4/4/15

Όσιος Παΐσιος, Φορτώνουν τὰ παιδιά μὲ πολλά…

Φορτώνουν τ παιδιά μ πολλά…

Βλέπω παιδιά πο χουν τελειώσει χι μόνο Λύκειο λλ κα Πανεπιστήμιο ν γράφουν κάτι γράμματα, ν κάνουν κάτι λάθη… μες το Δημοτικο μασταν κα τέτοια λάθη δν κάναμε. Κα ν εναι φοιτητές τς Φιλολογίας τς Νομικς, κάτι γίνεται. ν εναι λλης Σχολς, δν ξέρουν ν γράψουν. ν τ Σχολαρχεο παλιά ταν…
– Σάν Πανεπιστήμιο, Γέροντα!
δ βλέπεις κα στ Δημοτικό πόσα μάθαιναν τότε τ παιδιά, πόσο μλλον στ Σχολαρχεο! Σήμερα τ φορτώνουν να σωρό κα τ μπερδεύουν. Τ μπουχτίζουν στ γράμματα χωρίς πνευματικό ντιστθμισμα.
Στ σχολεα τ παιδιά πρέπει πρτα ν μαθαίνουν τν φόβο το Θεο. Μικρά παιδιά ν πνε ν μάθουν γγλικά, γαλλικά, γερμανικά –ν ρχαα ν μή μάθουν – μουσική, τ να, τ λλο… Τί ν πρωτομάθουν; λο γράμματα κα ριθμούς κα κενα πο εναι ν μάθουν, γι τν Πατρίδα τούς κ.λπ., δν τ μαθαίνουν. Οτε πατριωτικά τραγούδια οτε τίποτε.
Πιάσε να π τ σημερινά παιδιά τώρα κα ρώτησε τ: «Σ ποιό νομό εναι τ χωριό σου; Πόσο πληθυσμό χει;». Δν ξέρει ν σο π. Σο λέει: «Θ πάω στ Πρακτορεο, θ πάρω τ λεωφορεο κα θ μ πάη στ χωριό. φο ξέρει εσπράκτορας, θ το π τι θέλω ν πάω στ τάδε χωριό, θ πληρώσω κα θ μ πάη». μες στ Δημοτικό ξέραμε λον τν κόσμο π΄ ξω. Γιατί πρεπε ν ξέρης π΄ ξω τς πόλεις λων τν κρατν π πεντακόσιες χιλιάδες κατοίκους κα νω. Μετά πρεπε ν ξέρης τ μεγαλύτερα ποτάμια στ φάρδος κα στ μάκρος κα τ μέσως μικρότερα, τ μεγαλύτερα βουνά κ.λπ. –πόσο μλλον τς λλάδος! Τ χω δε κα σ μεγάλους χι μόνο σ μικρά παιδιά· φοιτητής ν μήν ξέρη πόσους κατοίκους χει πόλη στν ποία σπουδάζει! Ρώτησα ναν ποιό εναι τ μεγαλύτερο βουνό τς λλάδος, κα δν ξερε. Ποιό εναι τ μεγαλύτερο ποτάμι, τίποτε. Τ πι μικρό, οτε ατό. Φοιτητής κα ν μήν ξέρη τίποτε γι τν Πατρίδα του! Θ΄ ρθον μετά ο … «φίλοι»μας, ο γείτονες, κα θ το πον: «Ατή δν εναι πατρίδα σου· εναι πατρίδα δική μας», κα θ τούς παντήση: «Καλά λέτε, τσι εναι»! Καταλάβατε; κε πμε! ν ρωτήσης μως τ σημερινά παιδιά γι τ ποδόσφαιρο γι τν τηλεόραση, τ ξέρουν λα κα λους π΄ ξω.
Κα βλέπεις, ρθαν παιδιά π τν λβανία κα ξεραν γράμματα. «Πο τ μάθατε τ γράμματα;», ρωτς τούς Βορειοηπειρτες. «Στς φυλακές», σο λένε. κενα τς φυλακές τς καναν σχολεα. Τ δικά μας τ παιδιά τ σχολεα τ καναν φυλακές· κλείστηκαν μόνα τους μέσα μ τς καταλήψεις… Τ παιδιά σήμερα, δίως στν φηβική λικία, εναι ζαλισμένα· πι πολύ στ Γυμνάσιο κα στ Λύκειο. Στ πανεπιστήμιο εναι πι ριμα. κε λλωστε, ποτε θέλουν πηγαίνουν.
Κα ντί ν λάβουν ρισμένα μέτρα γι τν παιδεία, κάνουν χειρότερα. Κα λα, βλέπω, τ πνευματικά πώς τ λλοιώνουν. κου τώρα προσευχή[1] σ ναγωνστικό το Δημοτικο Σχολείου: «Παναγιά μου, τ μωρό σου εναι τ πι μορφό του κόσμου»! Βρέ, τί πάθαμε! Παλιά τί μάθαιναν τ παιδιά στ σχολεο κα τώρα τί μαθαίνουν! «Γιδούλα τετραπέρατη, κατσικοστριφτοκέρατη, μάσε τ διαβολάκια σου… ν κάνουν κατσικόγαλο, ν φνε τ γγονάκια σου, τ τρελλοδιαβολάκια σου»[2]. ντε τώρα ν μαθαίνουν τέτοια πράγματα μικρά παιδιά! λλά τ κάνουν γι ν προβάλουν τν διάβολο, ποτε π τν λλη ο Σατανιστές κάνουν τν δουλειά τους. Θες ν βάλη τ χέρι Του, γιατί τώρα δν βοηθιονται ν λλοιώνωνται τ παιδιά, μ τν καλή ννοια, λλ ν δαιμονίζωνται.
Κα μ τς γνώσεις πο παίρνουν, δν μαθαίνουν ν δουλεύουν καθόλου τ μυαλό, Γι’ ατ δν παίρνει στροφές. λλά μυαλό πο δν παίρνει στροφές χει ντάρα μέσα. Ατοί πο καναν φευρέσεις, δούλευαν τ μυαλό τους. Βρίσκονταν σ μία νάγκη, σκέφτονταν πς θ τν ξεπεράσουν. Σήμερα ο περισσότεροι κοιτάζουν τί γράφουν τ βιβλία, τί γράφουν ο σημειώσεις. Σ΄ ατ  παραμένουν· τίποτε παραπάνω κα λο νούμερα κα ριθμούς χουν· ατή βίδα στ νούμερο 1, λλη στ νούμερο 2, κα ν τύχη ν πάθη τίποτε καμμιά βίδα κα δν δουλεύη τ μηχάνημα, μέσως: «Ν φωνάξουμε τν μηχανικό». Δν τούς κόβει ν πάρουν μία λίμα, ν νοίξουν λίγο τν τρύπα, γι ν χωρέση βίδα, ν πάρουν λίγο πλαστικό, ν τυλίξουν τν βίδα, γι ν σφίξη, λλ μέσως: «Ν φωνάξουμε τν μηχανικό», λένε. Τί ν π; Κα ο τηλεοράσεις κα τ λλα μέσα χουν ποβλακώσει σήμερα τν νθρωπο. Κα ξυπνοι νθρωποι γίνονται τελικά κασσέττες. Θέλω ν τονίσω δηλαδή πώς νθρωπος πρέπει ν δουλεύη τ μυαλό. λη βάση κε εναι. γιατί, ν δν δουλεύη τ μυαλό, μαθαίνει, ς ποθέσουμε, τώρα ατό, θ μπερδευθ στερα στ λλο. Γι’ ατ σκοπός εναι ν γεννάη τ μυαλό του, ν βρίσκη λύσεις. ν δν γεννάη, τότε εναι πανάπτυκτο.



[1]. νθολόγιο γι τ παιδιά το Δημοτικο, .Ε.Δ.Β., μέρος Β΄, σ. 156.
[2]. γλώσσα μου, γι τή Β΄ Δημοτικο, .Ε.Δ.Β., μέρος Γ΄, σ. 11.

Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι Α΄, Με πόνο και αγάπη για το σύγχρονο άνθρωπο, εκδ. Ιερόν Ησυχαστήριον «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος», Σουρωτή Θεσσαλονίκης, 1998, σελ. 163-164. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)