30/3/11

Σκορ Νέου Λυκείου: Γυμναστική – Θρησκευτικά: 6-3

Ας ξεκινήσουμε με το τι ισχύει σήμερα.

Η Γυμναστική είναι υποχρεωτικό μάθημα σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και διδάσκεται συνολικά για 5 ώρες εβδομαδιαίως (2 στην Α΄, 2 στην Β΄, 1 στην Γ΄). Μάλιστα στο β΄ τετράμηνο μειώνεται στην Α΄ τάξη η Γυμναστική από 2 ώρες σε 1 (η άλλη ώρα δίνεται στο ΣΕΠ).

Τα Θρησκευτικά είναι μάθημα υποχρεωτικό σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και διδάσκεται συνολικά για 5 ώρες εβδομαδιαίως (2 στην Α΄, 2 στην Β, 1 στη Γ)

Στο σημερινό λύκειο λοιπόν το σκορ είναι ισόπαλο: Γυμναστική - Θρησκευτικά: 5-5

Στο Νέο Λύκειο τώρα...

Η Γυμναστική είναι υποχρεωτικό μάθημα σε όλες τις τάξεις του Νέου Λυκείου και διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως και στις τρεις τάξεις. Συνολικά λοιπόν 6 ώρες υποχρεωτική Γυμναστική.

Τα Θρησκευτικά είναι υποχρεωτικό μάθημα για 2 ώρες στην Α΄ τάξη και για 1 στη Β΄ τάξη. Περιττό να σημειωθεί ότι οι 2 ώρες επιλεγόμενου μαθήματος στη Γ΄ τάξη ουσιαστικά δεν θα υπάρχουν αφού οι μαθητές θα επιλέγουν την «Εμβάθυνση» στα μαθήματα που θα δίνουν στις πανελλήνιες εξετάσεις. Συνολικά λοιπόν 3 ώρες υποχρεωτικά Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο.

Σκορ Νέου Λυκείου: Γυμναστική – Θρησκευτικά: 6-3
Και δύο εύλογα ερωτήματα:

1. Γιατί η Γυμναστική αυξάνεται στη Γ΄ Λυκείου από 1 ώρα σε 2 και τα Θρησκευτικά ουσιαστικά καταργούνται με τη μετατροπή τους σε επιλογής; Είναι σαν να πηγαίνει η 1 ώρα των Θρησκευτικών στη Γυμναστική. Εύκολη, δίκαιη και άμεση λύση για την Γ΄ Λυκείου η διατήρηση τουλάχιστον του μέχρι σήμερα καθεστώτος (1 ώρα Θρησκευτικά και 1 ώρα Γυμναστική).

2. Στη Β΄ Λυκείου γιατί ειδικά το μάθημα των Θρησκευτικών γίνεται μονόωρο ενώ όλα τα άλλα μαθήματα είναι τουλάχιστον δίωρα (και άνω); Αυτή η μία (1) ώρα είναι το «Λύκειο ουσίας» στο οποίο οι μαθητές «εμβαθύνουν» όπως δήλωσαν σήμερα τα στελέχη του Υπουργείου; Δίκαιο, απλό και λογικό αίτημα η δίωρη διδασκαλία των Θρησκευτικών στη Β΄ Λυκείου όπως προβλέπεται και για τα άλλα μαθήματα (Ιστορία, Βιολογία ή Επιστήμη υπολογιστών, Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης, Φυσική Αγωγή).

8 σχόλια:

  1. Οφείλουμε να αντιδράσουμε άμεσα σ' αυτό που προδιαγράφεται. Για το λόγο αυτό θα πρέπει ο υπεύθυνος αυτού του ιστολογίου ή οποιοσδήποτε άλλος, να αναλάβει έναν συντονιστικό ρόλο είτε συντάσσοντας κείμενο διαμαρτυρίας το οποίο θα κληθούν να προσυπογράψουν όσοι συμφωνούν και να σταλλεί στην Υπουργό είτε να δοιούν κάποιες διευθύνσεις ή mail των αρμοδίων προκειμένου όλοι εμείς να απευθυνθούμε.
    Όλα όμως πρέπει να γίνουν ΤΩΡΑ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Ανώνυμε,
    ασφαλώς πρέπει να υπάρξει συντονισμένη αντίδραση. Αλλά αυτή πρέπει να γίνει επίσημα, από την ΠΕΘ αλλά ΑΜΕΣΑ, όπως σωστά λες.

    Εμείς ως ιστολόγιο είμαστε πρόθυμοι να βοηθήσουμε με τις μικρές μας δυνάμεις αλλά ο κεντρικός συντονισμός πρέπει να γίνει από την ΠΕΘ.

    Ελπίζουμε έστω και τώρα να υπάρξει συντονισμός και να μιλήσουν όλοι όσοι νοιάζονται για το μάθημα (ΠΕΘ, Θεολόγοι, καθηγητές Θεολογικών Σχολών, Σύμβουλοι Θεολόγων, Επίσκοποι, ο Αρχιεπίσκοπος κ.α.). Τους γράψαμε με τυχαία σειρά. Αλλά όλοι άμεσα πρέπει δυναμικά να αντιδράσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βρίσκω λογικό το σχόλιο, για οποιοδήποτε μάθημα. Το μονόωρο στη Β΄τάξη είναι πασάλειμμα, πρόσχημα για να μη βγει εντελώς το μάθημα από τη λίστα. Εκείνο που θα 'θελα πολύ να δω είναι το πως θα συνυπολογίζονται τα μαθήματα στο χρησιμοθηρικό επίπεδο των βαθμολογιών. Τότε θα 'ναι πιο ολοκληρωμένη η εικόνα.
    Κρίμα, γιατί το θεματολόγιο των θρησκευτικών της Β΄τάξης, όπως είναι σήμερα, μ' ένα καλό δάσκαλο, μπορεί να δώσει ένα εξαιρετικό εύρος μάθησης στα παιδιά. Αρκεί να διαβάσει κάποιος το βιβλίο και να ρίξει μια ματιά στη βιβλιογραφία του για να το καταλάβει.
    Κωνσταντίνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΜΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΒΓΗΚΕ ΛΙΓΟ ΣΤΟ ΠΟΔΙ Η...ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ, ΚΑΤΙ ΜΠΑΚΑΛΙΣΤΙΚΟ. ΔΗΛΑΔΗ ΠΑΡΤΕ ΚΑΙ ΜΙΑΝ ΩΡΑ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΑΙΤΕ...ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΚΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΑΣ ΚΑΝΑΜΕ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ...
    ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΔΙΩΡΟ ΣΕ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ 1ΩΡΟ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΣΕ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνώ ότι πρέπει να υπάρξει καθολική και εντονώτατη αντίδραση, και από επίσημους φορείς και από οποιονδήποτε αγαπά την Νεότητα. Όμως η ιδέα του κειμένου που θα υπογράψουμε όλοι, δεν μου αρέσει γιατί ταιριάζει πιό πολύ στα πρόβατα, που πάνε το ένα πίσω από το άλλο χωρίς να πολυξέρουν ή να ενδιαφέρονται που πάνε. Ακόμα ένα τέτοιο κείμενο δεν ξέρω πόσο θα ταράξει τα νερά, όσο τέλειο κι αν είναι! Όμως αν όλοι μας, ο καθένας με το μιαλό και τη μόρφωσή του και με τη δική του διατύπωση διαμαρτυρηθεί προς το Υπουργείο (πρώην Εθνικής) (Α)παιδείας, αυτό θα πονέσει περισσότερο. Προτείνω λοιπόν, πρώτα από τους επίσημους φορείς (Διοικούσα Εκκλησία, ΠΕΘ κ.λπ) και μετά από Θεολόγους, γονείς κ.α. μεμωνομένα, διαμαρτυρία σε μορφή χιονοστυβάδας! Να μην προλαβαίνουν να σηκώνουν τηλέφωνα! Να μην προλαβαίνουν να ανοιγουν επιστολές και e-mail στου Υπουργείο! Από τώρα! Αύριο ίσως είναι αργά! Μην περιμένουμε την αντίδραση των φορέων που πρέπει να συνεδριάσουν κ.λπ κ.λπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. είναι γνωστό ότι την περίοδο αυτή κάνουν κουμάντο σε πολλά οι γυμναστές στο υπουργείο. Πιθανόν κατέχουν υψηλά πόστα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. οι φορείς ΠΕΘ, Πανεπιστήμια κλπ πρέπει να ζητήσουν έκτακτη σύγκληση της ιεραρχίας της εκκλησίας της ελλάδος.κονή συνεδρίαση για κοινό σχέδιο δράσης. παράλληλα, η ιεραρχία οι μητροπόλεις και όλοι να προβούν σε δημόσια διακήρυξη ότι η απόφαση του υπουργείου στρέφεται κατά του λαού της παιδείας και της εκκλησίας και θα το εισπράξουν στις εκλογές. επίσης άμεση προσφυγή στο συμβούλιο της επικρατείας και πίεση μέσω όλων των φορέων, τοπικής αυτοδιοίκησης βουλευτών κλπ. εκεί που τους τσούζει. όποιος κύριος θεολόγος ή ιερωμένος έχει διάθεση μειοδοσίας άμεση κατάδειξη του ποιός είναι και τι συμφέροντα υπηρετεί. και βλέπουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στην ουσία καταργούνται τα εύκολα μαθήματα και οι ώρες παραμένουν υπερβολικές. Είναι λογικό στη Γ λυκείου να διδάσκονται 35 ώρες την εβδομάδα??? Σε μια τέτοια τάξη που είναι κρίσημη για τους μαθητές οι ώρες δε θα έπρεπε να υπερβαίνουν τις 28. Όσο για τα θρησκευτικά στη Γ λυκείου δεν χρειάζεται να είναι υποχρεωτικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή