30/3/11

«Στο Νέο Λύκειο δεν υφίσταται η έννοια του μονόωρου μαθήματος»!


Το κείμενο της παρουσίασης του Νέου Λυκείου που δημοσίευσε το Υπουργείο Παιδείας περιέχει πολλές αναφορές που αποδεικνύουν προχειρότητα αλλά και την πρόθεση στοχευμένης υποβάθμισης του μαθήματος των Θρησκευτικών. Σχολιάζουμε προς το παρόν τρία μόνο σημεία του κειμένου αυτού:

1. Αναφέρει το κείμενο: «Στο Νέο Λύκειο δεν υφίσταται η έννοια του μονόωρου μαθήματος, κάτι που συμβαίνει και σήμερα στην πράξη». Μόνο που αμέσως μετά στο σχέδιο του Νέου Λυκείου το μάθημα των Θρησκευτικών στη Β΄ τάξη είναι μονόωρο!... Αν θέλει το υπουργείο να είναι πιστό σε όσα το ίδιο λέει, πρέπει άμεσα να μετατρέψει και τα Θρησκευτικά της Β΄ Λυκείου σε δίωρο μάθημα ώστε τότε πραγματικά «Στο Νέο Λύκειο» να μην «υφίσταται η έννοια του μονόωρου μαθήματος».

2. Αναφέρει το κείμενο: «Στις (Β' και Γ' Λυκείου) στους μαθητές παρέχεται εντός του κυρίως προγράμματος του σχολείου η δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον διδακτικών ωρών σε επιλεγμένα μαθήματα (μαθήματα εμβάθυνσης) με βάση τις ανάγκες τους για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ». Αναπτύσσεται μάλιστα και στο υπόλοιπο κείμενο η λογική ότι με αυτά τα μαθήματα εμβάθυνσης καλύπτονται οι ανάγκες για φροντιστήριο των μαθητών! Ας μην σχολιάσουμε πόσο αληθινό είναι κάτι τέτοιο. Ξεχνά όμως όπως φαίνεται το Υπουργείο ότι μαζί με τα «μαθήματα εμβάθυνσης» υπάρχουν στα επιλεγόμενα και τα Θρησκευτικά (στη Γ΄ Λυκείου). Ή μήπως και το Υπουργείο εμμέσως πλην σαφώς ομολογεί ότι κανείς μαθητής δεν θα επιλέξει τα Θρησκευτικά στη Γ΄ Λυκείου, ακριβώς γιατί επιδίωξή του θα είναι η είσοδος στο πανεπιστήμιο, στόχος για τον οποίο βοηθά η εμβάθυνση στα μαθήματα που θα εξετάζεται πανελλαδικά. Ουσιαστικά στο παραπάνω κείμενο το Υπουργείο ομολογεί ότι η μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε επιλεγόμενο στη Γ΄ Λυκείου ισοδυναμεί με πλήρη κατάργησή του.

3. Αναφέρει το κείμενο: «Ο Μαθητής γίνεται συνειδητός Έλληνας Πολίτης του κόσμου. Με γνώση και υπερηφάνεια για την ιστορία και τον πολιτισμό μας, μαθαίνει να ζει και προοδεύει μέσα στο σύγχρονο και ανταγωνιστικό περιβάλλον, μέσα και έξω από την χώρα». Πολύ ωραία. Και προφανώς η διατήρηση υποχρεωτικού μαθήματος Ιστορίας σε όλες τις τάξεις συμβάλλει στην επίτευξη του παραπάνω στόχου και την καλλιέργεια της εθνικής συνείδησης όπως προβλέπει και το Σύνταγμα. Μόνο που το Σύνταγμα προβλέπει και την καλλιέργεια της θρησκευτικής συνείδησης, την οποία το Υπουργείο υποβαθμίζει. Γιατί αλήθεια πιστεύουν στο Υπουργείο ότι το σχέδιό τους για το Νέο Λύκειο δεν θα κριθεί αντισυνταγματικό σε ότι αφορά τις προβλέψεις του για το μάθημα των Θρησκευτικών;

1 σχόλιο:

  1. νομιζω πωσ το κεντρικο επιχειρημα μας πρέπει να είναι αυτή ακριβώς η αντίφαση που εντοπίζεται στη ανακοίνωσητης υπουργού...οτι δηλαδή το ίδιο το υπουργειο λέει πως δεν υφίσταται η έννοια του μονόωρου μαθήματος...ενώ τα θρησκευτικά είναι μονόωρο! ένδεικτικό της προχειρότητας και του εσπευσμένου του πράγματος που δείχνει απόπειρα αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από τις αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις αλλά και την γενική απουσία έργου της κυβέρνησης...
    Άλλωστε παραδοσιακά η εκπαίδευση ήταν άλλοθι παραγωγής έργου σε ΄...άεργες εξουσίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή