Εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (κατά κύριο λόγο καθηγητές Πληροφορικής, αποσπασμένοι, όσοι έχουν ελάχιστες ώρες διδασκαλίας στα σχολεία και όσοι είναι συστηματικά απόντες από τα καθήκοντά τους) αλλά και διοικητικοί-οικονομικοί υπάλληλοι Δευτεροβάθμιας και Τεχνολογικής εκπαίδευσης, που εργάζονται στις κεντρικές υπηρεσίες δήμων και περιφερειών, αλλά και σε δημοτικές επιχειρήσεις θα αποτελέσουν τη βασική δεξαμενή των 25.000 υπάλληλων του δημοσίου που θα υπαχθούν στο καθεστώς κινητικότητας-διαθεσιμότητας έως τα τέλη του χρόνου.
Όπως σχεδιάζεται μόνο από τους χώρο της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα μετακινηθούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες,αφού μεσολαβήσει τουλάχιστον ένας χρόνος διαθεσιμότητας,τουλάχιστον 5.000 εκπαιδευτικοί, ενώ άλλοι 7.000 θα προέλθουν από τους ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού.
Μάλιστα για το πρώτο "κύμα" διαθεσιμότητας, που αναμένεται να μπει σε εφαρμογή κατ απαίτησιν της Τρόικα μετά τον Ιούνιο και θα αφορά τους πρώτους 12.500 διαθέσιμους μόνο από τον χώρο της Τοπικής αυτοδιοίκησης αυτοί προσδιορίζονται στους 2.700, ενώ άλλοι 4.300 θα υπαχθούν στο δεύτερο "κύμα" κινητικότητας-διαθεσιμότητας που θα ισχύσει από τα τέλη του 2013.
Στο σχέδιο νόμου του Αντώνη Μανιτάκη, που θα δοθεί αύριο στους εκπροσώπους των κομμάτων που απαρτίζουν την κυβέρνηση, θα καθορίζονται και τα κριτήρια με βάση τα οποία θα εφαρμοστεί η διαθεσιμότητα στο Δημόσιο. Σε διατάξεις του σχεδίου νόμου θα ορίζονται ως βασικά κριτήρια τα τυπικά προσόντα ενός υπαλλήλου,η εργασιακή του εμπειρία,το αν είναι πειθαρχικά υπόλογος και για ποιό παράπτωμα, ενώ θα θεσπίζονται κοινωνικά κριτήρια για τους υπαλλήλους υποχρεωτικής εκπαίδευσης που πρόκειται να οδηγηθούν σε διαθεσιμότητα..Το βασικότερο κριτήριο όμως θα αφορά τον τρόπο πρόσληψης ενός υπαλλήλου στο Δημόσιο εάν δηλαδή προσελήφθη με αξιοκρατικές διαδικασίες μέσω ΑΣΕΠ η από το παράθυρο.
Για κάθε ένα από τα κριτήρια θα θεσπίζεται μοριοδότηση με αύξοντα αριθμό και έτσι όσοι θα λάβουν τη μεγαλύτερη βαθμολογία θα οδηγούνται σε διαθεσιμότητα..Μάλιστα ένα μέρος από αυτούς, αφού παρέλθει ο χρόνος της διαθεσιμότητας θα απολύονται εφ όσον δεν θα έχουν βρεθεί οργανικές θέσεις τις οποίες θα πρέπει να καλύψουν σε διάφορες υπηρεσίες.
Μέ βάση τα κριτήρια κινδυνεύουν να κριθούν διαθέσιμοι οι έχοντες χαμηλά τυπικά προσόντα (δηλαδή απολυτήρια Γυμνασίου και Λυκείου αλλά και ΤΕΙ),όσων η εργασιακή τους εμπειρία είναι ελλιπής (θα εξεταστούν οι θέσεις που κατείχαν ,ο υπηρεσιακός τους φάκελος, η αποδοτικότητα αλλά και η αναγκαιότητα, βάσει των νέων οργανογραμμάτων ,της θέσης που σήμερα κατέχουν )όσοι είναι Υποχρεωτικής εκπαίδευσης και δεν υπάγονται σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως τρίτεκνοι και πολύτεκνοι, όσοι βαρύνονται με πειθαρχικά παραπτώματα η ποινικά αδικήματα, ανεξαρτήτως εάν έχει τελεσιδικήσει η υπόθεσή τους , και φυσικά όσοι κρίθηκαν υπεράριθμοι με τα νέα οργανογράμματα στα υπουργεία η θα κριθούν στους εποπτευόμενους φορείς στους οποίους βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η διαδικασία σύνταξης νέων Οργανισμών. Το βασικότερο όμως κριτήριο είναι ο τρόπος πρόσληψης στο δημόσιο.
Έτσι ακόμη και αυτοί που προσελήφθησαν με νομότυπες διαδικασίες (πχ με το νόμο της Βάσως Παπανδρέου το 2002, οπότε μονιμοποιήθηκαν αρκετοί συμβασιούχοι, η με το προεδρικό διάταγμα Παυλόπουλου, μέσω του οποίου μονιμοποιήθηκαν το 2005 περίπου 33.000 συμβασιούχοι ) θα έχουν προτεραιότητα να υπαχθούν σε διαθεσιμότητα, σε αντίθεση με όσους προσελήφθησαν από το ΑΣΕΠ με γραπτό διαγωνισμό η με το σύστημα των μορίων...
ΠΟΙΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ
1.Τρόπος πρόσληψης στο Δημόσιο ( Προηγούνται δεκάδες χιλιάδες συμβασιούχοι που μονιμοποιήθηκαν με διαφόρους νόμους .Εξαιρούνται όσοι προσελήφθησαν μέσω ΑΣΕΠ με γραπό διαγωνισμό η με μόρια)
2. Οι έχοντες χαμηλά τυπικά προσόντα (Απολυτήριο Γυμνασίου η Λυκείου, πτυχίο ιδιωτικών σχολών η ακόμη και Πτυχίο ΤΕΙ)
3.Η εργασιακή εμπειρία ( υπηρεσιακός φάκελος,αναγκαιότητα ,αποδοτικότητα κλπ)
4.Οι πλεονάζοντες με βάση τα νέα οργανογράμματα σε υπουργεία και φορείς ( τουλάχιστον 2000 στις κεντρικές υπηρεσίες των 16 υπουργείων και της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης)
5.Οι πειθαρχικά η ποινικά υπόλογοι ,ανεξαρτήτως εάν έχει τελεσιδικήσει η υπόθεσή τους ( θα προηγηθούν όσοι βαρύνονται με τα σοβαρότερα πειθαρχικά παραπτώματα η ποινικά αδικήματα όπως υπεξαιρέσεις,αποχή απο την εργασία τους ,όσοι λάμβαναν συστηματικά αναρρωτικές άδειες κλπ)
6.Οι εχοντες χαμηλά κοινωνικά κριτήρια έναντι των τρίτεκνων και πολύτεκων (αφορά τους αποφοίτους Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης )
Ρεπορτάζ : Θάνος ΠασχάληςΚυριακάτικη Ελευθεροτυπία από fimotro.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου