9/1/20

Η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς απαντά σε επικρίσεις

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
Η ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΑΠΑΝΤΑ ΣΕ ΕΠΙΚΡΙΣΕΙΣ
ν Πειραιε τ 9 ανουαρίου 2020
νασχόληση μέ ζητήματα κονονικς φς καί τάξεως προϋποθέτουν οσιώδη γνώση το Κανονικο Δικαίου
καί δέν παρκε ζλος γιά τήν διασφάλιση καί διακράτηση τς μωμήτου μν πίστεως διότι εναι θέματα βαθείας γνώσεως καί σφαλς πρέπει νά φίσταται φωτισμός το Παναγίου Πνεύματος, ψυχοσωματική καθαρότης καί κεραιότης λλά καί πιστημοσύνη περί τό ντικείμενο καί εδικώτερα σαφής καί πλήρης γνσι καί τς Θεολογίας καί τς θύραθεν Νομικς, τς ποίας ο προβλέψεις εναι παραίτητες γιά τήν κατανόηση καί συμπλήρωση το Κανονικο Δικαίου, τό ποον δέν εναι εδικό ποινικό δίκαιο καί πομένως σέ πολλές περιπτώσεις χρειάζεται νά γίνεται διασταλτική συσταλτική ρμηνεία πί τ βάσει τν ρχν τς θύραθεν νομικς πιστήμης, πού σχύει σέ λα τά δικαιϊκά συστήματα τν κρατν δικαίου.
Ο διευκρινίσεις ατές κρίνονται παραίτητες διότι ρκετοί νησυχοντες γαπητότατοι δελφοί γιά τήν πορεία τν κκλησιαστικν μας πραγμάτων καί γωνιζόμενοι γιά τήν διασφάλιση τς ποστολικοπαραδότου πίστεώς μας χλήθησαν πό τό γεγονός τς μνημονεύσεως πό το Μακ. ρχιεπισκόπου θηνν καί πάσης λλάδος κ.κ. ερωνύμου το Β΄ κατά τήν θεία λειτουργία τς ορτς τν Θεοφανείων στόν Καθεδρικό . Ναό τς Μητροπόλεως Πειραις το φερομένου ς «Μητροπολίτου Κιέβου πιφανίου» γεγονός πού πισυμβαίνει πλέον σέ κάθε λειτουργική παρουσία το Μακαριωτάτου μετά τήν εραρχία τς 12/10/2019.
Χωρίς τόν νάλογο νομοκανονικό ξοπλισμό λλά μόνο μέ φαλτήριο τόν ερό ζλο καί τήν γνοια τν λεπτοτάτων ατν θεμάτων καλή μας πρόθεσι δέν παρκε γιά τήν νομοκανονική κατανόηση το πολυπλόκου οκρανικο ζητήματος διότι λλως πλουστευτικά προσεγγίζομε τό θέμα καί πό τίς δύο πλευρές τν καταγγελόντων καί τν ποστηριζόντων.
Σεβ. Μητροπολίτης Πειραις ς χων εδική μπειρία καί γνσι νομοκανονικν ζητημάτων πηρετήσας πί 25ετία ς Γραμματεύς τν Συνοδικν κκλησιαστικν Δικαστηρίων διά Μοναχούς, Διακόνους, Πρεσβυτέρους καί Μητροπολίτας καί ς νακριτής τς . Συνόδου καί ς ρχιγραμματεύς Ατς, 
Α. χει δημοσί καταγγείλει τήν λεγομένη Σύνοδο τς Κρήτης διότι παρεβίασε τήν σαφεστάτη ποχρέωση Της κ τν Θείων καί ερν Κανόνων νά καταγνώσει παγκοσμίως τίς φιστάμενες ν χώρ καί χρόν αρέσεις καί κακοδοξίες καί νά ριοθετήσει τήν σώζουσα πίστη ναντι ατν, πικαιροποιοσα τήν πό τν γίων Οκουμενικν Συνόδων κατάγνωσι (Ηης) τς παναιρέσεως το Παπισμο, (Γης καί Ζης) το Προτεσταντισμο καί (Δης, Εης καί Στης) το Μονοφυσιτισμο καί γιά τόν λόγον ατόν διεφώνησε καί μέ τά κείμενα πού ξεδόθησαν καί μέ τήν διαδικασία πού κολουθήθη παραιτηθείς διαμαρτυρόμενος πό τήν συμμετοχή του ες Ατήν. 
Β. Καταδικάζει δριμύτατα τν παναίρεση το συγκρητιστικο Οκουμενισμο διαχριστιανικο καί διαθρησκειακο, μέ πολλές του παρεμβάσεις στούς προεσττες τν αρέσεων, πού μογενοποιε τήν λήθεια μέ τό ψεδος καί πιπολάζει τά τελευταα 100 χρόνια καί κζητε τήν δημιουργία τόξου τν ρθοδόξων Λαν γιά τόν ρθόδοξο πανευαγγελισμό τς Οκουμένης προτείνων τόν συνασπισμό λλάδος, Κύπρου, Σερβίας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας καί Ρωσίας μέ παγκόσμιες νημερωτικές πλατφόρμες πέναντι στό γνωστικό σλάμ, τίς νατολικές θρησκεες καί παραθρησκεες, τήν θεΐα, τόν μηδενισμό, τόν ποκρυφισμό καί τόν νεοπαγανισμό. 
Γ. πό το τους 2018 χει καταδείξει τήν ληθ νομοκανονική διάστασι το οκρανικο ζητήματος καί χει ρθς ρμηνεύσει τούς . Κανόνες Θ καί ΙΖ τς Δ΄ Οκουμενικς Συνόδου, τούς ΛΣΤ΄ καί ΡΛΔ΄ Κανόνας τς ν Καρθαγέν ερς Συνόδου τούς νομαστικς πικυρωθέντας πό το Β΄ ερο Κανόνος τς γίας Πενθέκτης Οκουμενικς Συνόδου πού πιλύουν πλήρως τό ζήτημα καί μετά πολύτου σεβασμο καί γάπης πρός τό Σεπτό Οκουμενικό Πατριαρχεο χει δημοσίως ναντιρρήτως καταθέσει τι γία καί ερά Σύνοδος το Σεπτο Οκουμεικο Πατριαρχείου παρερμήνευσε τούς νωτέρω Κανόνας τς Δ΄ Οκουμενικς Συνόδου καί δέν λαβε π’ ψιν τούς Κανόνες τς Συνόδου τς Καρθαγένης, παραβιάσασα τήν ρχή τς ταυτότητος τν ποινν πού ποτελε νοποιητικό στοιχεο τν ρθοδόξων Ατοκεφάλων κκλησιν. Ερήσθω ν προκειμέν τι νάκλησις τς Πράξεως το 1686 το Πατριάρχου Διονυσίου το Δ΄ διά τούς λόγους πού πεκαλέσθη γία καί ερά Σύνοδος ντιβαίνει στόν ΙΖ΄ Κανόνα τς Δ΄ Οκουμενικς Συνόδου ποος καθιερώνει τήν ρχή τς παραγραφς, διά διοικητικς φς θέματα καί πομένως εναι ξωπραγματικό 350 χρόνια μετά τατα νά μήν χει παραγραφε, φερόμενο σχετικό δικαίωμα τς γίας καί ερς Συνόδου, διότι ννοια τς παραγραφς διασταλτικς φαρμοζομένη καταλαμβάνει καί τό ερημένο ζήτημα.
Τίς θέσεις ατές κατέθεσε καί γραπτς ν πομνήματι καί στήν Σύνοδο τς εραρχίας τς κκλησίας τς λλάδος καί δημοσιοποίησε ερέως καί ν τυτ μετά τν Σεβ. Μητροπολιτν Δρυϊνουπόλεως, Κυθήρων καί Ατωλοακαρνανίας πέβαλον ν εδει φέσεως κατά τς ποφάσεως τς εραρχίας τς κκλησίας τς λλάδος περί ναγνωρίσεως τν κύρων καί ντικανονικν νεργειν τς γίας καί ερς Συνόδου το Σεπτο Οκουμενικο Πατριαρχείου πρός τόν Παναγιώτατον καί τούς Μακαριωτάτους Προκαθημένους ατηση μέσου συγκλήσεως Πανορθοδόξου (Οκουμενικς) Συνόδου μέ τήν συμμετοχή λων τν διαποιμαινόντων κκλησιαστικάς παρχίας Μητροπολιτν καί πισκόπων.
Δ. Σεβ. Μητροπολίτης Πειραις ς μόνο Κανονικό Μητροπολίτη Κιέβου ναγνωρίζει τόν Σεβ. Μητροπολίτη Κιέβου κ. νούφριο καί τή περί Ατόν . Σύνοδο καί θεωρε τάς πράξεις ποδοχς τν κκλήτων προσφυγν το καθηρημένου καί ναθεματισμένου Μοναχο Φιλαρέτου Ντενισένκο καί το καθηρημένου Πρεσβυτέρου Νικολάου-Μακαρίου Μάλετιτς, ς κανονικς κυρες, διότι χωρίς κανονική δικαιοδοσία καί δωσιδικία γία καί ερά Σύνοδος πελήφθη καί ξεδίκασε ατάς καί πομένως  προδήλως κυρες εναι ο κόλουθες πράξεις ναγνωρίσεως τν χειροτονιν πού ο ερημένοι ν καθαιρέσει τέλεσαν καί σφαλς κυρος σύγκλησις τς λεγομένης «νωτικς Συνόδου» παρτιζομένης πό λαϊκά πρόσωπα ν σχίσματι καί παρασυναγωγ διότι μέν Ντενισένκο συνέπηξε σχίσμα ς καθηρημένος πίσκοπος, δέ Μάλετιτς παρασυναγωγή ς καθηρημένος Πρεσβύτερος καί βέβαια κυρος χορήγησις Ατοκεφαλίας στούς συγκεκριμένους λαϊκούς.
Κατά τό Κανονικό μας Δίκαιο ο νωτέρω πράξεις εναι μέν κυρες διότι λήφθησαν νευ ρμοδιότητος, λλά δέν εναι νυπόστατες διότι γία καί ερά Σύνοδος το Σεπτο Οκουμενικο Πατριαρχείου εναι σφαλς ταμειοχος τς Θ. Χάριτος, χει τό πό το Κυρίου χορηγηθέν κανονικόν δικαίωμα το «δεσμεν καί λύειν» πό τάς προϋποθέσεις τν Θ. καί . Κανόνων καί ο τυχόν ντικανονικές ποφάσεις Της, ς ν προκειμέν δέν αρονται πό τήν γαθή βούλησι το κάθε νισταμένου καί νησυχοντος πιστο λλά πό τό καθοριζόμενο κανονικό ργανο πό τν Θ. καί . Κανόνων δηλ. πό τήν συγκληθησομένη Πανορθόδοξο (Οκουμενική) Σύνοδο. Ατό ξέφρασε πιτυχς, λλά χωρίς νομική πληρότητα, μιλν περί «λλειματικς ποκαταστάσεως» τν νωτέρω καί ναγνωρίσεως τν χειροτονιν τους Μακαρ. ρχιεπίσκοπος λβανίας κ.κ. ναστάσιος.
