1/2/18

Ανακοινωθέν Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ για το συλλαλητήριο της Αθήνας

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 1Φεβρουαρίου 2018

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν

πως διακηρύσσει μέγας Παλος, «μν γάρ, [τν Χριστιανν], τ πολίτευμα ν ορανος πάρχει, ξο κα σωτήρα πεκδεχόμεθα Κύριον ησον Χριστν» (Φιλιπ. 3,20). Κα τοτο διότι «οκ χομεν δε μένουσαν πόλιν, λλ τν μέλλουσαν πιζητομεν» (βρ.13,14). Πραγματικ κα αώνια πατρίδα μας εναι ορανός, τοιμασμένη «π καταβολς κόσμου» Βασιλεία το Θεο (Ματθ. 25,34), «τος γαπσι τν Θεν» (Ρωμ. 8,28). Στ πρωτοχριστιανικ κείμενο «Πρς Διόγνητον πιστολή», γνωστος συγγραφέας του, ναφέρει τι ο Χριστιανο «πατρίδας οκοσιν δίας, λλ’ ς πάροικοι· μετέχουσι πάντων ς  πολίται, κα πάνθ’ πομένουσιν ς ξένοι· πσα ξένη πατρς στιν ατν, κα πσα πατρς ξένη» (κεφ. V,4-5).

 

  στόσο Θεός, ποος μς φερε «κ το μ ντος ες τ εναι», γι ν ζήσουμε στ γ τ σύντομη ζωή μας, μς χάρισε κα μία λλη, πίγεια πατρίδα, γι ν μπορομε ν πιτύχουμε τν προορισμό μας, ν γίνουμε, δηλαδή, «σύσσωμοι κα συμμορφοι» το Χριστο μας. Πατρίδα ς ννοια κα ς περιεχόμενο, ς τόπος κατοικίας νς λαο, μ διαίτερα χαρακτηριστικά, μ γλσσα, μ στορία κα παραδόσεις, δν παξιώνεται π τν κκλησία. ντίθετα μάλιστα ποτελε ξία, ποία βρίσκει θέση στν αώνιο λόγο το Θεο. δη στν Παλαι Διαθήκη, στ βιβλίο το Δευτερονομίου ναφέρεται τι: «τε διεμέριζεν ψιστος θνη, ς διέσπειρεν υος δάμ, στησεν ρια θνν κατ ριθμν γγέλων Θεο» (32,8). πόστολος Παλος στν μιλία του στν ρειο Πάγο ναφέρει τι «ποίησέ τε ξ’ νς αματος πν θνος νθρώπων κατοικεν π πν τ πρόσωπον τς γς, ρίσας προστεταγμένους καιρος κα τς ροθεσίας τς κατοικίας ατν» (Πράξ. 17,26). πίσης Χριστς κλαίει γι τν ερουσαλήμ, τν πρωτεύουσα τς πιγείου Πατρίδος Του, κφράζοντας τ παράπονό Του γι τν μετανοησία τν κατοίκων της, πργμα πο δείχνει τ πατριωτικό Του συναίσθημα: «Κα ς γγισεν, δν τν πόλιν κλαυσεν π’ ατ» (Λουκ. 19,41). Τ διο παράπονο κφράζει κα σ λλη περίπτωση:«ερουσαλήμ Ιερουσαλήμ, ποκτείνουσα τος προφήτας κα λιθοβολοσα τος πεσταλμένους πρς ατήν! ποσάκις θέλησα πισυναγαγεν τ τέκνα σου ν τρόπον πισυνάγει ρνις τ νοσσία αυτς π τς πτέρυγας, κα οκ θελήσατε. δο φίεται μν οκος μν ρημος» (Ματθ. 23,37-38). Ἐὰν λοιπν Χριστς γαποσε τν πίγεια πατρίδα Του, γιατί δν θ πρέπει κα μες ν γαπομε τ δική μας;

  διαίτερα μες ο λληνες χουμε βαθει ποτυπωμένη στν διοσυγκρασία μας τν γάπη πρς τν πατρίδα κα τν λευθερία. Ο προαιώνιοι κα διαχρονικο γνες τν προγόνων μας γι τν λευθερία, λλ κα θνικός μας μνος, πο εναι νας μνος πρς τν λευθερία, γραμμένος π τν θνικό μας ποιητ Διονύσιο Σολωμό, καταδεικνύουν ατ τν γάπη, ποία βεβαίως οδόλως ντιτίθεται στν παγκοσμιότητα τς ρθοδόξου πίστεώς μας.

