεν πρέπει να υποχρεώνονται να μελετήσουν τυ συγκρότηση και εξέλιξη του Ελληνικού κράτους-έθνους'',γράφει ο κοινωνιολόγος Μουζέλης...
Υ.Γ αρχιεπίσκοπε εύχομαι να μείνειςστην ιστορίασαν ο ιεράρχης εκείνος που μετους χαμηλούςσου τόνους θα βοηθήσεις τους λαϊκούς θεολόγους να αποκατασταθούν και επαγγελματικά διαφορετικά...
ΙΕΡΩΝΥΜΕ ΘΥΜΗΣΟΥ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΣΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥΣ!
«Γιατί όμως μας ενδιαφέρει το προφίλ του Αρχιεπισκόπου; Επειδή η πραότητα μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα για την Εκκλησία. Να, ας πάρουμε το παράδειγμα των Θρησκευτικών. Αν καταργηθεί το μάθημα και αναλάβουν οι ενορίες μια ενεργή διάπλαση των παίδων, θα δημιουργηθούν εκπαιδευτικές κοιτίδες που δεν θα ελέγχονται από κανένα υπουργείο. Με ήπιο και ευγενικό τρόπο το κατηχητικό δεν θα δίνει λογαριασμό στο κράτος για το περιεχόμενο των μαθημάτων»... Η θέση αυτή είναι η αυτή που πρεσβεύουν εδώ και πολλά χρόνια οι άνθρωποι του κεντρικού πυρήνα του "καιρού", να αναλάβει δηλαδή την κατήχηση η Εκκλησία. Είναι ένα παλιό δόλιο σύνθημα των ορκισμένων εχθρών της Αγίας μας Ορθοδοξίας προκειμένου να εξωβελήσουν το ομολογιακό μάθημα των θρησκευτικών από τα σχολεία. Φυσικά, αν κάτι τέτοιο γινόταν η κατήχηση των Ορθοδόξων Ελληνόπουλων θα έσβηνε οριστικά διότι αφενός τα παιδιά, λόγω του δυσβάστακτου σχολικού φόρτου δε θα στελέχωναν τα κατηχητικά σχολεία, η δε στελέχωση με κατηχητές των Ιερών Ναών θαήταν άκρως προβληματική αφού:α.οι χριστιανικές οργανώσεις έχουν ατονίσει σε σημαντικό βαθμό και τα στελέχη που έχουν δεν επαρκούν, αλλά ούτε έχουν και τον ζήλο των παλαιοτέρων, β.εδώ και 40 σχεδόν χρόνια ασκήθηκε από την διοικούσα εκκλησία ακραία πολεμική ενάντια στις χριστιανικές οργανώσεις, επειδή δήθεν συνεργάστηκαν με την χούντα και με τον τρόπο αυτό η διοικούσα εκκλησία δήλωνε την υποταγή της στο μεταπολιτευτικό σύστημα, γ.ο εθελοντισμός, στα χρόνια που πέρασαν, έπαυσε να καλλιεργείται από τους εκκλησιαστικούς λειτουργούς, αφού προβλήθηκε μόνο η αμειβόμενη εργασία, ενώ οι εθελοντές λοιδορήθηκαν ως "κορόιδα" και προσωπικότητες "για πέταμα". δ. Ζήλος στους σημερινούς ιερείς δεν υπάρχει ούτε για δείγμα διότι σπάνισαν τα πρότυπα ζήλου και εργατικότητας (που υπήρχαν παλαιότερα και προήλθαν κυρίως από χριστιανικές οργανώσεις) και προβλήθηκε το πρότυπο του καλοπερασάκια ιερέα με αστραφτερή κούρσα και γυαλιστερά άμφια...ε. Οι αίθουσες κατηχητικών έχουν μετατραπεί σε αίθουσες μνημοσύνων, όσες δε υπάρχουν δεν πληρούν τις προϋποθέσεις μιας αρκούντως ικανοποιητικής διδακτικής αίθουσας και κυρίως δεν είναι ελκυστικές για τα παιδιά της εποχής μας και στ. οι μητροπολιτάδες μας δεν δείχνουν σχεδόν κανένα ενδιαφέρον για την εκκλησιαστική κατήχηση των νέων, αφού ούτε με τους θεολόγους εκπαιδευτικούς συνεργάζονται, ούτε με τους δασκάλους, ούτε με τις χριστιανικές οργανώσεις, ούτε ακαδημίες κατηχητών λειτουργούν στις περιφέρειές τους, ούτε και κεντρικός σχεδιασμός υπάρχει για κάτι τέτοιο. Εδώ διαλύθηκαν τα εκκλησιαστικά σχολεία τα κατηχητικά θα επιβίωναν; Συμπέρασμα: Εάν καταργηθεί το ομολογιακό - κατηχητικό μάθημα των θρησκευτικών στην σχολική εκπαίδευση ΚΑΝΕΝΑ ελληνόπουλο δε θα ξανακούσει ποτέ και τίποτα για Ορθοδοξία. Κύριε ελέησον!
Ιερώνυμος: "Δεν θα μείνουμε άφωνοι για τα θρησκευτικά"
Για πρώτη φορά ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος προανήγγειλε δημόσια αντίδραση της εκκλησίας, αν το υπουργείο παιδείας πραγματοποιήσει όσα έχουν εξαγγελθεί και το μάθημα των θρησκευτικών μετατραπεί σε προαιρετικό στο λύκειο.
Αρχιεπίσκοπος "Μας έχουν αναστατώσει όσα ακούγονται και γράφονται"
Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών(10.11.2010)
"Μας έχουν αναστατώσει όσα ακούγονται και γράφονται τον τελευταίο καιρό για την προαιρετική διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών. Δεν είναι δυνατόν σε ένα τέτοιο θέμα ούτε η ΔΙΣ, ούτε κανένας ιεράρχης να σταθούν άφωνοι", ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Μακαριώτατος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή υποδοχής των πρωτοετών φοιτητών της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
"Πολλοί επιδιώκουν να μας παρουσιάζουν άφωνους" υπογράμμισε. Και πρόσθεσε: "Όμως αγρυπνούμε και παρακολουθούμε σοβαρά και όπως πρέπει όλα τα θέματα. Η μάχη και ο αγώνας πρέπει να γίνονται συστηματικά και ουσιαστικά, όχι για το θόρυβο και το φαίνεσθαι, αλλά για το είναι και το αποτέλεσμα".
Ο Μακαριώτατος σημείωσε εξάλλου πως "πρέπει να εργαστούμε και να καταλήξουμε εμείς σ' αυτό που θέλουμε και να το πούμε ξεκάθαρα. Έφτασε ο καιρός να δουλέψουμε συστηματικά και με επιχειρήματα".
Τόνισε δε πως πρόσφατα είχε τη διαβέβαιωση της αρμόδιας Υπουργού κ. Α. Διαμαντοπούλου πως πριν γίνει οποιαδήποτε ενέργεια για το μάθημα των Θρησκευτικών θα προηγηθεί διάλογος και συντονισμός μεταξύ των δύο πλευρών.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟ
Ανυποχώρητος για το θέμα των Θρησκευτικών εμφανίστηκε χθες ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Υιοθετώντας επί της ουσίας τη θέση των «σκληρών» της Ιεραρχίας, ο κ. Ιερώνυμος έστειλε σαφές μήνυμα ότι θα εκδηλωθούν «ιερές» αντιδράσεις σε περίπτωση που τα Θρησκευτικά μετατραπούν από υποχρεωτικό μάθημα που είναι σήμερα σε επιλογής στο πλαίσιο της αναδιαμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στο Λύκειο. «Μας έχουν αναστατώσει όσα ακούγονται και γράφονται τον τελευταίο καιρό για την προαιρετική διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών. Δεν είναι δυνατόν σε ένα τέτοιο θέμα ούτε η ΔΙΣ, ούτε κανένας ιεράρχης να σταθούν άφωνοι», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ιερώνυμος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή υποδοχής των πρωτοετών φοιτητών της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. «Πολλοί επιδιώκουν να μας παρουσιάζουν άφωνους» υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Ομως αγρυπνούμε και παρακολουθούμε σοβαρά και όπως πρέπει όλα τα θέματα».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ 11/11/2010 ΣΤΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΜΑΣ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!
Τούς πράους ιχθείς, οί Πασόκοι πολύ τούς αγαπάνε!
