29/2/12

Μιχαήλ Μπεκίρης, βουλευτής ΝΔ, «Μετατρέπουν το μάθημα των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό»

Δελτίο Τύπου εξέδωσε σήμερα Τετάρτη, 29/2/2012 ο βουλευτής της ΝΔ Μιχαήλ Μπεκίρης με θέμα «Μετατρέπουν το μάθημα των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό». Ο βουλευτής κοινοποιεί την Απάντηση που έλαβε από το Υπουργείο Παιδείας σε σχετική αναφορά του για τη ριζική αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Γυμνάσιο. Δεν αρκείται όμως μόνο σε αυτό. Τονίζει ότι «συνεχίζει να προκαλεί το κοινό αίσθημα ακόμα και με τις απαντήσεις της η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για το θέμα που αφορά την διδακτέα ύλη και το νέο διδακτικό εγχειρίδιο των θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου»...
Και συνεχιζει «Με επιστημονικούς όρους, προσπαθούν να παρουσιάσουν ως θεμελιώδη καινοτομία την νέα προσέγγιση του μαθήματος των θρησκευτικών, που θα έχει ως αποτέλεσμα το μάθημα να χάσει την χριστιανική του μορφή και να γίνει θρησκειολογικό». Υπόσχεται δε να επαναφέρει το θέμα στη Βουλή με στόχο «να διατηρηθεί το μάθημα των θρησκευτικών ως έχει».
Δείτε παρακάτω ολόκληρο το σχετικό Δελτίο Τύπου
Πάτρα 29/02/12
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μετατρέπουν το μάθημα των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό
Συνεχίζει να προκαλεί το κοινό αίσθημα ακόμα και με τις απαντήσεις της η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, για το θέμα που αφορά την διδακτέα ύλη και το νέο διδακτικό εγχειρίδιο των θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου.
Αυτό δηλώνει ο Βουλευτής Αχαΐας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης μετά την απάντηση που έλαβε από την αρμόδια Υπουργό. Συγκεκριμένα, ο Αχαιός πολιτικός αναφέρει ότι, με επιστημονικούς όρους, προσπαθούν να παρουσιάσουν ως θεμελιώδη καινοτομία την νέα προσέγγιση του μαθήματος των θρησκευτικών, που θα έχει ως αποτέλεσμα το μάθημα να χάσει την χριστιανική του μορφή και να γίνει θρησκειολογικό. Δηλαδή, γίνεται μια προσπάθεια μελέτης της θρησκείας μας από κοσμικής άποψης, μια προσπάθεια ορθολογιστικής προσέγγισης και συχνά νατουραλιστικής, μη υπερφυσικής ερμηνείας της θρησκείας, που σημαίνει την απαρχή μιας μη θεολογικής ακαδημαϊκής μελέτης του θρησκευτικού φαινομένου.
Με απλά λόγια η ηγεσία του υπουργείου με τους συμβούλους της, προσπαθούν και επιδιώκουν, η νεολαία να προσεγγίσει και να κατανοήσει την χριστιανική θρησκεία εκ των έξω, όχι ως πιστοί, αλλά από την ιστορική, κοινωνιολογική, ή ανθρωπολογική οπτική της.
Τέλος ο κ. Μπεκίρης σημείωσε ότι επειδή δεν θεωρεί περιττό για τους μαθητές να διδαχθούν για την Παναγία, τα Πάθη, τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Κυρίου, γεγονότα στα οποία γίνεται εκτεταμένη αναφορά στο τωρινό βιβλίο θα επαναφέρει το θέμα στη Βουλή για να διατηρηθεί το μάθημα των θρησκευτικών ως έχει.
Το πλήρες κείμενο της απάντησης έχει ως εξής:
«Απαντώντας στο ανωτέρω σχετικό έγγραφο σας και σε δημοσίευμα εφημερίδας το οποίο κατέθεσε ως Αναφορά ο Βουλευτής κ. Μ. Μπεκίρης σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών στη Β' Γυμνασίου, σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
Τα Θρησκευτικά σήμερα τείνουν σταθερά να είναι ένα μάθημα ανοικτό και ανεκτικό προς τις άλλες χριστιανικές ομολογίες αλλά και τις άλλες θρησκείες με γνωσιακό και παιδαγωγικό χαρακτήρα.
Στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου έχει ήδη εκπονηθεί και εφαρμόζεται από φέτος πιλοτικά ένα νέο Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) και στα Θρησκευτικά. Η πρόταση για το νέο ΠΣ στα Θρησκευτικά κινείται στην κατεύθυνση, αφενός, του θρησκευτικού γραμματισμού των μαθητών και. αφετέρου, της κριτικής εκπαίδευσης. Μια θεμελιώδης καινοτομία ως προς την επιλογή των περιεχομένων του νέου ΠΣ είναι το άνοιγμα γνωριμίας με τις θρησκείες του κόσμου σε όλες τις τάξεις όπου διδάσκεται.
Η θρησκευτική αγωγή στο Νέο Σχολείο όχι μόνο δεν παραβιάζει την θρησκευτική ελευθερία κανενός μαθητή, αλλά αντίθετα, απευθύνεται και ενδιαφέρει όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως ομολογίας ή θρησκεύματος. Ο άξονας αυτός πρόκειται να επεκταθεί και στα Θρησκευτικά του Νέου Λυκείου και πιο συγκεκριμένα θα αφορά τον διάλογο θρησκείας και πολιτισμού σε σχέση με τη σημερινή εποχή και την κοινωνία της ύστερης νεωτερικότητας, καθώς και τα ποικίλα ζητήματα ηθικού κυρίως προβληματισμού που αυτή θέτει.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)