 Πέρα π τν γάπη πρς τν λευθερία, χουμε μες ο λληνες βαθι ριζωμένη μέσα στν παρξή μας, μέσα στ γονίδια τς θνική μας ατοσυνειδησίας κα τν γάπη πρς τν λήθεια. ταν δ ατ λήθεια, ρθε στν κόσμο κα σαρκώθηκε ς Ατοαλήθεια, ς σαρκωμένος Υἱὸς κα Λόγος το Θεο, μες Τν πιστεύσαμε, Τν γαπήσαμε κα Τν γκολπωθήκαμε περισσότερο σως π κάθε λλον  λα τς οκουμένης, Τν κρατήσαμε ς πολύτιμο θησαυρ κα Τν μεταλαμπαδεύσαμε κα σ λλους λαούς. Γι’ ατ κα Θες ελόγησε τ θνος μας μ’ να ξεχωριστ τρόπο. διαίτερη ελογία του φαίνεται κα π τ γεγονς τι εδόκησε ν γραφτε τ Εαγγέλιο π τος θεόπνευστους συγγραφες της, δηλαδ λα τ βιβλία τς Καινς Διαθήκης, στν λληνικ γλώσσα, πο ταν παγκόσμια γλώσσα τς ποχς κείνης, (1ος αώνας μ.Χ.). Εδόκησε Θες στε τ μεγαλύτερο μέρος τς παγκόσμιας Πατερικς Γραμματείας ν χει γραφε π λληνες Πατέρες. Εδόκησε Θες τ ελογημένο θνος μας ν ναδείξει μυριάδες γίων μαρτύρων κα σίων κα τ χμα ατ πο πατομε σήμερα μες ο νεοέλληνες, ν εναι ποτισμένο μ αματα γίων κα ρώων της πίστεως κα τς πατρίδος μας.

 Δυστυχς κεντρικ κα μεγάλης γεωστρατηγικς σημασίας θέση της στν φήλιο, στ σταυροδρόμι τριν πείρων, μς ταξε ν περιστοιχιζόμαστε π λαούς, ο ποοι στ διάβα τν αώνων, τν πιβουλεύονται κα τν πονομεύουν. Τς τελευταες δεκαετίες νας κόμη πίβουλος γειτονικός μας λας μφισβητε τν δαφικ κεραιότητά της. Πρόκειται γι τ τεχνητ κρατίδιο τν Σκοπίων, στ βόρεια σύνορά μας, τ ποο δημιουργήθηκε τν 20ο αώνα, γι ν προωθήσει διεθν συμφέροντα στν ερύτερο χρο τς Βαλκανικς. λας ατός, παρ’ τι δύναμος, (ριθμητικά, οκονομικά, πολιτισμικά, κλπ.), προβάλλει πίστευτα παράλογες ξιώσεις ες βάρος τς θνικς μας στορίας κα τς δαφικς μας κεραιότητας. πειδ στερετο στορικς παραδόσεως, σφετερίστηκε τ δική μας κα τν οκειοποιήθηκε, γι ν χει τν ψευδαίσθηση τι χει «λαμπρ στορικ συνέχεια». Σφετερίστηκε τν στορικ μνήμη κα παράδοση τς λληνικς μας Μακεδονίας, παραβλέποντας πς δν χει τν παραμικρ σχέση μ τν ρχαία Μακεδονία το μεγάλου λεξάνδρου κα τν διαδόχων του, πο ταν γνήσιοι λληνες κα μιλοσαν τν λληνικ γλώσσα. Κα τοτο διότι λας ατς εναι οσιαστικ σλαβικός, ποος γκαταστάθηκε περ τν 7ο μ.Χ. αώνα σ περιοχ τς ερύτερης ρχαίας Μακεδονίας. ποσιωπώντας τ γεγονς ατ κα παραχαράσσοντας τν στορία, μφανίζεται ς «μακεδονικς» μ δική του «μακεδονικ γλώσσα», στε ν κατασκευάσει «μακεδονικ θνότητα». Κα τ χειρότερο, καλλιεργε λυτρωτικ δεολογία, στοχεύοντας στν «πελευθέρωση τν δαφν», πο βρίσκονται κάτω π τν λληνικ κυριαρχία κα στν νοποίηση τς Μακεδονίας στς ρχαες δαφικές της διαστάσεις π τ δική του κυριαρχία.