Κι΄ όχι μόνο οί Πασόκοι, αλλά καί οί άλλοι, οί Βένετοι ( μπλέ) κι΄ αυτοί αγαπάνε τούς πράους παπάδες!
Διότι αυτοί οί πραείς είναι ανεκτίμητοι θησαυροί εγκλωβισμένης σοφίας πού συναινούν δια τής σοφής σιωπής τους σε κάθε άνομο έργο τών πολιτικών οί οποίοι τούς παραδέχονται καί τούς διαφημίζουν ώς ιδανικούς καί αρίστους...
Τί άλλο άλλωστε θέλουν;
Σωσίπατρος
ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
1/ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 60 ,ΟΙ ΛΕΓΟΜΕΝΟΙ "ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ"ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΠΗΓΑΝ ΣΤΟΝ ΤΟΤΕ ΑΡΧ/ΠΟ ΔΩΡΟΘΕΟ ΝΑ ΠΙΕΣΕΙ ΤΗΝ ΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΩΝ ΣΤΗΝ ΔΗΜ.ΕΚΠ/ΣΗ,ΕΚΕΙΝΟΣ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ,ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΟΜΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΚΛΗΡΙΚΟΙ,ΑΦΟΥ ΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΑΚΑ ΚΕΝΑ(ΚΥΡΙΩΣ ΕΠΑΡΧΙΑΚΑ)ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ(ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΡΑ).Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΗΤΑΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ,ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΡΑΣΑ , ΓΕΝΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΡΧΙΑ,ΤΟΥ ΕΙΠΑΝ,ΛΥΠΑΜΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ,ΗΤΑΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΑΣ ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΑΣ!( ΥΠ'ΟΨΙΝ Ο ΔΩΡΟΘΕΟΣ ΗΤΑΝ ΑΥΣΤΗΡΟΣ,ΑΛΛΑ ΑΠΕΒΙΩΣΕ ΓΡΗΓΟΡΑ). ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΝΑ ΖΗΤΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΤΩΝ ΛΕΓΟΜΕΝΩΝ"ΚΑΘΗΓΗΤΙΚΩΝ" ΣΧΟΛΩΝ ΒΟΛΕΜΜΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ !!!
2/Ο ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΕΧΕΙ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ.ΟΙ ΧΡΙΣΤ.ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ(ΖΩΗ,ΜΕΤΑ ΚΑΙ Ο ΣΩΤΗΡ,ΣΤΑΥΡΟΣ,ΚΛΠ)Η ΚΑΤ'ΑΛΛΟΥΣ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ,ΗΤΑΝ ΑΠΟΔΙΟΠΟΜΠΑΙΕΣ ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΧΟΥΝΤΑ (ΑΠΟ ΤΟ 50,60,ΒΛ.ΑΡΧ/ΠΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ).ΗΡΘΕ ΜΕΤΑ Η ΜΑΖΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΟ-ΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΟΥΝΤΑ,ΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ ΚΑΙ ΕΔΕΣΕ ....Η ΔΥΣΦΗΜΗΣΗ ΤΟΥΣ.
ΠΑΝΤΩΣ ΟΙ ΚΡΑΥΓΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΣΤΕΡΙΕΣ"ΟΥΔΕΝ ΩΦΕΛΟΥΝ,ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΘΟΡΥΒΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ"
ΠΑΛΑΙΟΣ.
Παλαιέ, οι χριστιανικές οργανώσεις παρά τα κάποια λάθη τους συνεχίζουν και σήμερα να υπερασπίζονται την ορθόδοξη Παράδοση. Όσο για τους επισκόπους που προήλθαν από αυτές, πες μας αλήθεια πόσοι από αυτούς υπήρξαν σκανδαλοποιοί ή οικουμενιστές; Ουδείς. Ενώ οι μετά ταύτα εκλεγέντες γέμισαν την Εκκλησία της Ελλάδος με σκάνδαλα, συμπροσευχές, μεταφρασμένα λειτουργικά κείμενα, οικουμενισμό και αδιαφορία για όλα τα ζητήματα (όπως και για το μάθημα των Θρησκευτικών. Λοιπόν, ας μην είμαστε άδικοι. Κάθε σύγκριση μερικών σημερινών αντι-οργανωσιακών Δεσποτάδων με τον αείμνηστο Αυγουστίνο Καντιώτη ή τον Δρυϊνουπόλεως Σεβαστιανό και μετά έλα να μας πεις ...τραγούδια.
