4/1/16

Για "επιμονή εγχώριων συντηρητικών κύκλων να παραμείνει το μάθημα των Θρησκευτικών ως ομολογιακό μάθημα" μιλάει ο Νίκος Φίλης

Απόσπασμα συνέντευξης που παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ».
Με το καλημέρα της νέας κυβέρνησης η Σία Αναγνωστοπούλου άγγιξε το θέμα του τρόπου συμμετοχής ή μη στη διδασκαλία των Θρησκευτικών. Τι σκέφτεστε γι' αυτό το ζήτημα;
Το θέμα έχει τεθεί στον δημόσιο διάλογο, έχουν εκδοθεί υπουργικές εγκύκλιοι που απαντούν στο αίτημα χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους να μην παρακολουθούν υποχρεωτικά το μάθημα των Θρησκευτικών.
Από ό,τι πληροφορούμαι, αναμένεται μάλιστα και απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου του Στρασβούργου για την αναχρονιστική εγκύκλιο Λοβέρδου. Αιτία του προβλήματος είναι η επιμονή εγχώριων συντηρητικών κύκλων να παραμείνει το μάθημα των Θρησκευτικών ως ομολογιακό μάθημα. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, θεσμικά αρμόδιο να επιμεληθεί την αναμόρφωση των Θρησκευτικών, συζητεί με όλες τις πλευρές, περιλαμβανομένης και της Εκκλησίας, ώστε τα Θρησκευτικά να γίνουν μάθημα γνώσης των θρησκειών, με την ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη χώρα μας.

Διαχωρισμός Κράτους - Εκκλησίας. Πόσο έτοιμη είναι η κυβέρνηση για ένα τέτοιο βήμα δεδομένης της στάσης της Εκκλησίας;
Ενόψει της συνταγματικής αναθεώρησης, με συντεταγμένο τρόπο, Εκκλησία και Πολιτεία έχουν συμφωνήσει να συζητήσουν τον προσδιορισμό των διακριτών ρόλων τους. Πιστεύω ότι το αποτέλεσμα του διαλόγου θα επιβεβαιώσει ότι η νέα διακριτή θεσμική πραγματικότητα θα είναι χρήσιμη και για τα δύο μέρη, και βεβαίως επωφελής για τον λαό.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σαν δεν ντρέπεται λιγάκι! Αλλά πάντα υπάρχει η "συμμαχία των προθύμων", οι Καιρίτες στη συγκεκριμένη περίπτωση!
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Από όσα λέει ο Υπουργός επισημαίνω αυτό που τονίζει ότι "αναμένεται μάλιστα και απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου του Στρασβούργου για την αναχρονιστική εγκύκλιο Λοβέρδου". Πότε αναμένεται; Ποιος προσέφυγε και εναντίον ποιου; Εναντίον του Υπουργείου για την εγκύκλιο Λοβέρδου; Έστειλε το Υπουργείο νομικούς προς υπεράσπιση της εγκυκλίου ή επίτηδες άφησε το ζήτημα ώστε να οδηγηθεί σε καταδίκη και να μπορεί να δικαιολογήσει νέα εγκύκλιο;
Έχω και κάτι κακές υποψίες: Μήπως μέσα από το Υπουργείο -ή μήπως από το ΙΕΠ κινήθηκαν έμμεσα - έβαλαν άλλους να φανούν ότι κάνουν προσφυγή - ώστε να καταδικαστεί το Υπουργείο και η κυβέρνηση και να μπορούν να κάνουν το παιχνίδι τους με τις απαλλαγές και μετά και με τα νέα προγράμματα σπουδών;

Ανώνυμος είπε...

Το ποιοι είναι προοδευτικοί και ποιοι είναι συντηρητικοί το έχουμε γευτεί στη χώρα μας τόσο, που λέμε "φτάνει πια, δε θέλουμε άλλη πρόοδο" έχουν διαλύσει τα πάντα. Η αποδόμηση της οικογένειας,η εξαφάνιση κάθε εργασιακού δικαιώματος, και ένα σωρό άλλα δεινά, εμφανίστηκαν πρώτα ως κατακτήσεις και πρόοδος,και κατόπιν βούλιαξαν τον τόπο.

Ανώνυμος είπε...

Το να μη δέχεσαι να ισοπεδώνεται ο Χριστός με τον Μωάμεθ, τον Κρίσνα, το Βούδα, τον Κομφούκιο και η διδασκαλία του με τις θρησκείες που είναι δομημένες με μυθικές επινοήσεις και μαγικές τελετουργίες δεν είναι συντήρηση.
Η θέση των θρησκειών δεν μπορεί να είναι άλλη από αυτήν που ο ίδιος ο Χριστός τους έδωσε. Σέβομαι τους ετερόθρησκους ως παιδιά του Θεού, δεν δέχομαι όμως να βάλω την πίστη τους ισάξια με τη διδασκαλία του αναστάντα εκ νεκρών Κυρίου.
Ο Χριστός δεν ενανθρώπησε για να προσθέσει στις υπάρχουσες θρησκείες μία ακόμη. Η αυτοαποκάλυψή του διαλύει το σκοτάδι αγνωσίας.
Το πρόβλημα των λεγόμενων προοδευτικών δεν είναι απλά η συνδιδασκαλία των θρησκειών, είναι να πάψει ο άνθρωπος να προσανατολίζεται στο Σωτήρα Χριστό, ώστε να γίνει ευάλωτος στην αμαρτία, να χάσει τις αντιστάσεις του, να αποχαυνωθεί και να μην αντιδρά στη στυγνή εκμετάλλευση της Νέας Τάξης. Αυτό ήδη συμβαίνει σ΄ ένα μεγάλο βαθμό, διότι οι πολλοί πίστεψαν στα νεοεποχήτικα ψεύδη. Αυτή την "πρόοδο" δεν θέλω. Την θεωρώ δολοφονία της αλήθειας. Χαιρόμαι, αν με θεωρούν συντηρητικό. Πάντα έχει σημασία ποιος σε μέμφεται και τι επιδιώκει μ΄ αυτή μομφή. Δεν έχω ανάγκη αυτής της προόδου. ΠΒ.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)