  Στς παράλογες θνικιστικές του πρακτικς νέπλεξε κα τν τοπικ ρθόδοξη κκλησία, πο βρίσκεται στ γεωγραφικ ρια το σημερινο κράτους τν Σκοπίων. Πρόκειται γι τν ρχιεπισκοπ χρίδας, ποία προέκυψε π τν διάσπαση τν τριν νοτιοτέρων παρχιν τς Σερβικς κκλησίας, δηλαδ τν Μητροπόλεων Σκοπίων, Ζλετόβου - Στρωμνίτσας, χρίδας– Βιτωλίων, τν κτώβριο το 1958. Μ τν δρυσή της, τ 1958, βρισκόταν σ κανονικ νότητα μ τ Σερβικ Πατριαρχεο. Τ 1967 μως νακήρυξε τ ατοκέφαλό της μ ποτέλεσμα κτακτη Σύνοδος τς εραρχίας τς Σερβικς κκλησίας, τ Σεπτέμβριο το διου τους, ν κηρύξει τν γεσία τς Σλαβομακεδονικς κκλησίας σχισματική. κτοτε κα μέχρι σήμερα παραμένει σχισματική, φο καμι τοπικ ρθόδοξη κκλησία δν τν ναγνώρισε.

Τ κρατίδιο τν Σκοπίων λκει τν παρξή του π τς συστάσεως τς Λαϊκς Δημοκρατίας τς Γιουγκοσλαβίας, (29.11.1943), μ τν νίκη τν παρτιζάνων κομμουνιστν, π τν γεσία το Κροάτη Τίτο. Γι ν ποδυναμωθε Σερβία, ποία ταν κα τ μεγαλύτερο π τ κράτη τς μοσπονδιακς Γιουγκοσλαβίας, ποφασίστηκε δημιουργία νς κόμα κρατιδίου, στ νότια σύνορά της, στν περιοχή, ποία εχε τν νομασία Βαρδανία. νομάστηκε δ ς «Δημοκρατία το Βαρδάρη». μως μέσως μετ τ κομμουνιστικ κόμματα τς περιοχς Κομιντέρν (6η λομέλεια τν Βαλκανικν Κομμάτων, 5η λομέλεια ΚΚΕ) υοθέτησαν τν πανσλαβισμ κα τν χρησιμοποίησαν γι ν λέγξουν τν Βαλκανική. διος Τίτο, φο ποστασιοποιήθηκε π τν Σοβιετικ νωση, ραματίστηκε τ δική του κομμουνιστικ νωση τν Βαλκανίων, μ ατ τν ξι κρατν κα ντεκα θνν κα πολλν μικροτέρων θνοτήτων τς Γιουγκοσλαβίας. Θέλησε ν δημιουργήσει τ δική του «περδύναμη», μ τν «τρίτο δρόμο πρς τ σοσιαλισμό». Μία π ατς ταν κα «μακεδονικ θνότητα», ποία κτείνονταν σ τρία κράτη, τν Βαρδανία, τν Βουλγαρία κα τν λλάδα. Βαρδανία κα Βουλγαρία ταν π κομμουνιστικ πιρροή. Τ πρόβλημα ταν λλάδα. Γι’ ατ μετονόμασε τ Βαρδανία σ «Μακεδονία», γι ν μπορέσει τσι ν προωθήσει τν κυοφορούμενη «μακεδονικ θνότητα», ποία θ προήρχετο π τν μελλοντικ νοποίηση τς Μακεδονίας. λλος μεγάλος ραματισμς το Τίτο ταν ζωτικ ξοδος πρς τ Αγαο. Γι’ ατ λληνικ Μακεδονία νομάστηκε κα «Μακεδονία του Αγαίου».Τ κομμουνιστικ κόμματα τς Βαλκανικς υοθέτησαν ατ τν νέργεια. Τ ΚΚΕ, τάχθηκε νθουσιωδς πρ τς «ατοδιάθεσης το μακεδονικο λαο»!