Σεβ. Μητροπολίτης Πειραις χει δημοσίως καταδείξει τι τό ζήτημα ατό παρ’ λη τήν πρόδηλη γεωπολιτική καί γεωστρατηγική του μπλοκή διά τήν ποία σφαλς εθύνονται καί ο Ρσοι δελφοί μας «παραχωροντες» τήν ποχρεώση στηρίξεως το Σεπτο Οκουμενικο Πατριαρχείου, τς Πρωτοθρόνου κατά τούς ερούς Κανόνας κκλησίας τν ρθοδόξων ντός τς φασιστικς σλαμικς Τουρκίας στούς Ερωατλαντιστάς, τυγχάνει διοικητικς φς ζήτημα διότι δέν ναφέρεται στό δόγμα τς Πίστεως λλά στήν διοίκηση τς κκλησίας καί μπορε μέν νά φέρπει πως καί στήν ατηση συγκλήσεως Πανορθοδόξου Συνόδου νεφέρθη, σφαλμένη κκλησιολογία περί δθεν πάρξεως παγκοσμίου πρώτου κτός τς Οκουμενικς Συνόδου, λλά τό ζήτημα ατό δέν κρίνεται πί τ βάσει τς ντίληψης λλά πί τ βάσει τς διοικητικς φύσεως το θέματος. Ο δέ θεσμες συλλειτουργίες μέ Παπικούς καί Ονίτες τν λαϊκν τς νέας δομς στήν Οκρανία, εναι πίμεπτες νέργειες πού καταδεικνύουν τό σφάλμα τς γίας καί ερς Συνόδου νά μπιστευθε ες τοσοτον δοκίμους, καταρτίστους  καί νοήτους νθρώπους τόν μέγαν θησαυρόν τς Ατοκεφαλίας.
πομένως δέν τίθεται ζήτημα μέσου φαρμογς το ΙΕ΄ Κανόνος τς Πρωτοδευτέρας γίας Συνόδου καί δέν μολύνεται οδείς κ τς συνιερουργίας μετ’ κείνων πού ναγνωρίζουν προδήλως σφαλμένως, τάς κύρους κατά τούς ερούς κανόνας νεργείας τς γίας καί ερς Συνόδου, πού μως δέν τυγχάνουν νυπόστατες καί παιτεται κατάγνωσις καί κύρωσίς των πό τό ρμόδιο Κανονικό ργανο πού εναι Πανορθόδοξος Οκουμενική Σύνοδος ς νεφέρθη. μολυσμός κ τς συνιερουργίας πέρχεται μόνον μέ τήν ατοπρόσωπη συμμετοχή τν κύρως ποκατασταθέντων λαϊκν προσώπων διότι Ι΄ Κανών τν γίων ποστόλων πού χει Οκουμενικό κρος ναγνωριζόμενος πό τήν Πενθέκτη Οκουμενική Σύνοδο, παιτε νομοκανονικς τήν κατάγνωσι το κοινωνήτου, τήν πο;iα δέν μπορε νά τήν καταγνώσει παρά μόνο τό ρμόδιο κκλησιαστικό ργανο. Μία, γία, Καθολική καί ποστολική κκλησία το Χριστο δέν εναι συνοθύλευμα ατοπροσδιοριζομένων καί ατοχριομένων «σωτήρων» λλά σμα μέ κεφαλή τόν Σωτρα Χριστό καί μέλη τούς ες τό νομα τς γίας Τριάδος ρθοδόξως βεβαπτισμένους καί κατά τατα κκλησία σώζει καί δέν σώζεται κατά τά κελεύσματα το Παναγίου καί Τελεταρχικο Πνεύματος διά τν γίων Οκουμενικν Συνόδων καί μέ τήν προβλεπομένην κανονικήν τάξιν.
πομένως δέν δύναται κάθε πιστός κόμα καί πίσκοπος κινούμενος πό περβάλλουσα εσέβεια ερό ζλο νά ατοχρίεται Οκουμενική Σύνοδος καί νά πιλαμβάνεται μέ συνοπτικές διαδικασίες διοικητικν καί κανονικν θεμάτων τς κκλησίας καί νά προβαίνει σέ «καθαιρέσεις καί ναθεματισμούς» μελν το σώματος τς κκλησίας, διότι ατό ποτελε τήν ποθέωση το θνείoy καί κακοδόξου Προτεσταντικο πνεύματος!!! μεσος ρσις ποχρέωσις διακοπς κοινωνίας πρό συνοδικς καταδίκης φίσταται μόνον στήν διακοινωνία μέ τήν αρεση.
Συμπερασματικς Σεβ. Μητροπολίτης Πειραις οδεμία ρμοδιότητα εχε νά πιβάλλει στόν Μακαριώτατο ρχιεπίσκοπο θηνν τίς θέσεις του, οτε σφαλς νά διακόψει τήν κοινωνία μαζί Του.
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου