Η αργοπορία του Υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει τις τέσσερις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά ήδη από τον Σεπτέμβριο και μέχρι πρόσφατα,
οπότε συγκροτήθηκε η Επιτροπή που θα εισηγηθεί για το θέμα, έχει οδηγήσει στην πλήρη σύγχυση όσον αφορά το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία. Εκπαιδευτικοί και μαθητές έχουν στα χέρια τους Προγράμματα Σπουδών και Φακέλους Μαθήματος που έχουν ακυρωθεί, οι Οδηγίες διδασκαλίας που τους έχουν σταλεί αφορούν σε αυτά τα ακυρωμένα Θρησκευτικά και ο καθένας διδάσκει, όπως μπορεί, ένα μάθημα Θρησκευτικών που ο ίδιος προγραμματίζει εν αναμονή των υπουργικών αποφάσεων. Όλα δείχνουν πως η σχολική χρονιά θα κυλήσει με αυτόν τον τρόπο. Και είναι άγνωστο ποια λύση θα προκριθεί για την επόμενη χρονιά. Εάν μάλιστα ληφθούν αποφάσεις που δεν θα ενσωματώνουν ορθά τις δικαστικές αποφάσεις, θα υπάρξει εύλογη αναστάτωση και διαμαρτυρία διδασκόντων και μαθητών.
Το ίδιο αλαλούμ επικρατεί και στις επίσημες ιστοσελίδες του ΙΕΠ και του Υπουργείου. Γράφαμε ως υστερόγραφο σε δημοσίευσή μας στις 11/11/2019: Ακόμη και σήμερα στο banner της επίσημης ιστοσελίδας του ΙΕΠ συνεχίζει να εμφανίζεται ο σύνδεσμος προς τα ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ. Ας τον «κατεβάσει» κάποιος ή τουλάχιστον ας διορθώσει τον τίτλο γράφοντας ΤΑ ΑΚΥΡΩΘΕΝΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ. Επιτέλους ο ηλεκτρονικός σύνδεσμος αφαιρέθηκε από το banner της ιστοσελίδας του ΙΕΠ. Επιπλέον, σε άλλο σύνδεσμο παρακάτω, η παλιά κεντρική σελίδα του ΙΕΠ που ήταν αφιερωμένη στα νέα Προγράμματα Σπουδών των Θρησκευτικών είναι εκτός λειτουργίας, αν και μπορεί κανείς μέσω άλλης διαδικτυακής οδού να βρει το σχετικό υλικό αναρτημένο.
Την ίδια στιγμή στο Ψηφιακό Σχολείο και στα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία για το μάθημα των Θρησκευτικών συνεχίζει να υπάρχει το κείμενο των Φακέλων Μαθήματος, παρά την ακύρωσή τους από το ΣτΕ, και επιπλέον μία ακόμη ηλεκτρονική έκδοση των Φακέλων, εμπλουτισμένων με στοιχεία από το Φωτόδεντρο. Αντί δηλ. απόσυρσης των Φακέλων, όπως θα έπρεπε να γίνει λόγω των δικαστικών αποφάσεων, το Υπουργείο προχώρησε και σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική επανέκδοση τους συνδέοντας τους με τα στοιχεία του Φωτόδεντρου.
Σε κάθε περίπτωση και για τη διευκόλυνση του διδακτικού έργου των Θεολόγων και Δασκάλων υπενθυμίζουμε πως συνεχίζουν να υπάρχουν «κρυμμένα» στο Ψηφιακό Σχολείο και τα παλιά βιβλία Θρησκευτικών στην εμπλουτισμένη τους μορφή.
Σους φακέλους μαθήματος δε μπορεί να στηριχθεί ο θεολόγος ή ο δάσκαλος σε μόνιμη βάση για να κάνει μάθημα κι αυτό γιατί δεν έχουν μαθήματα με αρχή ,μέση και τέλος και δεν υπάρχει ενοιολογική σύνδεση και νοηματική συνέχεια μεταξύ των διδακτικών ενοτήτων.Στην Γ Γυμνασίου π.χ. υπάρχει ένας αχταρμάς από κείμενα-πηγές, στα οποία ο καθηγητής πρέπεινα δώσει δομή και να κάτσει να φτιάξει μάθημα που θα παρουσιάσει στους μαθητές του.Παρόμοια είναι η κατάσταση και στους φακέλους του Λυκείου.Γι αυτό οι περισσότεροι θεολόγοι από το 2016 που οι φάκελοι στάλθηκαν στα σχολεία, χρησιμοποιούν τα παλιά βιβλία των θρησκευτικών και περιστασιακά και κάποιο υλικό από τους φακέλους.Νομίζω ότι αν οι φάκελοι μαθήματος βοηθούσαν τους διδάσκοντες να κάνουν το μάθημά τους και δεν ήταν γραμμένοι με προχειρότητα και τσαπατσουλιά,οι αντιδράσεις όσων διαφωνούν μ αυτούς, θα ήταν λιγότερες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τραγελαφικό είναι ότι ανατέθηκε η απόφαση για το τι δέον να γίνει σε επιτροπή στην οποία μετέχουν υποστηρικτές των εκυρωθέντων θρησκευτικών. Βάζει κανείς να χτίσει νέο σπίτι τον μάστορα που έχτισε εκείνο που γκρεμίστηκε; Αλλά όπως φαίνεται το όλο ζήτημα "αλλού στάζει".
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι πιο σημαντικό για έναν εκπαιδευτικό της σχολικής τάξης να καθίσει και να φτιάξει ένα μάθημα. Να ξεβολευτεί για λίγο από τον καναπέ του! Τι σπουδάσατε, απορώ, συνάδελφοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή κι ευλογημένη χρονιά!
Προς τον 1.28 :
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να ετοιμάσει ο εκπαιδευτικός ένα, δυο ή δέκα μαθήματα στη διάρκεια της χρονιάς δεν είναι πρόβλημα. Εννοείται πως είναι στις δυνατότητές του και σε κάποιες περιπτώσεις επιβάλλεται από τις συνθήκες.
Είναι όμως απαράδεκτο να πρέπει να φτιάξει τριανταπέντε περίπου μαθήματα ( για μια, δυο.τρεις ή περισσότερες τάξεις.αναλογα με το πόσο μεγάλο ή μικρό είναι το σχολείο στο οποίο υπηρετεί) ,για να καλύψει την ανεπάρκεια.την προχειρότητα και την ασχετοσυνη των συντακτών των φακέλων των θρησκευτικών.