 Δυστυχς ο μεταπολεμικς λληνικς κυβερνήσεις δν δωσαν διαίτερη σημασία στ θνικ πρόβλημα, τ ποο μως μ τν πάροδο το χρόνου παιρνε λο κα μεγαλύτερες διαστάσεις. Προφανς, πειδ Τίτο πολάμβανε τν ποστήριξη τν δυτικν κυβερνήσεων, λόγω τς ποστασιοποίησής του π τ Σοβιετικ νωση, ο λληνικς κυβερνήσεις «παιρναν γραμμ» ν μ δημιουργήσουν προβλήματα σ’ ατόν. Μετ τ διάλυση τς Γιουγκοσλαβίας τ 1991 φάνηκε κόμη πι ξεκάθαρα σοβαρότης το προβλήματος κα πιτακτικ νάγκη πεύθυνης κα ριστικς πιλύσεώς του. Τ νεξάρτητο πι κρατίδιο τν Σκοπίων παίτησε ν ναγνωρισθε π τν διεθν κοινότητα, πως εχε δημιουργηθε π τος τέως πάτρωνές του κομμουνιστς ς «Δημοκρατία τς Μακεδονίας», ς «μακεδονικ θνος», μ γλώσσα του τ «μακεδονική». Τ χειρότερο π’ λα, ψήφισε Σύνταγμα, στ ποο γίνεται λόγος γι «πελευθέρωση λύτρωτων μακεδόνων» κα γι «κατεχόμενα μακεδονικ δάφη». Δυστυχς κα πάλι ο λληνικς κυβερνήσεις, κόμη κα μετ π τς νησυχητικς ατς ξελίξεις, δν μπόρεσαν ν ξιολογήσουν τ σοβαρότητα το προβλήματος κα ν προχωρήσουν στς δέουσες νέργειες μ ποφασιστικότητα κα πευθυνότητα, στε ν τ ντιμετωπίσουν μ πιτυχία. Τ ποτέλεσμα ταν τι προϊόντος το χρόνου διεθνς κοινότητα βλεπε πλέον «μ καλ μάτι» τς ξιώσεις τν Σκοπίων. κατν σαράντα κράτη ναγνώρισαν τν κρατική του ντότητα μ τ νομα «Μακεδονία». μες καθς κα τ νωμένα θνη ρκεστήκαμε στν βριδικ νομασία «Πρώην Γιουγκοσλαβικ Δημοκρατία τς Μακεδονίας». λας μας καμε «λαοσυνάξεις» κα διαδήλωσε τν θνική του θέσι. Ταυτόχρονα ο σκοπιανο ρχισαν μία γιγαντιαία προσπάθεια, μ θρασες νέργειες, γι ν προωθήσουν τς ξιώσεις τους. Ταυτόχρονα, μία πληθώρα λλήνων πιχειρηματιν μετακόμισαν τς δραστηριότητές τους στ κρατίδιο ατό, διότι τος παρεχε μεγαλύτερες δυνατότητες γι μεγαλύτερα κέρδη.

 Τν τελευταο καιρ τ κρατίδιο ντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα κα γι ν πιβιώσει ζητ ν νταχθε στ Ν.Α.Τ.Ο. κα τν Ε.Ε. λλ ο κκρεμότητες μ τν λλάδα τ μποδίζουν. Γι’ ατ κα ξεκίνησε πρόσφατα νας νέος κύκλος διαπραγματεύσεων, ο ποες πικεντρώνονται κυρίως στν καθορισμ τουονόματος. λληνικ κυβέρνηση «στριμωγμένη» π τν διεθν κοινότητα, ρχισε συνομιλίες, π τν διαμεσολάβηση το κπροσώπου το ΟΗΕ Μ. Νίμιτς. Συζητον κάποιας μορφς νομα, τ ποο θ συμπεριλαμβάνει τ νομα τς Μακεδονίας. Τ πρόβλημα μως εναι λυτρωτισμός, πο μπεριέχεται στ Σύνταγμα το κρατιδίου, στν θνικότητα κα στν βουλγαρικ διάλεκτο, πο μφανίζεται ς δθεν μακεδονικ γλώσσα. λαός μας μως ντέδρασε κα διοργάνωσε πρν π μερικς μέρες (21.1.2018) μεγαλειδες συλλαλητήριο στ Θεσσαλονίκη, στ ποο συγκεντρώθηκαν περισσότερο π 500.000 λαο, διακηρύσσοντας τι « Μακεδονία εναι μία κα εναι λληνικ» κα διαφωνώντας κάθετα σ ποιαδήποτε νομασία, πο θ περιέχει τν ρο «Μακεδονία». Παράλληλα μ τν μαζική του συμμετοχ στειλε να ξεκάθαρο μήνυμα στ γειτονικ λαό, τι ο ραματισμο κα ο φιλοδοξίες του γι πελευθέρωση «λύτρωτων πατρίδων» δν πρόκειται ν «περάσουν».

πισημαίνουμε γι μία κόμη φορ τς τεράστιες εθύνες τν πολιτικν μας γετν τν τελευταίων δεκαετιν. φησαν να πρόβλημα ν νδρωθε, χωρς ν τ ντιμετωπίσουν ν τ γενέσει του. λλ κα στ σημεριν χρονικ συγκυρία συνεχίζουν τ λάθη τους. Συνεχίζουν ν χρησιμοποιον τ θνικά μας θέματα γι μικροπολιτικ παιχνίδια. Δν θέλουν ν δον τι τ πρόβλημα παρξης τ χουν τ Σκόπια κα ς κ τούτου θ πρεπε ν παραμείνουν λες ο πολιτικς παρατάξεις σύσσωμες κα σταθερς πένατι στς παράλογες παιτήσεις τν σκοπιανν. Τ τρισχιλιόχρονο νομα τς λληνικς Μακεδονίας μας, τ ποο μαρτυρεται περίτρανα κόμη κα π τν Παλαι Διαθήκη, (βιβλίο Μακκαβαίων), π τ ρχαιολογικ ερήματα τς Βεργίνας, που κα ο τάφοι το βασιλέως τς Μακεδονίας Φιλίππου το Β΄, (κα λλων Μακεδόνων βασιλέων), κα τ διαχρονικ λληνικ ργα το ριστοτέλους κα το Πρωταγόρα, λλ κα π τν στορία μας, δν εναι κτμα καμις κυβερνήσεως, κα δν χει δικαίωμα ν τ πουλήσει σ κανέναν!

Γι τος λόγους ατος καλούμεθα λοι ν συμμετά-σχουμε στ κηδεμόνευτο κα κομμάτιστο συλλαλητήριο πο διοργανώνουν ο Παμμακεδονικς νώσεις τν Κυριακ 4η Φεβρουαρίου .. κα περ ρα 2.00 μεσημβριν στν Πλατεα Συντάγματος, κφράζοντας τν θνικ μας συνείδηση, γιατ λας χωρς θνικ συνείδηση κα φιλοπατρία δν εναι τίποτε λλο π μι πεινασμένη περιφερόμενη μζα πο νετα μπορε ν διαμελησθε, ν μοιρασθε κα ν μετακινηθε κατ τ δοκον.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

 + Πειραις ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)