ΠΑΝΤΩΣ ΟΙ ΚΡΑΥΓΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΣΤΕΡΙΕΣ"ΟΥΔΕΝ ΩΦΕΛΟΥΝ,ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΘΟΡΥΒΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ"
Αγαπητέ "ΠΑΛΑΙΕ": Είτε σου αρέσει, είτε δεν σου αρέσει, είτε αρέσει σε μένα είτε δε μου αρέσει αυτοί που κατά το πλείστον στελέχωναν εθελοντικά τα κατηχητικά σχολεία ήταν σχεδόν αποκλειστικά από τις χριστιανικές οργανώσεις. Οι άλλοι οι μητροπολιτάδες που βγήκαν εκτός οργανώσεων δεν έκαμαν τίποτα, οι περισσότεροι δε εξ αυτών ήταν μόνο φιγούρα, παχιά λόγια και...σκάνδαλα. Ε, αφού μας το γράφεις εσύ να σιωπήσουμε, ας σιωπήσουμε, ώστε οι νεοταξίτες, οι οικουμενιστές και όλοι οι εν γένει πολέμιοι της Αγίας μας Ορθοδοξίας και της Φιλτάτης ημών Πατρίδας (οι περισσότεροι των οποίων είναι χρυσοαμειβόμενοι) να τα διαλύσουν όλα. Μη γένοιτο, αγαπητέ "παλαιέ"...
Όσο τέλεια κι αν οργανώσει η Εκκλησία την ενοριακή κατήχηση, το ελληνικό κράτος είναι υποχρεωμένο βάσει του ελληνικού συντάγματος και των διεθνών συνθηκών τις οποίες το ίδιο έχει επικυρώσει, να παρέχει ορθόδοξη χριστιανική παιδεία στα παιδιά των ορθοδόξων χριστιανών. Αυτό πρέπει να το χωνεψουν όλοι, δημοσιογράφοι, πολιτικοί, δικηγόροι, θεολόγοι και "θεολόγοι".
ΑΓΑΠΗΤΕ,ΑΝΩΝΥΜΕ (9.37)Κ ΑΝΤ/ΜΕΝΙΣΤΗ,
ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΧΡ.ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ,ΟΥΤΕ ΑΠΑΞΙΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ,ΑΠΛΑ ΣΗΜΕΙΩΣΑ ΤΗΝ ΜΟΝΟΜΕΡΙΑ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ(ΑΡΙΣΤΗΝΔΗΝ).ΑΞΙΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΘΡ.ΧΩΡΟΥΣ,ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΚΛΟΓΗΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΑ ΑΛΙΣΒΕΡΙΣΙΑ,ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ(ΕΚΛΟΓΗ ...2-3 ΑΤΟΜΩΝ Κ ΜΕΤΑ ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΑΓ.ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ).
ΣΤΕΛΕΧΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΜΠΟΛΑ Κ ΑΞΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΛΗΡΟ ,ΑΛΛΑ ΤΑ ΤΡΩΕΙ Η ΔΕΣΠΟΤΟΚΡΑΤΙΑ... .ΠΟΛΛΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΟΜΩΣ ΤΥΡΒΑΖΟΥΝ ΠΕΡΙ ΑΛΛΑ (ΕΝΑΓΚΑΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟΝ "ΚΑΙΣΑΡΑ"ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΕΤΑΙ ΨΗΦΟΘΗΡΙΚΑ,ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΟΥΝ ΜΕΡΙΚΑ ΡΟΥΣΦΕΤΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ....)
ΠΑΝΤΩΣ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣ/ΚΩΝ.
ΤΡΟΠΟΙ Κ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΝΕΟΥΣ,ΔΥΣΤΥΧΩΣ ,ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ,ΟΥΤΕ ΟΙΚΟΔΟΜΟΥΝ ,ΟΥΤΕ ΘΕΛΓΟΥΝ ,ΙΣΩΣ-ΙΣΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΟΠΙΖΟΝΑΙ
ΣΑΝ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΒΙΟΠΟΡΙΣΤΙΚΟ(ΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤ.)ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΚΟ (ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ) ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙ'ΑΥΤΟ, ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΕΣ.
ΕΚΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΞΑΝΤΛΗΤΙΚΟ ΨΑΞΙΜΟ !!!
ΣΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΑΘΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΩΦΕΛΙΜΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΔΕΝ
ΠΙΑΝΕΙ ΤΟΠΟ.(ΠΧ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ,ΔΙΚΑΙΟ ,ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΣΥΧΝΑ ΣΑΝ ΑΓΓΑΡΕΙΑ).
ΤΟ ΧΩΡΙΣ ΚΡΑΥΓΕΣ Κ ΨΙΘΥΡΟΥΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ..."ΜΕ ΡΕΓΟΥΛΑ" ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ Ο ...ΒΕΓΓΟΣ.
ΠΑΛΑΙΟΣ.
αν ο Ιερώνυμος δεν βοηθήσει θα πρέπει να είναι PERSONA NON GRATA στις θεολογικές σχολές από τους φοιτητές...με τι πρόσωπο θα τους αντικρήσει;
Αγαπητέ "ΠΑΛΑΙΕ": Ωραία τα γράφεις περί εκλογής μητροπολιτών στην περίοδο της χούντας, αλλά όπως και να το κάνουμε ήταν κατά πολύ πιο εργατικοί και αποτελεσματικοί ως ποιμένες από τους αντίστοιχους της...μεταπολιτευτικής περιόδου και το βασικότερο: οι περισσότεροι απεβίωσαν πάμπτωχοι. Όσο για τις εκλογές πολλών μητροπολιτών που έκαναν οι μακαριστοί Σεραφείμ και Χριστόδουλος δεν γράφω περισσότερα διότι το πολύ φιλόξενο blog των θρησκευτικών δε θα τα δημοσιεύσει. Η εκλογή μητροπολιτών επί χούντας ομοιάζει με εφαρμογή άμεσης δημοκρατίας εμπρός σε κάποιες εκλογές που πέτυχαν οι δύο μακαριστοί. Όσοι ήταν παρόντες σε εκλογές γνωρίζουν πολύ καλά...
Αγαπητοί κύριοι μη πελαγοδρομούμε σε άσχετα θέματα: στις εκλογές επισκόπων και στις χριστιανικές οργανώσεις του 1960. Το ζητούμενο σήμερα είναι ένα: να αποτρέψουμε το έγκλημα το οποίο ονειρεύονται κάποιοι εδώ και πενήντα χρόνια. Να αποτρέψουμε την απαγόρευση, αλλά και τη νόθευση της ορθόδοξης χριστιανικής παιδείας από τα ελληνικά σχολεία. Όσο για το αν και κατά πόσον οι μαθητές ωφελούνται από τα μαθήματα των θεολόγων, η εικοσαετής πείρα μου στο χώρο της παιδεία μου λέει, ότι όταν ο θεολόγος εργάζεται φιλότιμα, οι μαθητές ωφελούνται, παρ΄ όλες τις ελλείψεις των βιβλίων και παρ΄ όλο ότι οι ώρες διδασκαλίας είναι λίγες. Και υπάρχουν πολλοί θεολόγοι που εργάζονται από φιλότιμα μέχρι ηρωικά. Ποιός όμως τους συμπαραστέκεται, ποιός τους βοηθά; Έχουν την εκτίμηση των άλλων καθηγητών, την αγάπη των παιδιών, των γονέων και πρώτα απ΄ όλα και πάνω απ΄ όλα του Χριστού. Από τους λοιπούς έχουν ή αδιαφορία ή πόλεμο, δυστυχώς!
"Το ζητούμενο σήμερα είναι ένα: να αποτρέψουμε το έγκλημα το οποίο ονειρεύονται κάποιοι εδώ και πενήντα χρόνια. Να αποτρέψουμε την απαγόρευση, αλλά και τη νόθευση της ορθόδοξης χριστιανικής παιδείας από τα ελληνικά σχολεία".
Συμφωνώ απόλυτα με τον κ.Πονηρό.
Εγκληματούν όσοι διώχνουν την ορθόδοξη παιδεία απο τα σχολεία μας.
Καλλίστρατος
Δημοσίευση σχολίου